Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kokemuksia Ensikodista?

Vierailija
09.08.2010 |

Onko kellään kokemuksia ensikodissa asumisesta? Olen raskaana ja odotan esikoistani. Neuvolassa suositeltiin kyseistä paikkaa, mutta en oikein vakuuttunut, joten kaipaisin todenmukaisia kokemuksia!

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
17.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei kannata mennä

Vierailija
2/7 |
01.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin onko kellään kokemuksia kyseistä paikasta?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
01.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun tilanne nyt oli semmoinen... ei ollut paljon vaihtoehtoja.

Paikka oli musta viihtyisä, henkilökunta TODELLA siis oikeesti ja aidosti mukavaa. Ei saarnaamista eikä syyllistämistä. Auttoivat ja opettivat kun pyysin, mutta ei puuttuneet liikaa.

En tiedä sinun tilannettasi mutta mulle mahdollisuus olla ensikodissa oli täysi lottovoitto siinä elämäntilanteessa. Arki vauvan kanssa oli yksinhuoltajan paljon rankempaa kuin olin tajunnut.

Vierailija
4/7 |
01.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkästään. Henkilökunta suurinpiirtein kielsi syöttämästä lapselle purkkiruokaa, "koska emmehän me tiedä mitä se sisältää". Samoin 1-vuotiaan imettäminen ja liinassa kantaminen katsottiin haitalliseksi, kuten myös vieressä nukkuminen. Lapseni oltiinkin vähällä ottaa huostaan.

Myös muiden kohdalla näin aika surullisia epäkohtia. Kun joku äiti ei enää kestänyt sitä epämääräistä porukkaa, hänet vietiin mielisairaalaan, ja lapsi lastenkotiin.

Toisen kohdalla syytettiin siitä, että lapsi hakee syliä ja turvaa myös henkilökunnalta äitinsä sijaan. No, lapsi oli elänyt vauvasta asti sen saman henkilökunnan parissa..

Vierailija
5/7 |
01.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

voitko kertoa lisää paikasta, saako siellä liikkua vapaasti päivisin niinkuin on luvattu?

Vierailija
6/7 |
01.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuinka paljon siellä on epämääräistä porukkaa?

ja olisko teillä ohjeita/vinkkejä miten siellä kannattaa olla tai toimia?

Vierailija
7/7 |
03.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauvan tulisi. Kiintyä omaan äitiin ja äidin vauvaan. Ensikodissa tuetaan äidin ja vauvan kiintymyssudetta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi kahdeksan