Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

G: Sinun mielestäsi paras ikäväli saada lapsia?

Vierailija
11.07.2010 |

Minusta 23v-32v

Alle 23v äitiydestä kirjoitan sen verran, että suurimmalla osalla sekin onnistuu hyvin, mutta vaatii aikamoisen täyskäännöksen yleensä elämässä. Suurin osa nuorista äideistä on siihen täyskäännökseen pystynyt (biletyksen radikaali vähentäminen, spontaanien menemisten poisjättäminen, itsekkään ajattelun lopettaminen...), rahankäyttö kääntyy niinpäin että ensin kaikki lapselle ja jos jotain jäisi yli niin sitten vasta itseen. Vaatii paljon ja siksi 23v on mielestäni turvallinen raja (itse esim. valmistuin AMK:sta 22v jne.). Nuoret äidit tarvitsisivat paljon tukea, mutta valitettavasti yleensä saavat jotain ihan muuta niskaan vaikka lapsensa hyvin hoitaisivatkin.

Vanhoista äideistä sen verran, että hedelmällisyys usein on jo 33v mennessä laskenut selkeästi. Ei aina, mutta ISO riski on ja omaa hedelmällisyyden tilaa ei voi kuin kokeilemalla tietää. Raskaus, synnytys ja imetysaika ovat jo kuluttavampia. Lisäksi on jo 50v täynnä kun lapsi tulee täysikäiseksi. Eli teinin vanhempana on minun makuun liian vanha, se ikä kuitenkin vaatii aika paljon. Tulee myös luultavasti olemaan vanha isovanhempi, mikä on todella sääli lastenlasten kannalta. Osahan toki on terveitä ja vetreitä vielä vanhanakin, mutta tätäkään ei voi etukäteen tietää. Itse en myöskään tykkäisi olla vanha ja eltaantunut nuorten vanhempien joukossa.

Mikäs sinun mielestä on paras ikäväli saada lapsia? Ei välttämättä tarvitse perustella.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
11.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

myös minusta :)

Vierailija
2/5 |
11.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ylin varmaan joku 35, sitten alkaa jo olla riskejä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
11.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen tavallaan, 18-48 on ihan ok. Mun isoäiti sai lapsensa 47-vuotiaana ja hän puolestaan 43-vuotiaana ja isoäiti ehti kyllä nähdä nuorimman lapsenlapsensa.

Vierailija
4/5 |
11.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei aina sitä elämänsä miestä löydä juuri parikymppisenä. Eikä aina lapsia tule juuri silloin, kun itse suunnittelee ja yrittää. Elämäntilanteet vaihtelee.

Vierailija
5/5 |
11.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka ei asiat aina niin mene. Kukin tavallaan jne.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä kolme