Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tekemistä kotona?

Vierailija
09.08.2010 |

Olen rv30 ja jo neljättä viikkoa kotona levossa avautuneen kohdunsuun ja ennenaikaisen synnytysriskin takia. Nyt tuntuu, että pää hajoaa!

Olen lukenut tietämäni kiinnostavat kirjat, pelannut tietokoneella, järjestellyt kotia, katellut telkkaria, kutsunut ystäviäni kylään jne. Enää en keksi mitään tekemistä! Onko ideoita?

Huomaan makoilevani sängyllä ja laskevani tunteja ja päiviä ja juttelemalla mahalleni. Päässäni pyörii lähes ainoastaan lähestyvä synnytys (ensiraskaus). Mieheni on päivät töissä ja huomaan todella hajoavani tänne kotiin.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
09.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun on pakko saada lukea kirjoja joka päivä. Se jää pakostakin vähemmälle vauvan synnyttyä, joten lukisi ns. varastoon ennen sitä.

Vierailija
2/7 |
09.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ota läppäri ja mene pihalle sieltä asunnosta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
09.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielelläni otan vastaan kirjasuosituksia. En voi itse mennä kirjastoon, mutta voin kyllä mieheni lähettää listan kanssa jotain lainaamaan minulle. Mutta en keksi enää mitään kiinnostavaa luettavaa. En tällä hetkellä oikein haluaisi lukea mitään ahdistavaa tai maailmantuskaa, koska sitä on muutenkin jo mielessä riittävästi.

Ap

Vierailija
4/7 |
09.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

maku ap:llä yleensä on, kulutatko kioskikirjallisuutta, nobelkirjallisuutta vai jotain siltä väliltä? Itse luin odotusaikana kaikki vauvan- ja lastenhoitoa käsittelevät opukset jotka vain käsiini sain. Sillä tavalla olin hyvin valmistautunut kaikkiin ongelmiin etukäteen eivätkä ne ahdistaneet sitten vauvan synnyttyä ollenkaan, kun tiesin mistä on mahdollisesti kyse ja miten se pulma ratkaistaan. Esim. se tieto, että maito nousee rintoihin usein vasta neljäkin päivää synnytyksestä oli minulle suuri helpotus, itselleni kun maito nousi vasta viidentenä päivänä vauvan synnyttyä.

Vierailija
5/7 |
09.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakastan lukemista enkä ikinä voisi saada siitä tarpeekseni. Käy kustantajien nettisivuilla ja lue sieltä kuvailuja kirjoista. Kuuntele äänikirjoja. Katsele elokuvia. Tee käsitöitä. Leivo ja kokkaa, vaikka pakastimeen jos ette heti jaksa syödä. Istuta yrttejä, kutsu ystäviä kahville, järjestä keittiön kaapit, tutki mausteet ja kuivatavara ja heitä pois vanhentuneet, järjestä vaatekaappeja ja heitä pois tarpeettomia, nuku päiväunia, täytä sanaristikoita, piirrä, kirjoita, soita, laula.

Asioita on maailma täynnä.

Vierailija
6/7 |
09.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kirjallisuutta, suosittelen jotain sarjakirjoittajaa. Laila Hietamies (esim. Sonja-sarja, Maan kämmenellä -sarja), Utrio, Wilbur Smith jne. Helppoa, tapahtumarikasta ja paksuja kirjoja. Mielenkiintoista historiallista kuvausta. Kääntöpuolena ovat vähän itseään toistavia ja klisheisiä.

Vierailija
7/7 |
09.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lastenhoito-oppaita suosittelisin minäkin. Lue lisäksi kasvatusta käsitteleviä kirjoja. Kehityspsykologia on oikeasti mielenkiintoista! Tai suorita kasvatustieteen opintoja avoimessa yliopistossa.

Sitten voit neuloa pikkuiselle vaatteita. Villavaatteet ovat tarpeellisia. Tai askartele lastenhuoneeseen koristeita tai jo joulukortit.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan viisi