Miten kukaan voi syöttää vain kaupan purkkiruokaa vauvalle, hyi hitto että ovat pahoja! (ei provo!)
Ymmärrän ettei kaikki ole gurmeekokkeja ja ettei aikaa ole tuhottomasti ja että on tärkeämpääkin tekemistä kuin nyhjätä keittiössä jne. Tai no tuota viimeistä en oikeastaan ymmärrä.. Oletteko oikeasti itse maistaneet niitä soseita, nehän on ihan hirveitä! En itsekään syö eineksiä, joten en kyllä halua niitä vauvallekaan syöttää.
Olimme viikon matkoilla, joten omien soseiden kuljetus olisi ollut hankalaa, joten syötimme vauvalle purkkisoseita. Tai no yritimme, mutta oli raukalla tuskaisat ilmeet, kun niitä sössöjä yritimme tunkea suuhun.
Miksi ihmeessä joku haluaa syöttää vain teollisia ruokia vauvalle, en käsitä. Itse tehty on halvempaa, terveellisempää ja sata kertaa maukkaampaa. Eikä tosiaan kestä kauan tehdä satsi sosetta pakkaseen!
Kommentit (103)
annan lapselle mm. Hipp-soseita maistuvat lähes kaikki hyviltä. Oikein käteviä ottaa mukaan matkoille ja lomalle. Lisäksi maistuvat hyvältä -olen maistanut ja hyväksi todennut.
Lisäksi lapsi pitää muutamasta Semper- ja Bona-soseesta, mutta Piltti ei kelpaa enkä söisi sitä itsekään, se oli oikeasti pahaa. Syykin selvisi heti, kun laskin sisältöluettelosta paljonko piltissä oikeasti on syötävää: jäi reilusti alle 50%! Ei sitten ihmekään, jos ei maistu lapselle, kun on tottunut syömään kotioloissa itse tehtyjä ruokia, joihin ei ole vettä lisätty turhaan.
Mutta tämä on vain meidän tapa, ei minua haittaa millään tavalla se, että muut syöttävät lapilleen purkkiruokaa vaikka kolmevuotiaiksi! Kyllä kai ne lasten purkkiruoat ovat aika tarkasti tutkittuja ja testattuja, ei niistä mitään haittaa ole lapsille.
Niin, ja kaikillahan ei ole sitä pakastinta, jonne laittaa ne itse tehdyt soseet...
Ensinnäkin pieni pakastin täyttyy niistä nyssäköistä ja purnukoista. Sitten niitä saa sulatella ikuisuuden, että saa sopivan lämpöistä. Sillä välin vauva karjuu jo nälkäisenä. Purkkiruuan voi antaa heti.
Matkalle ei voi ottaa mukaan itsetehtyjä sörsseleitä, kun ne eivät säily. Purkit säilyvät ja ovat siistimpiä käyttääkin kuin jotkin omat pakasterasiat ja -pussit.
Senkin ajan joka menee näiden mössöjen kokkailuun ja pakastamiseen ja sulattamiseen, voi käyttää lapsen kanssa olemiseen.
Sanose!
Ihan sama kuin että ostaa teurastetun kanan Saarioisilta, HK.lta.. Kaikki tyyni on ruokatehtaita, jotka meille "eineksiä" valmistaa.
Jos ostaa hillon tai vauvansosepurkin niin sama juttu.
Mutta kun ei tätä ihmiset tajua. Kuka nyt ei osaisi porkkanaa keittää ja soseuttaa.. Ei siitä olekaan puhe.
45
Itse luultavasti et vietä lapsesi kanssa laisinkaan aikaa, kun kaikki aika menee siihen kun teet itse kaiken.
Senkin ajan joka menee näiden mössöjen kokkailuun ja pakastamiseen ja sulattamiseen, voi käyttää lapsen kanssa olemiseen.
Ja olen kyllä itse maistanut. Maistan joka kerta ennen kuin annan vauvalle. Koostumus nyt vaan ei ole ihan aikuisille tarkoitettu.
Ja omatekosia ruokia ei saa niin hienoksi kuin kaupan soseet on. Syötä sinä vauvaa, joka kakoo pienistä sattumista ja saattaa sitten oksentaa. Ei mene 8 kk ruuat vielä 11 kuukautisellekaan, jotka on ihan oikeesti maukkaita.
Terveellisyydestä sulla ei ole mitään todisteita. Miksi se omatekonen ruoka olis terveellisempää. Purkkiruokia on tutkittu sata kertaa enemmän kuin sun sössöjä.
Markkinamiehet ovat kyllä Suomessa valtavan hyvin onnistuneet tehtävässään lastenruokien osalta.
mutta kyllä se on AP niin, että ei ne "markkinamiehet" määritä onko ruoka terveellistä vai ei. Katsos, kun ruuasta ei saa mainonnassa ja markkinoinnissa väittää sellaista mitä se ei ole. Mainonnassa joudutaan käyttämään sitä FAKTAA, minkä tuotteiden valmistaja antaa. Valmistaja taas on vastuussa omista väittämistään, eikä Suomessa voi käyttää argumentteja mitkä ei ole tutkitusti todistettuja tai valmistettavista aineksista suoraan nähtävissä.
Joten, kyseessä ei ole "harhaanjohtavaa markkinointia", vaan kyllä siellä taitaa joku tutkimus olla pohjalla miksi ruoka on lisäaineetonta jne jne...
Jos tuo sinun logiikkasi olisi mahdollinen, niin totta hemmetissä "markkinamies" kirjoittaisi sipsipussin kylkeen "rasvatonta, suolatonta, lisäaineetonta terveysruokaa", mutta kun näin ei voi tehdä..
terveisin markkinamies
purkkiruokaa syötettyä, se oli itse asiassa aika helppoa ;P
Mitä tulee ulkomailla tarjottuihin purkkiruokiin, niin ainakin mm. Espanjassa Hipp-merkkiä ja (yksi toinen merkki) lukuunottamatta esim. Nestlen (Bona) purkkiruoat ovat aivan kamalia ja siis totaalisesti ihan erilaisia kuin Suomessa myytävät purkkiruoat.
Meillä lapsi on syönyt vauvana sekä omatekoista että purkkiruokaa ja molemmat ovat kelvanneet hyvin. On terve ja normaalisti kehittynyt, joten ilmeisesti on saanut kaiken tarvitsemansa.
hukassa. Eihän se purkkiruoka einestä ole.
AP puhuu terveellisyydestä. Ymmärtäisin jos purkkiruoka sisältäisi lisä- ja säilöntäaineita, suolaa, rasvaa ja ties mitä moskaa, sitä mitä einekset sisältää. Mutta kun ei sisällä. Lisäksi ymmärtäisin, jos purkkiruoka olisi "tyhjää ravintoa", eli siinä ei olisi lainkaan kasvulle tarvittavia aineksia. Mutta kun näinkään ei ole. Lapsi saa purkkiruuasta sen kaiken mitä kasvulleen tarvitsee.
Eri asia on sitten jos puhutaan oikeista EINEKSISTÄ, mitä aikuisille tarjotaan. Se on ravintoköyhää jne.
Jos APn ongelma on ruuan maku, niin mikäli syöjä itse siitä pitää (eli lapsi) niin mitä se luulisi silloin muita haittaavan? Vai häiritseekö sinua jos ravintolassa joku syö sinulle maistumatonta ruokaa?
Jos lapsi tykkää, niin ei ruuan maussa luulisi silloin olevan mitään vikaa? Ei ne olekaan sinulle tarkoitettu.
Suvussa oleva lääkäri sanoi minulle kun esikoinen syntyi, että hän antoi valmisruokia kotiruuan ohella siksi, että niissä on laskettu vitamiinit ja hivenaineet LAPSEN tarpeet huomioiden. Kotiruokaan näitä ei osaa eikä hoksaa lisätä. Vai mittaileeko ja laskeeko AP kotikeittiössään c-vitamiinin ja omegoiden määriä?
Eiköhän tärkeintä ole se, että lapsi syö, kasvaa ja kehittyy normaalisti. Purkkiruoka ei tätä vaaranna. Toki on aina parempi jos lapsi saa monipuolisesti makuelämyksiä, myös sitä kotiruokaa, mutta äläpä nyt vauhkoa ihan kuin se purkkiruoka olisi jotain myrkkyä...
Jep jep.
Lapsille tarjotaan purkkiruokaa, koska se on TERVEELLISEMPÄÄ kuin itsetehty.
Lapset viedään päiväkotiin, koska sielläon PAREMPAA hoitoa ja virikkeitä kuin kotona.
Mikä ihme villitys on ulkoistaa vanhemmuus? Missä on se, "minä olen parasta lapselleni"? Miten ihmiset eivät osaa laittaa ruokaa? Ja ennen kaikkea, miten ihmiset ovat niin laiskoja, että eivät viitsi tai halua opetella laittamaan ruokaa? Mieluummin roikutaan täällä netissä ja shopataan lastenvaatteita kuin keskityttäisiin siihen olennaiseen.
Purkkiruoat on kamalaa liisteriä ja siihen on syynä riisi- ja maissitärkkelys, joita käytetään saostusaineena lähes kaikissa purkkiruoissa.
Siirtyykö ne lapset sitten purkkiruoista einesruokiin suoraan? Todennäköisesti, Suomessa elintarviketeollisuus kukoistaa.
omalle lapselleni ja tykkää kaupan purkkiruoasta että myös kotiruoasta. Ihan hyviä nuo piltit on kuiten mitä syötän. Olen itsekkin maistanut ja ei vikaa. Muksun liha/kala tuotteet taas ei lapselle maistu kun niin "eksoottisia" tai yritetty väsätä erikoisiksi. Ja omat tekemät pöperöt maistuu myös, mutta välillä myös ei maistu mamman sapuskatkaan. Hedelmä/marja soseet päivittäisessä käytössä. Hyviä on ja saa olla onnellinen, et ku lähtee reissuun tai kotosalla tooosi väsyny, niin helppoa ja hyvää tulee äkkiä.
En ole koskaan käsittänyt, miten ne purkkiruoat voivat muka olla niin terveellisiä, kun ne säilyvät kaupan hyllyssä kuukausitolkulla? Joku tässä ketjussa väitti, että ovat tuoreempia kuin itse tehdyt soseet.... jepsjeps.
Suurin osa ihmisistä tekee ruokaa jonain päivänä viikosta, jos ei joka päivä. Etenkin, jos ei ole kyse ensimmäisestä lapsesta. Miten niin on vaikeaa ottaa osa siitä kotiruoasta mitä tekee, ennen kuin maustaa sen, ja vetää se soseeksi sauvasekoittimella? tai keittää siinä sivussa kattilallinen perunaa, porkkanaa, jne ja soseuttaa ne ja pakastaa annoksina.
Vaikeaa se ei ole, paitsi jos syöttää muulle perheelle niitä eineksiä, joita ei voi tietenkään vauvalle soseuttaa...
Kyse on laiskuudesta, ei siitä, että itse soseet tekevä vanhempi olisi supervanhempi, vaan ei-soseita tekevä vaan ei viitsi.
Jep jep. Lapsille tarjotaan purkkiruokaa, koska se on TERVEELLISEMPÄÄ kuin itsetehty. Lapset viedään päiväkotiin, koska sielläon PAREMPAA hoitoa ja virikkeitä kuin kotona. Mikä ihme villitys on ulkoistaa vanhemmuus? Missä on se, "minä olen parasta lapselleni"? Miten ihmiset eivät osaa laittaa ruokaa? Ja ennen kaikkea, miten ihmiset ovat niin laiskoja, että eivät viitsi tai halua opetella laittamaan ruokaa? Mieluummin roikutaan täällä netissä ja shopataan lastenvaatteita kuin keskityttäisiin siihen olennaiseen. Purkkiruoat on kamalaa liisteriä ja siihen on syynä riisi- ja maissitärkkelys, joita käytetään saostusaineena lähes kaikissa purkkiruoissa. Siirtyykö ne lapset sitten purkkiruoista einesruokiin suoraan? Todennäköisesti, Suomessa elintarviketeollisuus kukoistaa.
En ole koskaan käsittänyt, miten ne purkkiruoat voivat muka olla niin terveellisiä, kun ne säilyvät kaupan hyllyssä kuukausitolkulla? Joku tässä ketjussa väitti, että ovat tuoreempia kuin itse tehdyt soseet.... jepsjeps.
Suurin osa ihmisistä tekee ruokaa jonain päivänä viikosta, jos ei joka päivä. Etenkin, jos ei ole kyse ensimmäisestä lapsesta. Miten niin on vaikeaa ottaa osa siitä kotiruoasta mitä tekee, ennen kuin maustaa sen, ja vetää se soseeksi sauvasekoittimella? tai keittää siinä sivussa kattilallinen perunaa, porkkanaa, jne ja soseuttaa ne ja pakastaa annoksina.
Vaikeaa se ei ole, paitsi jos syöttää muulle perheelle niitä eineksiä, joita ei voi tietenkään vauvalle soseuttaa...
Kyse on laiskuudesta, ei siitä, että itse soseet tekevä vanhempi olisi supervanhempi, vaan ei-soseita tekevä vaan ei viitsi.
Jep jep. Lapsille tarjotaan purkkiruokaa, koska se on TERVEELLISEMPÄÄ kuin itsetehty. Lapset viedään päiväkotiin, koska sielläon PAREMPAA hoitoa ja virikkeitä kuin kotona. Mikä ihme villitys on ulkoistaa vanhemmuus? Missä on se, "minä olen parasta lapselleni"? Miten ihmiset eivät osaa laittaa ruokaa? Ja ennen kaikkea, miten ihmiset ovat niin laiskoja, että eivät viitsi tai halua opetella laittamaan ruokaa? Mieluummin roikutaan täällä netissä ja shopataan lastenvaatteita kuin keskityttäisiin siihen olennaiseen. Purkkiruoat on kamalaa liisteriä ja siihen on syynä riisi- ja maissitärkkelys, joita käytetään saostusaineena lähes kaikissa purkkiruoissa. Siirtyykö ne lapset sitten purkkiruoista einesruokiin suoraan? Todennäköisesti, Suomessa elintarviketeollisuus kukoistaa.
astianpesukonetta tai pyykkikonetta, siinähän ne pesee nekin samalla kun soseuttaa lapsille ruokia. Myös auto on laiskuutta, kävellen vaan kauppaan hakemaan viisihenkisen perheen ruoat. Uunikin tekee ihmisen laiskaksi, ennenkin on pärjätty ulkotulella ruokaa tekemällä, kun mies on ensin käynyt metsällä sen pyytämässä. Ja ethän nyt herranjesta osta niitä porkkanoitasi ja perunoitasi kaupasta?? Itse pitää kasvattaa ja maito lypsää omasta ammusta... hohhoijaa
tehdä vauvalle ite soseita. Ei syö niitä itse tehtyjä, tosi motivoivaa värkätä niitä kun kaikki menee koiralle. (ei sentään roskiin) Purkkiruoka maistuu paljon paremmin. Sormiruokaa annan kyllä myös, bataattilohkoja, herne-maissi-porkkanaa, marjoja..ymm
Tei itse soseet ja sitä ihmeteltiin/kehuttiin suureen ääneen tuttavien keskuudessa. Mun mielestä se nyt ei ole mikään erikoinen juttu. Ensinnäkin on halvempaa ja nopeampaa tehdä itse. En pakastellut koskaan soseita vaan tein kahden päivän satsin kerralla. Jotain hedelmä-ja marjasoseita ostin, mutta suolaiset ruuat tein itse. Jokainen voisi kokeilla ei se niin aikaavievää ja vaikeaa ole.
Enkä hae mitään sädekehää vaan olen itse niin patalaiska että itsetekemällä pääsee helpommalla kuin raahata niitä purkkeja kotiin ja roskikseen.
että vauvan kakka haisee tosi pahalle purkkiruuan syömisen jälkeen? Oliko niin, että purkissa kehittyy jotain vaarattomia rikkiyhdisteitä?
Ja meillä kyllä syödään purkkiruokia silloin tällöin.
Mut ei se mitään, lapsi ei irvistellyt...
Oikeesti se suostui syömään vain yhtä merkkiä ja makua. Mut hengissä pysyi.
Ja oli meillä usein normaaliakin ruokaa.
jos tältä pohjalta lähdetään, niin syötkös itsekin pelkkää perunaa maitoon sekoitettuna ilman mausteita. Entä kukkakaalia? Nnnnnnnammm!
pahalta maistuu kun ei ole suolaa!
ja oikea ohje on että ruoka pitää laittaa lautaselle, sieltä purkista, jotta lapsi oppi ruokatavat. joku neuvolan lehti.
Eines on eri asia.