Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten kukaan voi syöttää vain kaupan purkkiruokaa vauvalle, hyi hitto että ovat pahoja! (ei provo!)

Vierailija
08.08.2010 |

Ymmärrän ettei kaikki ole gurmeekokkeja ja ettei aikaa ole tuhottomasti ja että on tärkeämpääkin tekemistä kuin nyhjätä keittiössä jne. Tai no tuota viimeistä en oikeastaan ymmärrä.. Oletteko oikeasti itse maistaneet niitä soseita, nehän on ihan hirveitä! En itsekään syö eineksiä, joten en kyllä halua niitä vauvallekaan syöttää.

Olimme viikon matkoilla, joten omien soseiden kuljetus olisi ollut hankalaa, joten syötimme vauvalle purkkisoseita. Tai no yritimme, mutta oli raukalla tuskaisat ilmeet, kun niitä sössöjä yritimme tunkea suuhun.

Miksi ihmeessä joku haluaa syöttää vain teollisia ruokia vauvalle, en käsitä. Itse tehty on halvempaa, terveellisempää ja sata kertaa maukkaampaa. Eikä tosiaan kestä kauan tehdä satsi sosetta pakkaseen!

Kommentit (103)

Vierailija
21/103 |
10.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kolme lasta syöneet PELKÄSTÄÄN purkeista 1-vuotiaaksi asti. Sitten on siirrytty kotiruokaan. Ja toistaiseksi ihan terveitä ja hyvinvoivia lapsia on tullut.

On tehty jotain mukavampaa se aika kun olis väännetty sössöjä. Ja ihan rentoa elämää ollut.

Vierailija
22/103 |
10.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun mielestä sun asenne purkkiruokaan on vähän vinksallaan siinä suhteessa, että vertaat sitä eineksiin ja prosessoituun ruokaan.

Itsekään en eineksistä pidä, maistuvat suussani pahalta. Moni purkkiruoka maistuu muuten todella hyvältä. Ne on just ne ylimääräiset säilöntä ja makuvahventeet, jotka tekee eineksistä pahoja. Ne kyllä puuttuu lasten valmisruuista.

Varmasti löytyy pahanmakuisiakin lastenruokia (itse en henk.koht pysty ymmärtämään miten joku voi syödä/syöttää niitä kalaruokia), mutta eihän kaikestä tarvitse pitää. Ja voin ostaa muut ruuat purkissa ja kalaruuat kokata itse.

Asenteesi myös ajankäyttö -asiaan tuntui inhottavalta ja alentavalta. Oma vauvani ei koskaan nukkunut kuin pikkupätkiä kerrallaan. JOskus pitää vaan priorisoida tekemisensä näiden pikkupätkien aikana. Purkkiruuat tuo ison helpotuksen tällaiseen arkeen. Kaikilla ei ole sitä pientäkään hetkeä, mikä soseen surauttamiseen kuluu...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/103 |
10.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep jep.

Lapsille tarjotaan purkkiruokaa, koska se on TERVEELLISEMPÄÄ kuin itsetehty.

Lapset viedään päiväkotiin, koska sielläon PAREMPAA hoitoa ja virikkeitä kuin kotona.

Mikä ihme villitys on ulkoistaa vanhemmuus? Missä on se, "minä olen parasta lapselleni"? Miten ihmiset eivät osaa laittaa ruokaa? Ja ennen kaikkea, miten ihmiset ovat niin laiskoja, että eivät viitsi tai halua opetella laittamaan ruokaa? Mieluummin roikutaan täällä netissä ja shopataan lastenvaatteita kuin keskityttäisiin siihen olennaiseen.

Purkkiruoat on kamalaa liisteriä ja siihen on syynä riisi- ja maissitärkkelys, joita käytetään saostusaineena lähes kaikissa purkkiruoissa.

Siirtyykö ne lapset sitten purkkiruoista einesruokiin suoraan? Todennäköisesti, Suomessa elintarviketeollisuus kukoistaa.

Vierailija
24/103 |
10.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

olet varmaan saanut hyvin puolustuskannalla olevia vastauksia aloitukseesi, koska se on sävyltään niin provosoiva. Ihmettelet, "miten kukaan voi niitä vauvalle syöttää, hyi hitto että ovat pahoja". Lause sisältää voimakkaan negatiivisen tunnelatauksen, joka tietysti saa aikaan puolustusreaktion kaikkien niiden vanhempien keskuudessa, jotka purkkiruokia vauvoilleen syöttävät.

En muuten ymmärrä sitä, miten joku voi sanoa, että lasten purkkiruoat maistuvat paskalle. Minä kun en ainakaan ole paskaa koskaan maistanut, mutta ilmeisesti tämän vertauksen kirjoittaja on?

Jos sinulla ap on kovin herkkä makuaisti, se ei tarkoita, että kaikilla on semmoinen. Vauvan ensimmäinen ruokahan on äidinmaito, joka on hyvin makeaa ja litkumaista. Ensimmäisten soseiden on oltava sileitä ja nestemäisiä ja miedolta maistuvia. Vaikka pidän valkosipulista, suolasta ja pippurista, en voi käyttää samoja kriteereitä valmistaessani ruokaa pikkuvauvalle, joka vasta totuttelee soseisiin.

Vauvan purkkiruoissa on mielestäni mieto vetinen maku, mikä sopii hyvin, sillä vesihän on sopivaa janojuomaa muutenkin. Vahvempia makuja voi pikku hiljaa asteittain kokeilla totuttaa, kunhan lapsi on tottunut soseisiin muuten. Näin minä ainakin ajattelen.

Vierailija
25/103 |
10.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun itse niitä käytin.

Paljon helpompaa ja nopeampaa kuin yrittää itse vääntää joitain muusseja huonoista perunoista ja porkkanoista.

Ihan hyvin vauvani kasvoivat. Ei mitään ongelmia.

Vierailija
26/103 |
10.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on niin turha keskusteluaihe! Meillä ainakin tyttö on syönyt aina mieluusti niin itsetehtyjä kuin teollisia ruokia ja kasvanut erittäin hyvin. On onnellinen ja tasapainoinen taapero, enkä ota tällaisista turhista kirjoituksista yhtään huonoa omaatuntoa itselleni. Ja omatekoisista sörsseleistä voin sen verran sanoa,että nekin voi olla todella kamalia!

Vierailija
27/103 |
26.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on todella tervettä vanhempana kyseenalaistaa lapselle syötetyn terveellisen ja epäterveellisenruun ero. Terveelliset ja tuoreet raakaiaineet löytyvät kaupasta ei purkkiruokapuolelta. Ihan uskomatonta tämä nykyajan vanhempien tapa olla kyseenalaistamatta mitään. Luulisi jokaisen vanhemman haluavan tarjota lapselleen terveellisimmän vaihtoehdon ja nähdä sen eteen vähän vaivaakin. Taloudellistakin itsetehty ruoka on. Maksaa noin neljä kertaa vähemmän kuin purkkiruoka.

Vierailija
28/103 |
26.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tarjosin itse tehtyä, lapsi oksensi. Joka kerta. Joten syötin purkista.

2 muuta lasta ovat sitten syöneet sekä itsetehtyä että purkkiruokaa.

Ja mitä sitten? Pääasia, että jotain ovat saaneet syödäkseen... ; )

Vierailija
29/103 |
06.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No siten voi antaa kun lapsi suostuu hyvin yksipuolisesti syömään itsetarkoitus soseuta. Vain paria raaka-ainetta suostuu dyömään ja muut oksentaa kaaressa. Joten onko parempi syöttää vain maitoa vai antaa sit kaupan monipuolisempia soseuta joita syö innolla??

Vierailija
30/103 |
06.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No joo..esikoiseni tuntuu elävän vauvana pelkällä PURKKIruoka-mangososeella, ja täysin terve parikymppinen hän on. Vauvojen ruuat varmaan tutkittuja ja turvallisia, ja helpottavat arkea kovasti. Se on se mihin suu tottuu. Hienoa jos joku jaksaa tehdä itse, itselläni ei aika riittänyt.

Vierailija
31/103 |
06.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syötän 1v asti sitten siirytään samoihin ruokihin kun vanhemmat en ole laiska äiti joka ei osaisi tehdä ruokia lapselle :)

Vierailija
32/103 |
06.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä on kyse taas vauvakuplasta. Onneksi pääset sieltä vielä joskus pois.

Nämä on niin yksilöllisiä juttuja, ettei kannattaisi tuomita isoon ääneen.

Itse syötin kaupan soseita ja itse tehtyjä ruokia. Aika nopeasti lapsi siirtyy kuitenkin perheen kanssa samaan ruokaan.

Vierailija
33/103 |
06.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajatus oli minullakin syöttää vain omatekemiä soseita. Noh, kun ei uppoa niin ei uppoa. Sen sijaan kaupan soseet katoavat ilman ongelmia. Kumpiakin tarjoan ja joskus ne omatekemätkin menevät alas ihan huomaamatta. Pääasia, että syö.

Vierailija
34/103 |
10.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuule, jos edes tietäisit mistä puhut niin siitä olisi hyvä aloittaa!

Se kun purkkiruuasta alkaa syömään tavallista ruokaa ja jos perhe ei syö hyvin, se tarkoittaa VAAN sitä että ruoka ei ole monipuolista ja siinä ei ole kuituja, siinä ei ole tummaa viljaa, ei kasviksia, ei kalaa.

Oma anoppi on joutunut suolakuurille: koska ei syö tarpeeksi suolaa!

Niinkin voi käydä.

Ei siinä olekaan mitään eroa syöttääkö lapselle lohesta ja kasviksesta valmistetun mössön jonka on itse tehnyt tai sen on joku yritys valmistanut! Sitä tässä olen toitottanut: Saarioisten maksalaatikko tai omatekonen. Sama se.

Kyllä saisit omaa ajattelua vähän viilata tarkemmin koska ruokatehtaalta lähtee myös valmiin ruuan lisäksi ne kananpalaset joita sitten valmistat lapsellesi "muka terveellisemmin".

Joku kehui että "teollinen ruoka maistuu teolliselta"? Anteeksi mitä? Otetaan lihapulla-aineet. Paistetaan pullina ja pussiin.

Sama tehdään kun otat lihapullia varten aineet. paistat pullia ja laitat pussiin ja pakastat.

Isossa ruokatehtaassa volyymit on isommat kuin pienessä tehtaassa.

Jos joku haistelee suojakaasuja niin antaa mennä vaan! :)

45

Vierailija
35/103 |
08.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on vähän niinku mihin tottuu. Purkkiruoka oli sun vauvallesi uusi juttu tähän saumaan ja siksi irvisteli. Se olis kuule ollu sama ilmiö, jos olisit syöttäny aluksi vain purkkiruokaa ja sit saanu ahaa-ilmiön ja "hyvä-äiti-kohtauksen" ja alkanu tekeen itse soseet, irvistykset olisit saanu sittenki.

Ja ne on hei vauvan ruokia, ei niistä ole tarkoituskaan aikuisen pitää. Dork.

Vierailija
36/103 |
08.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen kyllä pienellekin, alle 1-vuotiaalle saanut ravintoloissa, niin gourmee- kuin baaritasollakin jotakin vauvalle. Vaikka perunaa ja porkkanaa. meni kanssa naama meillä aina niin ruttuun jos purkkiruokaa yritettiin syöttää.

Vierailija
37/103 |
08.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mikä oli pointtisi? Oman sädekehän kiillotus? Lapsesi hyvän gourmet-tuntemuksen kehuminen?

Sinä et syö eineksiä, eikä lapsesi niistä tykkää, so what, joku muu saattaa tykätäkin, miksi haluat kyseenalaistaa sen puolen?

Vierailija
38/103 |
08.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

totuttaa lapsen suuta mihinkään noihin hirveisiin epämakuihin, kun oikeita hyviäkin makuja on saatavilla. Ei tämä ole mikään hyvä äiti -kohtaus, vaan ihan aidosti ihmettelen, miksi ihmeessä Suomessa lasten einesruokabisnes kukoistaa niin mahtavasti! Tiesittekö että Suomessa lapset syövät enemmän valmisruokia kuin Amerikassa...?

AP

Se on vähän niinku mihin tottuu. Purkkiruoka oli sun vauvallesi uusi juttu tähän saumaan ja siksi irvisteli. Se olis kuule ollu sama ilmiö, jos olisit syöttäny aluksi vain purkkiruokaa ja sit saanu ahaa-ilmiön ja "hyvä-äiti-kohtauksen" ja alkanu tekeen itse soseet, irvistykset olisit saanu sittenki. Ja ne on hei vauvan ruokia, ei niistä ole tarkoituskaan aikuisen pitää. Dork.

Vierailija
39/103 |
08.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis purkki- ja omatekoisia ruokia. Ja maistuvat hyvin. Ihan hyvällä omalla tunnolla annan purkistakin, ei aina jaksa tehdä vauvalle omaa ruokaa jos miehen kanssa syödään sellaista mitä vauva ei vielä voi syödä.

Eikä meidän vauvalle pelkät perunat ja porkkanat kauaa riittäny vaan pitää olla lihapitoista juttua. Ne saa helposti purkista :)

Vierailija
40/103 |
08.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei ap, just ton takia en ikinä mäkään antanut ensimmäistäkään purkkiruokaa lapsilleni (paitsi hedelmäsoseita). Mua aina inhotti itseäni kuvitella syövänsä niitä! (myöskään ei provo).