Järkyttävän kauhea allergia! Tuskanen olo.
Voi, että kun nyt alkaisi jo satamaan ja viilenisi vähän. Olo ihan kauhea kun nenä vaan vuotaa ja aivastuttaa koko ajan ja lääkkeet ei auta.
Mitään ei pysty tekemäänkään.
Mulla ei ole näin pahaa pujo allergiaa ollut 20 vuoteen.
Kommentit (13)
Olen allerginen ja astmainen ja ei tuo savu tunnu miltään. Ei edes haise savulle vaikka maailma on harmaa. Yhtään ei ota henkeen, halutaan vaan että ihmiset paniikissa ryntäävät lääkäriin ja apteekkiin ja saadaan vanhat astmapiiput kaupaksi ja samalla pistetään lintuflunssapiikki kaikille kävijöille. Ja amerikka huutaa hoosiannaa.
Olen allerginen ja astmainen ja ei tuo savu tunnu miltään. Ei edes haise savulle vaikka maailma on harmaa. Yhtään ei ota henkeen, halutaan vaan että ihmiset paniikissa ryntäävät lääkäriin ja apteekkiin ja saadaan vanhat astmapiiput kaupaksi ja samalla pistetään lintuflunssapiikki kaikille kävijöille. Ja amerikka huutaa hoosiannaa.
Meilläpäin ei edes taida savua ihmeemmin olla.
ja jyväskylän liepeillä kyllä köhityttää. Tuo savu meinaan. Tuntuu todellakin.
kunnon av-mamma ei hetkahda mistään savuista, ne on luuserit kun oireilee ;)
ja en mene tuohon joukkopsykoosiin, että nyt on pakko ahdistaa kun savuakin on. Kun ei saatana ahdista niin ei. Paras oli joku suttura joka ajoi autoa se hammaslääkärin naamasuojus edessä! Ja minä kun luulin ettei suomessa saa naamioitua yleisillä paikoilla (paitsi jouluna, mutta pian sekin kielletään). ETTÄ EI AHDISTA SAVU - JOKO MENI KAALIIN!
kortisonia ym. eikä vaan antihistamiinitabletti?
kortisonia ym. eikä vaan antihistamiinitabletti?
Zyrteciä olen lääkäriltä saanu monet vuodet. Se yks tabu vaan ei auta kuin pienen hetken ja silloinkin pitää olla sisällä ja varoa tuulettamasta.
Mulla on Kestine-tabletit (saa ottaa aamuin illoin), pitkävaikutteinen nenäsuihke ja silmätippoja tarvittaessa.
Ensi vuonna sanot lääkärille, että Zyrtec ei riitä, tehokkaampaa troppia kehiin. Esim. Duact on monella tuntemallani pahalla allergikolla auttanut.
Mulla on Kestine-tabletit (saa ottaa aamuin illoin), pitkävaikutteinen nenäsuihke ja silmätippoja tarvittaessa.
Ensi vuonna sanot lääkärille, että Zyrtec ei riitä, tehokkaampaa troppia kehiin. Esim. Duact on monella tuntemallani pahalla allergikolla auttanut.
Olen kyllä kysellyt tehokkaampaakin lääkettä joskus mutta hän ei ole muuta antanut.
yleensä ensin se antihistamiinitabletti ja sitten paikallisesti lisää siihen kohtaan mihin tarvitaan. Esimerkiksi minun pojallani oli ennen siedätyshoitoa pahimpaan koivuaikaan lääkityksenä xyzal-tabletti, avamys nenäsuihke (siis kortisonia), tarvittaessa silmätipat, sekä astmalääkkeet yskään/hengenahdistukseen: singulair (tabletti) ja symbicort (hengitettävä yhdistelmälääke, avaava + kortisoni). Että kyllä niitä lääkkeitä löytyy.
Nenäsuihkeita ja silmätippoja saa aikuisille ilman reseptiäkin, mutta ovat kalliinpia kuin reseptillä.
minäkin suosittelen.Minulla oli viime vuonna koko aikuisikäni pahin kesä just ton pujon takia(se on pahin).
Lisäksi oli clarityn ja silmätipat.Ymmärrän kyllä sinua ap.
ilmanlaatu on metsäpalojen takia niin huono, että ihmisiä joilla on allergioita on kehoitettu pysymään sisätiloissa.