Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä kaikkea sossu ostaa yksinhuoltajalle, jolla ei mitään?

Vierailija
08.08.2010 |

Siis mitkä tavarat, huonekalut yms katsotaan välttämättömiksi? Kyseessä ero ja mies ei anna mitään mukaan. miehen nimissä myös ovat.

Kommentit (86)

Vierailija
1/86 |
19.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pistäppä kauppojen ilmoitustaululle haluamistasi tavaroista lista.Ihmisillä on kaikenlaista kamaa kellareissaan.Talonmiehillä oli aikoinaan paljon käyttökelpoista huonekalua varastoissaan,niillä mekin kalustettiin ensimäinen koti,kun maalta tultiin Helsinkiin.

Vierailija
2/86 |
07.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mahdollista hakea liinavaatepaketti, patjat, verhot, tyynyt, peitot, helsingin kaupungilla sörnäisissä varasto josta esim.pakolaiset saavat "koko hoidon" kotiin. Pakilassa taas on piste mistä voi hakea keittiöön UUDET KÄSINTEHDYT keittiön huonekalut (siellä ihmisiä palkattu ko.hommaan) tekevät ne keittiönkalusteet. rattaat (UUDET) saa 3 vuodeksi lainaan. mua on alkanu ketuttaa kun yhdet ja samat ihmiset vaan tietää nää laittakaa tietoo eteenpäin että muutki ku pakolaiset osaa näitä hakea... !!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/86 |
07.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sinun on kysyttävä itse. Vastaukissa on ollut hyviäkin neuvoja.

Aikoinaan sain lähes samassa tilanteessa keittiön tuolin ja pöydän, työpöydän, pesukoneen ja sängyn + patjat. (Omasta palkasta ei juuri olisi ollut hyötyä, koska miehen konkurssin takia olin mukana velkasaneerauksessa ja kaikki perustoimeentulon lisäksi jäävä raha meni ulosottoon.)

Kaikilla noilla on hintarajoitus tai sopimusostopaikka hintaryhmineen. Todellakin ihan peruskamaa. Lisäksi muistelen saaneeni jonkun verran astioiden yms. hankkimiseen.

Lähikauppaan laitettu perusteltu "otetaan vastaan" ilmoitus poiki myös ihan kivoja ja käyttökelpoisia sisustusjuttuja yms. Kukaan ei olisi uskonut, millä "budjetilla" kotimme pystytettiin.

Vierailija
4/86 |
07.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jonkin verran rahaa(summaa en muista) omaan ja lapsen sänkyyn sekä ruokapöytään+tuolit. Sohvaa ei katsottu välttämättömäksi ja jos talonyhtiöstä löytyy pesutupa, ei koneeseen avustusta saanut. Lisäksi muuttoauton vuokra ja silmälasit.

Vierailija
5/86 |
03.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitappas viestiä suomi24 lahjotetaan palstalle ja kokeile myös päijäthämeem kierrätyskaistaa eli phj laita viestiin otetaan vastaan kaikenlaisia huonekkaluja niin eiköhän ala järjestyyn sunkin asiat.

itse olen saanut sitäkautta esom ilmaiseksi pojilleni kerrossängyn akvaarion ja kaikkea muuta kivaa.

Vierailija
6/86 |
03.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta tänne lennätetään TEIDÄN verorahoillanne tuhansia ulkomaaneläviä loisimaan yhdessä suurperheensä kanssa. Sinne virtaavat veroeurot, hätää kärsivä alkuperäiskansalainen syökööt vaikka kynsiään mainospostin kulmalta. Pääasia että naapurin mamuperheelle riittää veroeuroja ja taulutelevisio kerran vuodessa.

Verorahoilla ei lennätetä ketään tänne (pois kyllä jos tilanne vaatii) vaan perheen yhdistämisessä (johon kai viittaat) perhe tulee ihan omalla kustannuksellaan. Turvapaikanhakija ei saa tehdä töitä ennen oleskeluluvan saamista ja siihen menee ainakin vuoden verran. Siitä, että Suomen systeemi on hidas, on turha syyttää ulkomaalaisia! Maahanmuuttajien työttömyys on korkealla tasolla. Mietihän, mitkä muut syyt siihen voisivat olla kuin heidän laiskuutensa!

Vierailija
7/86 |
03.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

varasin eron jälkeen ajas sossuun.

Siellä kartoitettiin tilanne, oma jaksamiseni ja mitä tavaroita minulla on.

Pesukone ei tosiaan kuulu tärkeisiin hankintoihin JOS talossa on pesutupa.

Sohva minulla oli sekä lapselle sänky.

Sain 140e ruokapöytään ja tuoleihin, jotka sitten ostin ja vein kuitin näytettäväksi.

Se ihan riippuu jokaisen tilanteesta, mitä saat ja minkäläista jatkotukea tarvitset.

Itse halusin jatkaa asiointia kyseisesn työntekijän kanssa, kävin kerran kuukaudessa juttelemassa ja mietittiin yhdessä miten rämpiä eteenpäin.

6kk yhteensä jouduin turvautumaan toimeentulotukeen, jonka jälkeen pääsin opiskelemaan ja töihin.

Nyt jälkeenpäin kun mietin olisi pitänyt pelkästään opiskellä, sillä lopulta tuli romahdus.

Juuri teidän kaltaisten mene töihin pummi takia hakeuduin töihin opiskelun ohella ettei tarvitisisi TEIDÄN rahoilla elää.

3v lapsi vuoropäiväkotiin klo 16.00 josta itse menin koulunpenkille, pääsin 20.30 ja kello 21 töihin, 05 kotona, lapsi kotiin aamulla kymmeneltä, hänen kanssa päivä ja koko rumba alusta!

Vuoden sitä jaksoi ja sitten loppui voimat.

Joten onko teidän pakko haukkua vaikeassa tilanteessa olevia? Jos ei ole mitään neuvoja antaa, olkaa hiljaa. Eiköhän jokainen koe suurta ahdistusta huonosta tilanteestaan?

Nimimerkillä: koko ikänsä veroja maksanut, tuon 6kk sossun rahoilla elänyt

Vierailija
8/86 |
03.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätini sai kaiken mahdollisen sossun kautta,itse sain rahaa lainaa siksi aikaa että tuet olivat selvillä-ja en muuta halunnutkaan.Tavaraa saa tosiaan kierrätyskeskuksesta edullisesti tai sitten tilaat osamaksulla ja jos naimisissa olette niin sullehan kuuluu puolet ellei teillä ole avioehtoa.Ja luulisi että miehelläsikin olisi sen verran järkeä että osaisi ajatella tässä asiassa myös lapsianne???

Vierailija
9/86 |
13.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se vaan niin mene, itse täytyy hommata suurin osa, sossusta varmasti saa pientä apua, mutta lapsen isällä ja äidillä on velvollisuus lasten hankintoihin.

Ap, miten sulla itsellä ei ole mitään? EIkö edes lapsuuden kodistasi omaa sänkyä, mattoa, lamppua tms?

Mulle ainakin maksoi.

Ikeaan sain maksusitoomuksen. Oiskohan ollu vajaa 500e kodin tarvikkeisiin (hyllyt, lamput, kattilat, matot ym.) ja 200e sohvaan. Ja koska asuintalossani ei ole pesutupaa, sain vielä 300e suuruisen maksusitoomuksen pyykinpesukoneeseen haluaamaani liikkeeseen.

Tämä tosin silloin 1,5v sitten, kun muutin virallisesti ensimmäisen kerran pois äidin luota. Tosin äitini pienet tulot vaikuttivat tähän kaikkeen.

Nyt odotan esikoista ja ihan varmasti tulen saamaan rahat välttämättömimpiin lastentarvikkeisiin.

Että näin meidän kaupungissa.

Vierailija
10/86 |
13.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies lähti ja vei mennessään melkeen kaiken muun paitsi lapset ja lasten sängyt!!! Pyykkykoneen se sossu sitten kustansi ja olin kyllä äärettömän tyytyväinen ja onnellinen:) Kaikki muu hommailtiin pikkuhiljaa ystävät suurena apuna:)Tää tapahtui siis vuonna 2005.

Vierailija
11/86 |
13.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kierrätyskeskukseen, sosku yleensä katsoo pakollisiksi sängyt ja ruokapöydän,muuhun ei oikeastaan tukea tipu nykyään. Pesukonettakaan ei makseta jos talosta löytyy pyykkitupa.

Itse sain reilu 10vuotta sitten 2000mk kodin hankintoihin,silloin oli suht iso raha ja sainkin aika paljon hankittua sillä.

Vierailija
12/86 |
27.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tottakai saa avustusta "pakollisiin" huonekaluihin..nyt kyl taidat selittää täälä asioista joista et tiedä sitten yhtään mitään.. painu sen kultalusikkas kans sinne mistä oot tullukki :)

Vierailija
13/86 |
27.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

välittää kusipäisistä vastaajista.

Mä sain vuodevaatteet ja peitot+ tyynyt, keittiön pöytä + tuloit tuli sellaisesta työttömien työpajasta. Jääkaapin löysin 50e käytettynä sen maksoivat... hieman myös astioita.

Kysele myös seurakunnan diakonilta!!! Ja tsemppiä, kyllä mekin tästä vielä noustaan! Autetaanhan tulipalon uhrejakin, miksei sitten meitä muita..

Vierailija
14/86 |
27.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä varmasti esim. avioerossa sä saat osas niistä tavaroista ja sossu on siitä tietoinen ja kyllä mikäli sä oot töissä niin saat itse omat rojus ostaa. kierrätyskeskuksesta saa halvalla! sieltä monet muutkin tavaroitaan ostavat. jos ei ole varaa ostaa itse, niin sitten pitää kelvata kierrätyskama ja lahjoitukset.

Vierailija
15/86 |
27.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain Helsingissä sossulta n. 150e pöytään, tuoleihin, lakanoihin, lamppuihin tms.

HAhah. Vittu mitä idiootteja tässä ketjussa. Ei jumalauta.

Jonkun mielestä on niin kamalaa kun joku saa ILMATTEEKSI jotain. Mihin yhteiskunnan rahat pitäisi mielestänne käyttää? Uusi palkankorotus kansanedustajille(ko)?

Vierailija
16/86 |
27.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa sanoa tuohon kuinka paljon sosiaalihuolto tulee vastaan mutta minulla olisi vaikka mitä ylimääräistä jotka joutaisi pois ilomielin jos ei kovin kauas tarvisi tuoda.

Voimia eroon.

Vierailija
17/86 |
27.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä jouduin aloittaan puoli vuotta sitten elämäni alusta ja sain harkinnanvaraista tt-tukea 300 euroa kuitteja vastaan. Kiersin kirpparit ja kierrätyskeskukset + kyselin tutut läpi. Mä sain sillä mm. kivan sohvan (tinkasin vielä kotiin kuljetuksen kaupan päälle), sängyn, pari lamppua, uuden pölynimurin, erilaista pientä sälää Ikeasta ja perus kodintarvikkeita. Jäi vielä 50€ käyttämättä jonka olisin saanut käyttää työkenkiin, mut sain ne sit töistä. Että kyllä sossu auttaa jos on hätä. Ja olen siis sinkku, ei lapsia.

Vierailija
18/86 |
27.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

..ettei tule sossulle lisää elätettäviä..

Vierailija
19/86 |
27.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se vaan niin mene, itse täytyy hommata suurin osa, sossusta varmasti saa pientä apua, mutta lapsen isällä ja äidillä on velvollisuus lasten hankintoihin. Ap, miten sulla itsellä ei ole mitään? EIkö edes lapsuuden kodistasi omaa sänkyä, mattoa, lamppua tms?

Mulle ainakin maksoi. Ikeaan sain maksusitoomuksen. Oiskohan ollu vajaa 500e kodin tarvikkeisiin (hyllyt, lamput, kattilat, matot ym.) ja 200e sohvaan. Ja koska asuintalossani ei ole pesutupaa, sain vielä 300e suuruisen maksusitoomuksen pyykinpesukoneeseen haluaamaani liikkeeseen. Tämä tosin silloin 1,5v sitten, kun muutin virallisesti ensimmäisen kerran pois äidin luota. Tosin äitini pienet tulot vaikuttivat tähän kaikkeen. Nyt odotan esikoista ja ihan varmasti tulen saamaan rahat välttämättömimpiin lastentarvikkeisiin. Että näin meidän kaupungissa.

Vierailija
20/86 |
27.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan veroja me yh:tkin maksellaan ja jos joskus on vaikeaa, suon kyllä että niillä verorahoilla autetaan myös minua.

En ole ap, mutta hieman kyrsii kun aina sanotaan et mene töihin jne, no moni meistä käykin ihan töissä et kiitos vaan. Mutta kun tulee tilanne että tarvitsee aloittaa aivan alusta, niin aika rikas saa olla jos omillaan meinaa pärjätä. Ei ole häpeä joskus hakea apua!