Omat kokemukset karppauksesta
Tehoaa, mutta lopetan. Ja joitain asioita jää käyttöön.
Tehoaa siten että nälkää en ole nähnyt kertaakaan ja painokin on pudonnut. Ruoka on järjettömän hyvää, en ennen ole käyttänyt kermaa ollenkaan ruoanlaitossa ja ai että se on hyvää! Ja ne juustot... :p
Lopetan koska liikun (juoksen) paljon. En vain pysty harjoittelemaan tavoitteelisesti (maraton) vähillä hiilareilla (jotkut pystyvät, mutta minä en). Toisekseen tämä dieetti rajoittaa liikaa ruokia. Alussa särki päätä jatkuvasti. Karppauksen nettisivujen keskustelupalstalla on kammottava me-vastaan muu maailma asetelma.
Joitain juttuja jää kokeilusta käyttöön: en tule ikinä enää käyttämään niin paljoa hiilareita kuin ennen, etenkään huonoja!
Miksikö kerroin tästä? Koska tällaisesta olisi ollut itselleni hyötyä kun etsin asiasta tietoa.
Loppuun: Olin skeptinen. Äärettömän skeptinen. Voin kuitenkin ehdottomasti suositella karppausta niille, jotka eivät urheile näin paljoa.
Kommentit (7)
Olen vähentänyt hiilarien syöntiä ja aloittanut juoksemisen ja juoksu on ollut tosi nihkeää. Sitten mummolassa ratkesin hiilariputkeen eikä ikinä ole jalka noussut lenkillä sillä lailla. Olen ihan äimänä miten jaksoinkin juosta!
En tosin urheile tippaakaan, mutta typistyi turhan pieneksi se ruoka-ainevalikoima niin päätin sitten lopettaa :/. En vaan jaksanut!
En ollut yhtä tehokas karppaajana ja koin "dieetin" hankalana kun meni tutuille syömään jne. Vatsa toimi hyvin ja vatsa ei ikinä pömpöttänyt.
Lopetin, mutta niinkuin ap, pitäydyn hyvissä hiilihydraateissa (herkutteluhetkiä lukuunottamatta) ja en ikinä syö kevyttuotteita. Paino ei ikinä ole ollut ongelma, joten ei noussut.
Ei hyvä. En jaksanut edes viikkoa, kun ne ruuat ja niiden rasvaisuus ja tunkkaisuus alkoivat kyllästyttää. Lisäksi ärsytti tehdä itselle aina eri syömiset kuin muulle perheelle. Vaati aikaa ja vaivaa.
Paljon parempi kokemus oli hyväkarppaus! Ruokavalio piristyi ja helpottui todella, kun kaikki täysjyvätuotteet, marjat ja hedelmät oli sallittuja ilman mitään rajoja. Perunaa söin myös. Tätä oli niin paljon helpompi noudattaa. Ja paino putosi 4kg noin 5-6 viikossa (olin aluperinkin normaalipainoinen, mutta ylärajoilla). Aion aloittaa taas hyväkarppauksen, kun tämä raskaus on ohi.
Aloiteimme miehen kanssa kokeilemaan toukokuun alussa. sovittiin että kokeillaan ensin kuukausi ja katsotaan sitten. Kuukausi oli ja meni ja aina vaan jatketaan. Lopettaminen ei ole käynyt edes mielessä. Painoa on kummallakin lähtenyt n. 11 kg.
Jatketaan niin kauan kuin hyvältä tuntuu. Ainoa todellinen haittapuoli on se että unentaroeeni on pienentynyt ihan älyttömästi. Ennen nukuin mielelläni 10h yöunet. Nyt valvon joka yö kahteen kun ei nukuta. 6-7h tuntuu piisaavan. Ärsyttää valvoa kun muut nukkuvat
Aloitimme miehen kanssa kokeilemaan toukokuun alussa. Sovittiin että kokeillaan ensin kuukausi ja katsotaan sitten. Kuukausi oli ja meni ja aina vaan jatketaan. Lopettaminen ei ole käynyt edes mielessä. Painoa on kummallakin lähtenyt n. 11 kg.
Jatketaan niin kauan kuin hyvältä tuntuu. Ainoa todellinen haittapuoli on se että unentarpeeni on pienentynyt ihan älyttömästi. Ennen nukuin mielelläni 10h yöunet. Nyt valvon joka yö kahteen kun ei nukuta. 6-7h tuntuu piisaavan. Ärsyttää valvoa kun muut nukkuvat
jaksan liikkua paljon ja varsinaisina treenipäivinä saatan syödä enemmän hiilareitakin esim. ruisleivän ja leseiden muodossa.