onko kaikkien 3veet ärsyttäviä marisijoita?
Tuo ihanarakaskultainen uhmistyttöni on aika ison osan ajasta kaikkea muuta... Argh. Kun joka ehdotukseen, kivaankin, ensimmäinen reaktio on "En halua. En jaksa. En muista. En uskalla." Vetää jalkoja perässä, natkuttaa, kitisee, inttää - useimmiten ei vain ole kuulevinaan, ehkä viidennellä kehotuksella reagoi jotenkin (yleensä noilla em. tavoilla). Vinkuvalla äänellä tulee nuo useimmat kommentit, sitten mm. heittäytyy fletkuksi sohvalle ja väittää jäävänsä kotiin. Sitten kun huomaa vihdoin tarpeeksi ärsyttäneensä, tulee se vastareaktio: "Minä haluan halia!!!" Äitillä vaan ei useimmiten siinä vaiheessa yhtään tekis mieli halia :/
Musta tuntuu että kunnon itkupotkuraivarikin ois joskus helpompi kestää kuin tuo alituinen mankuna ja negatiivisuus, se saa omankin maailman näyttämään jotenkin harmaalta... kunnon kiukku puhdistais edes ilmaa.
Äh, tiedän että kuuluu ikään, Tärkeä Kehitysvaihe jne. Mutta onko (onhan?) teillä muilla samaa? Ja miten jaksatte?
Kommentit (6)
Meillä kuopuskin 1v 6kk on nyt oppinut marisemaan. Sen kuullessaan uhmis usein tajuaa lopettaa :)
Meidän poika on kolme ja on muuten kiva ja kiltti paitsi kun on väsy tai nälkä. Ja yleensäkkin kaikki pitää saada tehdä itse, vaikka ei osaakkaan. Siiten huutaa kun ei osaa, ja jos yrittää auttaa niin ei sekään kelpaa. Olen huomannut parhaaksi vaan kävellä pois ja jättää huutamaan. Sitten jossain välissä rauhoittuu ja pyytää anteeksi huutamista. En jalksa seisoa yleisönä huonolle käyttäytymiselle. 'Ignore bad behaviour - praise good behaviour' periaatteella.
rakastettavimpia olentoja. Maailma ei enää ole ihana, mutta hiljalleen sen kestää, kun saa olla pieni.
8kk-3,5 vee on se, miksi en enää lapsia halua.
Mun nuorempi täytti just 8kk :D :D Tää onkin ollut ihan liian helppoa tähän asti. t. ap
suurin osa päivistä alkaa siten, että neiti 3v narisee jo portaita alas makkarista tullessaan. Todella ärsyttävää ja jaksaminen on kyllä koetuksella, kun on vielä vauvakin. Mutta kyllä se menee joskus ohi, esikoisella meni joskus 4v paikkeilla. Tsemppiä ja jaksamista sulle, kohtalotovereita varmasti riittää! :)