Ariel, työn vai pojan nimi mielestäsi?
Kommentit (44)
Eli suoraan suomennettuna Ariel tarkoittaa Arin poikaa.
Kaikki EL-päätteiset nimet ovat ilman muuta miehen nimiä.
Joku Disneyn Pieni Merenneito ei tätä tosiasiaa miksikään muuta. Idiootit.
Eli suoraan suomennettuna Ariel tarkoittaa Arin poikaa.
Kaikki EL-päätteiset nimet ovat ilman muuta miehen nimiä.
Joku Disneyn Pieni Merenneito ei tätä tosiasiaa miksikään muuta. Idiootit.
Ariel on pojan nimi mut moni luulee sitä tytön nimeksi sen typerän disney leffan vuoksi.
Tosielämästä tunnen Ariel-nimisiä poikia/miehiä. Ariel-tytön "tunnen" vain Disney-leffasta.
Vrk:n mukaan Suomessa on Ariel-nimisinä sekä miehiä että naisia.
Eräällä matkalla oli kaksi miesopasta, molemmat nimeltään Ariel.
Sitä ennenkin olen Arielia pitänyt miehen nimenä.
Satuolennot olkoot mitä hyvänsä.
Disneyn pieni merenneito taas on Ariel myös. Ranskalaiset ovat ratkaisseet ongelman taas siten, että miehen nimi on Ariel ja naisen Arielle.
Ehdottomasti.
Mutta onhan sekin ihanan erikoista olla tyttö jolla on pojan nimi ;)
ARIel on Suomessa pojan/miehen nimi. Ihan sama kuin esim MIKAel, SAMUel tai MANUel
Sekäettä. Juutalainen nimi (mm. Ariel Sharon), joka Suomessakin on ollut aiemmin aika lailla puhtaasti pojan nimi. Sitten tuli Disneyn pieni merenneito ja paljon tyttöjä, joiden nimi on Ariel.
Vierailija kirjoitti:
Mulle tulee moottoripyörä mieleen.
Jep, mulla on Ariel, siis 50-luvun brittipyörä.
Pojan nimi on. Kaikki el-päättyiset ovat pojan nimiä kuten esim. Mikael, Gabriel, Rafael ja Samuel. Arielle/Ariela on taas tyttöversio” Arielista. Sama kuin edim Rafaela, Gabriela/Gabrielle, Mikaela jne.
Pieni merenneito varmasti hämää monia. Oon aina ihmetellyt miksi hänelle on annettu pojan nimi. :D
Disneyn vuoksi miellän naisen nimeksi mutta kumpikin tuntemani Ariel on miespuolinen.
Pojan tietenkin. Sitä se on alun perin ollut.
En ymmärrä, miten Disney on antanut sen merenneidon nimeksi. Yhtä järkevää kuin merenneidon nimi olisi vaikka Väinö.
vaikka olis miten historiallisesti miehen nimi niin ei voi mitaan, ainut mielikuva nimesta on pieni merenneito pitkine punaisine hiuksineen.