Teutonia Timmy vs Emmaljunga Scooter
Olisin enemmän kuin kiitollinen, jos saisin timmyjen ja scootereiden omistajilta kokemuksia ko rattaista :).
Olen hankkimassa rattaita 2 vuotiaalle ja ne tulevat aktiiviseen käyttöön mm. lenkillä.
Olen tutustunut jonkun verran jo rattaisiin ja mirtin että mahtuuko scootereihin talvitamineissa, kun niissä on kiiteä turvakaari? Timmyissähän sen saa pois.
Kommentit (19)
on paremmat. Molempia olen kokeillut. Timmyt ovat tyylikkäämmät ja ehdottomasti paremmat käytössä.
Teutonian Timmyihin lopulta päädyttiin. Ihan huiput rattaat! Annoin lopulta ison plussan suojaisalle kuomulle, sillä sen saa vedettyä tuiskulla ja sateella riittävän eteen.
emmaljungan scootereissa ilmakumi- vai sellaset eva-renkaat? Miten kulkee soralla, röykyttääkö lasta?
meinasin tähän ketjuun laittaa vinkin että tilaa Timmyt Ruotsissa jossa ne on varmaan sen 100 e halvemmat kuin Suomessa, mutta nyt on hieman myöhäistä. Meillä oli Timmyt pojan ollessa 1v-3,5 v. Tosin viime aikoina niitä ei juuri käytetty, mutta käväistiin Tallinnassa ja ilman rattaita oltaisi oltu aika helisemässä. Ja mieskin sanoi, että näin hyvin rattaita meillä ei koskaan ole ollutkaan:) Vasta 3. lapsi sai sellaiset, jotka sai myydä vielä uudenveroisena vielä eteenpäinkin. Ei edes musta väri haalistunut, toisin kuin emmaljungan kuomurattaissa.
Siis ovat älyttömän kevyet vaikka näyttävät klohmoilta. Toisaalta kasaus on tosi näppärä mutta itse en tykkää siitä miten kuomun kangas pitää vetää aina yli kun laittaa rattaat kokoon.
Ostin vasta ja olen todella tyytyväinen! Ihanan kevyet ja helppo ohjata. Menee helposti ja nopeasti kasaan, on mielestäni ihanan pienikokoiset.
Ei ole mitään huonoa sanottavaa.
Ja kakkonen: Nyt mä en kyllä ihan ymmärtäny. En mä joudu kuomuun kajoamaan mitenkään kun laitetaan kasaan.
Siis meillä se kuomun takareuna pitää nostaa selkänojan yli etä saan rattaat kasaan. Älä vaan sano et sen sais jotenkin hoidettua pois, sit ne ois todella huiput rattaat!
ja olen tykänyt kovasti! Meillä viime talvena lapsi oli n. 2½v. ja hyvin mahtui talvivaatteisa kyytiin.
Ja kasaan ne tosiaan menee ilman mitään kuomun yli vetämisiä, en edes ymmärrä mistä se kuomu pitäisi vetää ja minne?
eli jos en vedä niin ovat niin tiukassa kasassa etteivät mene kunnolla kasaan. Kun kuomun reunan ottaa yli niin menevät tosi kauniisti pieneen kasaan. Harmi kun en osaa selittää, olen luullut että se on kaikissa tyyppivika mutta jospa sen saisi jotenkin hoidettua!?
Selkänojan saa makuuasentoon (oli ainakin meillä tärkeä juttu kun poju monesti reissuilla nukkui kunnon unet rattaissa).
Ja ovat minusta myös paremman näköiset, ei kyllä aavistustakaan uusimmista väreistä..
Ja silloin n 3-4v sitten kun meillä Timmyt oli, sai itse valita mitkä renkaat halusi.
Minulle Teutonia merkkinä on luotettavampi ja laadukkaampi kuin Emmaljunga.
Siis tiesitkö, että se istuimen selkänoja täytyy ensin painaa sitä turvakaarta vasten kun laitetaan kasaan? En muuta selitystä keksi sille miksi joutuisit kuomua nostaa...?
En tosiaan tiennyt. Kiitos paljon. *menee ja ihastelee tällä erää täydellisiä kärryjään kun ainut vikakin poistui.* Kiitos taasen!
Molemipia mietin minäkin, mutta Scootereihin päädyin, eikä kaduta. Minä nimittäin myin yhdistelmävaunut lapseni ollessa 8 kk ikäinen ja siitä saakka poika on kulkenut Scootereissa - ja myös nukkunut 30-90 min päiväunensa :-)
Eikä kuomua tarvi mihinkään vetää! Istuin alaspäin, nosta sivuvetimistä ja kasaa kuomu istuimen päälle, käännä lopuksi työntöaisa alaspäin kuomun päälle. Menee muuten piskuiseen Renault Clioonkin, kun ottaa 2 rengasta irti.
Noniin! Hyvä, että tuli asia puheeksi.
Hassua, ettei sinulle kerrottu asiaa liikkeessä, josta ostit. Minulle näyttivät kädestä pitäen kaikki jutut.
Mutta saitpahan "vian" korjattua ;)
Ehkä syy on siinä että hain rattaat liikkeestä laatikossa ja kasasin kotona. Joka tapauksessa kiitos tosi paljon, tää pelasti mun illan. On pakko vielä hakea autosta ja kokeilla! :)
olen näkemääni, ja tähänastiseen kokemaani tyytyväinen. Tosin otin tänään ostamani rattaat sisälle tarkempaan tutkimukseen, eikä näinollen ole vielä ulkokokemusta, mutta... olin iloisesti yllättynyt, kun selkänoja menikin lähes makuuasentoon. Olin saanut sellaisen käsityksen kirjoituksia lukiessani, että jää melkoisen ylös. Kuomu tuntuu jämäkältä, ja sen takana sekä sivuilla on ihastuttavat taskut esim. puhelimelle, rahapussille ja muille pikkutavaroille. Vöissä pituus riittää, renkaat varmasti ovat toimivat talvella leveytensä vuoksi, ja rattaat menevät todella pieneksi (matalaksi) laitettaessa kasaan. Työntöaisan saa säädettyä mieleiseksi, kuomun päällä on ns. kattoikkuna jonka saa tarvittaessa piiloon. Ja kaiken kruunaa upeat yksityiskohdat, tässä tapauksessa hopeiset koristeet ja "nauhat" mustissa rattaissa. Eli todella näyttävät ovatt!
PS! Niin ja vielä... jarru on todella hyvä, nopeasti käytettävissä...
En tiiä lukeeko näitä enää kukaan mut meidän poika istui scoottereissa vielä melkein 5vuotiaanaki ja hyvin mahtui :D huiput rattaat. Mut onko kellään mitä mielipiteitä nyt ko.vertailuun? Toinen muksu tulossa ja mietintä päällä jatkaako scoottereilla vai vaihtaako timmyyn?
Luin minä ainakin:)
Ostin Scooterit n. ½ vuotta sitten ja olen pettynyt niihin! Pojan on ollut alusta asti hiukan hankala päästä istumaan, koska turvakaari on kiintonainen. Hän ei tahdo saada kenkiään mahtumaan mitenkään kaaren läpi (ei se kenkä ole kuin 27). Nyt haluaisin vaihtaa toisenlaisiin. Poika on jo 2½ vuotias, mutta tykkään käydä lenkillä ja koska poika viihtyy hyvin rattaissa katson, ettei rattaaiden osto ole turhaa vaikka hän onkin jo niin iso. Toinen mikä minua risoo, on ettei Scootereihin ole ollenkaan saatavissa ilmakumirenkaita. Nämä sen omat kun tökkää jokaiseen kiveen ja risuun vaikka niitä mainostetaan niin hyviksi maastossa saati kun talvella tulee vastaan lumipaakki niin pyörät kulkee suhonaan. Koettu ensilumellä tänä syksynä:(
Voipi olla että meilläkin käännytään scoottereihin, vaikkakin ehkä himpun verran enemmän miellyttäiskin nuo Timmyt :). Timmyt on jotenkin klassisen tyylikkäät ja simppelit, ei kyllä scoottereiden ulkonäössäkään mitään vikaa ole. Noista Timmyistä saa etukaaren pois, jolloin muksun on isompana helpompi kiivetä kyytiin. Mutta...nuo scootterit on uutena 90 euroa halvemmat, joten ehkäpä meille tulee ne mustana (timmytkin ottaisin mustat) ;)