Haittaako suhteessa 10 vuoden ikäero?
Mies siis kymmenen vuotta minua vanhempi. Tällä hetkellä natsaa hyvin, mutta mietityttää, miten käy jos yhdessä vanhenemme.
Kokemuksia ja mielipiteitä otetaan mielellään vastaan :)
Kommentit (39)
muttei toki mitään haittaakaan.
Paitsi nyt kun ikää alkaa tulla, niin mietityttää jo tuleva vanhuus, kun miehet muutenkin kuolevat aiemmin ja sit kun oma mies on jo valmiiksi 9 vuotta vanhempi.
meillä ikäeroa 9v (mies siis vanhempi) ja aika usein minä koen olevani vanhempi. Mikä alkaa lasten kanssa rasittaa kun toinen ei oikein ota tuota vastuuta samoin kuin minä. Ja on sentään 40v.
Naiset on usein 60v aika viriileja ja pirteitä, 70v papat ei niinkään. Pääset miehesi omaishoitajaksi ;)
Molemilla sama elämäntilanne, ja lähes samaikäiset pojat (7v). Elämäntilanteemme kohtaavat siis.
Itse olen miettinyt juuri tuota "omaishoitajuusasiaa" sitten vanhuudessa.
toisinpäin haittaisi enemmän?
se noin haittaa,mutta toisinpäin kyllä saattaisi.
kuule, ennen omaishoitajuutta ehditte erota, karata, sairastua jne jne jne...
Mutta ehkäpä te kaikki puhuttekin vain panokyvystä, edustavuudesta, rahasta, omaisuudesta, imagosta tms??
mies 11 vuotta vanhempi. Ollaan 33 ja 44. Nyt pyyhkii hyvin, lapset eskari- ja alakouluikäiset, elämäntilanne rauhallinen ja rutiininomainen. Vanhuus mietityttää sit enemmänkin... Se on mukavaa, että mies oli ehtinyt jo "menonsa mennä" aika pitkälti 10 vuotta sitten, kun tavattiin. Nyt hän on vakaa ja viihtyy kotona lasten kanssa. Itselläni enemmän ehkä tarvetta päästä välillä tuulettumaan, minkä mies toki minulle suokin. :-)
Mies siis kymmenen vuotta minua vanhempi. Tällä hetkellä natsaa hyvin, mutta mietityttää, miten käy jos yhdessä vanhenemme. Kokemuksia ja mielipiteitä otetaan mielellään vastaan :)
Mutta jos toinen on kyläluuta ja toinen kotihissukka, se on vaikeempi yhtälö. Ikä sinänsä on tosi marginaalinen juttu rakkaussuhteessa. 10v ei ole mitään.
go for it!
miehellä niin paljon elämää takana, kaikki koettu. Itsellä voisi olla sama vielä edessä jonkun toisen ei niin paljon elämää nähneen kanssa. Riippuu niin paljon elämän tilanteesta.
Tällähetkellä kova suru kun tulevaisuus ei taida enään kohdata millääntavalla.27 ja 37
toisinpäin haittaisi enemmän?
se noin haittaa,mutta toisinpäin kyllä saattaisi.
siksi jos nainen olisi jo sen verran vanhempi eikä lapsia enää saisi,mies haluaisi mahdollisesti.
Ja hvyin pyyhkii :-)
Ollaan oltu 13 vuotta yhdessä ja lapsia on kolme.
Huomasin jo aika pian, erilaiset harrastukset sun muut. Kuten pukeutuminen ja mielipiteet, onneksi erosimmme ei yhteisiä lapsia.
ikäero on muuutamaa kuukautta vaille 10 vuotta. Aluksi se tietysti vähän kauhistutti ja kauhistuttaa edelleen, jos ikäeroa rupee oikein kunnolla pohtimaan. Ja varsinkin, kun miettii mitä tulevaisuus tuo tullessaan ja, että jäänkö jo 60-vuotiaana leskeksi(oletettaen, että mitään tapaturmaa ei tule)?
Normaalissa arjessa ikäeroa ei huomaa.Pikemminkin tietyissä tapauksissa koen olevani se vanhempi meistä. Toinen koulussa, toinen töissä. Tulevaisuutta suunnitellaan yhdessä ja eletään unelmaamme. Välillä itseäni mietityttää se, että mies kokenut paljon enemmän kuin minä mm. yksi muutaman vuoden parisuhde jo takana ja minulle tämä on ensimmäinen.
MInkä ikäisiä olette? Meillä mies +12v.