Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te, jotka olette eronneet pitemmistä parisuhteista

Vierailija
05.08.2010 |

Eli useiden vuosien mittaisista, olitteko alussa ihan varmoja, että tämä on Se Oikea, ja olette hänen kanssaan elämän loppuun asti? Voitteko realistisesti ajatella, että nykyinen kumppaninne olisikin Se Oikea, kun olette ennenkin erehtyneet?

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
05.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

etsiminen kuulostaa kovin epäkypsältä. Ainakin, jos sillä tarkoitetaan jotain täydellistä, ennalta asetetut kriteerit täyttävää yksilöä.

Elämä on epätäydellistä- me ihmiset olemme epätäydellisiä. Mielestäni todellista viisautta ja rakkautta on ymmärtää ja hyväksyä tämä.

Lisäksi onni ja tyytyväisyys löytyy lopulta omasta sisimmästä, kukaan toinen, ei edes se "oikea" pysty jatkuvan onnen illuusiota kannattelemaan.

suht hyvään eikä haetakaan sitä joka täyttäisi ne kriteerit. Koska kyllä se elämä oikeasti on erilaista sen oikean kanssa.

seurustelisi ikinä, jos etsittäisiin vain sitä oikeaa joka täyttää kaikki kriteerit. Ei sellaista ihmistä olekaan joka on täydellinen jokaisessa pienessäkin asiassa. Se on haavekuva, eikä me ihmiset olla haavekuvia. Meissä on vikamme, jokaisessa, sinussakin.

Itse rakastan miestäni todella paljon. Jos hän jättäisi minut tai kuolisi, elämäni murenisi pitkäksi aikaa. Veisi varmasti vuosia toipua siitä iskusta. Mutta hänessäkin on vikansa, esim. aina kun ottaa kaapista jotain, jää kaapin ovi auki. Tai illalla nakkaa vaatteet makkarin lattialle, sen sijaan että laittaisi se nojatuoliin. JOs mieheni olisi "täydellinen", hän tekisi nuo asiat ilman että minun olisi koskaan niistä tarvinnut sanoa. Hän tietäisi jokaisen mielialani korvien asennosta jne. Mutta sellaista ihmistä ei ole. Hänen vikansa ovat kuitenkin pikkuvikoja, sellaisia etten niistä jaksa rähjätä. Haittaako tuo loppujen lopuksi vaikka eteisen kaapin ovi on päivän raollaan kun se sama mies ottaa kainaloon kun lapset on saatu nukkumaan, tuo kukkia merkkipäivinä ja kiittää ruoasta, ei hakkaa, ei juo rahojaan perheestä alas, tekee kotitöitä siinä missä minäkin. Kyllä mieheni (ja lapseni) on parasta mitä elämässä on!

mieheni ei juo rahojaan PERSEESTÄ alas, siis kännää. Mitä lieneekään tuo kirjoittamana perheestä alas? =)

Vierailija
22/27 |
05.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole sitä tyyppiä, että voisin katsella miehen vikoja läpi sormieni niin kuin moni tuttavani. He lähes jumaloivat miestään, eivät huomaa tai kiinnitä huomiota heidän vikoihinsa ja pysyvät tunnetiloissaan pitempään kuin minä. Itse olen taas räiskyvämpi ja ailahtelevaisempi, toisena viikkona olen niiiiin rakastunut ja toisena toivon mieheni katoavan pois silmistäni. En voi samalla tavoin katsella hänen tai kenenkään puolisoni vikoja läpi sormieni ärsyyntymättä ja suuttumatta niistä (vaikka ääneen en mitään sanoisikaan).

Uskon tämän siis olevan myös luonnekohtainen kysymys. Itse olen ollut mieheni kanssa kuusi vuotta yhdessä ollen välillä varma, että tämän kanssa haluan vanheta ja välillä taas mietin miten jaksan samaa tyyppiä seuraavat neljäkymmentä vuotta. Ja kyllä, rakastan miestäni kovasti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
05.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voinut onneani uskoa kun tuntui että yhtäkkiä maailma tarjosi minulle parastaan, jotain mitä en olisi ikinä edes uskaltanut toivoa.

Nykyinen mieheni on ollut minulle "se oikea mies oikeaan aikaan", ja teen parhaani jotta pystyisimme pysymään yhdessä lopullisesti. Ei ole olemassa mitään "ainoita oikeita".

Vierailija
24/27 |
05.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sori.

Vierailija
25/27 |
05.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sori.

Vierailija
26/27 |
05.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin ensimmäisen aviomieheni kanssa noin 10 vuotta ja tämän toisen kanssa on nyt kai 12. vuosi menossa. Molemmat niitä oikeita, juuri siihen tilanteeseen sopivia miehiä, jotka ovat antaneet juuri sitä mitä olen osannut haluta.

Exäni ei kuitenkaan enää olisi se oikea, koska olen eri ihminen kuin parikymppisenä ja tavoittelen elämässä eri asioita.

Uskon, että osasin toisella kierroksella valita paremmin, koska luulen oppineeni kokemusistani. Pidän todennäköisenä, että tämä nykyinen liittoni päättyy toisen kuolemaan, mutta varma ei sellaisesta voi olla.

Vierailija
27/27 |
05.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

seurustelemaan aloimme 15 vuotiaina. En minä silloin ajatellut että hän on minun tuleva mieheni. Enkä vielä 5 vuoden kuluttuakaa, juuri sen vuoksi koska olimme todella lapsia kun aloimme seukkaamaan.

Mutta nyt jos menettäisin hänet niin kyllä hetkellisesti maailmani romahtaisi.

Meillä neljä lasta ja vietämme kiireistä arkea mutta välillä otamme omaa kaksinkeskitä aikaa että saamme nauttia vain toisistamme.

Mietimme myös silloin tällöin että minkälainen mahtaa olla meidän vanhuus, saammeko lapsenlapsia ja pysymmekö terveinä.

Miehestäni on ajankuluessa tullut se oikea.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi yhdeksän