Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Karppiruuokako ankeaa? Karpin ruokapäiväkirja

Vierailija
04.08.2010 |

Täällä säännöllisin väliajoin kysellään karppauksesta, ja monilla on myös kaikenlaisia harhaluuloja. Eräskin ruokavaliota kokeillut, söi päin mäntyä ja lisäksi mainitsi ruokavalion olevan ankea.

Joten ajattelin tähän ketjuun laittaa ainakin joitakin päiviä syömiäni ruokia.

Maanantai

Lounas

Oliivien ja yrttien kanssa paahdettu broilerin koipireisi, salaattia, oliiviöljyä, siemeniä

Päivällinen

Keitettyä kukkakaalia, porsas-tuorejuustokastiketta, kurkkua

Tiistai

Lounas

Paahtopaistisalaatti, jossa mm. paprikaa, tomaattia ja marinoituja herkkusieniä. Oliiviöljyä, paahdettuja auringonkukansiemeniä

Päivällinen

Grillattua kalaa, jättikatkarapua, fenkoli-artisokka-punasipulipaistosta, hummerikastiketta

Keskiviikko

Lounas

Kasvis-porsaswokkia, tomaattia, paahdettuja siemeniä, vähän 1 dl? verigreippi-rahkahyydykettä

Kommentit (43)

Vierailija
21/43 |
06.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

enkä ole kokenut sitä vaikeaksi tai yksipuoliseksi.

Kymmeniä kiloja karisi, mieliala parani ja migreeni on lähestulkoon historiaa. Lisäksi ennen niin taivaissa viihtynyt verenpaine on laskenut normaaliksi.

Vierailija
22/43 |
06.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse olen vähän huonolla menestyksellä yrittänyt karpata. Itse näin ankeaksi ja liian rajoittavaksi, kun ei saa syödä esim leipää, puuroa, porkkanaa, maissia, lanttua ja hedelmiä. Yleensä puhutaan vain sokereista, perunasta ja viljasta, mutta kun perehtyy tarkemmin, tuleekin koko ajan lisää kiellettyjä ruoka-aineita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/43 |
06.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kovin väärin ei voi mennä, kun kilot tippuu ja ketoosikin on päällä. Oletteko karpit ostaneet apteekista ketoositikkuja? Niillä on hyvä varmistaa, että syö tarpeeksi vähän hiilareita, jos haluaa laihduttaa. : )

Vierailija
24/43 |
24.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä karppaajien kolesteroli- ym.rasva-arvot ovat?

Kovin paljon kermaa ja voita on ainakin kaverini ruokavaliossa, tosin painoa on saanut putoamaan 20kg ja hän on terveempi kuin koskaan...

Aloitin viime vuoden toukokuussa karppaamisen ja paino tippui huimasti. Kävin muutama kuukausi myöhemmin ai terveystarkastuksessa jossa kaikki arvoni olivat ihanteellisia, paremmia kuin yli 80% suomalaisista. Joten karppaaminen näyttäisi vaan parantavan niitäkin, harmi etten käynyt ennen karppaamista testauttamassa arvoja...

Vierailija
25/43 |
24.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

munaa, pekonia ja kermaa sekä tuota jugurttia. Tylsää ja yksipuolista, sanalla sanoen.

Äärimmäisen harvassa on ne, jotka osaa tehdä oikeasti hyvää karppisafkaa.

mulla hiilareita tulee ehkä vähän turhan paljon

aamu: turkkilaista jogurttia, vadelmia ja mustaherukoita sekä loraus kermaa

lounas: 3siivua pekonia ja 2kpl munaa

väli: kahvi ja pala tummaa suklaat

illalla otan vielä jogurttia koska käyn lenkillä

Vierailija
26/43 |
24.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan hulluna, joka päivä, monta kertaa päivässä.

Rasva käryää ja kauhean kalliiksi tulee.

Vierailija
27/43 |
06.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ketoosista enemmän.. kiinnostunut karppaamisesta..

Vierailija
28/43 |
04.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamu: kaksi pekonisiivua, paistettu kananmuna, tomaattia ja kurkkua Lounas: Grillattua broilerin filettä ja kesäkurpitsaa Välipala: Kreikkalaista jukurttia ja lakkoja Iltapalaksi teen vielä karppipitsaa koko perheelle. Ainekset: Kananmunaa, tomaattipyrettä, tonnikalaa, jauhelihaa, Aura-juustoa, juustoraastetta, tomaattia, sipulia.

tällaisista ruokavalioista, sitä enemmän vahvistuu se kuva, että karppiruoka on ikävää, raskasta ja yksipuolista.

Minun mielestäni tuo kuulostaa ihanalta! Karppiruoka pitääkin olla rasvaista. Rasvaa tarvitaan jos haluaa laihtua. Karppiruokailussa pitää ajatukset kääntää päälaelleen rasvasta. Rasvan vuoksi karppiruoka pitää myös nälkää paremmin. T. entinen leivän puputtaja ja ex-läski

Vierailija
29/43 |
04.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

pelkkää lihaa ja kasvksia...mä haluan niiden lisäksi myös viljaa ja paljon enemmän maitotuotteita...myös perunaa ja riisiä pitää saada.

Vierailija
30/43 |
04.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla hiilareita tulee ehkä vähän turhan paljon

aamu: turkkilaista jogurttia, vadelmia ja mustaherukoita sekä loraus kermaa

lounas: 3siivua pekonia ja 2kpl munaa

väli: kahvi ja pala tummaa suklaat

illalla otan vielä jogurttia koska käyn lenkillä

Vierailija
31/43 |
04.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä siedän hiukan enempi hiilihydraatteja kuin nuo kaksi ylempää

Aamulla: mustikka rahkaa(tuoreita mustikoita,kuohukermaa ja maitorahkaa)

Päivällinen: smetana lohi,kukkakaalia ja monipuolinen salaatti

iltapala: Jälkiuunileipä palanen,oivariini,kasviksia,kinkkua,juustoa

Muuta en tarvitse.

Vierailija
32/43 |
04.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aina karttanut kaikenlaisia sötkötyksiä, pataruokia ja laatikoita!

Mun juttu on paistaa pihvejä ja paisteja, grillata kanaa ja kalaa.

Kun lisukkeeksi teen aina monipuolisia salaatteja tai kasvisvokkeja.

Kasvata itse pinaattia ja erilaisia salaattilaatuja, sekä persiljaa, basilikaa ja muita yrttejä.

Ruuanlaitto on helppoa, kun ei tarvitse käyttää siihen rutosti aikaa, ja silti saa monipuolista ravintoa.

Sillä aikaa kun liha/kana/kala kypsyy, teen kasvislisäkkeen.

Vierailija
33/43 |
04.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta sehän on juuri niin tylsä ruokavalio kuin siitä sellaisen haluaa tehdä. Mulla ei ainakaan mielikuvitus loppuisi.

Ongelma vaan on se, että rakastan leipomista ja aika usein olisi uusia reseptejä kokeiltavana. Onhan niitä itse maisteltava, jotta tietää, kantsiiko ohje tallentaa vai ei..

Ja mikä karppi se on, joka välillä vetää vehnää ja sokeria ihan kunnon siivua?? =0)

Vierailija
34/43 |
04.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

broileria kermakastikkeessa ja lanttua sekä reilusti salaattia ja vähän leipäjuustoa

Vierailija
35/43 |
04.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä leivon,ei tarvitse unohtaa leipomista :) reseptejä löytyy PALJON. ja on löydetty hyviä korvikkeita vehnäjauhoille.

Vierailija
36/43 |
04.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

se makarooni- perunalinja jota vedin ennen hiilihydraattitietoista ruokavaliota oli todella tylsä ja puuduttava... sitten joka välissä leipää ja nälkä oli koko ajan muka

Vierailija
37/43 |
04.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä leivon,ei tarvitse unohtaa leipomista :) reseptejä löytyy PALJON. ja on löydetty hyviä korvikkeita vehnäjauhoille.

Vierailija
38/43 |
04.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta sehän on juuri niin tylsä ruokavalio kuin siitä sellaisen haluaa tehdä. Mulla ei ainakaan mielikuvitus loppuisi. Ongelma vaan on se, että rakastan leipomista ja aika usein olisi uusia reseptejä kokeiltavana. Onhan niitä itse maisteltava, jotta tietää, kantsiiko ohje tallentaa vai ei.. Ja mikä karppi se on, joka välillä vetää vehnää ja sokeria ihan kunnon siivua?? =0)

Minä leivoin pari päivää sitten ihanan mustikkapiirakan, jonka pohjassa oli mm. mantelijauhetta. Reseptit menee vaan uusiksi. Ei tee mieli lapsillekaan syöttää enää sokerihöttöä, mutta esimerkiksi mustikkapiirakan päälle annoin heille jätskiä ja miehen kanssa laitettiin vatkattua kermaa.

t: se, jonka ruokavaliota kehuttiin yksipuoliseksi ja ikäväksi.

ps: Syötiin äsken pitsaa ihanan salaatin kanssa ja lapsille annoin lisukkeeksi ruisleipää. Maukasta!

Vierailija
39/43 |
04.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harvardin yliopistossa tehdyn tutkimuksen mukaan jalostetun lihan, kuten pekonin, makkaran ja jalostettujen leikkeleiden syöminen lisää sydäntautiriskiä yli 40 prosentilla ja tyypin 2 diabetesriskiä noin 20 prosentilla.

Jalostettu liha lisää sydäntauti- ja diabetesriskiä - punainen liha ei

Tutkimuksen tuloksien perusteella jo 50 grammaa jalostettua lihaa päivässä lisää sydäntauti- ja diabetesriskiä 40 ja 20 prosentilla.

Sen sijaan Harvardin terveystieteellisessä tehdyssä tutkimuksessa ei havaittu, että jalostamattoman punaisen lihan, kuten naudan-, sian tai lampaanlihan, syömisellä sydäntauti tai diabetesriski suurenisi millään tavalla.

Harvardin tutkimus on ensimmäinen systemaattinen ja meta-analyysi-menetelmällä toteutettu tutkimus, jossa on koko maailman mittakaavassa tarkasteltu jalostetun ja jalostamattoman lihan syönnin vaikutuksia sydäntauti- ja diabetesriskiin.

Tutkimuksessa käytiin läpi peräti lähes 1600 aiemmin tehtyä tutkimusta, joista 20 katsottiin olevan relevantteja. Näihin 20 tutkimukseen oli osallistunut yli 1,2 miljoonaa ihmistä 10 eri maassa niin Euroopassa, Aasiassa, Yhdysvalloissa kuin Australiassakin.

Että mättäkää vaan sitä pekonia.

Vierailija
40/43 |
04.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja onko sulla lapsia?