Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mun mieheni on Nokian inssi ja tienaa hyvin.

Vierailija
03.08.2010 |

Kommentit (68)

Vierailija
41/68 |
03.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just katsoin miehen tilinauhasta viimeisen 6kk bruttotulot. Yhden kuukauden keskiarvoksi tuli 4867€. Siinä on toki lomaraha mukana ja vuoden aikana keskiarvoksi tulee 4400€.

konnarin akka

Lisät näkee myös palkkakuitilta, tiesitkö sen? Ja ne lasketaan bruttotuloihin?

6kk:

rahapalkka 23654

vuorolisät 1771

lomaraha 1846

lisäpalkkiot 1365

verovapaa ansio 736

Ei tuosta tulke millään puolet lisiä.

konnarin akka

Vierailija
42/68 |
03.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja dippainssi. Palkka vain 3700 €. Tulee tippa linssiin, kun kuulee, että konnaritkin tienaa enemmän. Tuo konnarin palkka taitaa kyllä tarkoittaa yötöitä?

Mutta Vr:llä ei makseta yötyöstä lisää, vaan se huomioidaan työajassa. 1h työtä yöllä on yhtä kuin 1,2h työtä päivällä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/68 |
03.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkkaa ne lisätkin on. Vai pitäisikö ilmoittaa sairaanhoitsu tyyliin ympäripyöreästi 2000 euroa + "lisät" ja ruikuttaa surkeata palkkaansa kun vuositulot 40k

Vierailija
44/68 |
03.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun NSN inssini ansaitsee kuussa bruttona vajaa 5400 euroa.

Puhelinetu on muuten nykyään joka toisella (myös minulla).

Vierailija
45/68 |
03.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen yh-äiti, humanisti ja brutto 5000 ja rapiat päälle ja palkassa tosiaan 'lisiä' liki puolet. Päivätyö tosin, usein tosin iltoja ja viikoloppujakin töiden parissa vierähtää, mutta lomat kyllä korvaavat sen :-) niitä n. 13 vk vuodessa. Kuka oon joko arvaat sen? :-D

Eikun oikeasti, on hassua lukea, että inssit, joita yleensä pidetään hyvätuloisina, saattavat joskus tienata jopa vähemmän kuin me opet.

Tuo konnarin palkka ei itse asiassa yllättänyt, olen jossain välissä tuntenut muutaman junissa työskentelevän.

Mutta hyvä ap:lle, jos tyytyväinen tilanteeseen - omista tuloistaan ei maininnut mitään, mutta jos perhe miehen tuloilla hyvin elää ja kaikki muukin on hyvin, onnittelut!

t. lukion maikka

Vierailija
46/68 |
03.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ai konnari tienaa siis vuorotyöstä reilusti yli neljä tonnia?!Eipä tienaa yksikään sairaanhoitaja!!Ja vielä väitetään että hoitajilla hyvä palkka!Sairaanhoitajan peruspalkka on noin 2200€/kk.Iltalisä on 15%,lauantailisä 20% ja sunnuntaista saa tuplapalkan.Yövuoro oli muistaakseni 50%.Että ei niillä palkoilla juhlita..Yövuoroja sattuu ehkä pari viikolle.Joku harva voi tehä pelkkää yötä,mutta kuka jaksaa olla aina yöllä töissä?

Vierailija
47/68 |
03.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonko teidän elektroniikkaan suuntautuneet inssimiehet(tai itse)tienaa?Onko alalla töitä?

Vierailija
48/68 |
03.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mikään keskiarvo lomarahoineen jne)

ja on ihan vain amiksen käynyt. Työ siistiä sisätyötä.

Onko tosiaan ihan ok jos insinööri tienaa saman :O

Vierailija
49/68 |
03.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sen nettopalkka on 4000e + puhelin + netti+ autoetu. Luojan kiitos ei ole Nokian inssi.

Vierailija
50/68 |
03.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies on parempi kuin sun mies ja lallaa hanella on palkka ihan kauhea.

Mun mies ei ole DI, han on tekniikan lisensiaatti, eika kuulu teille patkaakaan kuinka paljon han tienaa! Emme asu Suomessa vaan Aasiassa eika tyonantaja ole todellakaan Nokia the Mokiamaker.

Vierailija
51/68 |
04.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:hän on aivan pihalla palkkatasosta. Mun veli on inssi ja julkisella sektorilla töissä ja tienaa reilut 5000 euroa kk. SE on mun mielestä jo hyvä palkka. Ai niin, sillä on muuten puhelinetu kans ja takuulla pitemmät lomat kun Nokian inssillä.

Meillä Nokialla, normikesäloma 4vko, talviloma 1vko, bonusta 2vkoa(pitkä työura) ylitöistä 3vkoa. (kotona lasten nukkuessa)

ja jos pidät ylitöitä vapaana, se ei ole vuosilomaa.

Vierailija
52/68 |
04.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin olisi oleellista kirjoittaa myös kuinka pitkään on alalla työskennellyt. Eiväthän ne tulot nyt muuten vertailukelpoisia ole...

Vierailija
53/68 |
04.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häh??? 3450 e/kk ja puhelinetu on muka HYVÄ???

Ap:hän on aivan pihalla palkkatasosta

Tuo on ihan tavallinen palkka insinööritaustaiselle nuorehkolle koodarille/suunnittelijalle täällä ei-pk -seudulla. Turha siitä on urputtaa.

Jos on eritysen hyvä (joko työssään tai neuvottelemaan palkasta) tai on vastuuta tiimistä tms hommista, palkka on parempi.

Vierailija
54/68 |
04.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

pk-seudulla 3700e + edut nyt pari vuotta valmistumisen jälkeen (AMK) ja tähänkin palkkaan pääseminen on vaatinut työntekoa opintojen ohella, työpaikan vaihtamisia, palkankorotuksen pyytämistä useampaan otteeseen... Eli kunnianhimoisuutta.

Mutta näköjään mies tienaakin huonosti ;-)

Vierailija
55/68 |
04.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

KORKEAKOULUPOHJALTA KTM! Siis ihan kuin KTM voisi olla muuten kuin korkeakoulupohjalta:D:D:D

Aivan älytön keskustelu mutta osallistun silti; mun mies on kandidaatti ja tienaa noin 3 700 euroa bruttona nyt koeajalla (aloitti vasta uudessa duunissa) ja sen päätteeksi 3 900 euroa ja vuoden alusta 4 100 euroa.

Olis muuten mukava tietää, että mitä nämä NAISET tienaavat?;)

Vierailija
56/68 |
04.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olis muuten mukava tietää, että mitä nämä NAISET tienaavat?;)

Mies on kyllä IT-puolen maisteri, mutta samoja tehtäviä tekee firmassa myös inssit. Ei Nokialla, mutta Nokialle, ei pk-seudulla. Palkka vajaa 4000.

Itse tutkijatohtori.

Vierailija
57/68 |
04.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mieheni tienaa jotain 1800 nettona kuussa, tosin työaika on täysin liukuva ja lomaa pitää ainakin 2-3 kk vuodessa, ja itsekin tienaan suunnilleen saman. Asutaan velattomassa asunnossa ja matkaillaan ulkomailla pari kertaa vuodessa ja säästöönkiin jää rahaa. Taidankin äänestää seuraavissa vaaleissa vasemmistoliittoa kun mehän ollaan ilmeisesti toivottoman pienituloisia. Ja akateemisiakin vielä.

Vierailija
58/68 |
04.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

TEKin harjoittelupalkkasuosituskin on korkeampi kai?

Tero

Vierailija
59/68 |
04.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis jos ette ole ihan vastavalmistuneita.

Missä te oikein asutte ja rahoillanne teette? Minun mieheni tienaa jotain 1800 nettona kuussa, tosin työaika on täysin liukuva ja lomaa pitää ainakin 2-3 kk vuodessa, ja itsekin tienaan suunnilleen saman. Asutaan velattomassa asunnossa ja matkaillaan ulkomailla pari kertaa vuodessa ja säästöönkiin jää rahaa. Taidankin äänestää seuraavissa vaaleissa vasemmistoliittoa kun mehän ollaan ilmeisesti toivottoman pienituloisia. Ja akateemisiakin vielä.

Vierailija
60/68 |
04.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis jos ette ole ihan vastavalmistuneita.

No ei olla. Tosin itse teen töitä vain n. 20 tuntia töitä viikossa ettei nuoremman lapsen tarvitse olla päiväkodissa älyttömän pitkiä päiviä. Vapaa-aika on muutenkin meillä arvossaan, koska kummankaan työt eivät ole varsinaisesti kutsumusammatteja. Ihmetyttää vaan miksi ihmiset valittavat jatkuvasti rahapulaansa tälläkin palstalla vaikka selvästi suurella osalla ei ole mitään syytä valitukseen. Itsekin olen ollut Nokialla töissä, ja ne insinöörit joihin siellä oli "ilo" tutustua olivat enimmäkseen juuri sitä tyyppiä, joista ei tiedä ovatko he oikeasti tylsämielisiä vai teeskentelevätkö vaan upeasti. Eli eipä käy kateeksi insinöörin vaimot ;-)