Selittäkää mulle tämä käsite johon varsinkin av:lla usein törmään oikein perinpohjin OV
Siis mitä toisenluokan kansalainen tarkoittaa ja miten ja millä perustein kansalaiset erotellaan eri luokkiin?
Kommentit (6)
"Yhteiskuntaluokka tai lyhyesti luokka on keskeinen yhteiskunnan sosiaalisen jaottelun mittari. Perusjako käsittää kolme kerrosta: yläluokan, keskiluokan ja alaluokan. Joskus alaluokan sijaan puhutaan työväenluokasta.
Yhteiskuntaluokat ovat keskenään epätasa-arvoisia. Niillä on eritasoiset toimintamahdollisuudet taloudellisella, sosiaalisella ja poliittisella kentällä.
Ihminen voi tietämättään tai tahtomattaan vaihtaa edustamaansa yhteiskuntaluokkaa, kun hänen elämäntilanteensa, tulotasonsa tai molemmat muuttuvat."
TOisenluokan kansalaisena olo tarkoittaa sitä, että ei kuulu siihen samaan luokkaan mihin suurin enemmistö kuuluu vaan astetta alempaan luokkaan.
Niillä, joilla se on hallussa ja niillä joilla se ei ole hallussa.
Nuorten kohdalla ne, joilla sitä todennäköisesti tulee olemaan ja ne joilla sitä tod näk ei tule olemaan.
On paljon ihmisiä, jotka eivät ole ollenkaan pahoja, mutta rahan puute saa heidät aina välillä tekemään hyvin alhaisia asioita.
että yksilöllä on huonommat mahdollisuudet selvitä yhteiskunnassa, (poliittisesti, taloudellisesti tai sosiaalisesti) kuin muilla.
Tokihan tiedän yhteiskunnallisen luokittelun ja ns. kastijaon perusteet, mutta edelleenkään ei ole selvinnyt miksi se on joillekin niin kauhean tärkeää.
ainakin olen melkein kaikkien av-mittapuiden mukaan kakkosluokkaa.
Teen yhdyssana- ja muita kirjoitusvirheitä.
Asun vuokralla.
Emme ole varakkaita.
Ostan käytettyä.
En kierrätä paljoa.
En äänestä, äänestin viimeksi, kun Halonen oli ehdolla ekaa kertaa.
Sentään en blondaa/punerra hiuksiani tai polta tupakkaa, verkkareita ja kulahtanutta t-paitaa kyllä käytän.
Varsinkin kauppareissuilla, jolloin tukka roikkuu rasvaisena pitkin naamaa tai on ponnarilla ja näyttää harakanpesältä (aina kun ei jaksa kammata).
Olen myös halvasti julkisuushakuinen ja tykkään esitellä asioitani muille. Myös vahva lokeroiminen ja typerien (lue: poikkeavien tai muuten värien) mielipiteiden huutelu on tapaistani.
Olen myös hieman läski, vauvakilojahan ne vielä ovat. Mitäs muuta, meillä ei ole autoa, sekin on huono juttu. Tai jos olisi, niin se olisi antiikkinen golffi tai datsuni tai LADA!
hartaasti. Vaikka vain tämän kerran, ihan vain mun vuokseni.