Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uima-asusta: leikki-ikäinen lapseni oli taas tänään uimarannalla ainoa,

Vierailija
02.08.2010 |

jolla oli lyhythihainen uimapaita ja "pikkarit". Ulkomailla niitä näkee käytettävän paljon enemmän. Olen hankkinut tämän puvun Australiasta ja se on oikein pehmeää materiaalia ja nätti. Rasvaavatko muut sitten lapsensa kokonaan?

Kommentit (48)

Vierailija
21/48 |
02.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

en nähnyt muilla, voi olla, että en vaan "nähnyt". Meilläkin lapsi tykkää puvustaan. Rannalle rasvaan käsivarret ja jalat vielä viisikymppisellä. Niin, ja lakki on aina rannalla päässä, kun porottaa. Taisi olla ainoita lakkipäisiäkin tänään...

ap

Vierailija
22/48 |
02.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitten mä oon varmaan totaalisen pilalla.. ei meijän nuoruudessa mitään rasvoja taikka pukuja käytetty ruskeita oltiin ku neekerit kesän jälkeen... ja oma lapsenikin on kyllä aika hyvin ruskettunu... nyt meillä on varmasti syöpä ja kuollaan!! ihme vouhotusta nykyään

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/48 |
02.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ovat saaneet hieman väriä, vaikka suojakerroin onkin 50 ja olen aina sen rasvan kanssa häärimässä. Tosin tyttö ei ole aivan vaaleampi-ihoisia lapsia.

Vierailija
24/48 |
02.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://hyvaterveys.fi/artikkelit/Aurinko-hellii-ihoa/682/

Minun mielestä todella hyvät ohjeet

Vierailija
25/48 |
02.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

uv-haalari. Poika haluaa sellaisen hihallisen ja lahkeellisen puvun. Iltauinnilla voi olla tavalliset uikkarit.

Punapigmenttinen isänsä ja punervatukkainen poika... pelkään että poika muuten palaisi kovin herkästi. Ja rasvaamista juniori ei voi sietää.

Vierailija
26/48 |
02.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitten mä oon varmaan totaalisen pilalla.. ei meijän nuoruudessa mitään rasvoja taikka pukuja käytetty ruskeita oltiin ku neekerit kesän jälkeen... ja oma lapsenikin on kyllä aika hyvin ruskettunu... nyt meillä on varmasti syöpä ja kuollaan!! ihme vouhotusta nykyään

Sellaista ihmeellistä vouhotusta O :

Vierailija
28/48 |
02.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin ei mittään hätää. Ja suurimmaks osaks kotonakin oltiin vaan sisällä.

Vierailija
29/48 |
02.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni on myös kuollut ihosyöpään tähän päivään mennessä.

Tässä sulle vähän faktaa, neropatti http://yle.fi/uutiset/kotimaa/2006/05/ihosyopa_yleistyy_hurjaa_vauhtia_…

Ai niin, sori, etten tajunnut, että sinä olet tietysti niitä, jotka eivät voi sairastua.

Vierailija
30/48 |
02.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palelee, kun on ensin uinut se päällä ja sitten leikkii rannalla. Tuo paita pysyy aika kauan märkänä ja sen kanssa tulee kylmä.

Vierailija
31/48 |
02.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsen iho-oireita. Mutta iho totutellaan pikkuhiljaa ja aamulla katsotaan mitkä on UV-arvot säätiedotuksesta.

Keskipäivällä nukutaan päikkäreitä varjossa ym.

Vierailija
32/48 |
02.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuin miten olen itse ajatellut asioiden olevan. Ja ilmeisesti moni muukin, joka suojaa lapsensa auringolta.

Pointti oli se, että auringosta on hyötyä, mutta sitä hyötyä ei saavuteta siten, että ollaan auringossa ilman kunnon suojausta! Aivan niinkuin tähän asti on opetettukin.

Vaate suojana tai useiden kymmenien suojakerroin.

Aika huoletta ihmiset jättävät kyllä lapsensa ihon suojaamatta, sen verran paljon näkee todella ruskettuneita lapsia ja punoittaviakin. On suhtauduttu ruskettumiseen ja auringon vaaroihin tyylillä "kun alkukesällä vähän palaa, alkaa sen jälkeen ruskettua". Sääli.

Vierailija
33/48 |
02.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin ostan Austraaliasta!

Ja muutkin ystäväni ostavat sieltä... ...Noita pukuja saa kyllä Linteksiltäki, mutta uskon, että ainoot oikeet on Ausseista.

Usko on uskoa mutta tieto on valtaa!

Australiassa käytetään useimmiten australialais-uusi-seelantilaista standardia:

"Australian Standard: Sun protective clothing - Evaluation and classification AS/NZS 4399:1996"

jossa vaatteet testataan uusina, kuivina ja venymättöminä. Eli kun vaate kastuu, pestään ja kuluu käytössä sen uv-suojataso laskee. Standardin vaatteiden suojateho perustuu erittäin tiheään kudontaan.

Kaikkein vaativin standardi uv-vaatteille on:

"The institutes of the International Test Association for Applied Protection against UV Radiation"

-järjestön "UV Standard 801". Vaatteiden pitää säilyttää uv-suojakerroin mm. pesun jälkeen, märkänä ja venytettynä.

Tämän standardin omaa mm. saksalaisen Hyphenin valmistamat uv-vaatteet joita saa Suomestakin. Näissä vaatteiden kankaan kuidun sisällä on titaanioksidia mikroskooppisina nanohiukkasina. Eli suoja ei perustu vain kankaan tiheään kudontaan. UPF suojakerroin 80.

Mainitsemasi Lindexin vaatteet käyttävät kolmatta, eurooppalaista EN 13758 -standardia, joka sekään ei vaadi upf-suojan testaukselta niin paljon kuin standardi 801. Eli suojakerroin ei vastaa tosi elämän tilanteita.

Tosin siitä voidaan olla montaa mieltä kuinka paljon suojaa tarvitaan mutta kunhan nyt hieman kirjoitin kun niin pisti silmään tuo usko Australiaan.

Linkkejä:

Perusinfoa uv-standardi 801:stä

http://www.uvstandard801.info/index.php?id=50&L=5

Vertailua eri standardien kesken:

http://www.uvstandard801.de/content.asp?uv=85xx412xx0&l=02

Vierailija
34/48 |
02.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt lapset ovat päivettyneitä niin aurinkorasvaa ei käytetä. Uimassa pelkät tavalliset uikkarit. Lapset saa sitä elintärkeetä D-vitamiinia!! Ihonsa ei ole palanut koskaan.

Vierailija
35/48 |
02.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

rasvaa emmekä käytä uv-pukua. Lapsemme ievät ole palaneet kertaakaan koko kesänä. Suojaamme ihon antioksidanttipitoisella ruualla ja D-vitamiinilla.

Ulkomailla EI muuten näe uv-pukuja, ainakaan välimerellä, juurikaan. Paitsi suomalaisilla muksuilla.

Vierailija
36/48 |
03.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

paikassa, jossa turisteja ei juurikaan ole, vain ja ainoastaan táman maan ihmisia. Rannalla ollaan oltu lahes joka paiva, mutta en ole nahnyt kuin yhden uv-puvun.

Jotenkin tuntuu, etta suomalaisilla menee kaikki aina vahan overiksi.

Vierailija
37/48 |
03.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että ihosyövät ovat lisääntyneet aivan samaa tahtia kuin aurinkorasvojen käyttö. Eli siinä mielessä parempi suojata lapsi vaatteilla jos suojaaminen on välttämätöntä.

Vierailija
38/48 |
03.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paikalliset siellä kestävät UV-säteilyä ihan toisella tapaa kuin Pohjoismaalaiset vaaleat. Ihmiset sopeutuvat omiin elinympäristöihinsä, katsos.

Siksi Australiassakin näihin kiinnitetään ihan eri tavalla huomiota, koska siellä ihosyöpälukemat huimia. Australiaskansa (alkuperäiskansaa lukuunottamatta) asuu täysin väärässä paikassa ihonvärinsä suhteen.

Vierailija
39/48 |
03.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan tavalliset uikkarit on kaikilla lapsilla.

Minä en rasvaa lapsiani rannalle mentäessä, koska käymme aina vasta illalla uimassa. Mökillä olen rasvannut, kun lapset ovat leikkineet päivällä rannassa pelkät pikkarit jalassa.

Vierailija
40/48 |
03.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuule kyllä se vitivalkoisena ympäri vuoden pysyminen ja auringon neuroottinen välttely on paljon epäterveellisempää.

Iho tarvitsee riittävästi auringonvaloa muodostaakseen D-vitamiinia! Vaatteilla suojaaminen ja aurinkorasvoilla ihon peittäminen estävät D-vitamiinin muodostumista.

Sitten ihmetellään, kun immuunipuolustus ei toimi, sairastellaan ja osteoporoosi katkoo luut vanhempana.

Ihme neuroottista touhua. Niin suomalaista!

Ruskettuminen kertoo myös liiasta UV-altistuksesta.

Meillä lapset ovat edelleen vitivalkoisia ja olen ylpeä siitä. Meillä terveys on etusijalla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi yhdeksän