Kiroileva siili
On siinäkin yks harvinaisen junttimainen ja typerä tekele. En millään voi ymmärtää mitä hauskaa on tökerösti raapustetussa eläimessä, joka sanoo perkele(varsinkaan kun näitä on sitten kuvina paidoissa ja vaikka missä). Saimpahan sanottua.
Oonko ihan yksin tän tunnelmani kanssa, vai kaikki muutko tästä tykkää?
Kommentit (41)
En nyt varmaksi sano, mutta käsittääkseni siilin piirtäjällä on asperger. Siili piikkeineen ja suorasukaisine sanoineen kertoo ehkä jotain asperger-ihmisten sielunelämästä. Meriitti sekin.
vuosia Milla Palojoen sarjakuvablogia, eikä ole kyllä tullut mistään sellaista kuvaa, että hänellä olisi asperger.
Oon kyllä ihan alusta saakka ollut kiroileva siili -fani. Syynä se,että siihen aikaan mulla oli lemmikkinä kääpiösiili (rip) ja se oli kyllä niin tempperamenttinen, että vihaisena tuhistessaan melkein kuulin ne kirosanat! :D Siksi sarjakuva oli niin mainio, ihan kuin oma mussukkani. :) osu ja uppos!
Mutta se oheistuotteiden määrä on kyllä uskomaton :P kaikesta ne yrittää rahaa nyhtää...
ja lisännyt siihen kanteen vaan aina uuden numeron...
Toistaa hyvin yhtä mielentilaa ja toimiva strippisarjakuvana, mutta koska en pidä siitä mielentilasta ja en samaistu siihen niin siks se on musta huono. No en tykkää Lauri Tähkästäkään tai naispiirtäjien blogeista.
Tosin kotoisin pohjammaalta.
Kiva lukea murretta, joskin vähäeleisesti. Ei kyllä lasten juttuja, outoa, että joku niin sanoisi. Kaikki sarjakuvat kun ei ole lapsille suunnattuja, sehän on ihan oma taiteenlajinsa, josta OSA suuntautuu lapsille.
mutta salakiukkuisena pohojalaasena tykkään siitä silti. Kuten myös Viivistä ja Wagnerista, vaikka niitäkin tunkee vähän liian monesta tuutista. Siilihän on herkkä ja ilmeikäs otus.
Kiroileva siili on symppis. Mäkään en tykkää kiroilusta esim. kotona (vaikka pakko tunnustaa, että siihen välillä sorrummekin). Mutta siili on söötti ja sitä paitsi sillä on juuret Pohjanmaalla, kuten mullakin!
Minä kun itte oon pohojanmaalta, niinku siiliki, ja se sanoo aina niinku meki! Asiat niinku ne on, eikä mitää sievistelyä! Eipä kai sitä huumoria kukaa muualta oleva sitte tajua. Eteläpohojalaaset osaa nauraa myös ittelleen, muut saa pitää rautakangen siä mihinkä aurinko ei paista:)
Vaatteet, tai ne "paitulit" yms. rievut, joissa on kiroilevan siilin kuva, no, niihin huumorintajuni ei riitä. Ei kyllä riitä mihinkään muumi- tai bambipaitoihinkaan.
Ihan mielenkiinnosta kysyn, kun haukkuminen tuntuu kohdistuvan yksinomaan oheistuotteisiin. Mielestäni albumeissa on paljonkin syvällisempää sisältöä: siili oikeasti herkistyy, rakastuu, välittää lähimmäisistään yms.
Älkääpäs taas tuomitko ilman, että olette oikeasti tutustuneet.
Kiroileva siili on hieno juuri sen takia, että siinä ei ole sen ihmeellisempiä krumeluureja, vaan se on just sellainen kuin on, ja sen olemukseen on vangittu jotain todella syvää ihmisyyttä, ehkä just sitä pohjalaisuutta.
Mutta ihmiset, jotka ei osaa yhtään katsoa pintaa syvemmälle, eivät tietysti ymmärrä siilistäkään mitään. Johan sen osoittaa nämä kommentit, että kiroileva siili opettaa lapset kiroilemaan, tai tekee siitä hyväksyttävää... ootte te kans tyhmiä.
Lisään vielä, että mun mieletä siilin piirtäjä on uskomattoman symppis, kiroileva siilihän syntyi oppitunneilla vihkonreunaraapusteluina...
Tuntuu kyllä että juuri ne tuosta niin tykkää ja löytävät jotain merkityksiä. Omassa elämässäänkin sitten kehuvat kun ovat niin rempseitä ja sanovat asiat miten ne ovat ja plapla, eli siis toisinsanoen just näitä alkoholiinmeneviä riidanhaluisia sosiaalisesti rajoittuneita mammoja lähinnä. :D
Sori, vuodatin, kun mietin vaan paria wt-mammaa töistä joista ainakin toinen tietämäni mukaan tosta tykkää.
Minusta kiroileva siili on todella mautonta, alatyyliä. Kiroilu on paitsi rumaa myös hengellisessä mielessä paholaisen kutsumista avukseen.
Minusta tuo on kiva juttu. Tilasin paitoja muksuille ja itellle ja isännälle vähän paitoja. http://www.alella.fi/
enkä myöskään Viiviä ja Wagneria. On niin erilainen huumorintaju. Mutta B.Virtanen kyllä osuu ja uppoaa.
on suht ok strippisarjakuva. Oheistuotteista en välitä. Strippisarjakuvat on musta harvoin hyviä, poikkeuksena Fingerpori ja ehkä Viivi ja Wagner. Tosin sekin on vähän väshtänyt jo.
Minä kun itte oon pohojanmaalta, niinku siiliki, ja se sanoo aina niinku meki! Asiat niinku ne on, eikä mitää sievistelyä! Eipä kai sitä huumoria kukaa muualta oleva sitte tajua. Eteläpohojalaaset osaa nauraa myös ittelleen, muut saa pitää rautakangen siä mihinkä aurinko ei paista:)
Niiden tekstit on ihan kivoja. Ei ainuttakaan kirosanaa niissä paidoissa.