Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

miksi te islamin uskoiset?

11.10.2005 |

Anteeksi nyt tietämättömyyteni, mutta miksi te islamiin kääntyneet aina sanotte palanneenne islamiin. Ettehän te syntyessänne islamin uskoisia ole olleet...

Kommentit (59)

Vierailija
1/59 |
11.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi koska islamissa nimenomaan uskotaan, että KAIKKI syntyvät muslimeina, mutta sitten vanhemmat tekevät heistä kristittyjä jne.. Joten silloin kun kristitty " kääntyy" muslimiksi, hän islamin mukaan palaa alkuperäiseen ja oikeaan uskontoonsa.

Vierailija
2/59 |
11.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin koska on olemassa vain YKSI Jumala joka on luonut meidät kaikki niin silloinhan voi olla vain yksi oikea uskonto. Ja kun uskomme sen olevan Islam niin silloinhan me kaikki olemme syntyneet muslimeiksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/59 |
11.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaiketi Kristinuskon, juutalaisuuden ja Islamilaisuuden jumala on sama niinkuin on alkuperäkin. Siitä nämä ovat sitten lähteneet eri teille. Juutalaisuus ja kristinuskohan ovat jopa vanhan testamentin osalta samat. Juutalaisuudessa ja islamin uskossa on edelleenkin paljon samoja perinteitä.

Vierailija
4/59 |
11.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama Jumala on lähettänyt maahan niin Tooran kuin Raamatunkin ja viimeisenä kirjana Koraanin. Samaa kirjan kansaa siis ollaan. Myös muslimit uskovat alkuperäisiin Tooraan ja Raamattuun (ennen kuin niistä mitään poistettiin). Mutta Koraani on se viimeinen Kirja minkä Jumala on lähettänyt maan päälle. Ja se korvaa aikaisemmin lähetetyt kirjat. Jumala on Koraanissa luvannut suojella Koraania niin ettei siitä mitään poisteta eikä siihen mitään lisätä. Ja että Koraanin jälkeen ei muuta kirjaa ole tulossa.

Vierailija
5/59 |
11.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja että Koraanin jälkeen ei muuta kirjaa ole tulossa.

Kuinka niin?

Kerro tuo Jehovan todistajille ja mormoneille.

Heillä on kummallakin versio raamatusta mikä on noin 200 vuotta vanha.

Eli Jehovien ja mormonien mukaan muu kirja tuli.

Vierailija
6/59 |
11.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimenomaan... Raamatun jälkeen TULI Koraani... Koraanin jälkeen ei TULE enää muita..

Raamatussa on kerrottu Mohammedista ja siitä ,että hän tuo viimeisen kirjan.. en kyllä osaa tähän hätään kertoa tarkkaa kohtaa...osaisko joku muu???

Vierailija
7/59 |
11.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

latifah85:

Nimenomaan... Raamatun jälkeen TULI Koraani... Koraanin jälkeen ei TULE enää muita..

Raamatussa on kerrottu Mohammedista ja siitä ,että hän tuo viimeisen kirjan.. en kyllä osaa tähän hätään kertoa tarkkaa kohtaa...osaisko joku muu???

Höpö höpö. Raamatusta ei ole muutettu/poistettu mitään, mikä ei olisi jokaisen vapaasti luettavissa.

Raamattu ei ennusta Mohammedista muuta kuin sen, että " Vaikka Taivaan enkeli julistaisi muuta evankeliumia, (mitä Jeesus, Paavali jne. olivat julistaneet), olkoon hän KIROTTU!" Ainoastaan Pyhän Hengen Jeesus lupasi lähettää maan päälle, sen jälkeen kun hän menee Taivaaseen, ei mitään/ketään muuta) ja näin kävi. Helluntaina Pyhä Henki vuodatettiin.

Ketään uutta Profeettaa tai " Profeettojen sinettiä" ei Raamattu ennustanut tulevaksi. Koraani ei siis ole Jumalan sanaa. Jumala antoi Raamatun, Sanansa, ja tottakai oli/on/tulee olemaan kykyneväinen varjelemaan Sanaansa muuttumiselta. Aamen.

Vierailija
8/59 |
11.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh heh! Et voi oikeasti TOSISSASI väittää että uskot Raamatun olevan täysin muuntamaton!??

Vierailija
9/59 |
11.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
10/59 |
11.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minäpäs kurkkasin....ja mitä sitten? Ei kai tuo koraaniopaskaan mikään " totuus" ole.

Itse en voi uskoa Jumalan sen kummemmin antaneen Tooraa, Raamattua kuin Koraaniakaan. Kaikki on ihmisten tulkintaa.

Yksi uskoo tooraan, toinen raamattuun, kolmas Koraaniin ja neljäs ei mihinkään.

Ja ajatelkaas miten paljon maailmassa on hinduja, buddhisteja, hare krishnoja jne.

Mitenkähän tuo noiden kolmen kirjan kehityskään olisi mennyt loogisesti. Jumala istui pöydän ääreen ja päätti kirjoittaa Tooran. Totesi sitten, että voihan helvetti, unohdin helvetin (jota juutalaisilla ei ole) ja kirjoitti raamatun. Luki sen jälleen uudelleen ja löysi muutaman pikku mokan ja kirjoitti koraanin...sitten vissiin loppui muste kun ei uutta kirjaa tullut....hih hii

Vierailija
12/59 |
11.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

riinamari:

Mitenkähän tuo noiden kolmen kirjan kehityskään olisi mennyt loogisesti. Jumala istui pöydän ääreen ja päätti kirjoittaa Tooran. Totesi sitten, että voihan helvetti, unohdin helvetin (jota juutalaisilla ei ole) ja kirjoitti raamatun. Luki sen jälleen uudelleen ja löysi muutaman pikku mokan ja kirjoitti koraanin...sitten vissiin loppui muste kun ei uutta kirjaa tullut....hih hii

Kyllä Jumala kertoi kaiken oleellisen jo ekoissa Kirjoissa MUTTA kun ihmiset kirjoittivat ne uusiksi oman mielensä mukaan niin Jumalan oli lähetettävä vielä yksi Kirja (=Koraani) minkä suojeli muuttumattomuudelta! Lukasepa vielä pari minun laittamaa linkkiä. ; )

Vierailija
13/59 |
11.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

no mikä tässä nyt todistaa siitä että raamattu on muuttunut????

Yhtä hyvin minä voin kirjoittaa uuden kirjan jossa erilaisilla argumenteilla perustelen sitä että Koraani on vanhentunut.

Ei kaikki mikä on kirjoitettu ja nettiin laitettu ole totta.

En nyt halua loukata sinua Aureole, enkä teitä muitakaan, mutta miten voitte hyväksynä totena tuommoisen tekstin...

Vierailija
14/59 |
11.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten joku jo yllä mainitsi, niin kerropa tämä esim. Jehovan todistajille...

Minähän voisin vaikka huomispäivänä kirjoittaa uuden koraanin jos siltä tuntuisi. Päättäisin vain niin ja kirjoittaisin. Ei siinä paljon Jumalan suojelut auttaisi.

Vierailija
15/59 |
11.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jeesus (as) puhui viimeisellä ateriallaan opetuslapsilleen seuraavasti:

Mutta nyt minä menen hänen tykönsä, joka on minut lähettänyt,

eikä kukaan teistä kysy minulta: ' Mihin sinä menet?'

Mutta koska minä olen tämän teille puhunut, täyttää murhe teidän sydämenne.

Kuitenkin minä sanon teille totuuden: teille on hyväksi, että minä menen pois.

Sillä ellen minä mene pois, ei Puolustaja tule teidän tykönne;

mutta jos minä menen, niin minä hänet teille lähetän. Ja kun hän tulee,

niinhän näyttää maailmalle todeksi synnin ja vanhurskauden ja tuomion:

synnin, koska he eivät usko minuun; vanhurskauden, koska minä menen Isän tykö,

ettekä te enää minua näe; ja tuomion, koska tämän maailman ruhtinas on tuomittu.

Minulla on vielä paljon sanottavaa teille, mutta te ette voi nyt sitä kantaa.

Mutta kun hän tulee, totuuden Henki, johdattaa hän teidät kaikkeen totuuteen.

Sillä se, mitä hän puhuu, ei ole hänestä itsestään; vaan minkä hän kuulee, sen hän puhuu,

ja tulevaiset hän teille julistaa.

Hän on minut kirkastava, sillä hän ottaa minun omastani ja julistaa teille.

(John. 16:5-14)

Kun nämä jakeet lukee kristitylle ja kysyy kuka on tämä PUOLUSTAJA, TOTUUDEN HENKI, he vastaavat epäröimättä että se on Pyhä Henki.

Tarkastellaanpa hieman asiaa tarkemmin...

Jeesus (as) kuvaili " Puolustajan" näin:

tulee hänen jälkeensä

vakuuttaa maailman synnistä, vanhurskaudesta ja tuomiosta

ohjaa ihmiskunnan kaikkeen totuuteen

ei puhu omavaltaisesti, vaan mitä hän kuulee, sen hän puhuu

tulee profetoimaan

kirkastaa hänet, Jeesuksen Kristuksen (as)

Monet kristityt uskovat kolminaisuuteen eli Jumala on yksi, mutta samalla kolme " persoonallisuutta" . Isä, Poika ja Pyhä Henki. Näin ollen Isä, Poika ja Pyhä Henki ovat = Jumala (näin asia on minulle selitetty, hmmm.)

Jeesus (as) sanoi, että " Puolustaja" puhuisi mitä kuulisi eli hän puhuisi Jumalan (swt) arvovallalla, ei omallaan. Tämä yksin kumoaa sen teorian että " Puolustaja" olisi Pyhä Henki, yksi Jumalan (swt) kolmesta persoonallisuudesta. Näin voidaan sanoa vain kuolevaisesta, ihmisestä, profeetasta.

Tuo " Puolustaja" , ihminen, toisi selvän opetuksen synnistä, vanhurskaudesta ja tuomiosta. Hänen opetuksensa olisivat universaaleja, eivät vain jollekin ihmisryhmälle tai kansalle. Noiden opetusten täytyy olla selviä ja täsmällisiä, ja niiden pitäisi olla pysyvässä muistissa joka ei ole alttiina muutoksille tai lisäyksille (totta kai koska on kyse Jumalan (swt) Sanasta), jotta kaikki eroavaisuudet, joita vuosisatojen kuluessa voi nousta esiin, voitaisiin ratkaista viittaamalla tuohon virheettömään lähteeseen. Lopuksi Jeesus (as) sanoi, että Puolustaja kirkastaisi hänet.

Kun nyt katsomme historiaa taaksepäin, onko ilmestynyt yhtään profeettaa, johon Jeesus (as) näillä jakeilla viittaa? Kyllä on!

On historiallinen tosiasia, että missäänpäin maapalloa ei ole ilmestynyt ihmistä, joka täyttäisi niin läheisesti edellä mainitun Jeesuksen (as) profetian ominaisuuden kuin profeetta Muhammed (saas).

Hän on se, joka on vakuuttanut ja itse asiassa on suorittanut loppuun Jeesuksen (as) ja kaikkien muiden profeettojen tehtävän.

Hän on se, joka on vakuuttanut maailman synnistä, vanhurskaudesta ja tuomiosta.

Hän on se, joka on ohjannut meidät kaikkeen totuuteen, koska hän on Totuuden Henki.

3 kuukautta ennen kuolemaansa profeetta Muhammed (saas) sai viimeisen Koraanin ilmoituksen, jonka hän puhui suurelle ihmisjoukolle lainaten Jumalan (swt) sanoja (koska hän ei puhunut omavaltaisesti)

" Tänään olen tehnyt teidän uskontonne täydelliseksi." PK 5:3

Ohjattuaan maailman kaikkeen totuuteen hän lausui Jumalan (swt) omat sanat:

" Sano: Totuus on tullut ja valhe on kadonnut. Valhe on katoavaista." PK 17:81

Jeesus (as) tunnusti, että hän ei ollut sanonut kaikkea mitä hän halusi sanoa, mutta se joka oli tuleva, tekisi niin ja suorittaisi työn loppuun.

Muhammed (saas) opetukset synnistä, vanhurskaudesta ja tuomiosta ilmentyvät Koraanissa, kirjassa, joka on ainutlaatuinen maailmassa, puhtaudessa, riidattomuudessa ja jäljittelemättömyydessään.

Sen ilmestymisen jälkeen lukutaidottomalle profeetta Muhammedille (saas) yli 1400 vuotta sitten, ei yksikään sana ole muuttunut, eikä tule muuttumaan, Jumalan (swt) armosta, tuomionpäivään asti.

Hyvin tunnettu Islam kriitikko Sir William Muia kirjoitti kirjassaan " The Life of Mohamet" , " Maailmassa ei todennäköisesti ole toista kirjaa, jonka teksti on säilynyt niin puhtaana 12 vuosisataa." On kulunut toiset kaksi vuosisataa siitä kun Sir William kirjoitti tuon ja Totuus on säilynyt edelleen.

Koraani on tahratonta Jumalan (swt) sanaa. Sitä Jeesus (as) tarkoitti, kun hän sanoi siitä, joka on tuleva:" Mistä hän puhuu, ei ole hänestä, vaan minkä hän kuulee, sen hän puhuu."

Jeesusta (as) eivät loukanneet vain hänen vihollisensa, juutalaiset, vaan myös tahattomasti ne jotka pitivät itseään hänen seuraajinaan.

Juutalaiset syyttivät häntä avioliiton ulkopuolella syntyneeksi ja petkuttajaksi. He halusivat ristiinnaulita hänet, koska he uskoivat että silloin sielu olisi tuomittu.

Kristityt vuorostaan, yli-innostuksissaan, kavalien susien lampaitten vaatteissa harhaanjohtamina, nielaisivat Mithraismin, kreikkailaisen mytologian opetukset ja muiden väliaikaisten Välimeren kulttien opetukset ja asettivat Jeesuksen (as) pakanajumalan alustalle.

Jeesus (as), ihmisen poika, Ben Adam, kuten hän kutsui itseään, alennettiin valepolyteistiseksi jumalaksi, ja hänet ympäröivät legendat verisovituksesta, legendat jotka olivat yleisiä tuona aikana Osiriksen, Attiksen, Adoniksen ja Mithran kulteissa.

Siinä ei ollut mitään uutta, että Jumala synnytti pojan.

" Pyhässä Kolminaisuudessa" ei ollut mitään uutta.

Veripelastuksessa ei ollut mitään uutta.

Kaikki nämä opit olivat vallitsevia itäisen Välimeren alueen pakanakulteissa ennen Jeesuksen (as) tulemista ja hänen elinaikanaan. Se, mikä oli uutta, outoa ja vastenmielistä, oli siirtää nämä myytit todelliseen ihmiseen, joka tuli poistamaa ne.

(Ali Muhsin:Let the Bible Speak)

Vierailija
16/59 |
11.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

riinamari:

no mikä tässä nyt todistaa siitä että raamattu on muuttunut????

Yhtä hyvin minä voin kirjoittaa uuden kirjan jossa erilaisilla argumenteilla perustelen sitä että Koraani on vanhentunut.

Ei kaikki mikä on kirjoitettu ja nettiin laitettu ole totta.

En nyt halua loukata sinua Aureole, enkä teitä muitakaan, mutta miten voitte hyväksynä totena tuommoisen tekstin...

Vierailija
17/59 |
11.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan vain tietämättömyyttäni kyselen, että jos kerran koraani on muuttumaton ja Jumala sen muuttumattomuutta suojelee, niin mikä sitten selittää sunni ja shia muslimien välisen eron?

Vierailija
18/59 |
11.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

riinamari:

Minähän voisin vaikka huomispäivänä kirjoittaa uuden koraanin jos siltä tuntuisi. Päättäisin vain niin ja kirjoittaisin. Ei siinä paljon Jumalan suojelut auttaisi.

Mitään Koraanin kaltaistakaan et saisi päästäsi tai käsistäsi aikaiseksi. Mitään niin kaunopuheista ja runollista opusta ei ole pystynyt KUKAAN edes arabiantaitajat kirjoittamaan ikinä!! Sopii yrittää vaan. =DD

Ja vaikka kirjoittaisit niin SAISITKO myös kaikki Jumalaa palvovat uskomaan siihen ja unohtamaan oman uskonsa???

Vierailija
19/59 |
11.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

merimakko:

Ihan vain tietämättömyyttäni kyselen, että jos kerran koraani on muuttumaton ja Jumala sen muuttumattomuutta suojelee, niin mikä sitten selittää sunni ja shia muslimien välisen eron?

Ero on haditheissa eli perimätiedoissa ei Koraanissa.

Vierailija
20/59 |
11.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sunneilla ja shioilla ole eri Koraania...samaa Koraania luetaan... erot löytyvät aivan muualta..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme viisi