Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko sossusta tms. saada apua päiväkotimatkoihin?

Vierailija
02.08.2010 |

Olen erittäin vilkkaan 2-vuotiaan lapsen yksinhuoltaja. Odotan toista lastani.

Hain pk-paikkaa esikoiselle, sillä jo nyt olen pulassa hänen kanssaan. Puhti ei vain riitä tarjoamaan hänelle virikkeitä tarpeeksi. Asiat mutkistuisivat entisestään sitten, kun toinen syntyy, jos en saisi hetkeäkään levätä. Tukiverkkoa minulla ei juuri ole, eikä lasten isä enää ole kuvioissa mukana.

Päiväkoti sijaitsee noin kuuden kilometrin päässä kodistamme. Päiväkotiin on mentävä bussilla, sillä autoa meillä ei ole. Tulee olemaan todella hankalaa kaksostenrattaiden ja vauvan kanssa. Minun pitäisi myös herätä todella aikaisin.

Voisinko saada sossusta, neuvolan kautta tms. perhetyöntekijää tai ihmistä, joka voisi viedä/hakea esikoista hoitoon? Onko tällaisiin tilanteisiin olemassa mitään tukijärjestelmää?

Kommentit (79)

Vierailija
1/79 |
02.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kehtaat vinkua apua vaikka olet ihan itse hankkiutunut tohon jamaan? Pitäis varmaan tulla kotiin hoitamaan sun kersat- mieti mitä yhteiskunnalle nyt jo maksaa sun ja kersojes elättäminen?

Voi v....n ikenet, tähänkö meillä on oikeasti menty???Pakkosterilisaatio takas ja äkkiä!

Vierailija
2/79 |
02.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun vauva on syntynyt niin voitte ulkoilla yhdessä koko perhe. 2v. on niin pieni että mitään virikkeitä hän ei tarvitse.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/79 |
02.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähän taitaa tulla tosi kiukkuisia vastauksia. Ei ollut ap hyvä kysymys tällä palstalla.

Vierailija
4/79 |
02.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tässä yht.kunnassa kyllä sellaista palvelua ole, että lapsi kuskattaisiin päiväkotiin vanhemman/vanhempien puolesta.

Mieti nyt itsekin, itse sinä, aikuinen? ihminen, olet itsesi tuohon jamaan päästänyt ja nyt ikävä kyllä se vastuukin on sinulla.

Lapsellasi ei edes ole mikään pakko pk:n päästä ja silti hänet sinne haluat, pois jaloista jotta voit keskittyä vauvaan ja itseesi..

Tämä voi kuulostaa julmalta kun itse pihtaroit tilanteessasi, mutta ihan oikeasti, vastuu on sinun ja sen luopiomiehesi joka lasten isä on.

Jotakin rajaa kiitos!!

Vierailija
5/79 |
02.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perhepäivähoitajaa, jotain kotiäitiä joka ottaisi lisäksi? Onko lähellä puistotätiä?

en usko että voit ulkoistaa lapsen päiväkotiin viennin. Onhan se jo iso etu, että olet paikan saanut.

Vierailija
6/79 |
02.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silti tiedän että näitäkin ihmisiä on...

Vierailija
7/79 |
02.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

etten ikinä tule pärjäämään vauvan ja esikoisen kanssa samaan aikaan koko päivää. Sen takia valitsin päiväkodin esikoiselle.

Esikoinen on jo nyt jatkuvasti tukkanuottasilla muiden kanssa, häntä pitää koko ajan vahtia. Esikoinen käy heittämässä tavaraa vessanpönttöön tai piirtää seiniin sillä sekunnilla, kun selkäni käännän. En millään pystyisi vauvan kanssa häntä koko ajan vahtimaan. Mitä jos esikoinen satuttaakin vauvaa?

Olen pyytänyt tutuilta apua, mutta he eivät auta. Itselläni ei koskaan ole omaa aikaa. En ole ikinä ilman lasta missään.

Vauva varmasti herättää useamman kerran yössä, joten en mitenkään jaksa ulkoilla molempien kanssa vauvan nukkuessa. Muuten en saa nukkua itse ollenkaan.

ap

Vierailija
8/79 |
02.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja on sitten pitänyt horottaa jalat levällään itsensä taas paksuksi`???

TÖRKEÄÄ VAATIA MUITA VERONMAKSAJIA MAKSAMAAN SINUN ÄPÄRÄSI ELÄMISET JA BUSSIMATKAT. VAI TAKSINKO MEINASIT SAADA?????????????

Vierailija
9/79 |
02.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimittäin se että pidät sen pienen 2veesi myös kotona, sinne hän kuuluukin eikä mihinkään päiväkotiin.

Sitten sinulla ei ole kuljetus ym ongelmia.

Se että lapsesi on vilkas on todnäk aivan normaalia, sellaisia ne taaperot ovat kun eivät enää ole mitään vauvanukkeja.

JOS hänessä olisi jotakin "vialla" niin sillekään ei vielä mitään voisi, noin pieniä kun ei diagnisoida. Ja päiväkoti ylisuurine ryhmineen ja tauteineen ei taatusti siihen vilkkauteen auta, päinvastoin!!

Jospa nyt vain olisit se äiti ja aikuinen ihan kummankn lapsen kannalta ja pyydät tarvittaessa neuvolan tai perheneuvolan kautta apua vaikkapa niin että saisit tyyliin 1x/vkossa olla itseksesi jonkun tunnin ajan.

Tosin kys avun tarvitseijoita on enemmän kuin mitä auttaa voidaan niissä perheissä joissa on masennusta, kuolemaa, väkivaltaa, sairautta yms..

Vierailija
10/79 |
02.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja lapsistani.

En siksi, että saisin kuulla mitä kaikkea teen väärin.

ap

Vierailija
11/79 |
02.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tulet vain vahingoittamaan niitä lapsiparkoja. sen verran näyttää huonolta jo nyt.

kiva sitten hakata esikoista,kun "äiti" ei jaksa.

Vierailija
12/79 |
02.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos kerta 2v pieni esikoinen on noin kamalan vaikea ja haastava!?! luuletko todella että pk helpottaisi elämääsi?? esikoinen vain reagoisi siihen että sinä kökit kotona vauvan kanssa, siihen että on päivät erossa sinusta, siihen että ympärillä on yhtäkkiä paljon väkeä ja meteliä, siihen että saa jatkuvasti lastentaudit joita lapsi saa päiväkodista ekan 1v aikana väh 1x/kk ja tuo ne kotiin vauvallekin yms.

Niin makaa kuin petaa, et selvästikään ole valmis kahden, et edes yhden, äidiksi ja silti olet raskaana taas.

Surullista, lastesi kannalta.

Vierailija
13/79 |
02.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kerro se meille.

Vierailija
14/79 |
02.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi sellaista kuljetuspalvelua ei ole.

Vierailija
15/79 |
02.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä ap asut, mä autan sua, jos vain pystyn

Vierailija
16/79 |
02.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei täällä tule taputtelemaan päätäsi ja kertomaan miten hyvän ratkaisun teet. On muillakin villejä lapsia, miten kuvittelet että muut pärjäävät?

Vierailija
17/79 |
02.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyn apua, koska haluan ennakoida ongelmatilanteita ja ratkaista ne mahdollisimman hyvin. Kysyin siksi, että tiedän mistä voin apua pyytää, sillä tukiverkkoa minulla ei ole.

Ikinä en hakkaisi lapsiani saati satuttaisi heitä muutenkaan. Yksin kahden lapsen kanssa tulee olemaan todella vaikeaa. Tuskin olen ainoa tässä tilanteessa oleva ihminen maailmassa.

ap

Vierailija
18/79 |
02.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

olla, noin pieni ja vilkas, todennäköisesti tulee enemmän käytösongelmia ihan sieltä pk:n puolelta.

Vierailija
19/79 |
02.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun ei kuljetuspalvelua ole.

Anna vauvasi pois hänet synnytettyäsi, sitten voit keskittyä itseesi ja esikoiseen jonka varmasti silloinkin veisit päiväkotiin muiden kasvatettavaksi..

Vierailija
20/79 |
02.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etkö todellakaan osannut nusaista ehkäisyn kanssa?? tai abortoida alkiota koska taatusti tiesit ettet jaksa olla 2 pienen kanssa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme kolme