Oen moniallerginen ja meille otettiin juuri koira, haluatko kysyä jotain?
Eläimistä pidän kovasti, ja itsekin tuota koiraa halusin ja nyt se on jo ehtinyt viemään sydämeni :)
Kommentit (21)
Voiko koira-allergia ilmetä läiskittäisinä ihottuma-alueina käsissä?
Itse voin omasta kokemuksestani sanoa, että se se vasta kauheaa onkin, kun koirasta pitää luopua astman puhkeamisen jälkeen. Muutamassa vuodessa koirasta tulee rakas perheenjäsen. :-(
astmaa, ja vain miehellä on lievä pölyallergia ollut nuorempana, nykyään ei tunnu olevan oireita. Ei muita allergisia.
Minulle tehtiin aikoja sitten se pika-allergiatesti, ja sen mukaan olisin koiralle lievästi allerginen mutten kissalle. Koskaan en ole kuitenkaan koirasta oireita saanut, vaikka vanhemmillani on pari koiraa ja muutenkin koirien kanssa tekemisissä ollut. Ne testithän eivät ole kovin luotettavia. Toki myöhemminkin voi allergisoitua.
Olen vain huomannut että omat oireeni menevät pahemmiksi jos täysin välttelen allergian aiheuttajia. Esim. jos en ollenkaan syö omenaa niin sitten joskus kun sitä on ruoassa vahingossa oireet ovat kamalat. Sen sijaan jos syön säännöllisesti pieni määriä omenaa, oireet pysyvät siedettäväni. Sen takia toivon että sama pätisi tuohon koiraankin. Rotu valittiin sen mukaan että olisi mahdollisimman vähän allergisoiva.
allergianne pahenee niin hurjaksi että joudutte luopumaan koirastanne. Ei ole reilua lapsille, eikä ole reilua koiralle.
Itse (olen koiralle allerginen) haluaisin meille koiran kovasti, mutta mies on jo lapsena joutunut antamaan omansa pois, joten tiedän että hulluutta olisi ottaa koira tähän allergiseen perheeseen.
Toivottavasti teillä tilanne ei mene vaikeaksi...sieluni silmin näen sen alakoululaisen joka antoi koiransa pois kun terveys ei enää kestänyt... :(
Kohta itket kun koirasta pitää luopua..
asiantuntija, mutta uskoisin että voi. Jotkut oireilevat tosi voimaakkasti ihollaan muutenkin.
Minulle esim. terkkari väitti ettei ruuista voi tulla iho-oireita vaikka aina tiettyjen ruokien jälkeen on suussa olevien oireiden lisäksi ihottumaa varsinkin naamassa, ja pahimmista ruuista saan ihottumaa melkein koko kroppaan.
ap
Voiko koira-allergia ilmetä läiskittäisinä ihottuma-alueina käsissä?
luopua koirasta. Ainoastaan siinä tapauksessa että joutuisin sairaalakuntoon koiran kanssa samassa huoneessa olemisesta. Lievemmät oireet kyllä kestän jos niitä on tullakseen.
ap
Kohta itket kun koirasta pitää luopua..
luopua koirasta. Ainoastaan siinä tapauksessa että joutuisin sairaalakuntoon koiran kanssa samassa huoneessa olemisesta. Lievemmät oireet kyllä kestän jos niitä on tullakseen
astmaa, ja vain miehellä on lievä pölyallergia ollut nuorempana, nykyään ei tunnu olevan oireita. Ei muita allergisia. Minulle tehtiin aikoja sitten se pika-allergiatesti, ja sen mukaan olisin koiralle lievästi allerginen mutten kissalle. Koskaan en ole kuitenkaan koirasta oireita saanut, vaikka vanhemmillani on pari koiraa ja muutenkin koirien kanssa tekemisissä ollut. Ne testithän eivät ole kovin luotettavia. Toki myöhemminkin voi allergisoitua. Olen vain huomannut että omat oireeni menevät pahemmiksi jos täysin välttelen allergian aiheuttajia. Esim. jos en ollenkaan syö omenaa niin sitten joskus kun sitä on ruoassa vahingossa oireet ovat kamalat. Sen sijaan jos syön säännöllisesti pieni määriä omenaa, oireet pysyvät siedettäväni. Sen takia toivon että sama pätisi tuohon koiraankin. Rotu valittiin sen mukaan että olisi mahdollisimman vähän allergisoiva.
Ja jos on ap, niin ymmärsinkö tuon sepustuksen nyt oikein eli että ap:llä on lievä koira-allergia ja muuten lähinnä RUOKA-ALLERGIAA?
Miksi moinen aloitus siinä tapauksessa? HÖH ja PÖH.
sanoisinko että jos kestän kaikki muutkin oireet niin enköhän kestä vielä koirankin. Siitepölyt ovat keväisin aivan hirvittäviä ja oireet todella pahoja, mutta en silti lukittaudu neljän seinän sisälle.
Jos haluaisin välttää kaikkia allergian aiheuttajia, joutuisin muuttamaan kuplaan ja luopumaan lähes kaikesta kivasta mitä elämässä on.
ap
Itse voin omasta kokemuksestani sanoa, että se se vasta kauheaa onkin, kun koirasta pitää luopua astman puhkeamisen jälkeen. Muutamassa vuodessa koirasta tulee rakas perheenjäsen. :-(
Hyvä, ettei sinulla ole astmaa. Oikein hyvällä tuurilla et sitä koskaan saakan.
Mutta jos saat, et voi leikkiä asialla. Paha astmakohtaus voi iskeä koska vain ja jopa tappaa.
Kirjoitin tuon ylläolevan kommentin ja jouduin luopumaan rakkaasta koirasta 15-vuotiaana, astman puhjettua.
voi ei. Koira vaan pahentaa tilannetta. Yleensähän sanotaan että siitepölyallergikon ei kannata hankkia lemmikkejä, koska riski on erittäin suuri että eläin pahentaa tilannetta :(.
Kaikesta huolimatta toivon että teille käy hyvin.
Nykyään suositellaan siedätyshoitoa. Kai te nyt tiesitte, että oireet on pitkälti myös koiran rodusta ja muista ominaisuuksista kiinni?
Joku suht pienikokoinen, kuolaamaton, hilseilemätön koira ei välttämättä aiheuta oireita (villakoira, vehnäterrieri ym). Esim karvat sinänsä eivät allergisoi, vaan eritteet, kuola, hilse.
Allergisen kannattaa välttää ylimääräistä pusuttelua ja halimista koiran kanssa, sekä pitää koira pois sängystä ja sohvilta. Muutoin luultavasti pystyy elämään ihan normaalisti.
oikeasti olemassakaan. Tietysti hyvällä tuurilla ap ei saa oireita ja moni sietää omaa koiraansa (jolle on tottunut), vaikka muista koirista saisikin lieviä oireita.
Mutta oikeasti ei ole olemassa koirarotua, joka olisi varmasti turvallinen.
Enkä niin kirjoittanutkaan. Vain sen, että toiset rodut allergisoivat enemmän kuin toiset.
oikeasti olemassakaan. Tietysti hyvällä tuurilla ap ei saa oireita ja moni sietää omaa koiraansa (jolle on tottunut), vaikka muista koirista saisikin lieviä oireita.
Mutta oikeasti ei ole olemassa koirarotua, joka olisi varmasti turvallinen.
siis sen pikatestin mukaan lievä koira-allergia, mutta oireita en ole huomannut koirista tulevan. Lisäksi olen erittäin pahasti allerginen koivulle, lepälle, heinälle, pujolle, kalalle, hasselpähkinälle, kanelille, pippureille yms. yms. yms.
Hyttysten ja paarman pistoja en kestä melkein ollenkaan, turpoan palloksi ja kutisen monta päivää.
Sen lisäksi en kestä sanomalehtien tuoretta painomustetta, en hajustettuja pyykinpesuaineita, kosmetiikka ja kosteusvoiteet valittava tosi tarkkaan sillä erittäin monista tulee pahoja oireita. Muitakin löytyy lisäksi. Riittääkö tämä vai vaaditaanko lisää?
(piti käydä koiran kanssa ulkona niin vastaus viipyi)
ap
astmaa, ja vain miehellä on lievä pölyallergia ollut nuorempana, nykyään ei tunnu olevan oireita. Ei muita allergisia. Minulle tehtiin aikoja sitten se pika-allergiatesti, ja sen mukaan olisin koiralle lievästi allerginen mutten kissalle. Koskaan en ole kuitenkaan koirasta oireita saanut, vaikka vanhemmillani on pari koiraa ja muutenkin koirien kanssa tekemisissä ollut. Ne testithän eivät ole kovin luotettavia. Toki myöhemminkin voi allergisoitua. Olen vain huomannut että omat oireeni menevät pahemmiksi jos täysin välttelen allergian aiheuttajia. Esim. jos en ollenkaan syö omenaa niin sitten joskus kun sitä on ruoassa vahingossa oireet ovat kamalat. Sen sijaan jos syön säännöllisesti pieni määriä omenaa, oireet pysyvät siedettäväni. Sen takia toivon että sama pätisi tuohon koiraankin. Rotu valittiin sen mukaan että olisi mahdollisimman vähän allergisoiva.
Ja jos on ap, niin ymmärsinkö tuon sepustuksen nyt oikein eli että ap:llä on lievä koira-allergia ja muuten lähinnä RUOKA-ALLERGIAA?Miksi moinen aloitus siinä tapauksessa? HÖH ja PÖH.
saan nykyään lähes aina anafylaktisen shokin, jos käyn edes huushollissa, jossa ei koiraa just sillä hetkellä, mutta koiran karvoja/hilsettä.
Vanhempani ottivat koiran huolimatta lievästä koira-allergiastani ja tämän sain siitä palkaksi ja lisäksi oli todella vaikea luopua rakkaasta koirasta.
Olisi ap kannattanut miettiä kaks kertaa ennen kun otat koiran, vaikka allergiasi onkin lievä. Toivottavasti sinulle ei käy kuten minulle.
testin mukaan minulla olisi lievä koira-allergia, mutta käytännössä allergiaa ei ole. Koskaan ei ole tullut koirasta oireita, joten tällä hetkellä en voi sanoa olevani koiralle allerginen. Ja syön myös siis ruokiakin joille olen allerginen, mutta vain hyvin pieniä määriä
ap
saan nykyään lähes aina anafylaktisen shokin, jos käyn edes huushollissa, jossa ei koiraa just sillä hetkellä, mutta koiran karvoja/hilsettä.
Vanhempani ottivat koiran huolimatta lievästä koira-allergiastani ja tämän sain siitä palkaksi ja lisäksi oli todella vaikea luopua rakkaasta koirasta.
Olisi ap kannattanut miettiä kaks kertaa ennen kun otat koiran, vaikka allergiasi onkin lievä. Toivottavasti sinulle ei käy kuten minulle.
En minäkään saanut koirista oireita sillon kun koiraa ei meillä vielä ollut ja monella vanhempieni tutuissa sekä kavereillani oli tuolloin koira.
testin mukaan minulla olisi lievä koira-allergia, mutta käytännössä allergiaa ei ole. Koskaan ei ole tullut koirasta oireita, joten tällä hetkellä en voi sanoa olevani koiralle allerginen. Ja syön myös siis ruokiakin joille olen allerginen, mutta vain hyvin pieniä määriä
ap
Sehän se riski on että allergisioituu koiralle ja allergia kehittyy astmaksi. Entä onko lapsesi allergisia. Aika usein moniallerginen allergisoituu myös koiralle. Koiralle allergisoituminen voi kestää vuosia.
Toivottavasti teillä menee hyvin!