Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

SYYSUNELMAT ELO-SYYSKUUSSA

02.08.2010 |

Päädyin nyt kuitenkin aloittamaan uuden pinon vaikka ei edellinen hurjan pitkä ollutkaan.

Tänään se sitten alkoi, äitiysloma. =) Mies palasi töihin. Esikoinen aloittaa kerhon syyskuun alussa, joten sitä tässä myös kovasti odotellaan. Helteet helpotti ja samalla myös olotila. Ihanaa, kun hiki ei enää virtaa kokoajan.

Joko olette kovasti laitelleet juttuja valmiiksi vauvaa varten? Me tuossa vkl koottiin pinnasänky , joka siis nyt näyttää liinavaatevarastolta. Vauvalle tulee kyllä aluksi kori, mutta meillä on sellainen pinnasängyn päälle laitettava hoitopöytä niin täytyy sit sänkykin olla kasassa. Esikoisen aikana sellaista ei ollut. Onko muilla käyttökokemuksia hoitotasosta? Vaatteet ja liinavaatteet olen pessyt. Autokin tuli vaihdettua, niin mahtuu takakonttiin vaunujen lisäksi muutakin. =)

Synnytys on pyörinyt unissa tosi vahvasti mukana. Lähes joka yö näen jotain vauvaan liittyvää unta. Vihlaisut kohdunsuulla ovat lisääntyneet huomattavasti ja lisäksi supistukset ovat alkaneet tuntua myös selän puolella. Ensi viikolla onkin neuvolalääkäri niin saa sit tietää onko siellä mitään kypsymistä tapahtunut. Lisäksi mietityttää se, että milloin synnytys mahtaa käynnistyä. Mies kun on sen verran kaukana töissä, että kestää n. 1.5h soitosta, että on kotona olettaen että juna lähtee sopivasti. Lisäksi mies on työreissulla viikkoo ennen laskettua aikaa. Olenkin haalinut tietoja kaikkien lähellä asuvien menoista, että tiedän kenet voin tarvittaessa hälyyttää lapsenvahdiksi.

Mutta nyt taidetaan lähteä esikoisen kanssa ulos nauttimaan sopivan lämpöisestä päivästä! Jaksamisia kaikille tähän loppuaikaan! =)

meikku ja taimi 35+1

Kommentit (141)

Vierailija
141/141 |
18.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Witch kyseli painoarvioita. Meidän vaavi arvioitiin viikolla 32+5 n. 1900g painavaksi. Ultrassa katsoivat, että näyttäisi olevan pitkä vauva tulossa, mutta toistaiseksi ainakin paino on ihan keskikäyrällä. En yhtään ihmettele tuota pituutta, kun vauvan isä oli itse syntyessään 56cm pitkä! Nykyään tuo mies onkin muutaman sentin vajaa kaksimetrinen :D Seuraava painoarvio tehdään parin viikon päästä.

Täällä kaikki on hyvin. Öisin tulee joitain supistuksia. Eivät ole kivuliaita, mutta liikkumaan niiden aikana ei pysty. Hermo meinaa mennä noihin vuotaviin tisseihin! Mulla on rinnat vuotanut jo jostain 20+ viikoista lähtien ja vauhti vaan kiihtyy. Viimeyönäkin oli lakanaan ilmestynyt hirmuinen lätäkkö... Elättelen toiveita että imetyskin onnistuisi, kun tissit on nyt jo valmiit tositoimiin :D

Minua kiinnostaisi tietää muiden syyskuulaisten lasketut ajat. Meillä vauva on tilattu saapuvaksi 25.9 ja yliajalle ei päästetä raskausdiabeteksen takia.

Huomenna tulee neuvolatäti kotikäynnille. Tarttis varmaan vähän siivoilla ennen sitä ;D

Ehhies ja maha 34+4

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla