Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

SYYSUNELMAT ELO-SYYSKUUSSA

02.08.2010 |

Päädyin nyt kuitenkin aloittamaan uuden pinon vaikka ei edellinen hurjan pitkä ollutkaan.

Tänään se sitten alkoi, äitiysloma. =) Mies palasi töihin. Esikoinen aloittaa kerhon syyskuun alussa, joten sitä tässä myös kovasti odotellaan. Helteet helpotti ja samalla myös olotila. Ihanaa, kun hiki ei enää virtaa kokoajan.

Joko olette kovasti laitelleet juttuja valmiiksi vauvaa varten? Me tuossa vkl koottiin pinnasänky , joka siis nyt näyttää liinavaatevarastolta. Vauvalle tulee kyllä aluksi kori, mutta meillä on sellainen pinnasängyn päälle laitettava hoitopöytä niin täytyy sit sänkykin olla kasassa. Esikoisen aikana sellaista ei ollut. Onko muilla käyttökokemuksia hoitotasosta? Vaatteet ja liinavaatteet olen pessyt. Autokin tuli vaihdettua, niin mahtuu takakonttiin vaunujen lisäksi muutakin. =)

Synnytys on pyörinyt unissa tosi vahvasti mukana. Lähes joka yö näen jotain vauvaan liittyvää unta. Vihlaisut kohdunsuulla ovat lisääntyneet huomattavasti ja lisäksi supistukset ovat alkaneet tuntua myös selän puolella. Ensi viikolla onkin neuvolalääkäri niin saa sit tietää onko siellä mitään kypsymistä tapahtunut. Lisäksi mietityttää se, että milloin synnytys mahtaa käynnistyä. Mies kun on sen verran kaukana töissä, että kestää n. 1.5h soitosta, että on kotona olettaen että juna lähtee sopivasti. Lisäksi mies on työreissulla viikkoo ennen laskettua aikaa. Olenkin haalinut tietoja kaikkien lähellä asuvien menoista, että tiedän kenet voin tarvittaessa hälyyttää lapsenvahdiksi.

Mutta nyt taidetaan lähteä esikoisen kanssa ulos nauttimaan sopivan lämpöisestä päivästä! Jaksamisia kaikille tähän loppuaikaan! =)

meikku ja taimi 35+1

Kommentit (141)

Vierailija
121/141 |
10.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa uusille täältäkin! Kiva kun porukka kasvaa... :)

Eipä täälläkään tarvii vielä vauvaa ootella, pari päivää on kyllä ollu paineen tuntua alavattassa, mutta aina se nousee sieltä pois. Neuvolassa pohtivat että taitaa olla lantio sen mallinen ettei pääse kiinnittymään. (Esikoinen tuli siis tosissaan kiireisellä sektiolla kun ei homma edistynyt).

Maanantaina on sitte se synnytystapa-arviointi, sitä jännäilly nyt tässä, tuntuu että päivät ei vaan etene.

Mulla taas on lähteny tuo vaatteitten ostostelu ihan lapasesta. On ihme jos kerkeen nuita kaikkia käyttää ennen kun jää pieneksi. Mulla on kolme päivää pyöriny pesukone, kun oon pessyt niitä vaatteita. Toki osa on kirppareilta, mutta kyllä noita joka kauppareissulla tai kahvireissulla on uutenakin tarttunu. :D

Vauvakutsut olis kyllä kivat, mutta aika harvinaistahan toi meillä Suomessa vielä on. Mutta hienoa että alkaa tulemaan tännekin päin, onhan miehilläkin varpajaiset...

Mutta ilmottelen itestäni maanantaina lisää, kaikille hyviä vointeja, nytte kun helteetkin helpotti!! \o/

terv.Harza+mukula 35+4

Vierailija
122/141 |
10.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään oli neuvolalääkäri, kaikki oli ok. Kohdunsuu oli pehmenny, mutta sillä ei kai varsinaisesti oo mitään väliä? Painoa ois yhteensä tullu 13kg, olo on kyllä pidemmän aikaa ollu ihan super raskas. Välillä tuntuu ettei jaksais edes kävellä! Esikoista odottaessa oli loppuun asti ihan "normi" olo, nyt ei millään malttais odottaa että pääsee mahasta eroon... Mainitsin lääkärille, että vähän pelottaa että tuleeko sieltä jättivauva, kun maha tuntuu niin isolta. Sain lähetteen synnytystapa-arvioon. =) Tuli kyllä tosi helpottunu olo, esikoinen oli 3280g ja sekin oli melko rankka synnytys... Kaikki hankinnat on jo tehty vauvelia varten. Ostin uudet emmaljungan yhdistelmät ja semmosen brion seinähoitopöydän, sitterin ostin tutulta ja se on semmonen keinu samalla ja soittaa musiikkiakin. =D Turvaistuin ja pinnasänky löytyy ennestään, vaateitakaan en oo ostanu vielä yhtään, kun esikoisen kaikki vauvavaatteet on tallessa ja hyvässä kunnossa. Kai sitä jotain uuttakin vois vielä hankkia. Tuplarattaat ehkä pitäis vielä ostaa tai ainakin seisomalauta (ikäeroa tytöille tulee 2v 5kk). Siinäpä tais olla kaikki tärkeimmät, aika sekava teksti tais tulla, mutta koittakaa kestää! =)

Saparo 36+1

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/141 |
11.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kivasti on ihmiset alkaneet pinoutua. Ja uusiakin tullut, tervetuloa! =)

Olen tässä eilisen ja tämän päivän kuulostellu oloani. Vauvan liikkeitä tuntuu hyvin, mutta on ollut eilisen ja tämän päivän huomattavasti rauhallisempi. Olen nyt pari yötä nukkunut todella hyvin, vaikka olen toki vessaan herännyt muutamia kertoja. Jostain olen joskus kuullut, että tälläinen voi alkaa kun synnytys lähenee, kun keho sekä vauva valmistautuvat koitokseen. Saas nähdä! =) Tässä vaiheessa se tuntuu ainakin vain mukavalta sattumalta, että on saanut pitkästä pitkästä aikaa nukutuksia kunnolla.

Huomenna olisi neuvolalääkäri. Luulen kyllä, että vauva on jo laskautunut lantioon, koska henkeä ei ole nyt muutamaan päivään ahdistanut. Ja jopa mies huomasi, että vauvan pylly ei ole enää niin lähellä alimpia kylkiluita. Lisäksi paineen tunne lantiossa on ollut melkoinen. Esikoisesta kävelin ihan normaalisti loppuuna asti mutta nyt kävely on lyllerrystä lonkkakipujen ja paineen vuoksi. Näyttää ilmeisen hankalalta, kun yksi odottava äiti tänään kysyi kaupassa, että viekäkö on pitkä aika h-hetkeen. =)

Huomenissa sitten neuvolan jälkeen päivittelen hieman lukemia.

meikku ja taimi 36+3

Vierailija
124/141 |
11.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa kun ilmat viilenivät pikkuisen. On saanut nukuttua ja nyt on olo kuin eri ihmisellä! Jaksaa taas vaikka vähän liikuskellakkin, kävin oikeen kävellen kaupassakin :D

Huomenna ois taas neuvolan vuoro. Jännättää vähän mitä se vaaka näyttää nyt. Tähän mennessä kiloja on tullut 7-8kg ja sanoivat diabeteskontrollissa ettei saisi paino enää nousta. Mietin vaan, että mitenkä se oikeen tulee onnistumaan, kun nythän se vauva vasta alkaa toden teolla kerätä painoa! Ehkä ymmärsin jotain väärin...

Häälahjaksi saatu ompelukone on ollut kovassa käytössä kun olen ommellut vauvalle kaikennäköistä. Nyt meinasin tehdä kaksinkertaisesta fleecekankaasta vauvalle välikausipuvun ja/tai unipussin vaunupäikkäreitä varten. Toppahaalari kun tuntuu vielä turhan paksulta, varsinkin jos meinasi vielä makuupussiakin käyttää :D En tiedä miten tuun tosta vauvan pukemisesta selviämään. Ei sais olla liikaa vaatetta, muttei liian vähänkään. Ja kun se kakara ei osaa edes kertoa, että koska on riittävästi topattu :D

Ehhies ja maha 33+4

Vierailija
125/141 |
12.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeinen lääkäri odotusaikana takana. HB on nyt noussut 131 ja raudan saa lopettaa. Paino lähtöpainosta - 3.7kg, RR hyvä ja pissa puhdas. Vauva on nyt ihan alhaalla, lääkäri tunsi pään alatutkimuksessa. Kohdunkaulaa ei jäljellä enää nimeksikään, ei viitsinyt kauheasti ronkkia ettei suotta provosoi synnytystä alkamaan tässä vaiheessa. Kohdunsuun tilanne siis kypsä synnytykselle! =) Lääkäri arvioi, että ei ainakaan yliajalle menisi mutta toki lisäsi, että vauvoistahan ei koskaan tiedä. Vauvan painoarvio oli nyt 2830g eli hyvänkokoinen on viikkoihin nähden. Nyt sitten on kaikki liikunta/saunominen sallittua. Kivuliaista suppareista ei tarvitse enää välittää ja hillitä niitä, kaikkihan on pois sitten itse synnytyksestä. Ja supistusherkkä tuo kohtu tuntuu olevankin, eilen pelkkä pyykkien laitto sai kipeitä suppareita aikaan.

Että näillä mennään ja aletaan pikkuhiljaa ihan oikeasti ajattelemaan, että pikkuihminen on pian täällä! =) Viimeisessäkään ultrassa kaveri ei kunnolla näyttänyt onko tyttö vai poika. Lääkäri sai nopean näkymän tulokkaan jalkoväliin ja sanoi, että todennäköisemmin tyttö. =)

meikku ja taimi 36+4

Vierailija
126/141 |
12.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoittelin tuolloin alkuvuodesta jotain, mutta hieman vähiin jäänyt varsinkin nyt lomien aikana.. Nyt äippälomalla aikaa on enemmän ja ajattelin taas terästäytyä!

Ihanan positiivisia uutisia Meikku! Mullakin oli tänään vika lääkäri, mutta sanoi, ettei kohdunsuulla ole tapahtunut yhtään mitään viime kertaisen käynnin jälkeen! Korkeintaan hieman pehmentynyt. Voi vitsi mikä pettymys! Tosin sen verran hyviä uutisia tuli, että vauva EI ole perätilassa, kuten th luuli viime viikolla. Oikein on asettunut, mutta sitä ei kuulemma oikein huomaa ulkotutkimuksella, eikä edes sisätutkimuksella. Vasta ultra paljasti. Huoh, hieman jo säikähdin sektion mahdollisuutta, kun olen nyt niin valmistautunut jo synnyttämään alakautta.

Paino oli nyt siinä 2,5 kiloa ja arveli syntymäpainoksi 3,3. Eli sama kuin isoveljelläkin. Sopii mulle, ei tarvitse olla sen suurempi! Painoa mulle on tullut nyt yhteensä 15 kiloa, en tajua mistä (vähintään yksi jätski päivässä ei voi yksin riittää nostamaan noin paljoa sitä!!!) :). Yritän tsempata viime raskaudesta, jolloin painoa tuli noin 25 kiloa. Aika järkky määrä, tosin lähtöpaino oli tosi alhainen ja melkein kaikki lähtikin lopulta pois. Kai mulle sit vaan tulee ilman sen kummempaa..

Hurjalta tuntuu, että kohta on aika käsillä. Äskenhän siihen oli vielä kuukausia, nyt enää viikkoja. Tosin paljon on vielä tekemistä ja valmistautumista. Tänään kannoin ensimmäiset vaipat kaupasta ja kävin jopa ostamassa maxi-siteitä, kun tuo sektio nyt poistui toivottavasti näköpiiristä. Mutta vielä on pitkä ostoslista edessä..

Aurinkoista päivänjatkoa kaikille,

reimari 36 tasan.

Vierailija
127/141 |
13.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heittäisin sellasen kysymyksen ilmaan, että onko jollain kokemuksia pudendaalipuudutuksesta synnytyksessä? Ja jos, niin millaisia? Kiitoooooos =)

*Maaria* & Jake 35+1

Vierailija
128/141 |
14.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reimarin tavoin, kirjoittelin jotain alkuvuodesta, mutta sittemmin kirjoittaminen on jäänyt. Välillä olen käynyt lukemassa kuulumisianne, mutten ole itse sitten jaksanut raapustaa mitään.

Ensi viikolla olisi myös minulla viimeinen raskaudenaikainen lääkärintarkastus. Jännityksellä odotan olisiko mitään merkkejä lähestyvästä synnytyksestä olemassa. Parin päivän ajan on mukavasti vihlonut nivusia ja kauppareissutkin ovat eräänlainen suoritus, sillä näillä reissuilla supistelee ihan jatkuvasti. Ei kipeitä, mutta hidastavat kuitenkin vauhtia. Yölläkin saa nykyään käydä vessassa (olen siis tähän mennessä pärjännyt ilman yöreissuja vessaan).

Täällä on myös pinnasänky jo koottuna ja pedattuna. Vaunuihin olen hankkinut uudet pehmusteet ja kaukalon vanhat pehmusteet olen värjännyt uudelleen. Olohuoneeseen on myös tuotu vanha kehto, joka on tällä hetkellä täynnä tyttärieni leluja. Sen ehtii myöhemminkin pedata kuntoon. Vaatettä myös löytyy, varsinkin jos tulokas on myös tyttö (joka ultrassa enemmän uskalsivat veikata). Tuttipullot on etsitty kätköistä ja keitetty, samoin pari uutta tuttia. Kohta puuttuu enää vain se vauva :).

Joku päivitteli painonsa nousua ja sama pätee myös täällä. Edellisistä raskauksista painoa tuli yhteensä 20kg ja 17kg ja tarkoitus oli pistää reilusti alle tällä kertaa, mutta ei taida onnistua. Painoa on nyt tullut n. 12kg ellen väärin muista ja huippukasvuviikkoina painoa tuli 1,5kg viikossa (hui!), mutta toisinaan painoa on tullut vain parisataa grammaa viikossa. Mutta täällä on myös jonkin verran turvotusta, joten sen piikkiin laitan osan painosta - mutta silti!

Rentouttavia odotuspäiviä kaikille!

Etrina 36+6

Vierailija
129/141 |
15.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perjantaina alkaa mun äitiysloma :D Ihanaaa!! Eli vajaa viikko jäljellä töitä :)

Tosiaan aika on mennyt vauhdilla nyt ollaan jo loppumetreillä.

Meillä esikoinen aloittaa huomenna eskarin ja pikkuhiljaa aletaan totuttelemaan tyttöä kohta 3v kerhoon kun tähän asti on saanut olla mun siskon hoivissa:)

Vointi on ollut ihan hyvä koko raskauden lukuunottamatta kolmea pissatulehdusta jonka ansiosta san synnärillä antibiottikuurin suoraan

suoneen? ONKO MUILLA KOKEMUKSIA TÄLLAISESTA?

Mitään tuntemuksia tulevasta synnytyksestä ei ole vielä.. Mutta mielenkiinnolla odotan keskiviikkoa ja ultra käyntiä :)

Vitsi pitäis olla jotain listaa noista hankinnoista ettei oo unohtunu mikään kovin tärkeä juttu. Löytyykös jostain?

Painoa oon saanut jo 20kg, mutten ole kun iso vattainen. a aina ne on lähteny kaikki saman tien:))

Nyt on varmasti taas aikaa kirjoitellakin , ja lueskella kiva..

Ihanaa loppuodotusta kaikille :) saas nähdä koska saamme ensimmäisen vauvan :D

Vierailija
130/141 |
15.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maaria, mulle laitettiin edellisessä synnytyksessä pudendaalipuudutus, esikoisen synnytyksestä jäi jonkunlainen kammo ponnistusvaihetta kohtaan niin pyysin sen jo heti kun menin sairaalaan, mutta se siis laitettiin vasta kun aloin ponnistamaan. En tiedä menikö väärään paikkaan mutta minulla se ei ainakaan helpottanut kipua ollenkaan, samanlaista oli kuin esikoisen synnytyksessä. Ainut mihin puudutus ehkä vaikutti oli että kun vauva on syntynyt niin kätilö painelee kohtua mahan päältä aika kovaa niin se ei tuntunut juuri miltään vaikka esikoisen kohdalla se sattui tosi paljon. Voihan olla että sain puudutuksen liian myöhään eikä ehtinyt siksi vaikuttaa ponnistuskipuun, se vaihe kesti kumminkin vain 6 min. muistaakseni. Vähän alkaa hirvittämään kun muistelee synnytyksiä ja tajuaa että taas se on edessä =) Mutta eiköhän siitä selviä ja ne kivut unohtuu kyllä tosi nopeasti kun saa vauvan syliin!

Täällä ei kyllä ole mitään merkkejä että synnytys alkaisi lähiviikkoinakaan, maha ei ole edes laskeutunut yhtään eikä supistele juuri lainkaan vaikka tekisi mitä. No, kai se joskus sieltä tulee, edelliset on tulleet 41+0 ja 40+3 viikoilla.

Niin kohta saadaan varmaan alkaa jo odottamaan vauvauutisia, Meikulla ainakin vaikuttaa jo lupaavalta =) Voimia kaikille loppuodotukseen!

-henrietta ja masuvauva rv. 36+0

Vierailija
131/141 |
15.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilisestä ollut enemmän ja vähemmän supistuksia. Eivät vaan säännöllisty ja voimistu, vaikka napakoita ovatkin ja kaupassa joutui huilaan supparin ajan. Jotenkin vaan olen nyt niin pessimistinen, että olen varma että synnytykseen on vielä viikkoja! =) Esikoinen syntyi nimittäin 41+6. Mutta sehän ei tarkoita mitään. Tosin esikoisen aikaan tälläisiä suppareita oli vasta viimeisellä viikolla, että siinä mielessä voisi enteillä lähenevää synnytystä. Tänäänhän vauva saisi virallisesti syntyäkin, eikä olisi ennenaikainen. Mä taidan tästä lähtee ärsyttää näitä suppareita pienelle lyllerrykselle. =D Kauas en viitsi enää lähteä mutta tuohon lähistölle kierteleen.

Jakselkaahan hyvin! =)

meikku ja taimi rv37 tasan

Vierailija
132/141 |
15.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neuvola oli siis viime torstaina, eikä ollut kilot lisääntynyt. Itseasiassa oli jopa puoli kiloa vähemmän painoa, kuin kaksi viikkoa sitten. Mahan mittoihin oli tullut vähän lisää, että eiköhän se vauva ihan hyvin siellä kasva.

Nivuskipujen lisäksi ei juuri ole ollut mitään ongelmallisia raskausoireitakaan ja olen muutenkin jaksellut kohtalaisen hyvin.

Isäntä oli innostunut shoppailemaan ja toi vauvalle sitterin, ammeen ja kasan leluja. Rupeaa kaikki kaapit ja komerot olemaan täynnä vauvan tavaraa :D Ei taida muuta puuttua kuin itse vauva. Välillä tuntuu että laskettuun aikaan on loputtoman pitkä aika, mutta äkkiä tuo kuusi viikkoa tulee menemään. Olen siitä varma.

Ehhies rv. 34+1

Vierailija
133/141 |
16.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitenkäs Meikulla siellä? Joko on lähtö edessä? :)

Onko kellään muulla tunnetta, että alkais jotain jo tapahtumaan? Itellä ei oo kyllä yhtikäs mitään.

Tänään käytiin siellä synnytystapa-arvioinnissa. Nukuin koko yön tosi huonosti, kun jännäsin ja pyörittelin sitä päässäni. Se oliki lopulta melko läpihuutojuttu, vajaa 20 minuuttia kesti. :P Tultiin siihen tulokseen, että alakautta lähetään koittelee, mutta jos minkäännäkösiä ongelmia tulee, niin leikkaukseen. Ettei jäädä odottelee ja pähkäilee. Kohdunkaulassa ei ollu mitään muutoksia, eikä oikeen missään muuallakaan. Mukula oli melko pieni, n.2300 g +/- 300g. Niin nyt sitte mennään kahen viikon päästä uudestaan käymään kokokontrollissa. Sano se lääkäri, että kun oon ite näin tappi (157 cm) niin siihen nähden ei oo huolestuttavan pieni. Mutta varmuudeks otti sen tarkastuksen, että näkee että kasvaa kuitenkin suhteessa hyvin. Siinäpä se oli. Ihan hyvälle mielelle jäin, synnytys vaan jännää, nyt kun tietää että alatiesynnytys todennäkösesti edessä. Puolentoista viikon päästä sitten neuvola, ja sitte tosissaan taas tonne.

Pitäs kyllä pikkuhiljaa saada sänky, kaikki muu on kyllä valmiina. Vaikka eipä tässä onneks hätiä oo.

Jaksamiset kaikille ja toivotaan että nää edes vähän viileemmät ilmat jatkuis!

terppaisin Harza+Mukula 36+3

Vierailija
134/141 |
16.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa!

Mulla on ollut aika reilusti supisteluja tänään, nyt iltaa kohti varsinkin (tunnissa ehkä 4-5). Välillä tuntuu, että supistus ei meinaa hellittää millään, vaan kestää ja kestää! Se vähän säikäyttää.. :/ Samoin sitä oon pelästyny, ettei mulla vaan tihkuis lapsivettä, kun jotain töhnää tuntuu tulevan housuihin.. Mulla kyllä on koko raskauden ajan ollu reilua valkovuotoa, eiköhän tuo oo sitä vaan. Kamalaa kun on koko ajan huolissaan jostain, välillä supisteluista, sitten lapsivedestä, välillä mahakivuista (jotka osottautuu yleensä ilmavaivoiksi...) jne. Onneksi vauva liikkuu aika reilusti, niin siitä oon päätelly, että eiköhän se ihan hyvin voi. Varmaan kun mulla on eka raskaus, ja synnytys lähestyy, niin on normaaliakin olla vähän heikkohermoinen. Vai mitä?! Huomenna mulla on viimenen lääkäri nyt raskauden aikana, saa nähdä osaako se sanoa, oisko synnytykseen vielä pitkä aika. Vaikka mulla on vielä yli kuukausi laskettuun aikaan...

Tulen huomisen lääkärin jälkeen kirjottelemaan lisää kuulumisia. :)

t. Tipu 34+6

Vierailija
135/141 |
17.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä jaksellaan näköjään paremmin mitä lähemmäs synnytys käy. Supistuksia ei oo enää kuin n. 7 päivässä, kipeitä edelleen. Rv 34 painoarvio oli 2.390kg joten vähän sokerilla lihotettu. Hiivakin löyty ja suunkautta kerta lääkitys tuli otettua, vaik hirvitti kun on raskaana vaarallinen sikiölle. Kova on luotto lääkäriin.

Eilen alkoi semmonen irtonainen olo lantion seudulla, rutisi vaan kun lähti liikkeelle lähinnä alaselkä ja lonkkien luota ja kävely helpottu joka kerta. Tuttu tunne edellisistä raskauksista, en tosin muista kuinka kauan meni syssytykseen. Vielä sais kestää pari vko:a. Kohdun suu on edelleen kiinni vaikka jo aivan pehmeä ja kaulaa 2.5cm jäljellä. Mutta eipä nuo ennusmerkin mitään sano, voi lähtee nopeestikin avautumaan. Kyllähän tässä näillä viikoilla hermoilee kuudenteen synnytykseen valmistautuva siinä missä ensikertalainenkin.

ulpula 34+6

Vierailija
136/141 |
17.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heipsan..kiva lukea viime hetken kuulumisia kaikilta. Meillä siis huomenna 37viikkoa täynnä ja oon ihan valmis synnyttämään. Ainut ongelma, ettei minkäänlaisia oireita siihen suuntaan oo näköpiirissä. Mä kuitenkin jostakin luin että jollakin se sit yhtäkkiä vaan alkaa.

Viime viikolla lääkäri jossa ei estettä alatiesynnytyksele, tosin taas joku kandi oli etten kovasti sen varaan luota. Mutta ei kai muutakaan voi kun odottaa h-hetkeä. Kohdunkaulaa jäljellä 1,5cm, kuitenkin kiinni. Aika alhaalla on, että toisaalta toivoa on.

Nyt tänään päätin et pumpin ja stepit tarvii jättää koska syke nousee niin ylös ettei hapenpuutetta aiheuta vauvalle. Tarvii vaan kovasti kävelylenkkejä tehdä ni jos pysyis jossakin kunnossa. Ei vaan voi mitään mutta stressi tostakin asiasta tulee.

Nyt eilen neuvolassa kaikki oli ihan hyvin. Turvotuksia kuitenkin käsissä ja jaloissa, sormukset piti ottaa pois viime viikolla. Sf-mitta oli 32. Meillä neuvolassa ei mitään kokoarvioita tehdä, mutta sanoi ettei jättiläistä kuulemma tule. Kaikki ois valmiina, paitsi se itkuhälytin edelleen ostamatta.

Vähän kyllä alko mietityttää uskaltaako mihkään enää mennä jos lapsivedet lirahtaa lätäkkönä johonkin esim. kaupan lattialle. Siinä sitten voi olla melko nolona...

No mutta, sillekään ei mitään sitten voi..

Nyt kaikille riemukkaita loppupäiviä..ja viikkoja ja kirjotelkaa kuulumisia..niin mukava lukea ja ajankulua myöskin =)

Hanna + masuvauva 36+6

Vierailija
137/141 |
17.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervehdys! Pikaisesti tulin kertomaan, että myös täällä vielä yhtenä vaikka suppareita esiintyy joka päivä ja kohdunsuu 2cm auki, aivan pehmeä ja kaulaa jäljellä 1 ja puol cm. Viikko pitäisi ottaa vielä oikein rauhallisesti sen jälkeen ei tarvitse enää olla varuillaan. Pitkään aikaan en ole kerinnyt kirjoittelemaan kun kesän kuumuus ja pihahommat sekä tietysti lapset ja koti vieneet meikäläisestä ihan kaiken mehun. Onneksi odotus on sujunut sentään näinkin hyvin! Meille siis kuudetta odotellaan joten kiirettä pitää=) Vauvalle kaikki pitäisi olla valmiina. Sairaala kassi enää pakkaamatta. Ei ilmeisemmin kukaan syyskuisista ole vielä vauvaa saanut? Vähiin käyvät viikot ennen loppua. Pitänee itsekkin koittaa jaksaa näin loppumetreillä ilmoitella omista kuulumisista. Nyt pitää lähteä ilta toimiin hyvin hyvin rauhallisesti tietenkin=) Mukavaa loppuviikkoa kaikille! Emo kera katraan ja tyyne/tanelin 34+1

Vierailija
138/141 |
17.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä myös takana viimeinen neuvolalääkärikäynti. Kohdunsuu oli pehmeä ja sormelle avoin, mutta se voi kuulemma jäädä vähän avoimeksi edellisistä synnytyksistä. Paino oli myös tippunut parisataa grammaa ja lääkäri kertoi silloin omat havaintonsa siitä, että usein kun paino on lähtenyt laskuun, lapsi onkin syntynyt jo ennen seuraavaa neuvolakäyntiä. Eli kenties tässä viikon sisällä voisi jotain tapahtuakin? :) Mites muilla tuo paino on käyttäytynyt ja onko jollakin kääntynyt tästä tai edellisistä raskauksista paino laskuun juuri ennen synnytystä?

Kaikki oli muutenkin ihan mallillaan. Lapsivettä tosin oli aika nihkeästi, mutta se kai kuuluu myös asiaan. Lääkäri arvioi, että tämä lapsi olisi kooltaan pienempi kuin edelliset (jotka siis molemmat lähes 4 kiloisia) ja kun tänään tutkin vanhoja neuvolakortteja, niin sf-mitta on tosiaan pari senttiä ollut koko ajan pienempi tässä raskaudessa. Lääkäri puhui myös, että minun pitää seurailla vauvan liikkeitä supistusten välillä. Kohtuni on aika supistusherkkä ja vauvan hapensaanti saattaa vaikeutua supistusten aikana, joten pitäisi aina kuulostella liikkuuko vauva supistusten välissä. Jos ei, niin soitto synnärille.

1vauva10 pohti julkisilla paikoilla vesien menoa. Itse olen pohtinut ihan samaa ja käyn kaupassa aina pienellä jännityksellä. Mielessäni olen pohtinutkin mitä teen jos vedet karkaavat. Tänäänkin kun kaupasta lähdin pois, valitsin ulkokautta kiertävän reitin autolle, että jos vaikka ne vedet tulisikin niin tulisivat sitten edes ulos :).

Mutta palaillaan! Nyt menen trampoliinille vahtimaan tyttäriä.

Etrina 37+2

Vierailija
139/141 |
17.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei. Tulipa käytyä muutama päivä sitten synnärillä näytillä kun huomasin wc reissulla veristä vuotoa ja alkoi supistelemaan 3-4 minuutin välein. Sairaalaan päästyä supistukset ja vuoto loppui...Kaikki oli ok. Kohdunsuu sormelle auki.Edelliset synnytykset olleet nopeita joten jatkossa käskivät lähteä heti jos vähänkin tuntemuksia tulee. Painoarvio vauvalle oli 2.8 kg.

Vähän tämä on nyt jännää odottelua ja hohhailua. Olo välillä aivan karmea istua ei tahdo kärsiä välillä ollenkaan.

Millaisia painoarvioita teidän asukeista on tehty?

Terveisin. Witch rv 35+5

Vierailija
140/141 |
18.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ollaan siis vielä yhdessä koossa. =) Neuvolassa tänään ei HB:ta katsottu, kun se viimeksi oli hyvä. SF-mitta nyt 36. Vauva on asettunut pari päivää sitten keskelle vatsaa (tähän asti köllötelly vain oikealla) ja vatsa on laskautunut tosi alas. Alapaine oli nyt noussut, aika huimastikkin. Nyt täytyy kotona seurata paineita ja sain pissatikut mukaan, että voin tarvittaessa tarkistaa proteiinit pissasta. Nyt pissa oli puhdas ja mitään muuta raskausmyrkytykseen viittaavaa oiretta ei ole ilmassa. Alapainehan voi kohota hieman ennen synnytystä, että nyt pistetään tämä sen piikkiin!

Onko kellään kokemusta raskausmyrkytyksestä? Huomasitko itse oireet vai huomattiinko asia neuvolassa?

JAksuja kaikille! =)

meikku ja taimi rv 37+3