Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

SYYSUNELMAT ELO-SYYSKUUSSA

02.08.2010 |

Päädyin nyt kuitenkin aloittamaan uuden pinon vaikka ei edellinen hurjan pitkä ollutkaan.

Tänään se sitten alkoi, äitiysloma. =) Mies palasi töihin. Esikoinen aloittaa kerhon syyskuun alussa, joten sitä tässä myös kovasti odotellaan. Helteet helpotti ja samalla myös olotila. Ihanaa, kun hiki ei enää virtaa kokoajan.

Joko olette kovasti laitelleet juttuja valmiiksi vauvaa varten? Me tuossa vkl koottiin pinnasänky , joka siis nyt näyttää liinavaatevarastolta. Vauvalle tulee kyllä aluksi kori, mutta meillä on sellainen pinnasängyn päälle laitettava hoitopöytä niin täytyy sit sänkykin olla kasassa. Esikoisen aikana sellaista ei ollut. Onko muilla käyttökokemuksia hoitotasosta? Vaatteet ja liinavaatteet olen pessyt. Autokin tuli vaihdettua, niin mahtuu takakonttiin vaunujen lisäksi muutakin. =)

Synnytys on pyörinyt unissa tosi vahvasti mukana. Lähes joka yö näen jotain vauvaan liittyvää unta. Vihlaisut kohdunsuulla ovat lisääntyneet huomattavasti ja lisäksi supistukset ovat alkaneet tuntua myös selän puolella. Ensi viikolla onkin neuvolalääkäri niin saa sit tietää onko siellä mitään kypsymistä tapahtunut. Lisäksi mietityttää se, että milloin synnytys mahtaa käynnistyä. Mies kun on sen verran kaukana töissä, että kestää n. 1.5h soitosta, että on kotona olettaen että juna lähtee sopivasti. Lisäksi mies on työreissulla viikkoo ennen laskettua aikaa. Olenkin haalinut tietoja kaikkien lähellä asuvien menoista, että tiedän kenet voin tarvittaessa hälyyttää lapsenvahdiksi.

Mutta nyt taidetaan lähteä esikoisen kanssa ulos nauttimaan sopivan lämpöisestä päivästä! Jaksamisia kaikille tähän loppuaikaan! =)

meikku ja taimi 35+1

Kommentit (141)

Vierailija
101/141 |
02.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kovasti onnea Etrinalle uudesta perheenlisäyksestä! :)

Vierailija
102/141 |
02.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mietin olisi syytä aloittaa syyskuulle ihan uusi pino, kun varmaan suurin osa aktivoituu nyt, kun lasketut ajat ovat käsillä? Vauvauutisia ja onnitteluita varmasti tulee ainakin :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/141 |
02.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etrinalle onnea pikkuprinsessasta! Hienoa että kaikki meni hyvin ja ootte jo kotiutunu!

Voi kun saisi jo kirjoitella jakautumisuutisia, tänään on taas ollu kovin ähky ja paksu olo, ja kun pikkuinen vielä pitää julmettua jumppaa mahassa niin tietää todella olevansa raskaana... Kaikenmoisia jomotuksia ja vihlomisia taas on ollu muttei mitään selvää supistelua, höh. No, odottavan aika on pitkä :/

Seuraavia onniteltavia odotellessa,

Liinoo + pikkuinen 39+3

Vierailija
104/141 |
02.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea Etrina pienestä prinsessasta! Nyt se sitten on totta, tässä pian me kaikki jakaudutaan!

Itsellä kerkesi jo pari päivää olla kiire synnyttämään, mutta tänään iski inhottava flunssa. Eli toivottavasti vaan lähtö ei tule, ennen kun on taas täydessä terässä. Nukkuminen on vaikeaa tukkoisella nenällä ja inhottavaa, kun ei voi mitään lääkkeitä ottaa! Toivotaan, ettei tartu esikoiseen vaan..

Vauvan liikkeet on vähentyneet tosi paljon, kyllä niitä edelleen on ihan hyvin kun käy laskemaan, mutta välillä aina havahtuu, että mitenköhän siellä voidaan. Ensimmäinen kipeä supistus tuli muuten eilen, vitsi, että tuntui hyvältä! Mutta olikin sitten ainoa.. Kivuttomia tulee kyllä ihan riittämiin.

Huomenna neuvola ja saan vihdoin vastauksen, onko vauva kiinnittynyt. Soitin kysyäkseni NKL:lle siitä, mitä he ovat mieltä veden menosta. Tuo napanuoran esiinluiskahdus on ilmeisesti tosi harvinaista, ja esiintyy useimmiten jos vauva on perätilassa tai lapsivettä on paljon. Ja oli sitä mieltä, että neuvolassa annetaan ohje, mikäli tuohon tarvitsee varautua. Mä en vaan luota omaan neuvolatätiini niin paljoa, en yhtään ihmettelisi, jos unohtaisi mainita moisesta.

No joo, huomenna lisää neuvolakuulumisia.

reimari 39+0

Vierailija
105/141 |
02.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon Onnea Etrinalle ja koko perheelle tytöstä! Kuulosti menneen ihan mukavasti synnytys, tännekin toivoisin tuollaista =) Minäkin luen mielellään synnytyskertomuksia, varmaan saadaan kohta lukea enemmän!

Tänään oli neuvola, ei mitään uutta, paino vähän tippunut ja se edelleen kummastuttaa kun ei mitata sf-mittaa kun vauva on kuulemma niin laskeutunut ettei kannata mitata... Viime yönä luulin jo että synnytys alkaa kun ihan yhtäkkiä tuli kauhea ripuli ja oksetti ja oli tosi paha olo, mutta kun menin takaisin nukkumaan niin olo tuli ihan normaaliksi, ehdin jo vähän toivoa että nyt se alkaa =) Tänäänkin on ollut maha vähän kipeä mutta ei supistuksia... Nivuset on välistä niin jäykät ettei meinaa kävelemään päästä =(

Meilläkin on käytössä kestovaipat, meinaako muut käyttää? Meillä on ollut jo esikoisella ja nyt niitä on niin paljon ettei tarvitse uusia ostella, vaikka ne niin söpöjä onkin =) Mä olen nyt koittanut kutoa joululahjoja, villasukkia ja pipoja yms. kun koko ajan ajattelen että kohta vauva syntyy ja sitten ei ehdi tehdä enää mitään ylimääräistä =)

Koitetaan jaksaa vielä muutama viikko =) Olisi joo varmaan hyvä perustaa uusi pino kun tämäkin on jo venynyt, osaisko joku tehdä sellaista mihin vois päivittää syntyneitä vaikka siihen ekaan viestiin?

-henrietta ja masuvauva rv. 38+4

Vierailija
106/141 |
02.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

esikoisella on kestot käytössä ja vauvallekin meinaan kestot ottaa heti kotiuduttua käyttöön. Varsinkin jos on samaa sarjaa kuin esikoinen eli jotkut 10 kakat päivässä. Samassa koneessahan ne pyörähtää.

Esikoisen unet on ihan sekaisin. En tiedä johtuuko tulevasta vauvasta vai mistä, mutta normaalisti nukkuu hyvät päikyt tuossa puolen päivän aikoihin ja nyt en ole saanut unille ennen neljää ollenkaan. ilta menee plörinäksi, kun päikyt venyy liian pitkälle ja sitten pitää vielä syödä ja leikkiä ja rauhoittua uudelleen. No kai tämä tästä.

noffetus 38+0

Vierailija
107/141 |
03.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki ok. Painoa -100g edellisestä, vaikka kiskoin aamupalaksi litran vettä :D paineet hyvät, vauvan syke 140-149, päätä ei enää ees tuntunut (taitaa tuntua mun takapuolessa vaan). Vauva möllötti selkä mun masuun päin ja ilmeisesti jalat ja kädet hipeltää selkäpuolta. sf-mitta oli 30cm, kun viimeksi oli 31.

Pissa oli puhdas ja kaikki siis hyvin. Käski ensi viikolla soitella, jos jotain on tai jos olen yhdessä koossa. Mulla oli uusi neuvolan täti nyt ja tämäkin oli hurjan kiva.

noffetus 38+1

Vierailija
108/141 |
03.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei näyttänyt vielä oleva uutta pinoa, joten kirjoitan vielä tänne. Etrinalle onnea syysvauvasta!

Tänään oli taas neuvola. Jatkuvastihan siellä saa ravata :D Paino oli noussut aika roimasti. Viikossa 1700g... Tosin maanantaisesta Tyks-reissusta painoa ei ollut tullut lisää kuin 200g. Sf-mitta edelleen 35cm. Neuvolatädin mielestä vauva on laskeutunut hiukan, mutta ei vieläkään kunnolla. Verenpaineet hyvät. Tyksissä virtsanäytteessä ollut valkuainen oli häipynyt onneksi.

Supistelua on ollut enemmän kuin ennen, tuntuvat nipistelynä kyljissä/alavatsassa.

Kestoilusta oli puhetta. Olen meinannut ainakin kokeilla harsovaippa+villahousu-yhdistelmää. Muutamia sisävaippoja olen ommellut itse, lähinnä sen takia kun mieheni kokee harsojen taittelun hankalaksi. Eikä oteta mitään paineita kestoilusta, kertisvaippoja on valmiina, jossei aina ehdi/viitsi/jaksa kestovaippaa kääriä :)

Ehhies 36+6

Vierailija
109/141 |
03.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusi pino voisi olla hyvä idea, mutta mä en ainakaan osaa tehdä sellaista missä voisi ekaa viestiä päivitellä.

Tänään piti olla neuvola mutta juuri kun olin lähdössä niin täti soitti ja kyseli voinnin puhelimitse. SIirrettiin neuvola maanantaille. Sanoi, että turhaan lähden noin kamalassa säässä paineita nostamaan neuvolaan. En sitten sanonut, että meinasin kyllä ihan autolla tulla. =) Noh, mulla on kotona RR-mittari ja pissatikut niin voin ihan itse tarkkailla tarvitteassa raskausmyrkytys oireita. Verenpaine on kyllä ollu huimissa lukemissa ihan vaan stressistä. TÄnään kuitenkin sain uutisia, että isä on hieman toipumaan päin ja samalla alkoi laskeen mun verenpaineet. =) Painoakin olen kotona seurannut ja ei ole vaa'ankaan mukaan kiloja tullut, joten ei erityisiä turvotuksia.

Kestoilusta on ollut puhetta. Esikoisen kanssa en kestoillut, sen sijaan ilmakylpyilimme paljon ihan pienestä asti jolloin usein harsolle pissat tuli. Lisäksi pottailu aloitettiin heti, kun istumaan pystyi laittamaan. Tyttö oppikin kuivaksi reilun vuoden iässä. Varuilla pidimme vaippaa esim. kauppareissuilla liki kaksi vuotiaaksi. Tämän pikkukakkosen kohdalla olin ajatellut, että kestoja voisi kokeilla, kun äitiyspakkauksestatulee kestoja. Mutta niit hieman pyöriteltyäni ja tutustuttuani aiheeseen enemmän luulen, että kestoilu ei ole mun juttu. Jatkan todennäköisesti samalla linjalla kuin esikoisen kanssa. Toki aion testata pakkauksen kestot, kun ei sitä ikinä tiedä. =)

Nyt suurimpana toiveeena on, että imetys onnistuisi. Esikoista imetin osittain kolmisen kuukautta ja se pullorumba oli ihan hirveää! Lisäksi vastiketta meni hukkaan valtavasti, kun ensin lämmitti vähän ja sit lisää, kun ei riittänyt niin vauva otti vain hörpyn uudesta pullosta. Aamuisin keittiön allas oli täysi pesua ja keittoa odottavia pulloja. Tutteli on myös kallistunut mielettömästi viiden vuoden aikana. Silloin 2dl tetra maksoi 15senttiä, nyt se oli yli 40senttiä. Huh huh! En kyllä aio nytkään asiasta stressata, parhaani teen ja jos se ei riitä niin sit saa lisämaitoa.

Nyt voisi ottaa pienet päikkärit ennen kuin hakee esikoisen kerhosta! Ja sunnuntain laskettua aikaa kytätessä kaikille rentoa vkl! =)

meikku ja taimi rv39+5

Vierailija
110/141 |
03.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläkin alkoi maanantai mammaloma, otin muutaman päivän varhennettuna, kun arvasin ettei selkä kuitenkaan kestä. Joo, melkonen helpotus tuo ilmojen viileneminen, varmaan moni muukin näillä viikoilla on samaa mieltä. :)

meikku80, ootte kyllä ollu touhukkaana. Vaikka kyllä itekin, eilen siivosin kylppärin uuteen uskoon, ja huomenna menee eteinen uusiksi. Ensi viikolla saan vauvanvaatteille vaatekaapin ja pinnasänky pitäisi käydä siskon luona vaihtamassa esikoisen sänkyyn. Esikoiselle tulee valmiiksi jo kerrossänky. Kyllä pieni stressi on, että kerkeekö kaiken saada valmiiksi ajoissa. Kuukausi on yllättävän lyhyt aika. Ostettiin huutiksen kautta Brio Vegga hoitotaso, kun ei oikein saa sopivaa pöytämallia fiksusti mihinkään. Mitenkäs muilla? Joko on kaikki valmiina, vauva vaan puuttuis?

Täällä ei mitään merkkejä minkään muotosesti synnytyksen lähestymisestä. Kivuttomia supistuksia jonkun verran, siinäpä se. Tänään neuvolassa kokeili, niin on vielä todella korkeella tuo mukula. Mutta toisaalta esikoinenkin oli vielä synnytysaamuna ylhäällä ilman mitään merkkejä kiinnittymisestä. Hb oli nyt noussut, mutta joutuu rautaa jatkamaan. Verenpaineet tosi alhaset, ja sanoikin että mun nuutunut ja huono olo viime päivinä johtuu varmaan siitä. Syke sama kun koko ajan ollut ja kohdunpohjankorkeus oli 33. Että ihan normaalisti kaikki. Vajaa kahen viikon päästä NKL ja tapa-arviointi, neuvolalääkärikäyntiä ei enää tule, kun tekevät tuolla samalla sen lääkärintarkastuksen.

Täällä meni esikoinen 7 vkon kesäloman jälkeen eilen päiväkotiin takas. Ja ai että se oli ihan hirveetä, kun aloitti uudessa ryhmässä, niin itkuhan sillä tuli kun lähdin sieltä. Mies veikin sitte tänään töihin mennessään, ei ite näissä hormonihuuruissa pystynyt. Lokakuussa alkaa esikoisella sitten vaan osapäivähoito, kolmena päivänä kuus tuntia. Olivat päiväkodissakin sitä mieltä, että ei kannata kokonaan pois ottaa, kun on niin aktiivinen ja menevä lapsi, että saattais tulla ongelmia kotona, kun ei kerkeä tarpeeksi. Mitenkä muilla joilla useampi? Jääkö vanhemmat lapsetkin kotiin, vai ovatko hoidossa?

Tulipahan pitkä stoori... :) Antakaahan muutkin kuulua itsestänne, menee loppuodotus mukavammin kun tietää ettei ole tukalan olonsa kanssa yksin. :D

terv.Harza+mukula 34+4

Vierailija
111/141 |
04.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkästä aikaa taas..nyt on "aikaa"..äitiysloma alko virallisesti tänään, viimiset 5päivää olin saikkarilla kuumien ilmojen takia. Ei vaan jaksanut ku nilkat turpos aivan mahdottomiksi. Muuten olo on hyvä, mutta järkyttävä väsymys on alkanut. Ilman päiväunia ei tahdo pärjätä. Nyt päivät kuluu omaan tahtiin. Kotia laittaen, lenkkeillen ja jumpaten ja välillä tietysti syömistä ja lepoa. Niin ihanaa!

Vielä ei mitään tietoa synnyntyksestä, ei ilmeisesti edes supistele? Välillä kauhulla tökin mahaa että saav jotakin eloa lapseen. Pelottavaa. Lähes kaikki hankinnat on valmiina, jotakin pientä vielä puuttuu. Vaunut ym. turvakaukalot tuli viime viikolla ja malttamattomana odotan että pääsen lapsen kanssa niitä testaamaan. Itkuhälytin puuttuu vielä kokonaan. Onko jollakin hyviä ehdotuksia? Muutama laatikko uusia vaatteita odottaa pesua ja silitystä ja leander-kehto edelleen petaamatta. Varmasti nopeasti menee kuukausia vielä. Kauas ei uskalla enää lähteä, mutta pieniä ostosreissuja voi tehdä. Toivon niin että lapsi tulisi etuajassa, niin kun varmaan moni muukin. Ens viikolla synnytystapaarvio niin sit saa tietää onko edes mitään kohdunkaulalle tapahtunu. Tuskin =)

Eilen tuli Kelan paperit ja totesin että nyt on vähän alettava säästämään koska isoja rahoja ei ole tiedossa. Mutta toisaalta bensa ym. menotkin pienemmät.

Mulla viime viikolla neuvolassa paino oli laskenut taas, nyt painoa tullut yhteensä 7kg ja sf mitta oli 33. Verenpaineet hyvät ja Hb vaan entisestään noussut, vaikka luulin että väsymys johtuu sen alentumisesta. Ei kai siis mitään hätää. Pelko vaan omien korvien välissä.

Nyt painun aamulenkille. Kaikille ihania odottavan päiviä ja mielusti kuulen muiden kuulumisia..

Terv. Hanna + masuvauva 35rv

Vierailija
112/141 |
04.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu kiitos meikulle uudesta pinosta! Mä en edes muista milloin mulla alkaa äitiysloma, kai se tässä joku päivä alkaa =) Jotenkin olen ihan sekaisin noiden vapaiden kanssa kun olen kumminkin ollut kotona nyt yli 3 vuotta lasten kanssa, välillä tulee enemmän tukea Kelasta kun on äitiysloma ja sitten taas vähemmän kun saa kotihoidotukea pelkästään. Juuri tuli tieto Kelasta että nuoremmasta lapsesta saa äitiysloman ajalta 30e/kk kotihoidon tukea, kannattavaa tämä kotona olo =) Esikoisesta ei saa mitään vaikka on kotona myös hoidossa... Neuvolassa kyllä suosittelivat että esikoinen menisi päiväkotiin ainakin parina päivänä viikossa kun hänellä on todettu nyt puheen viivästymä niin voisi puhetta alkaa tulla paremmin jos olisi välillä muidenkin hoidossa. Itsestä tuntuu kyllä ihan hassulta että veisi lapsen päiväkotiin vaikka on itse kotona, olisi varmaan ihan eri asia jos lapsi olisi ollut ennenkin hoidossa mutta tähän asti on ollut siis vain kotihoidossa. Saa nyt nähdä mitä sen asian kanssa tehdään, tietysti sitä haluaisi että lapsi oppii kunnolla puhumaan pian... Tuli näköjään nyt tekstiä vähän tämän vauva-aiheen vierestä =)

Olen viime päivinä kanssa laittanut loppuja vauvajuttuja valmiiksi, vaatteet laitoin jo kauan sitten ja nyt olen pedannut korisängyn ja pessyt vaununkoppaa yms. Meillä on lastenhuoneessa hoitopöytä, se oli myös kuopuksen aikana mutta enemmän vaihdoin vaippaa olohuoneen lattialla peiton päällä kun annoin vauvan köllötellä siinä sitten ilman vaippaa myös. Hoitopöytä on sellainen missä on laatikot niin se toimii myös vauvan vaatekaappina eli ei ole ihan turha =) Vauva tulee nukkumaan meidän makuuhuoneessa varmaan aika pitkään kun isommat lapset nukkuu lastenhuoneessa eikä sinne mahdu kolmatta sänkyä ja loput makuuhuoneet meillä on yläkerrassa minne ei kyllä voi tuota 3 vuotiastakaan vielä vähään aikaan laittaa nukkumaan.

Eipä ole täälläkään mitään merkkiä synnytyksestä, eikä nyt niin ole väliksikään vielä kun olo on hyvä =) Sitä vaaleanpunaista limaa tuli vain silloin yhtenä aamuna eikä ole sen jälkeen tullut. Eipä ne äitiyspolilta puhuneet mitään limatulpasta vaikka olisi se kyllä voinut olla sitä, itse kyllä näin ettei ollut kun mulla on molemmissa synnytyksissä tullut limatulppa edellisenä päivänä synnytystä ja se on ollut sellainen klöntti, nyt oli sellaista venyvää limaa...

Tänään on neuvolalääkäri, taitaa olla vika ennen synnytystä. Kiva mennä niin näkee onko mitään tapahtunut kohdunsuulla, epäilen kyllä suuresti kun eilinen saunan pesukaan ei saanut aikaan yhtään supistusta =)

Jaksamisia kaikille, enää tämä kuukausi, sitten on meidän kuukausi =)

-henrietta ja masuvauva rv. 34+3

Vierailija
113/141 |
06.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tämän mamman ymmärrys ei riitä, että mihin nämä viikot hukkuu... =)

Harza: Alunperin oli tarkoitus pitää esikoinen päiväkodissa muutamana päivänä viikossa. On ollut alle vuoden vanhasta hoidossa ja kovasti on nyt aika käynyt pitkäksi (täyttää siis syksyllä 5v), kun ei oikein kavereita ole tässä lähistöllä. Esikoisen päiväkoti kuitenkin sen verran kaukana, että autolla olisi pitänt kuskata niin päädyimme avoimeen päivähoidon kerhoon. Se on ma-pe 12.30-15.30, eli juuri sopivaan aikaan ja on ihan tuossa kävelymatkan päässä. Kyllä mun mielestä lapselle kannattaa tarjota mahdollisuus oman ikäiseen seuraan, tunnustelee sitten tilanteen mukaan kuinka paljon viikossa on hoidossa.

Viime viikon neuvolasta: Hb oli taas laskenut, että nyt tarvi alkaa rautaa syömään. Tosin katselin esikoisen korttia niin ihan samoin oli käynyt häntä odottaessa, että loppumetreillä hb tippui. Vauvan pää oli jo melko alhaalla lantiossa mutta ei ollut kiinnittynyt. Vielä viikko niin on se lääkäri. Alapään vihlaisut ovat jatkuneet kovina koko viikon, joten en taida uimaan uskaltaa ennenkuin lääkäri katsonut paikat. Tulehdusriski sit melkoinen. Sunnuntaiksi luvattu taas hellettä. Jokohan sitten riittäisi?!?!

Hyvää viikonloppua! =)

meikku ja taimi 35+5

Vierailija
114/141 |
07.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ompa kyllä tosiaan aika kulunut äkkiä...Ei ole tännekään tullut kirjoteltua aikoihin.

Meille kuuluu ihan hyvää..Urheilu on harmikseni jäänyt kokonaan pois, lukuunottamatta rauhallisia kävelylenkkejä. Ootan jo niin innolla että pääsis treenaamaan oikein kunnolla!

Hb ja RR on koko ajan ollut tosi alhaiset...Uutena vaivana on ollut nyt n. kolme viikkoa oikean käden sormien puutuminen. Eli 24/7 on kaikki sormet aivan puutuneet. Ei sitä osaa kuvitellakaan miten moneen asiaan se arjessa vaikuttaa.. Oikeen veemäinen vaiva! :D

Tänään käytiin synnytysvalmennuksessa. Se oli semmonen, että kätilö antoi kattavan tietopaketin kaikkeen synnytykseen liittyvästä keskussairaalan auditoriossa.

Painoa on tullut nyt yhteensä 8kg..Vauveli rymyää ja pyörii ja hyörii edelleen masussa minkä kerkiää, luulis jo kohta olevan ahasta :D

Meillä alkaa olla myös kaikki tarvittava, paitsi vaunuja vielä kahtellaan..

Huomenna vissiin aika kuuma päivä, taretaan siis ;)

*Maaria* & Jake 34+2

Vierailija
115/141 |
09.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä yksi syysvauvaa odottava ensikertalainen. LA 25. pvä. Olen ollut varhennetulla äitiyslomalla kuun alusta saakka. Aikaa olisi nyt vaikka mihin, mutta ei jaksa mitään kovin pitkiä työrupeamia. Pelkkä kämpän imurointi riittää kuluttamaan koko päivän voimavarat. Eikä painostava helle auta yhtään.

Tähän asti raskaus on edennyt muutoin vaivattomasti, mutta raskausdiabetes päätti tulla sotkemaan muutin hyvin sujunutta odotusta. Verensokerin mittailua ja insuliinipiikkejä siis... Ja lantion alueella on välillä hyvinkin hankalia liitoskipuja, onneksi ei ihan jatkuvasti.

Vauvan tarvikkeet alkaa olla kasassa, pinnasänky ja hoitopöytäkin on jo koottu. Oikeastaan enään taitaa puuttua vauvan amme. Niin ja mieheni haluaa ehdottomasti kantaa vauvaa rintarepussa, joten sellainen on ostoslistalla myös :)

Viileämpi kelejä odottellen,

Ehhies, rv 33+2

Vierailija
116/141 |
10.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa Ehhies! Kiva kun tulee vielä uusia mukaan! Meillä on ollut käytössä isompien lasten vauva-aikoina kantoliina ja sellainen kantoreppu missä voi kantaa sitten kun vauva osaa kannatella päätään ja on kyllä olleet tosi käteviä. Varsinkin kun vauva on pieni niin on helppo kantaa liinassa ja pystyy tekemään samalla kaikkea muuta ja vauva pysyy yleensä rauhallisena kun saa olla lähellä äitiä. Kantoreppua olen käyttänyt enemmän sitten ulkoillessa niin pääsee metsäänkin kun lapset haluaa sinne aina mennä mutta eihän sinne vaunuilla ole asiaa...

Lääkärissä kaikki oli ihan hyvin, kohdunsuu kiinteä ja normaalin mittainen, ei kuulemma ole vauvaa vielä vähään aikaan odotettavissa =) Hb oli noussut, nyt oli 100 joten rautaa edelleen pitää ottaa. 14kg on tähän mennessä tullut painoa, saisi pikkuhiljaa riittää. Enää ei olekaan muuta kuin neuvolakäyntejä loppuraskaudesta ellei tule jotain erityistä asiaa lääkärille.

Toivotaan että ilmat nyt viilenisi niin jaksaisi paremmin!

-henrietta ja masuvauva rv. 35+1

Vierailija
117/141 |
10.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tervetuloa uudet minunkin puolesta. Synnytys lähenee ja varmasti myös kirjoittelu sitä myötä lisääntyy.

Tarvikkeista sen verran, et kasaan taitettava muovonen hoitotaso on ollu mulle mieleen kaiken kokeilemani jälkeen. Paikkana wc nurkka niin ei tarvii vauvaa kannella pesulle. Hälyistä mieleisin on semmonen, jolla voi vastata aikusten yksiköstä, pitkä käyttöikä varsinkin useampi kerroksisessa asunnossa(käytössä Philips jo 3.5v)

Pinnasänky vielä kasaamatta, mutta kaikki peti tarkikkeet kaivettu ja laitettu odottamaan paikalle saamista. Kaikista pienimmät vaatteet 45-50cm vielä löytämättä vai oonkohan antanu pois, voi kun ei muista. Toivoa sopii että loppusuoralle päästäs niin ei pieniä tarviskaan.

En halua todellakaan olla vahingon iloinen, mutta mukavaa kun nyt mukana toinenkin insuliini tapaus. Mulla jo annostus 26yks ja nyt tuntuu pysyvän aamu 5.5:ssä. Olen joutunut kauhean makean himon kouriin ja olen itselleni niin vihainen kun en pystynytkään hillitsemään itseäni.Supistelu koventunu ja supistukset pidentyneet. Huomenna ä-poli kirjoitan sitten kuulumisia lisää.

Ihanan viileitä päiviä kaikille ja jaksamista sähkökatkosten kanssa - teettäävät ylimäärästä hommaa

Ulpula 33+6

Vierailija
118/141 |
10.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ääks! Tosiaan eipä ole meikäläinenkään tänne eksynyt pitkiin aikoihin kirjoittelemaan!!! Tänään olisi neuvolalääkäri 11.40 ja 16.00 synnytysvalmennus.

Viimeksi neuvolassa 29.7 oli kuulemma masuasukin pää jo niin alhaalla, että neuvolan laskettuaika saattaa kuulemma olla lähempänä totuutta sittenkin. (ultran mukaan 9.9, neuvolan 3.9). Sanottiin vaan että ei ollut vielä kupoli kiinnittynyt ja että toivottavasti pysyy nyt masussa ainakin viikkoon 37. Itse kyllä aattelee että menee varmasti yli, vaikka saishan pikkunen tulla jo mun puolesta viikolla 38 :D

Juu meitikin ostellut noita vaatteita paljon, mutta jostain syystä noita 50 koon ja 56 koon vaatteita uupuu vielä :D Pinnasänky on kasattu jo varmaan viikolla 30 ja eilen haettiin sitteri ja kylpyamme. Hoitopöytä saadaan tutulta tosta melkein naapurista.

Aviomieskin on ollut melkein joka neuvolakäynnillä mukana, mikä oikein kiva juttu. Tosin tänään nyt osuu neuvolalääkäri ja työvuoro päällekkäin.

Aaaa niin siitä puutumisesta piti sanoa... Mulla ainakin tuossa, oiskohan ollut viikkojen 32 ja 34 aikana, ku puutui tuo oikea käsi suht usein. Suurin vaiva on kai ollut ajoittainen ummetus. Muuten on oikeastaan mennyt raskaus ihan hyvin. Oon näin kesäsin kauhia liikkumaan joten käveltyä tulee sen 15-20 km päivässä ja oikeestaan viimoisten parin viikon aikana huomannu että alkaa olemaan jo hippasen "veto pois". Hengästyy helpommin ja nyt kun on muutamina öinä jäänyt unet tosi vähiin niin....Sankari on kyllä niin aktiivinen muljaamaan masussa, että tuntuu ettei hää nuku ikinä.

Tosiaan oikein mukavaa odottelua kaikille... Toivotaan että sade lakkaa ennen kun pitää käppäillä neuvolaan kun tuo "Maija Poppas- sontsa" jäi aviomiehen työpaikalle :D

119/141 |
10.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä myös uusi tulokas ja laskettu aika olisi syyskuun lopussa. Ei mene kauaa,niin minullakin tuo äippäloma alkaa,sitä odotellessa ja miettien että miten tämä synnytys menee. :)

Vierailija
120/141 |
10.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkästä aikaa ehdin tänne kirjottelemaan. Jäin eilen sairaslomalle, äitiysloma alkaa virallisesti vasta viikon päästä eli 17.8. Selkä alkaa olla aika kovilla ja supisteleekin jo suht paljon. Ihanaa olla kotona, mutta toisaalta aika tahtoo käydä pitkäksi! Kohta alkaa sitten BB 24/7-tuijotus! :D

Mulla painoa tullut yhteensä n. 11 kg. Suurin osa tietysti tossa masussa, mutta aikamoinen kaksoisleukakin mulle on jostais syystä tullut.. aika paljon oon kyllä herkutellutkin. :) RR pysytellyt matalana ja Hb n. 115, eli ihan ok.

Meillä on lähes kaikki tarvikkeet hankittuna. Vaatteita meillä on todella vähän, kun kaikki on sanonu, että "ei kannata ostaa kun kuitenkin saatte niitä niin paljon lahjaksi". No mitäs jos ei saadakaan?! tai jos saadaan vasta sitten kun ollaan oltu jo kotona muutama viikko?? Meillä ei esimerkiks oo pieniä (50-56 cm) housuja kuin yhdet. Joten vaateshoppailuja taidan vielä tehdä vaikka kuinka kaikki toppuuttelee.

Onkos teillä muilla tulossa vauvakutsuja? Mulle ystävä järjestää sellaiset ensi viikolla. Tosi kivaa, kun juhlat pidetään nyyttäriperiaatteella ja rennoissa merkeissä. Odotan jo niitä kutsuja innoissani. :)

Hyvää odotusta kaikille! t. Tipu rv. 34+0