Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Missä iässä lapsenne alkoivat nukkumaan yhdet päiväunet?

Vierailija
02.08.2010 |

Poika pian 8kk tuntuisi pärjäävän tosi vähällä unella. Yöunien pituus yleensä 9-10h ja kahdet pienet unet, aamupäivällä 30min-1h ja iltapäivällä samanpituiset. Pitäisikö yrittää nukuttaa vain yhdet unet jo?? Miten muiden lapset ovat nukkuneet tässä iässä ja milloin alkaneet nukkua vain yhdet unet?

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
10.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kovasti aikaisin teillä on unet vähentyneet:O

No sanos muuta! Meillä tyttö oli vaan muutaman kuukauden ikänen kun alko nukkuun 2 x 30 minuutin päikkärit ja 8-9 h yöunet. Tätä jatkui siihen asti kunnes 10-kuisena siirryttiin yksiin uniin. Voit vain kuvitella kuinka kateellinen olin kaikille äideille, jotka saivat joka päivä monta tuntia omaa aikaa kun lapset nukkuu monen tunnin päikkäreitä, ja nämä äidit pitävät sitä ihan tavallisena itsestäänselvyytenä. Mulle taas oli aivan luksusta, kun lapsi nukkui ensimmäistä kertaa sillon 10-kuisena kahden tunnin päiväunet!

Vierailija
22/24 |
10.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

samanmoisia unia. Olen itsekkin miettinyt josko yritetään jo siirtyä yksille päikkäreille, mutta ei poika jaksa vielä valvoa aamulla putkeen sinne puolille päivin, joten oon siirtäny hamaan tulevaisuuteen yhden päikkärin päivät ;)

Päikkärit meillä nukkuu noin 30min- 1,5h kerrallaan ja jos tuon pitkän unen vetää aamusta niin pärjää pitkälle iltapäivään ennen uusia unia.Jos taas lyhyemmät aamusta niin nukkuu uusia unia jo heti puolen päivän jälkeen ja saattaa jopa illalla ottaa tirsat ennen yöuniaan. Yöllä nukkuu 9-10 tuntia ja saattaa heräillä vielä.

Menee viikko pari, ennen kuin lapsi tottuu täysin uuteen rytmiin. Eli jos tuntuu, että yhden unet riittäisi, silloin kannattaa vaan aamuksi järjestää mukavaa ohjelmaa paljon, jolla lapsen saa jaksamaan pidempään. Unille vasta joskus 12-13.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
16.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nukkuu yhdet päikkärit 3h. Yöunet 11h.

Vierailija
24/24 |
03.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kuopus 8 kk ikäinen, nukkuu päivällä 3 päikkärit, kestot yleensä 1.5 h/1 h/30 min. Yöllä nukkuu lisäksi 11-12 h.

Esikoinen ollut myös kova nukkumaan. Edelleen nyt 3.5 vuotiaana nukkuu 1-2 h päikkärit ja yöllä 11-11.5 h. Nukkui vauvana aika paljon.

Tulleet varmaan minuun, minulla on iso unentarve aikuiseksi ihmiseksi :)