Elounelmat elokuussa
avaan uuden kuukauden, mutta kirjoittelen kuulumisia paremmalla ajalla :)
iipukka 38+6
Kommentit (86)
Onnea paljon Lahja80:lle ja koko perheelle! Tutun kuulosta toin imetysmaratoni :)
T: Serpentiini ja Vilpuri 17 vrk
Moikka!
Muutama viikko hiljaiseloa täällä, taitavat kaikki olla kiireisiä pikkuisten kanssa? Täällä kanssa arki alkanut ja pikkuäijä täyttää huomenna kolme viikkoa. Imetys, vaipanvaihto ja nukuttaminen alkaa olla jo hyvin hanskassa ja kiireisimmät vieraatkin ovat jo käyneet. Kivaa kun niin paljon on käynyt väkeä ihastelemassa aarrettamme :) Olin itsekin lauantaina käymässä kaverin synttäreillä ja mies juotti vauvalle pumpattua maitoa pari tuntia. Muuten en oo juur kauppa- ja kävelyreissua pidemmällä käynytkään.
Vauva on ollut terveenä, mitä nyt välillä puklaa (tänään ite vaihtanut 2X vaatteet jo...)ja vähän nenu tukossa. Tiputettiin niitä suolatippoja nenään ja sillä "niistäjällä" avitin aamusta myös hiukan. Vaunulenkkeily pitäis tässä kans aloitella, kun nyt itsestä tuntuu että alan oleen jo ok kunnossa. Viime viikolla tosin oli rintatulehdus, mutta nyt antibiootit helpottaneet kuumetta ja oloa.
Muutaman rivin voisin myös laittaa synnytyksestä. Lauantai-iltana alkoi tulla limatulppaa ja sit la-su yönä alkoi supistukset. Niitä alkoi ensin tulla harvakseltaan, mut sit aamuyöstä jo 5 min välein. Puolen päivän maissa mentiin sairaalaan, jossa valitettavasti todettiin noiden olevan ennakoivia supistuksia eikä mitään edistystä alhaalla ollut tapahtunut. Siitä sitten kotiin kärvistelemään noiden kipujen kanssa... Sunnuntai-iltana supistukset hävisivät, mutta alkoivat taas yöllä uudestaan. Maanantaina olikin yliaikaiskontrolli, jossa todettiin lapsivettä olevan enää vähän ja käynnistävät iltapäivällä synnytyksen. Myöhemmin kuitenkin totesivat, että synnäri aika täynnä ja joudun odottamaan osastolla. Puolen yön aikaan kuitenkin kivut kävivät niin voimakkaiksi, että siirsivät minut synnäriin. Yön aikana sain suuhun jotain liuosta kipulääkkeeksi ja aamulla kolmeen otteeseen epiduraalia (ei meinannut kauaa auttaa ja kipu palaili). Lisäksi 14h ilokaasua... Järkyttävät poltot selässä, mahassa ja ulkoreisissä kaupan päälle :( Vihdoin tiistaina puolen päivän aikaan olin sen verran auki, että ponnistamisvaihe tuli. Se ei enää ollutkaan niin hirveätä, kun oli pitkä avautumisvaihe ohitettu. Pudendaalipuudutus laitettiin ja kohtuu pitkän ähkimisen jälkeen sain vauvan rinnalle syömään. Oi sitä tunnetta! Sieltä sitten 2 vrk perhehuoneessa osastolla ja sitten jo lähettivät meidät kotiin. Vauvan paino tippui aika rajusti ja kun lähes 11%:a oli alle syntymäpainon 3.päivänä, niin th suositteli lisämaitoa. Sitä ennen oli vaan neuvottu tehostettua imetystä :( Hässäkkää oli siis alkuun kotona, mutta vuorokauden kuluttua maitoa alkoi tulla niin paljon, että korvikkeesta päästiin eroon ja nyt täysin luomuruokinnalla. Helpottaa kun ei tarvitse steriloida pulloja jne.
Tällaista siis tänne kuuluu, perustan tuonne vauvapuolelle ryhmän meille niin voidaan silloin tällöin sinnekin kirjoitella.
Lahja80 ja pikkuäijä huomenna 3vkoa
Elokuun odottajien esittely pino:
Nimimerkki: riitu87
Iät: 22v,
Lapset: -
LA: 1. elokuuta
Nimimerkki: janital
Iät: minä 20v, mies 35v
Nimimerkki: Kisunen
Iät: minä 33v, mies 46v
Lapset: -00 ja -02
SS: SATKS
Nimimerkki: Joppe
Iät: minä 21v, mies 37v
Lapset: poika 11/08
Nimimerkki: mrsgrey
Iät: minä 27, mies 28
nimin.Pakkastyttö
Iät:molemmat 36
Lapset:pojat -03 ja-06
LA:1.8
Syntynyt: tyttö 27.7 klo 00.02,rv 39+2.Mitat 3400g ja pituus 49cm
Nimimerkki: Vauvafani
Iät: minä 35v, mies 45v
Lapset: pojat –98,-00 ja tytöt –04, -06
LA: 2. elokuuta
Nimimerkki: maijamehi81
Iät: minä 28v, mies 25v
Lapset: poika 02/03, miehen poika 04/08
Nimimerkki: illi78
Iät: minä 31, mies 30
Nimimerkki: Tirppu
Iät: minä 34v, mies 32v
SS: KOS
LA: 4. elokuuta
Nimimerkki: Nacu
Iät: minä 29v, mies 29v
SS: ?
LA: 4. elokuuta
Nimimerkki: solmu_
Iät: mies 26, minä 23
Lapset: tytöt -04 ja -06
LA: 5. elokuuta
Nimimerkki: Aino78
Iät: minä 31v, mies 32v
LA: 6. elokuuta
Nimimerkki: Venda
Iät: minä 30v, mies 33v
LA: 9. elokuuta
Nimimerkki: Zarah
Iät: minä 27v, mies 26v
Nimimerkki: iipukka
Iät: minä 30v, mies 31v
Lapset: poika 05/08
SS: KOKS
Nimimerkki: Nauna
Iät: molemmat 26v
Lapset: tytöt 12/03 & 08/10
LA: 9.8.
syntynyt: 4.8.
Nimimerkki: 3*mamma+1
Iät: minä 30v, mies 40v
Lapset: -00,-01 ja -08
LA: 13. elokuuta
Nimimerkki: Florence
Iät: minä 35v, mies 29v
Lapset: 1 tyttö, 4 poikaa
SS:
Nimimerkki: Suzie74
Iät: Minä 35v, mies 36v
Lapset: pojat 11/02, 05/05 ja 04/09
Nimimerkki: maisa02
Iät: minä 27v, mies 34v
Lapset: poika 7v
LA: 15. elokuuta
Nimimerkki: lamminsydan
Iät: minä 33v, mies 40v
Lapset:
Nimimerkki: Sasbe
Iät: minä 24v, mies 30v
Nimimerkki: lissu
Iät: minä 23v, mies 22v
Nimimerkki: kreetteli
Iät: minä 23v, mies 24v
Lapset: poika 07/08
LA: 17. elokuuta
Nimimerkki: Myrsky78
Iät: minä 31v, mies 33v
Lapset: poika 07/05, miehen poika 12/97
LA: 17. elokuuta
Nimimerkki: Eltzu85
Iät: 24v, mies 31v
Lapset: tyttö 09/07
LA: 18. elokuuta
Nimimerkki: Hiipukka
Iät: minä 38v, mies 43v
Lapset: miehellä 3 lasta ennestään
Nimimerkki: Valvoja
Iät: minä 31v, mies 37v
Lapset: tyttö 03, kaksospojat 06
Nimimerkki: Wilmuska
Iät: minä 30v, mies 29v
Lapset: tyttö –05 ja poika -07
LA: 22. elokuuta
Nimimerkki: Samaku
Iät: minä 35v, mies 26v
Lapset: poika -02, tyttö -03
LA: 22. elokuuta
Nimimerkki: Serpentiini
Iät: minä 36v, mies 34v
LA: 23. elokuuta
Nimimerkki: chocomum
Iät: minä 21, mies 24
Lapset: poika 08/08
LA: 24. elokuuta
Nimimerkki: miukuli
Iät: minä 23 mies 27
Lapset-
LA: 24.8.2010
Nimimerkki: riikka__
Iät: minä 24, mies 28
LA: 24.8
Nimimerkki: Alfrida
Iät: molemmat 32v
Lapset: tyttö 10/05
LA: 25. elokuuta
Nimimerkki: elmukka
Iät: minä 31v, mies 30v
Lapset: poika 07/09
Nimimerkki: Lahja80
Iät: minä 29v, mies 32v
Nimimerkki: Ninunii
Iät: minä 31v, mies 31v
LA: 26. elokuuta
Nimimerkki: Hansu77
Iät: minä 32v, mies 31v
SS:
LA: 26. elokuuta
Nimimerkki: Marmeladi
Iät: minä 31v, mies 32v
SS: ?
LA: 27. elokuuta
Nimimerkki: Seea
Iät: molemmat 27v
Lapset: tyttö 02/09
LA: 29. elokuuta
Syntyneet, jotka eivät olleet listalla:
Lavendel1: poika 28.7. Mitat 3770/50.5/36.5 RV 38+1
Turhatar: tyttö 3.8. klo 1 aikoihin. Painoa 3.5kg
Täällä on nyt 39 vkoa täynnä, viikon päästä se olis laskettuaika...taitaa kyllä mennä reilulla viikolla yli; valitettavasti :( tai toisaalta on jo nyt ikävä vauvan potkuja, kun ei sitä tiedä jääkö tämä viimeiseksi vauvaksi.
Nyt parina päivänä on tullut huomattua, että ollaan raskaana; on vaan niin todella raskas olo. Yöt ovat muuttuneet levottomiksi, vessassa saa juosta vähän väliä ja tunnin välein vähintään kääntää kylkeä.
Kävin kaivamassa tuolta kuukausien takaa esittelypinon, jotta voidaan siihen sitten kirjoitella syntyneitä. Parilla on jo ollut la, tai on ihan näinä päivinä; ei ole kukaan vielä ilmoitellut vauvan syntymästä.
Itsellä hieman elo helpottaa, kun esikoinen aloittaa tällä viikolla tarhan 10 pv/kk, saa siten hiukan levättyä ennen vauvan syntymää jos ehtii... tulevana lauantaina on kaverin polttarit, joissa olen toisena järjestäjänä ( ei vaan isolle osalle käynyt muu aika, niin siksi ovat 2 pv ennen laskettua aikaa...) ja tämä viikko meneekin viime hetken järjestelyjä tehdessä.
Keskiviikkona on seuraava neuvolakäynti, on vielä lomatuuraaja, joten en niin kovasti odota sitä, mutta tuleepahan käytyä.
Vauva on pari päivää pitänyt kunnon discoa mahassa, tai sitten on jo niin iso, että kaikki liikkeet tuntuvat paljon vahvemmin kuin ennen; välillä tekee kipeää alhaalla, kun vauva puskee, tai niin ainakin luulisin, että se johtuu siitä. Ei se oikein supistukselta tunnu, mutta niin kipeää tekee, että pitää pysähtyä ja odottaa kivun ja ikävän olon menevän ohi, ja välillä se tulee vain kerran ja välillä muutaman kerran peräkkäin.
Kertokaahan muutkin kuulumisia, joillain on enää päiviä ja joillain vielä viikkoja laskettuun aikaan, mutta tässä kuussa meidän vauvojen pitäisi sitten syntyä :)
iipukka 39 + 0
ps. pitäisköhän sairaalalaukku ja esikoisen laukku kuitenkin pakata valmiiksi, jos se lähtö tulee sittenkin... olen sentään tehnyt jo jääkaapin oveen listaa, mitä kumpikin tarvitsee...
39+0, neuvolakäynti keskiviikkona ja siellä sijainen :D
Eikä pahempia vaivoja, vähän lonkkia ja alakerran luita särkee. Koita olla ajattelematta koko laskettua päivää, ettei aika pysähtyisi.
eli laukku pakattu sairaalaa varten vaikka vasta 38 lähtee tänään. Niin elän toivossa, että etuajassa tulisi. Hankaluuksia on kaikessa tekemisessä, vaikkei särkyjä olekaan sen enempää. Tiedän... tulee pitkä loppuodotus!
Mulla meinaa krampata jalat ja kädet aina aamuisin (supistusten lisäksi). Olen ottanut "ylimääräisen" magnesiumin nyt päivisin, sen monivitamiinin lisäksi. Vatsa toimii, toivottavasti se ei haittaa vauvaa tuo Mg lisäys. Kramppeja meinaa kuitenkin yhä tulla. Täytyy jutella huomenna neuvolassa.
En ihan tuosta vaan keksi mitä vauvoille yleensäkin puetaan näillä keleillä päälle, pitää alkaa tarkastella vastaantulevia vauvoja hieman tarkemmin. Esikoinen kun on, niin tälläisiä ei ole tullut mietittyä koskaan. myssy ja hanskat ja töppöset joka tapauksessa. Kuun lopussa voi olla jo hieman koleaakin. Ei se matka sinne autoon kyllä kovin pitkä ole. Kauhistuttaa miten paljon opettelemista tulee alkuun olemaan!
Terkuin, ~S~ 37+0
Nimimerkki: Serpentiini
Iät: minä 36v, mies 34v
LA: 23. elokuuta
Täällä on nyt käyty viimesessä tarkastuksessa jonka teki kätilö,uudelleen synnyttäjälle ei tehdä edes sisätutkimusta mutta kätilö kuitenkin teki sen kun kerroin että päivittäin supistelee.Vauvan painoarvio oli 2900g johon en usko yhtään,oletan siis vauvan olevan pienempi.Esikoisellakin se heitti aika paljon ja tyttö synty alle 3000g vaikka olikin neljä päivää yliaikanen.Kohdunkaula oli jo lyhentynyt ja paikat pehmeät,istukkakin oli kalkkeutunut.Jäin miettimään sitä istukan kalkkeutumista,kuulemma täysin normaalia jo,että se lopettelee toimintaansa mutta ihmettelen miks ne ei seuraa sitä millään tavalla.Kuulemma jos virtaukset on hyvät,vauva liikkuu ja kasvaa niin kaikki on hyvin.Ei mulla kuitenkaan tuo mahan kasvu ole mitään huippuluokkaa,alakäyrillä menee.Kai se on luotettava vaan ammattilaisen sanaan.Nää viimeset kaks viikkoa on kaikista pisimmät odottaa,joka päivä miettii synnytystä ja odottelee/etsii merkkejä siihen viittaavaan :D Uskosin että yli menee tämä odotus.Mutta nyt synnytystarinoita odotellessa aurinkoisia päiviä kaikille :)
eltzu85 ja tiitiäinen 37+5
Voi lisätä listaan:)
Nimimerkki: Seea
Iät: molemmat 27v
Lapset: tyttö 02/09
LA: 29. elokuuta
-------------------------------------
Uskomatonta tosiaan, että nyt se elokuu sitten alkoikin jo! Aivan mahtavaa! Enää korkeintaan 6 viikkoa:D Kun tuo LA on siellä ihan kuun lopussa. Onneks te muut pääsette jo pikkuhiljaa synnyttämään ja kertomaan siitä meille loppukuisille, niin tuntuu itsestäkin viimeiset viikot lyhyemmiltä.
Oma vauva on nyt reilun viikon ajan puskenut itseään alemmas oiekin urakalla. Tuntuu tosiaan aika kivuliaalta. Pitää pysähtyä ja hengitellä. Iltaisin saattaa parikin tuntia etsiä reittiä alaspäin. Muistaakseni esikoinen aloitti nuo puskemiset vasta lähempänä LA:kaa. Huomenna on meillä neuvola ja ajattelin nyt sitten pyytää tarkistamaan paikat. Toivottavasti puskeminen olis tuottanut tulosta.. Voi argh, jos mitään ei ole tapahtunut..
Itselle olen pakkaillut sairaalakassiin asioita joita ei nyt vielä tarvitse eli imetysliivit, imetyspaidat, kantoliinan yms. Vauvalle muutamat vaatteet. Vielä pitäisi kaverilta saada takaisin autokaukalo ja nostaa esikoisen jäljiltä pinnasängyn pohja ylemmäksi, niin sitten alkaakin olla tavarat järjestyksessä. Meillä ollaan sovittu, että koirat menee toiseen mummilaan ja tyttöä tulee toinen mummi katsomaan kotiin, sitten kun h-hetki koittaa. Asutaan kaikki parin kilsan säteellä, joten mitään kiirettä ei ole sitten kun supparit alkaa.
Voi kun pääsisi jo näkemään uuden tulokkaan ja koskemaan poskea ja käsiä ja varpaita ja haistelemaan hiuksia ja imettämään ja tutustumaan luonteeseen.
Seea 36+1
Noniin 40+1 eikä tietoakaan että vauva haluaisi tulla pihalle. Tänään neuvolassa kuulin että 41+5 saan pyytää ajan synnäriltä tarkastukseen, mutta jos kaikki hyvin ja vauva voi hyvin on kuulemma mahdollista että vauvaa voidaan odottaa vielä kaksi ylimääräistä viikkoa eli käynnistys tapahtuisi 27.8. viimeistään! Voinko näin olla silloinhan vauva on jo 43+5 ymmärsinköhän nyt ihan oikein? Vain selittikö se niin väärin? Mä kyllä kysyin ja tarkistin vielä ja niin tämä terkkari sanoi. Se oli lomasijainen ja toivon todella et hän on väärässä. Eihän niin voi olla!
Päivät tuntuu pitkiltä; olen ollut kotona jo 2 kk ja kun oikein mitään ei jaksa tehdä eikö oikein uskalla lähteäkään enää mihinkään yksin. Toinen jalka kramppaa kun vähänkin kävelen enemmän ja lisäksi eilisestä saakka häpyluunkivut ovat tulleet todella voimakkaana takaisin. Se on sitten inha juttu.
Mä oon kanssa miettinyt et mitä sille vaaville voi näillä keleillä pitää päällä? Kaipa ne sitten ohjeistaa laitoksella siinäkin asiassa. Uhkaavat että helteet jatkuu vielä pitkään.
Te joilla on jo lapsia, käytittekö mitään pesuöljyjä/rasvaa vauvalla pesun yhteydessä? Oon vähän pihalla ko. aiheesta, ilmeisesti pesuaineita ei tarvitse käyttää?
Kauhistelin myös raskausarpiani aamulla, eipähän ole rasvailut ja öljyilyt auttaneet. No, jääpä muistoja tästäkin ajasta :)
Mrsgrey 40+1
Meille syntyi poika keskiviikkona 28 päivä yhdeksön aikoihin illalla. Mitat 3770/50.5/36.5 RV 38+1
Synnytys meni hyvin vaikka olikin rankka kun pitkitty.
Tultiin kotiin perjantaina ja vauvan kans on mennyt hienosti! Maito nousi viime yönä kun pikkunen nukku 7h putkeen monen tunnin tankkaamisen jälkeen :)
Ihan rakastettava pallero syntyi ja vihdoinkin on raskausaika ohi ja pikkunen sylissä!
Totta tosiaan, vähiin käy ennen kun loppuu. Nyt tuntuu ettei enää jaksaisi odottaa hetkeäkään. Luultavasti menee yli, vaikka supistuksia ja muita oireita on ollut pitkin raskautta.
Neuvolantäti kylläkin vähän uhkaili, että syntyisi ennemmin mutta enpä usko. Viime lääkärikäynnillä paikat oli vielä kiinni eikä mitään muutosta ollut tapahtunut.
Paino nousee aivan järjetöntä vauhtia. Tuntuu, että kaikki mitä syön muuttuu läskiksi:( No ihmepä tuo kun en ole n. puolen välin jälkeen pystynyt harrastamaan mitään supistusten vuoksi. Nyt odotan innolla, että saan lähteä vauvan kanssa vaunuttelemaan kun esikoinen on koulussa.
Vauvan vaatteet olen pessyt mutta silitettyä ei ainakaan vielä ole tullut. Eskoisen vaatteet silitin ja viikkasin niin viimeisen päälle. Nyt odottelen, että tulisi se "pesän rakennus vietti", mikä usein tulee raskauden lopussa. Vielä ei ainakaan ole alkanut siivous kiinnostamaan enempää:) Luulen, että osiltaan nuo helteet on vaikuttanut asiaan. Päivät on kulunut siinä, että on yrittänyt selviytyä kuumuden kanssa. Esikoisen loppuraskaus meni sellaisessakin siivousruljanssissa.
No joo. Jäädään odottelemaan muiden vauvauutisia ja eletään toivossa, että pääsis itsekin tosi toimiin..
maisa02 38+3
Lisäätkö listaan :)
Nimimerkki: riikka__
Iät: minä 24, mies 28
LA: 24.8
Olen täällä lueskellut keskustelujanne ja nyt vasta rohkenin tulla mukaan :) Aika todellakin alkaa käymään vähiin, mutta eipä tuo haitanne! :)
Torstaina synnytystapa-arvointi, kivaa todellakin tietää minkä kokoinen vauva nyt jo on ja minkä kokoista siitä arvioidaan. Olisin nimittäin jo ihan valmis saamaan tämän pienoisen ulos :)
Kaikki on lähestulkoon jo valmiina, ammetta ja vaipparoskista vaille. Vaatteet on jo pestynä ja silitettyinä, sänkykin ollut jo koottuna pari viikkoa.
rv 36+6
Paljon onnea Lavendel1!!!!
On se vaan niin "epäreilua" kun toisten vauvat syntyy jo viikolla 38/39 ja toisilla menee kuitenkin 1 - 2 vkoa yli... Olis kyllä mielenkiintoista tietää miksi näin on... Meillä la on ihan 100% varmasti oikein, joten siitä ei voi johtua ylimeneminen... Siis eihän tästä vauvasta tiedä, mutta esikoisesta la oli kanssa 100% oikein ja viikolla meni yli ja ties kuin pitkälle olis mennyt jos ei olis jo 41+1 käynnistetty...
Täällä popsitaan kanssa pillereitä reilumminkin, on popsittu jo alusta asti, magnesium tuli mukaan hieman ennen puolta väliä, kun suonenvedot alkoivat kiusaamaan... Eli täällä popsitaan kalsiumia + d vitamiinia ( kalsipos Dmite), rautaa ( obsidan), monivitamiinia ( multivita raskaus+imetys) ja sitten magnesiumia. Aiemmin otin pillerit aamulla, mutta silti öisin tuli kauheita suonenvetoja. Nyt otan pillerit vasta iltapalalla, eli noin seitsemältä illalla eikä ole suonenvetoja yöllä tullut :)
Meidän esikoinen öljyttiin kylvyn jälkeen, semmoinen suihkepullo oli aika kätevä, niin ei molemmat kädet olleet öljyssä ( semmoinen valkoinen pullo missä on vihreää...en nyt muista nimeä...), mutta ei me taidettu muuten rasvata... Peppuun joskus laitettiin sinkkivoidetta kun punoitti ja talkki ostettiin kun taipeet alkoivat punoittaa. Oli meillä joku erisanin perusvoide, mutta sitä laitettiin vain jos jostain kohtia iho kuivui. Vinkki: älkää laittako kylpyveteen öljyä ( kun sitäkin jossain suositellaan), on muuten ihan tarpeeksi vaikea pidellä märkää vauvaa, saatikka öljyllä liukastettua... Parempi öljytä sitten kylvyn/ pesun jälkeen...
Siinähän sitä taas jonkinmoista tekstiä... Sain sentään lisättyä uudet tiedot listaukseenkin.
iipukka 39 + 1
Onneksi olkoon Lavendel1!!!
Tänään siis oli neuvola aamulla ja terkka tarkasti tilanteen. Kuulemma ihan pehmeet paikat ja vauvan pääkin tuntui tosi matalalla. Kohdunkaulaa jäljellä 2,5cm, mutta koska paikat noin pehmeet, niin voi nopeestikin lyhentyy sitten. Jospa sitä ei tarvitsisikaan syyskuulle asti odottaa! Juu, toivossa on hyvä elää.
Esikoinen syntyi siis 41+3, supistukset alkoi 40+0 säännöllisinä 5-10 min välein. Ekan tekemiseen meni 3vrk.... Nyt toivon, ettei synnytys olisi yhtä uuvuttavan pitkä, vaan edistyisi nopeaan tahtiin.
Me emme esikoista rasvanneet tai öljynneet ollenkaan noin puoleen vuoteen. Ei ollut mitään tarvetta. Senkin jälkeen ainoastaan talvella pakkasten aikaan jalat ja käsivarret, jotka hieman kuivilta tuntuivat. Riippuu varmaan ihotyypistä.
Päänahkan öljysin n. kerran kuussa, kun karstaa teki. Päivän kun antoi öljyn vaikuttaa ja illalla sitten suihkun yhteydessä pehmeellä harjalla harjasi, niin oli sitten taas nätti pää:)
Meidän neitihän ei kylvystä tykännyt, niin suihkussa sylissä pestiin hänet. Kun oppi istumaan 5kk iässä, niin siitä lähtien on kylvystäkin nauttinut. Me kokeilimme alussa kahtakin eri talkkia, mutta eivät auttaneet, joten meillä on sitten käytetty ihon hoitoon tavallisia perunajauhoja ja joskus sinkkivoidetta.
Voi, kun rupesi muistelemaan noita pikkuvauva-aikoja, niin ei kyllä malttaisi enää yhtään odottaa:D
Jatkampa tässä vapaailtaa ompelemalla, kun isovanhemmat ottivat esikoisen yökylään.
Seea 36+2
Täällä sitä vielä tuskaillaan ihan turvoksissa. Tänään oli taasen neuvola ja painoa tullut viikossa 1400g! Edellisellä viikolla 900g. Että näin. Ei onneksi tullut mitään kommenttia, turvotustahan mulla on naamaa myöten ja reippaasti. Pissanäytteessä kuivumisen merkkeinä valkuaiset kahdella plussa ja ketoaineet yhdellä. Verenpaine kuitenkin hyvä, ettei mitään vakavaa. Pitäisi vaan muistaa juoda enemmän.
Vauva on edelleen ylhäällä ja siellä varmaan pysyy h-hetkeen saakka. Kohdunpohjan korkeus oli silti vain 32cm, että ei mikään iso poikanen tulossa. Pikkuisia vaatteita on pyykätty täälläkin :) Vielä pitäisi rakennella sänky ja järjestää makkari uudelleen. Mitään kasseja en ole vielä pakannut. Niin, ja huomenna vielä meno 150km päähän rippjuhliin. Oon sitten tosi hurmaava norsu mekossani :/
Ja isosti onnea jo vauvansa saaneille!
T: Valvoja rv37+6
Ja tässä vielä nuo tietoni:
Nimimerkki: Valvoja
Iät: minä 31v, mies 37v
Lapset: tyttö 03, kaksospojat 06
Kuten Valvojakin, meikäläinen myös kerännyt massaa. Viimeisen kahden viikon aikana tullut 2,8 kg... Johtunee toki ruokavaliosta, mutta myös turvotusta tullut ja selkävaivojen vuoksi en juuri pysty pidempiä matkoja kävelemään. SF-mitta jo 35cm ja edelleen yläkäyrällä mennään kuten koko raskaus. Tänään neuvolassa "tunnustivat" mulle, että kyllä se on keskivertoa suurempi vauva ja vaikuttaa pitkältä. Pää edelleen aika ylhäällä, joten ei mitään toivoa vielä syntymisestä. Taidan juoda koko loppuraskauden vaan ananasmehua, ettei kasva megasuureksi...
Tänään oltiin myös Jorvissa tutustumassa synnytysosastoon, mahtoiko kukaan muu elokuisista olla samassa? Ihan ok ja näki vähän paikkoja, niin ehkä ei pelota niin paljon sit mennä sinne tosipaikan tullen. Kuuma siellä tuntui olevan, joten ihan hyvä jos vielä helteillä ei vaavi synny.
Lopuksi vielä onnittelut Lavendelille vauvasta :)
- Lahja80, 37 tasan
Täällä ei vieläkään näy vauvaa... :( Päivät ovat pitkiä. Vasta 41+5, 13.8. pääsen tsekkaukseen sairaalaan jos mitään ei ole vielä tapahtunut, sinne varmaan sitten koska ei tunnu edistyvän. Sitten aletaan suunnittelemaan vasta jos aletaan käynnistämään... ja voi mennä vielä monella päivällä senkin yli. Nyt tosin muutamana päivänä muljahtelut alapäässä kohti peräsuolta ovat kasvaneet ja voimistuneet mutta siltikin väitän ettei suppareita ole ollut vielä yhtään.
Onnea kuitenkin kaikille joille h-hetki on jo koittanut ja joilla on paikat pehmenneet :)
Me ollaan menossa Jorviin myös, käytiin siellä tutustumassa n. 1 kk sitten. Oli ihan kiva tietää minne sitä menee ja kätilöt näyttivät ja kertoivat vähän tarkemmin että mitä siellä sairaalassa sitten oikein tapahtuu. Oli kans ok visiitti. Olen myös kuullut että kuuma siellä on! Ajattelin pakata myös tuulettimen mukaan jos helteet jatkuu.
Ihan mielenkiinnosta haluisin kysyä teiltä että onko miehenne/kumppaninne ollut paljon mukana neuvolakäynneillä ja muilla käynneillä? Huomioiko terkkari häntä mitenkään tai kyseleekö isältä ikinä mitään?
Tsemppiä kaikille loppurutistukseen :)
Mrsg 40+3
Onnea Lavendel1! Toivotaan vauva-arjen jatkuneen yhtä onnellisissa merkeissä.
Tsemppiä mrsg, kyllä se päivä pian koittaa. Mulla mies oli ekassa neuvolassa mukana, palautti jonkun kyselylomakkeen, sai terkalta turhaa läksytystä syömisistään (ei aamupalaa, liian rasvainen juusto, +päläpälä), eikä sen jälkeen ole tullut neuvolaan mukaan. No, on kuitenkin kiinnostunut aina siitä mitä siellä koskakin on sanottu vauvasta.
Seea: täälläkin on ommeltu ja seuraavaksi ajattelin etsiä virkkuukoukkuni! Tämä on kai sitä pesänrakennusviettiä tämäkin.
iipukka: melkein samat tabletit tulee popsittua täälläkin ja myös illalla, rautaa en ole tarvinnut mutta otan maitohappobakteeria sen tilalla. Sain kyllä tänäänkin aamuyöstä krampin pohkeeseen ja tuntu tosi inhottavalta.
riikka_ : täällä on myös kaikki suht koht valmiiksi laitettu kuten sielläkin. Nyt on ollut aikaa silitelläkin vaatteita, mitä en yleensä koskaan tee omille vaatteille. Meillä onkin LA:t lähekkäin, saas nähdä kumpi ehtii ensin.
Paino se onkin hauska juttu näinä päivinä. Eilisestä olis muka tullut 1 kg lisää, taitaa se neuvolan vaaka olla rikki. Huokaisin helpotuksesta, kun terkka sanoi että lapsivettä on runsaasti kohdussa ja vauva vaikuttaa ihan normaalikokoiselta. Sf mitta 33. Aamuisin vauveli seikkailee aika ylhäällä, mutta kun nousee ylös, tuntuu että se valahtaa tuonne alas. Toivottavasti kiinnittyisi pian, esikoisesta se synnytys kai seuraa sitä kiinnittymistä aika nopeastikin.
Hyvää odotusta kaikille!
T: ~S~ 37+2
Meille syntyi poikavauva vihdoin 7.9. ja kaikki hyvin. Viikkoja oli tuolloin 41+6 ja vauvan mitat 3810g ja 51cm. Kirjoittelen paremmin kuulumisia ja synnytyksestä paremmalla ajalla. Imetysmaratoni taas tänä iltana/ yönä meneillään, joten pitää mennä.
Lahja80 onnessaan pikkuäijästä :)