G: Miten siivoatte ja kuinka usein?
1.Kuinka perusteellisesti siivoatte perussiivouksessa?
2. Miten usein?
3. Mitä kuuluu suursiivoukseen?
4. Kuinka usein teette suursiivouksen?
5. Kuinka usein kylppärin(saunan) siivous?
6. Sotkuisimmat kohtanne kotona?
Kommentit (10)
Esim juhannuksen aikaan ja jouluksi.
Kuinka usein. Entäs kaikki nurkat, tuleeko käytyä läpi? :)
joka imurointi kerralla käydään sohvien ja kaappien aluset. :) Toki ison kirjahyllyn taakse ei millään pääse, joten se jää siivoamatta. Kaikki tulee käytyä läpi, myös nurkat. Meillä suht pieni talo (80 neliötä). Joten iso homma ei ole.
T. 2
1. Perussiivouksen tekee siivooja eli pääsääntö on että emme siivoa lainkaan.
2. Joka toinen viikko.
3. Sellaistakaan ei ole. Siivoan 1-2 kertaa vuodessa siivottavat kohteet lomilla kohde kerrallaan. En pese edes ikkunoita kerralla, vaan jaksotan sen usealle päivälle. Lieden takaa siivoan ehkä kerran viidessä vuodessa. Perusteellinen lattioiden pesu jalkalistoineen kerran vuodessa. Kaapit kaksi kertaa vuodessa sesonkivaatteiden vaihdon yhteydessä.
4. Saunaa ei ole. Kylppärin siivoan perusteellisesti pari kertaa vuodessa, muuten siivoojan tekemä riittää plus väliviikolla likaisten kohtien pyyhintä kertaalleen.
6. Keittiön lattialle kertyy muruja, jotka pitää imuroida siivoojakäyntien välillä 1-2 kertaa.
1. Perussiivouksen tekee siivooja eli pääsääntö on että emme siivoa lainkaan.
2. Joka toinen viikko.
3. Sellaistakaan ei ole. Siivoan 1-2 kertaa vuodessa siivottavat kohteet lomilla kohde kerrallaan. En pese edes ikkunoita kerralla, vaan jaksotan sen usealle päivälle. Lieden takaa siivoan ehkä kerran viidessä vuodessa. Perusteellinen lattioiden pesu jalkalistoineen kerran vuodessa. Kaapit kaksi kertaa vuodessa sesonkivaatteiden vaihdon yhteydessä.
4. Saunaa ei ole. Kylppärin siivoan perusteellisesti pari kertaa vuodessa, muuten siivoojan tekemä riittää plus väliviikolla likaisten kohtien pyyhintä kertaalleen.
6. Keittiön lattialle kertyy muruja, jotka pitää imuroida siivoojakäyntien välillä 1-2 kertaa.
Oletko kotona siivoojanm käydessä vai jätätkö avaimen ja tekee esim kauppareissun aikana?
Harkitsen siivoojaa.
yhtään ymmärrä niitä, joilla siivooja. eikö muka itsellä ole aikaa siivota? Vai onko vaan niin laiska?
Itse en ottaisi ikinä siivoojaa, minun talo, minusta minun pitää se puhtaana pitääkin. Olisi outoa jos joku toinen tulisi siivoamaan minun sotkuja!
Ja mullakin kaksi pientä lasta, ja silti ehdin hyvin siivota sen 2krt viikossa!
eli ei kävellä kengät jalassa sisällä, tavarat korjataan käytön jälkeen paikalleen, sotkuisia kohtia siivotaan sillä hetkellä kun on tarvis. Keittiön tasoja ja kaapin ovia pyyhitään pitkin viikkoa, jos tarvitsee ja tietysti käytön jälkeen. Lemmikkejä ei ole.
1. Perussiivoukseen kuuluu imurointi ja pölyjen pyyhkiminen sekä vessat.
2. Kerran viikossa, lattiat pestään parin kolmen viikon välein. Keittiön ja eteisen matot puistellaan parin kuukauden välein.
3./4. Suursiivous pari kertaa vuodessa tarkoittaa kunnon siivousta ja lisäksi esim. mattojen vaihto. Pölyjä pyyhitään vielä tarkemmin (esim. ovien ja ikkunan karmien päältä).
5. Sauna muutaman kuukauden välein.
6. Keittiö ja eteinen, niitä siivoillaan useamminkin silloin kun on tarvis/alkaa häiritä.
Meillä käy siivooja, koska jaoimme mieheni kanssa kotityöt tasan. Hän valitsi listasta perussiivouksen ja ulkoisti sen siivoojalle, koska hänen tuntipalkkansa on parempi kuin siivoojan (yrittäjänä hän voi siis ansaita rahaa nekin tunnit). Ratkaisu on mainio, koska ammattilainen siivoaa paljon paremmin kuin mieheni. Luulin, että minun pitäisi tehdä paljon enemmänkin ylläpitosiivousta, mutta oikeasti se jää hyvin vähiin. Siivoojaa ei myöskään tarvitse koskaan patistaa, joten ratkaisu on vähentänyt nalkutusta ja riitaa perheessä.
Asuntomme on 120 neliötä ja avain on pysyvästi siivoojalla. Hän käy töissä ollessamme. Lasku ei tule minulle, joten ihan varma en ole hinnasta, mutta se lienee hieman alle 50 euroa per kerta.
yhtään ymmärrä niitä, joilla siivooja. eikö muka itsellä ole aikaa siivota? Vai onko vaan niin laiska?
Itse en ottaisi ikinä siivoojaa, minun talo, minusta minun pitää se puhtaana pitääkin. Olisi outoa jos joku toinen tulisi siivoamaan minun sotkuja!Ja mullakin kaksi pientä lasta, ja silti ehdin hyvin siivota sen 2krt viikossa!
Minä olisin valmis maksamaan siivoojasta, mielenkiinnosta ihan että minkälaiseksi se saisi asuntomme siivottua.
Itse suoraan sanon etten taida osata siivota. Tai sitten pidän liian isoja tavotteita.
Imuroin, pesen lattiat, pyyhin pölyt, siivoan vessan harjalla+sienellä ja pesen kylppärin kerran viikossa.
Joka päivä järjestelen, siivoan keittiön ja tälläisiä mutta silti tuntuu että meillä on likaista.
1. Kaikki huoneet käydään läpi perussiivouksessa, eli imurointi, lattioiden moppaus, pölyt, tavarat oikeille paikoilleen..
2. Vähintään kerran viikossa, yleensä n. 2 krt/viikko.
3. Suursiivoukseen kuuluu kaappien siivoukset, esim. vaatekaapit, lelukaapit, keittiönkaapit.
4. Noin kerran kuukaudessa.
5. Sauna ehkä kerran kuussa, jäänyt vähälle käytölle nyt kesällä, siksi harvemmin siivous. Suihkutilat suihkutellaan joka suihkun jälkeen, pesu ehkä sekin noin. kerran kuussa (liian vähän, tiedän). wc kerran tai kaksi kertaa viikossa.
6. Vanhempien makuuhuone... Koira tykkää nukkua siellä, joten siellä aina hiekkaa ym roskaa..