Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Niska jumittaa alkoholin juonnin jälkeen.

Vierailija
31.07.2010 |

Mistä mahtaa johtua, että joka kerta kun juon alkoholia enemmän kuin yhden annoksen niskani jumittaa täysin.

Jo illan aikana alkaa armoton niskasärky.

Ei auta vaikka olisi ottanut särkylääkettä tai venytellyt niskoja ennen alkoholin nauttimista.

Kyse ei mielestäni oli krapulasta koska silloin harvoin kun otan niin paljon, että olen krapulan kousissa on myös pää kipeä ja oksettaa.

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
31.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta mun äidilläni on aina ollut sama "vika". Kuvailee tunnetta, että niska puutuu/jumittaa.

Kukaan ei oikein uskonut, kun asia kuulosti niin hassulta kunnes itselleni ja siskolleni on muutaman kerran käynyt samoin ja tunne on todella inhottava.

Mutta äidilläni tunne tulee joka kerta ja noin puolen viinilasillisen jälkeen jo. Minuakin kiinnostaisi, jos joku tietää syyn?

Vierailija
2/22 |
31.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

relaksantti, joten päin vastoin alkoholin voisi olettaa rentouttavan jännittyneitä lihaksia. Itse ainakin jopa tarkoituksella otan pari paukkua kun niskat ovat oikein jumissa, toimii vähintään yhtä hyvin kuin relaksoiva särkylääke.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
31.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka armas kerta jos juo enemmän kuin lasin viiniä tai pullon siideriä on niska jumissa sekä aivan mieletön särky päällä.

En ole kehdannut kysyä lääkäriltä mistä voi johtua, pitäis varmaan.

ap

Vierailija
4/22 |
31.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä mistä johtuu, mutta olen ajatellut, että kun alkoholi parantaa verenkiertoa, niin tunne tulee, kun veri virtaa tavallista nopeammin jumiutuneissa lihaksissa.

Vierailija
5/22 |
31.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä mistä johtuu, mutta olen ajatellut, että kun alkoholi parantaa verenkiertoa, niin tunne tulee, kun veri virtaa tavallista nopeammin jumiutuneissa lihaksissa.

No joo, en yritä selittää enempää kun en oikeesti tiedä syytä. Mutta tältä minusta itsestäni tuntuu. :)

Vierailija
6/22 |
31.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä mahtaa johtua, että joka kerta kun juon alkoholia enemmän kuin yhden annoksen niskani jumittaa täysin.

Jo illan aikana alkaa armoton niskasärky.

Ei auta vaikka olisi ottanut särkylääkettä tai venytellyt niskoja ennen alkoholin nauttimista.

Kyse ei mielestäni oli krapulasta koska silloin harvoin kun otan niin paljon, että olen krapulan kousissa on myös pää kipeä ja oksettaa.

Oma teoriani:

Niskasi on ehkä jumissa tai kireä vaikket sitä panisikaan merkille. Syynä mm. lasten kantaminen, päätetyö tms., naisilla niskan jumitus aika tavallista. Jos veri ei normaalisti kierrä hyvin, ei yhtäkkinen suonien avautuminen tee kipeytyneille lihaksille hyvää. Sama kuin lähtisi juoksemaan päänsärkyisenä.

Niskan kuntoon saaminen ei olekaan nopea juttu.

Vierailija
7/22 |
31.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta monta alkoholiannosta menee niveliin. Polvia särkee kauan ennen kuin päätä, päänsärkyyn mun pitäisi olla ollut täydellisen perkännissä.

Vierailija
8/22 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama ongelma ! Onko kukaan keksiny tohon mitään ratkaisua ?

Vierailija
9/22 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla myös sama homma! Kukaan ei ole sitä koskaan uskonut kun olen kertonut. Sama juttu mulle käy myös simasta ja kotikaljasta..

Vierailija
10/22 |
12.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on vanha topic, mutta Googlen hakutuloksissa ykkösenä "alkoholi jäykkä niska". Huvikseni etsin muiden kokemuksia ja yllätyin. En olekaan ainoa! Minulla usein myös kahden alkoholiannoksen jälkeen alkaa niskasärky ja/tai -jäykkyys.

Vaikka en illalla olisi mainittavasti humalassa, esim. vain neljä annosta nauttineena (olen mies, 86kg), niin aamulla saattaa olla niskasärky niin lamauttava, että luulisi olevan kyse pahemmastakin krapulasta. Niinhän oikeastaan onkin, krapula vain ilmenee niskasärkynä, joka saattaa myös laajeta alas hartioihin tai ylös päähän. Tätä vaivaa ei muut ymmärrä, vaan pitävät vain huonona viinapäänä ja normaalina darrana. Paskaa on se, että vaiva voi alkaa jo tosisaan nousuhumalassa. Toisaalta, se ei esiinny aina, mutta lähes joka kerta kyllä.

Vierailija
11/22 |
12.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla sama ongelma. Ehkä just tän takia en oo koskaan tykännyt juoda. Kuohuviini on pahin. Ei tartte kun pari hörppyä, niin alkaa jumittaa. Yleensä tuloksena jumalaton migreeni. Siis ei todellakaan mikään darra yhden lasin jälkeen, vaan ihan lamauttava päänsärky niskajumista johtuen.

Vierailija
12/22 |
17.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä hoidan samaa vaivaa niin että pistän kuumavesipullon niskatyynyksi nukkumaan mennessä. Toimii yllävän hyvin.

Vierailija
13/22 |
17.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla alkoholi aiheuttaa migreenin ja migreenissä mulla menee aina myös niskat jumiin. Eli ilman alkoholiakin migreenissä niskat jumiutuu.

Vierailija
14/22 |
11.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni sama vaiva ja googlettelun perusteella syyllinen voisi olla histamiini.

Vierailija
15/22 |
17.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisinaan eka juoma "menee niskaan" eli niska jumii. Mutta laukeaa siitä kyllä sitten seuraavien juomien myötä.

Vierailija
16/22 |
17.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Roseviinit tekee itselle tuon.

Vierailija
17/22 |
17.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En juo alkoholia. Kihti-ihmisillä myös reagoi. Ehkä lihaksissa on reseptoreita ja elimistössä joku mekanismi. Myös hermostossa. Lääkärit osaisi sanoa palstalla.

Vierailija
18/22 |
17.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama ongelma ! Onko kukaan keksiny tohon mitään ratkaisua ?

Kannattaa lopettaa alkoholin juominen ja laitaa sen tilalle oikein monipuolinen salaatti. Ei tule niskat kipeäksi eikä tule krapulaa ja muitakaan ongelmia. Alkoholi on hermomyrkky ja hyökkää DNA:ta vastaan. DNA säätelee solujen toimintaa.

Vierailija
19/22 |
17.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetin alkoholin käyttämisen 40-vuotiaana kun siitä ei saanut enää mitään paitsi monta unetonta yötä. Kehon ilmoitus että nyt kannattaa lopettaa itsensä tuhoaminen. Tilalle liikuntaa ja terveellistä ruokaa.

Vierailija
20/22 |
17.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen että kuivuminen ja nestehukka vaikuttaa paljon. Muistelen lukeneeni jostain että runsas juominen aiheuttaa jotain tulehduksellisia prosesseja myöskin ja sekin voisi vaikuttaa. Minä ainakin olen krapulassa tosi kipeä. Alaselkä on ihan hirveä ja jalkalihaksiin sattuu niin että nilkutan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi yhdeksän