Onko blogisteilla jo ihan pakkomielle lastenvaatteisiin?
Kun pitää valokuvata joka ikinen ostos?
Ja lapsen päällä se ja se merkki...
Mietin vaan, että alkaako mennä vähän normaaliuden yli, että kaikki tekemiset ja ostokset pitää raportoida omassa blogissaan?
Pidän itsekin vaatteista, älkää ymmärtäkö väärin, ja luen mielellään blogeja.
Mutta joskus mietin että elävätkö he vaan saadakseen kuvia tietyistä hetkistä....siis aina on aikaa ottaa tilanteesta kuva ja selostaa "tänään me tehtiin sitä ja tätä, ja mussukalla oli päällä..."
Luulisi että käy vähän raskaaksi ja teennäiseksi?
Kommentit (102)
Itsestään vain harva bloggari on laittanut kuvia, mutta lapsistaan lähes päivittäin. Yhdellä bloggarilla on usein kuvia, joissa on itse lasten kanssa, mutta oma naama on kuvankäsittelyllä sutattu niin, ettei sitä tunnista. Mikä idea?
noiden blogistien lasten yksityisyys on täysin olematon? Voi jumalauta miten voi ihminen riistää lapsiaan. :( Äidit laittaa usein itsestään jonkun peilin kautta otetun usvakuvan tai sellaisia, missä näkyy korkeintaan vähän poskipäätä hiusten takaa, mutta lapsia tällätään lähikuvaan lähikuvan jälkeen. Kyllä munkin lapset on mun mielestä kauniita kuin enkelit, mutta he omistavat itse ne enkelinkasvot, en minä! :O
ihmettelen samaa. Tuota yksityisyydensuoja asiaa ja kuinka paljon vaatteita yksi lapsi tarvitsee? Kymmenittain mekkoja yhdelle pienelle lapselle. Taysin kasittamatonta.
Kyllahan kaikilla saa olla harrastuksensa ja kerailla ihan mita haluaa, mutta kyllahan se vahempikin riittaisi.
lukemalla lastenvaateblogeja, jos ne kerran ovat niin kamalia. Jos ei jostakin blogista pidä niin miksi siellä pitää käydä kuitenkin kaikki päivitykset lukemassa ja tulla sitten tänne palstalle niitä ruotimaan?
Yksittäisten henkilöiden ja erityisesti lasten arvosteleminen on todella alhaista. Hyvä osoitus taas kerran keskustelun laadusta (tai sen puutteesta), kun ensin taivastellaan viattomien lasten "hyväksikäyttöä" blogeissa ja sitten ryhdytään arvostelemaan lapsia... Itse en omista lapsistani laittaisi kuvia nettiin mutta jokainen päättää omista lapsistaan ja siitä kuinka paljon heistä blogissaan kertoo. Minullakin on mielikuvani ja mielipiteeni useasta blogistista mutta heidän lapsiaan en edes näin anonyymisti alentuisi arvostelemaan.
Minä seuraan jo mainittuja ja monia muitakin blogeja aktiivisesti siksi, että ne kertovat pääasiassa lastenvaatteista. Minusta jokainen normaali ihminen ymmärtää, että blogi on vain osa oikeaa elämää ja monelle blogistille pelkkä harrastus. Sen ei luulisi olevan raskasta ja teennäistä - ehkä vika on lähinnä ruudun toisella puolella eli lukijassa, joka ei siis osaa asettaa lukemaansa oikeisiin mittasuhteisiin. Jostain syystä nämä lastenvaateblogit kovasti herättävät tunteita; perisuomalaista kateutta veikkaisin... ;)
monet varmaan tajuaa heti kenestä on kyse. Ei ole nyt tarkoitus ruveta häntä haukkumaan, mutta tämä sopii mielestäni hyvin tähän ketjuun
"en tarvitse siihen hyvään oloon enää pinnallista shoppailua (okei, okei, rakastan vieläkin lastenvaatteita, mutta ostan niitä kyllä varmaan 80% vähemmän nyt :D )"
Eli blogisti muutti elämäänsä ja sen jälkeen kirjoitti tuon. Minusta tuo on aika rohkea tunnustus julkisesti! Kaikkea hyvää kirjoittajalle :)
Minusta hän tuossa kiteyttää hyvin sen, mikä on homman nimi monella blogistilla ja muillakin paljon ostavilla. Olen itsekin kokenut tuon. Kun elämässä on jotain vialla, siitä voi kivasti tehdä vähän mukavampaa ostamalla ja sitten ostamalla vähän lisää.
Ja ennenkuin alatte jokainen ostokäyttäytymistänne puolustelemaan niin en suinkaan tarkoita että jokaisella on noin. Älkää hernettäkö heti :)
On myös olemassa blogeja joissa on lastenvaatteita ja käsitöitä ja tavallista elämää. Niistähän sen näkee, että normaalia eloa elävät!
Mistä se raha tulee, se onkin hyvä kysymys.
Niin, jotkut haluavat esitellä blogissa tavallista elämäänsä, jotkut eivät.
Ihan samalla lailla voisit sanoa kirja- tai reseptiblogeista että kyllä joillain on siellä myös käsitöitä ja ihan tavallista elämää esillä... Ja joillain ei. Se on ihan oma valinta kuinka paljon omaa elämää haluaa blogiin liittää, mutta se ei kuulu blogaamiseen mitenkään.
Ei blogaaminen edes tarkoita omasta elämästä raportoimista. Se on itseä kiinnostavan aiheen käsittelyä kuvin ja tekstein.
Ei blogaaminen edes tarkoita omasta elämästä raportoimista. Se on itseä kiinnostavan aiheen käsittelyä kuvin ja tekstein.
on kovasti politiikkaan tyrkyllä ja kiinnostunut (jopa fanaattisesti) joistain epäkohdista ja ilmiöistä. En koskaan tietäisi että hän on tuollainen, ellen sitä blogia lukisi! Ei hän oikeasti missään leikkipuistossa käyttäydy niin, puhu sellaisista asioista ja väittele rajusti. Se on joku erikoinen osa hänen maailmaansa ja muuten hän on aivan normaali :)
Tuon tyyppisissä blogeissa on muuten välillä tosi rajua kielenkäyttöä ja väittelyä. Ihan eri tasoista kuin nämä av:lla käsitellyt joissa mietitään lähinnä sitä että onko näitä potkuhousuja nyt liikaa vai ei ja mistä rahat on peräisin. Kukaan ei myöskään vedä sellaisia itkupotkuraivareita kuin mitä täällä on käsitelty (tyyliin "pidän kyllä pienen päivitystauon kun olette tommosia tyhmiä").
Itsestään vain harva bloggari on laittanut kuvia, mutta lapsistaan lähes päivittäin. Yhdellä bloggarilla on usein kuvia, joissa on itse lasten kanssa, mutta oma naama on kuvankäsittelyllä sutattu niin, ettei sitä tunnista. Mikä idea?
Joka just suttas omat kasvonsa.
Hän perusteli asiaa sillä että lapset ovat vielä niin pieniä että eivät ole myöhemmin tunnistettavissa sillä kasvavat vielä niin paljon ja muuttuvat. Siihen saakka hän on jo todennäköisesti lopettanut bloggaamisen.
Mua kyllä ottais päähän jos musta löytyisi vaikkapa koko meidän perheen kotialbumit (näin esimerkkinä ja kuvainnollisesti) netistä kaikkien päällisteltävänä! Etenkin omasta lapsuudestani juttuja ja valokuvia, ajasta jolloin en vielä osanut itse sanoa asiaan mielipidettä.
En haluaisi että minusta olisi valokuvia ja kerrottu mikä oli lempinimeni, jne.
Viimeistään kouluiässä tuollaiset asiat ovat aika kiusallisia. Enkä aikuisenakaan haluaisi että näitä asioita levitettäisiin koko maailmalle.
kun toi tyylisuuntauksia-blogin pitäjä esittää olevansa niin vihreisiin asioihin kallellaan ja ympäristöstä kiinnostunut, mutta kantaa halpoja hikipajoissa tehtyjä rättejä kotiin kaksin käsin. Eikö siinä ole aikamoinen ristiriita?
.. tässä keskustelussa ei juurikaan pohdittu lastenvaatteiden ostelua, vaan blogistien elämää. Olen tietoinen lastenvaatteiden valmistuksesta, mikä ei ole ihan niin yksipiippuinen juttu kuin sitä mediassa pyöritellään. Minua ihmetyttää syyllistäminen, joka kohdistuu juuri ja ainoastaan vaatteiden valmistukseen, kun ympäristön kannalta muut asiat ovat merkityksellisempiä.
Kyllähän tässä on juuri ostelusta puhuttu, että onko normaalin rajoissa!
Jos jättää itse lentämättä Thaimaahan ja kuitenkin ostelee vaatteita, jotka on tuotu meille maapallon toiselta laidalta, niin on se vaan ympäristölle sekin iso haitta.
.. tässä keskustelussa ei juurikaan pohdittu lastenvaatteiden ostelua, vaan blogistien elämää. Olen tietoinen lastenvaatteiden valmistuksesta, mikä ei ole ihan niin yksipiippuinen juttu kuin sitä mediassa pyöritellään. Minua ihmetyttää syyllistäminen, joka kohdistuu juuri ja ainoastaan vaatteiden valmistukseen, kun ympäristön kannalta muut asiat ovat merkityksellisempiä. Kyllähän tässä on juuri ostelusta puhuttu, että onko normaalin rajoissa! Jos jättää itse lentämättä Thaimaahan ja kuitenkin ostelee vaatteita, jotka on tuotu meille maapallon toiselta laidalta, niin on se vaan ympäristölle sekin iso haitta.
ketjussa on pohdittu just blogistien elämää ja blogisteja, mikä on aika omituista, jos blogit eivät kerro blogin pitäjästä, vaan lastenvaatteista.
Itse olen kyllä lentänyt Aasiaan ja tuonut sieltä vaatteita ihan omassa matkalaukussani koneen ruumassa, että sepäs vasta maailman tuhosi.
On hienoa, että av-palstalaiset elävät kuin linkolat ja sitä myöten voivat arvostella toisia.
Kyllähän sitä lastenvaatteiden ostelua saa kritisoida ja herättää myös keskustelua mahdollisesta riippuvuudesta. Toisen persoonaa kohtaan hyökkääminen on typerää...
eikä persoonaan vastaan ole kukaan hyäkkäämässä. Onhan tällä halpis-mammallakin satoja lukijoita joten kaipa sekaan muutama kriittinenkin kommentti mahtuu.
Kuinka monihan teistäkin kritisoijista tuntee blogin pitäjän OIKEASTI. Jos tosiaan ihminen arvioidaan ja tunnetaan sen perusteella mitä blogiin kirjoitetaan, niin voisin sanoa takaisin, että onpahan sairasta.
Ihmettelen myös sitä, että kuinka jollain on aikaa tulla ruotimaan tänne tällaisia asioita? Se ei minun mielestäni ole normaalia.
Se "maailmanparannus" siellä jarnan blogissa? Ihan kun me muut oltaisiin niiiiiiiiiiiiiiin tyhmiä, että meitä pitää valistaa koko ajan. onkohan hän uskovaisesta perheestä, vähän lahkolaistouhua tuo käännyttäminen...
tyylisunntauksia blogia ja huvituin. Siis ihan kyllä tavallisen näköisiä vaatteita! meillä likalla samantyylisiä eikä tulisi mieleenkään laittaa nettiin. Eri juttu jos oikeesti erikoisia ja tyylikkäitä lasten vaatteita /kokonaisuuksia...
Olet ihan oikeassa. Kuvat tulevat todennäköisesti säilymään netissä pitkään ja ne kaivetaan taatusti esiin joskus kouluiässä. Ainakin minusta olisi kiusallista, jos minusta olisi kymmenittäin tai sadoittain kuvia ja tarinoita verkossa, vaikka ne olisi otettu lapsena.