Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko blogisteilla jo ihan pakkomielle lastenvaatteisiin?

Vierailija
31.07.2010 |

Kun pitää valokuvata joka ikinen ostos?

Ja lapsen päällä se ja se merkki...

Mietin vaan, että alkaako mennä vähän normaaliuden yli, että kaikki tekemiset ja ostokset pitää raportoida omassa blogissaan?

Pidän itsekin vaatteista, älkää ymmärtäkö väärin, ja luen mielellään blogeja.

Mutta joskus mietin että elävätkö he vaan saadakseen kuvia tietyistä hetkistä....siis aina on aikaa ottaa tilanteesta kuva ja selostaa "tänään me tehtiin sitä ja tätä, ja mussukalla oli päällä..."

Luulisi että käy vähän raskaaksi ja teennäiseksi?

Kommentit (102)

Vierailija
61/102 |
07.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sisälukutaitoiselle: sille on synonyymeja myös tutkia, havainnoida, katsella, tarkastella, tarkkailla, analysoida, arvostella, eritellä, jäsentää, jäsennellä, ruotia, setviä, seuloa, katsastaa...

Korjataan kuitenkin: blogin lukijoiden eräs pakkomielle on uteliaisuus, inttäminen ja halu sanoa viimeinen sana.

Vierailija
62/102 |
07.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

arvostella ei tarkoita haukkumista

Sisälukutaitoiselle: sille on synonyymeja myös tutkia, havainnoida, katsella, tarkastella, tarkkailla, analysoida, arvostella, eritellä, jäsentää, jäsennellä, ruotia, setviä, seuloa, katsastaa...

Korjataan kuitenkin: blogin lukijoiden eräs pakkomielle on uteliaisuus, inttäminen ja halu sanoa viimeinen sana.

Sä olet aivan sairas, kuka täällä nyt taistelee viimeisestä sanasta? SINÄ. Entä minkä maan kielessä blogijulkkisten välirikon syyn ihmettely kääntyy sanaksi "arvostella" :D

Mene hoitoon! (ja äidinkielen tunneille)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/102 |
07.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sä vain väitit joksikin blogin pitäjäksi:-D Ja sä et malta olla sanomatta viimeistä sanaa...et....Mieti miksi;-D

Vierailija
64/102 |
07.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esimerkiksi venäjän kielessä ihmetellä, hurskastella, siunailla, esiintyä tekopyhästi ovat synonyymeja.

Vierailija
65/102 |
05.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

On toki jokaisen oma asia mihin rahansa laittaa. Jos tuo julkisesti jokaisen ostoksen blogissaan kaikkien tietoon, voi se aiheuttaa julkista keskustelua/kritisoimista.

Myöskin kritisoitiin tätä ekologisuuden ja vihreiden arvojen ristiriitaa kulutusmaniaan. Mielestäni aika ajankohtainen, tärkeä asia lapsille opetettavaksi tuo ekologisuus...

Vierailija
66/102 |
05.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

joilla 2 autoa ja jotka matkaa Thaimaahan lomalle...

Vierailija
67/102 |
05.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ostelee hulluna lastenvaatteita.

Vierailija
68/102 |
05.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että miksi Jarna ja Hanna on riidoissa? Ja mitä kauheaa Hanna on jarnalle tehnyt, kun tämä on rivienvälistä "haukkunut Hannaa mieleltään epävakaaksi" tai joksikin persoonallisuus häiriöiseksi (oliko nyt narsisti tms.)On kirjoittanut tulleensa petetyksi ystävyydessä tai jotain...

Vierailija
69/102 |
05.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos olet hänen tuttu? Tai siis Jarnalta, jos tämä haukkuu toista.

Vierailija
70/102 |
06.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

oikeesti Nöpö ?? Mulla oli ala-aste ikäisenä sen niminen marsu :D En oo enne ihmisellä nimee kuullu, vai onkoha lempinimi?

Vierailija
71/102 |
06.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei edes omista ajokorttia eikä (ympäristösyistä) matkusta kuin harvoin. Aivan älytöntä kuvitella että kaikki jotka kritisoivat esim. ylenpalttista vaatteiden ostelua olisivat sitten muissa asioissa todella epäekologisia.

Ja tuskin kukaan sinällään myöskään kritisoi vaatteiden hintaa, vaan lähinnä huonoa laatua. Monet (huom ei kaikki ;) halvat vaatteet ovat huonolaatuisia, kulahtavat heti eikä niitä voi kierrättää. Eli ihan oikeaa kerskakulutusta.

joilla 2 autoa ja jotka matkaa Thaimaahan lomalle...

Vierailija
72/102 |
06.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun pitää valokuvata joka ikinen ostos? Ja lapsen päällä se ja se merkki... Mietin vaan, että alkaako mennä vähän normaaliuden yli, että kaikki tekemiset ja ostokset pitää raportoida omassa blogissaan? Pidän itsekin vaatteista, älkää ymmärtäkö väärin, ja luen mielellään blogeja. Mutta joskus mietin että elävätkö he vaan saadakseen kuvia tietyistä hetkistä....siis aina on aikaa ottaa tilanteesta kuva ja selostaa "tänään me tehtiin sitä ja tätä, ja mussukalla oli päällä..." Luulisi että käy vähän raskaaksi ja teennäiseksi?

Pidän itse blogia ja olen miettinyt näitä samoja asioita.

Siksi välillä teen paljon asioita ilman että niistä 'raportoin' blogissani. Toisaalta blogissa kerron myös lasten kanssa menemisistä sukulaisille, että näkevät missä ollaan käyty - ja lasten kuvat siksikin, että näkevät lapset =O

Minusta on hyvä kyseenalaistaa kuluttamista. Voi, kunpa sitä tehtäisiin muillakin saroilla kuin vain lastenvaatteiden suhteen: esim. tarvitaanko kännyköitä - aina vain uusia, pitääkö ihmisten syödä lihaa jne.

Olen miettinyt monen blogin kohdalla sitä samaa, että taitaa olla jo vähän pakkopullaa - ja nyt en tarkoita lastenvaateblogeja, vaan tyyli- ja ulkomaisia life style -blogeja. Jokainen bloginpitäjä varmaan miettii, mikä on mielekästä ja mitä jaksaa/haluaa tehdä.

Itse en ymmärrä niitä, jotka hyökäävät jonkun tietyn bloginpitäjän kimppuun aina uudelleen ja uudelleen. Ja varsinkin lasten. Mutta varmaan vain kommentoivat sillä omalla tasollaan. Onhan tämä av-palstan taso nähty vuosien mittaan.

Vierailija
73/102 |
06.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä itsekään, miksi hyökätään jotain tiettyä henkilöä vastaan. Kyllä itse ainakin kyseenalaistan muunkin kuluttamisen, samoin tuttavapiirini. Ei ole autoa (asumme kaupungissa), olemme kasvissyöjiä ym.

Tässä kuitenkin pohdittiin lastenvaatteiden ostelua. Kaikkien tulisi tutustua lastenvaatteiden valmistajien työoloihin ja miettiä oma suhteensa osteluun uudestaan.

Vierailija
74/102 |
06.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä itsekään, miksi hyökätään jotain tiettyä henkilöä vastaan. Kyllä itse ainakin kyseenalaistan muunkin kuluttamisen, samoin tuttavapiirini. Ei ole autoa (asumme kaupungissa), olemme kasvissyöjiä ym. Tässä kuitenkin pohdittiin lastenvaatteiden ostelua. Kaikkien tulisi tutustua lastenvaatteiden valmistajien työoloihin ja miettiä oma suhteensa osteluun uudestaan.

... tässä keskustelussa ei juurikaan pohdittu lastenvaatteiden ostelua, vaan blogistien elämää. Olen tietoinen lastenvaatteiden valmistuksesta, mikä ei ole ihan niin yksipiippuinen juttu kuin sitä mediassa pyöritellään. Minua ihmetyttää syyllistäminen, joka kohdistuu juuri ja ainoastaan vaatteiden valmistukseen, kun ympäristön kannalta muut asiat ovat merkityksellisempiä.

Myös minä koen eläväni ekologisesti, vaikka pidän lastenvaateblogia. Eivät kaikki blogit ole vain yksioikoista ostelupäiväkirjaa. On paha hutkia ja miettiä blogistien elämää, jos ei tunne blogisteja ja elämää.

Vierailija
75/102 |
06.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

REPS, tuossahan se tuli kiteytettynä!"

Jokatapauksessa, ihan asiallinen kommentointiketjuhan tämä on. Niin kauan kuin bloggerissa voi ilmaiseksi blogiaan ylläpitää niin mahtuuhan sinne noita kaikenlaisia. On se vaan hyvä että voi itse valita mitä tahtoo lukea. Pari vuotta sitten luin noita molempia nimeltä mainittujen äitien blogeja vaan en enää. Jutut alkavat toistaa itseään ja kieltämättä niistä tulee vain se kuva että elämänarvon mittarina on lastenvaatteiden shoppailu. (Ei ehkä tuolla toisella, koska tekee paljon itse ja silloinhan voi jo puhua käsityöblogista) eikä siinä mitään pahaa, jokainen tekee rahoillaan mitä lystää mutta kun ei ole makua. Eikä tyyliä, vaan kahmitaan mitä halvalla saadaan.Huvittavinta tosiaan tuo EKOLOGISUUS, REPS!

Vierailija
76/102 |
06.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

REPS, tuossahan se tuli kiteytettynä!" Jokatapauksessa, ihan asiallinen kommentointiketjuhan tämä on. Niin kauan kuin bloggerissa voi ilmaiseksi blogiaan ylläpitää niin mahtuuhan sinne noita kaikenlaisia. On se vaan hyvä että voi itse valita mitä tahtoo lukea. Pari vuotta sitten luin noita molempia nimeltä mainittujen äitien blogeja vaan en enää. Jutut alkavat toistaa itseään ja kieltämättä niistä tulee vain se kuva että elämänarvon mittarina on lastenvaatteiden shoppailu. (Ei ehkä tuolla toisella, koska tekee paljon itse ja silloinhan voi jo puhua käsityöblogista) eikä siinä mitään pahaa, jokainen tekee rahoillaan mitä lystää mutta kun ei ole makua. Eikä tyyliä, vaan kahmitaan mitä halvalla saadaan.Huvittavinta tosiaan tuo EKOLOGISUUS, REPS! [/i

... näissä kommenteissa on yhtä paljon ristiriitaisuuksia kuin niitä väitetään olevan blogissa.

Jos blogissa kirjoitetaan muustakin elämästä, niin kommentti täällä: 'vähän tulee sellainen olo, että niitä juttuja tehdään lasten kanssa vain siksi, että voisi mainita blogissa.'

Jos blogissa on vain vaatteita, niin kommentti täällä: 'on kyllä vähän kumma, että elämässä ei ole muuta kuin lastenvaatteet'.

Et kai lue Ilta-Sanomiakaan uskoen kaikkea mitä siellä lukee? Pikkuisen pitäisi osata käsitellä lukemaansa jo tämän ikäisenä, kun palstalla kommentoi.

Mua ei taas kiinnosta käsityöblogit yhtään, mutta miksi alkaisin sitä täällä retostelemaan? Kai niihin lankoiin ja kankaisiin ja koneisiin menee kanssa rahaa...

Ja mihin se raha pitäisi muuten käyttää av-palstan mukaan? Vai olisko parempi, jos sitä ei olisi lainkaan?

Vierailija
77/102 |
16.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ärsyttää!!

Bloggaa lisäksi päivänselviä juttuja pitäen lukijoita idiootteina.

Eniten pisti silmiin teksti "en käytä aurinkovoidetta lapsilla..."

Vierailija
78/102 |
16.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä tiedät?

Vierailija
79/102 |
02.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lauantaille hauskuutta, kun ihmiset jaksavat ruotia bloggaajien elämää.

Vierailija
80/102 |
01.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleisellä tasolla minua kiinnostaisi, miten lapsia kohdellaan tasapuolisesti. Jos vaikka jollain lapsella on sata mekkoa ja muut vaatteet päälle, niin niissä on kiinni aika paljon rahaa. Siitä osa tulee toki takaisin, kun vaatteet myy. Saavatko kaikki lapset tavaraa yhtä suuren rahamäärän edestä ja jos eivät saa, niin miten tasapuolisuus hoidetaan?