Onko blogisteilla jo ihan pakkomielle lastenvaatteisiin?
Kun pitää valokuvata joka ikinen ostos?
Ja lapsen päällä se ja se merkki...
Mietin vaan, että alkaako mennä vähän normaaliuden yli, että kaikki tekemiset ja ostokset pitää raportoida omassa blogissaan?
Pidän itsekin vaatteista, älkää ymmärtäkö väärin, ja luen mielellään blogeja.
Mutta joskus mietin että elävätkö he vaan saadakseen kuvia tietyistä hetkistä....siis aina on aikaa ottaa tilanteesta kuva ja selostaa "tänään me tehtiin sitä ja tätä, ja mussukalla oli päällä..."
Luulisi että käy vähän raskaaksi ja teennäiseksi?
Kommentit (102)
Kateus vie kalatkin vedestä-tai sitten täällä on kateellisten lisäksi/sijaan puhtaan ilkeitä ihmisiä osa!
Onneksi tiedän ettei jarna näitä käy lukemassa, mutta omalta osaltani aion tehdä ilmoituksen asiattomasta ketjusta, sillä täällä on faktoina ruodittu perheen yksityisasioita kuten ammatteja, tulojen lähdettä ja mikä törkeintä, lapsen ulkonäköä!!!! Mitään ei ilmeisesti ole opittu entisistä kokemuksista!!!!Ilkeydellä ja pahan puhumisella ei ole rajaa!
Saa ylläpito tutkia sitten onko syytä tehdä kunnianloukkaussyyte tms,. näistä riittää julkisuudessakin esimerkkejä. IP-osoite on erittäin helppo saada selville ja sen jälkeen herjaaja voidaan saattaa käräjille.
Kiitos teille, jotka asiallisesti pystytte pohtimaan ajan ilmiötä nimeltä bloggaus.Harmi että näihinketjuihin ilmaantuu aina nämä ilkeät mätämunat pilaamaan hyvät mielipiteen vaihdot.
t: eräs blogeja tiiviisti seuraava
Osa näistä blogeista on vähän övereitä... MUTTA asian voi nähdä myös toiselta kantilta. Tämä bloggaaminen voi olla monelle päivän piristys (myös blogin lukeminen) Mun mielestä on hyvä asia, että kotiäiditkin vähän näkyy ja kuuluu sieltä kodin seinien sisältä.
Itse pidän eniten sellaisista blogeista, missä on joskus vähän säröjäkin. Pelkät vaateläjäykset ei inspiroi, jotain särmää pitää olla.
Monella nousee karvat pystyyn, minusta on hauska käydä seuraamassa mitähän bloggaaja on taas keksinyt. Ei kannata kauhean vakavasti ottaa:-)
Minua käy tämä mainittu bloggaaja melkein sääliksi. Vaikuttaa aika yksinäiseltä ja tuntuu että hänen kontaktinsa ovat vain netissä.
sitten jotkut tulivat haukkumaan kyseistä henkilöä. Ei siis kaikki tämän ketjun kirjoittajat ole herjaajia!
lasten ulkonäköä mitenkään, mutta se harmittaa toisten (jarnan) lasten puolesta, että nöppeli (oi niin ihanalla nimellä, kun nöpö, hän lastaan kutsuu) saa kymmenittäin mekkoja ja sun muuta (kalliimpaa kun entiset lindex-rytkyt), mutta pojalle ei tunnu ostavan tai "löytävän" yhtään mitään... pojasta ei myöskään ole kuvia eikä mainintaa enää nykyisin juurikaan. ihan kun häntä ei olisi enää, koska nöpölle nyt vaan on niin ihqumpia vaatteita!? :O
Mitä sitten????
Esim. Mimon menossa Hanna ei bloggaa kenestäkään paitsi nuorimmaisestaan.
Miksi muuten Hannalla niin harvoin omia ompeluksia lapsensa yllä? Onko ne liian rumia jopa hänelle itselleenkin? Vai eikö raski pitää Mimolla, kun saa 20e/paita ja sillä saa 4 paitaa H&M:ltä?!!!
"tää ois äiti ja tällä olis neljä lasta ja tää ois kauheen onnellinen"
-tosi hupsua! *reps*
mun mielestä enemminkin pelottavaa. kaikesta päätellen on juttuineen ihan tosissaan
Mä en osaa lainata muiden kirjoituksia. Oma teksti meni tuonne sekaan, mutta tosiaan minusta näyttää että Mimo käyttää paljonkin äidin tekemää vaatetta.
On hurmoksellista tilata netistä, hakea paketti postista tai vilauttaa pankkikortti kassalla ja kantaa ihanaa pakkosaada-kankaanpalasta liikkeen paperikassissa kotiin. On ihanaa pukea se oman kullanmurun päälle ja katsella, ihastella, nähdä toistenkin katseita, kateutta ehkä...
Bloggaamalla tämä kaikki jatkuu ja jatkuu. Ei ainoastaan oma perhe, vaan koko maailma, teoriassa ainakin, voi nähdä ostoksen ihmeellisyyden, kommentoida sitä, ihailla, kadehtia. Kaikki tämä ilmaiseksi. Joku viisikymppinen Burberryn trikoopaitaan ei enää olekaan niin iso raha, kun bloggaamalla - kuvaamalla sen useista kulmista, kirjoittamalla hurmioituneet kuvatekstit, esittelemällä lastaan tuo himottu pukine yllään - ostoksen ihanuuden voi moninkertaistaa.
Inhimillistä. Oikein tai väärin, kertokaapa se.
muutenkin kuin miehet? Itse ajattelen tuon olevan yleensäkin lastenvaatteiden arvostuksen nousua ja ulkomailla tutun lasten vaatteiden tyylikkyyden tuloa Suomeen. Jotkut bloggaajat yhdistää käsityöharrastuksen tuohon. Jokainen bloggaaja saa ola ainakin hiukan luova kirjoittaessaan ja valokuvatessaan. Semmoisista asioista sitä kertoo mistä itse tykkää, sisustukset, vaatteet, lapset hiekkalaatikonreunalla jne. ja se ennen on tapahtunut kavereille. Nyt samanmielisille netin kautta. Murroksesta ja uutuudesta kertoo se, että se herättää keskustelua ja ihmetystä.
Mä en osaa lainata muiden kirjoituksia. Oma teksti meni tuonne sekaan, mutta tosiaan minusta näyttää että Mimo käyttää paljonkin äidin tekemää vaatetta.
noiden blogistien lasten yksityisyys on täysin olematon? Voi jumalauta miten voi ihminen riistää lapsiaan. :( Äidit laittaa usein itsestään jonkun peilin kautta otetun usvakuvan tai sellaisia, missä näkyy korkeintaan vähän poskipäätä hiusten takaa, mutta lapsia tällätään lähikuvaan lähikuvan jälkeen.
Kyllä munkin lapset on mun mielestä kauniita kuin enkelit, mutta he omistavat itse ne enkelinkasvot, en minä! :O
On myös olemassa blogeja joissa on lastenvaatteita ja käsitöitä ja tavallista elämää. Niistähän sen näkee, että normaalia eloa elävät!
Mistä se raha tulee, se onkin hyvä kysymys.
mutta irvikuvallista kyllä, totta toinen puoli. Taitaa se blogisti näitä lukea ainakin tämänpäiväisen kirjoituksensa perusteella niin voisi päätellä. Sairaushan se on tuokin, toden totta. En kehtaisi vihreänä ihmisenä itseäni mainostaa jos ostaisin noin paljon halpakaupan vaatetta kun hän tekee. Järjetöntä, vaikka omathan ovat rahansa.
En kehtaisi vihreänä ihmisenä itseäni mainostaa jos ostaisin noin paljon halpakaupan vaatetta kun hän tekee. Järjetöntä, vaikka omathan ovat rahansa.
Niin, ei huonolaatuinen vaate kierrättämällä parane. Sama se, kenen päällä se ne muutamat käyttökertansa kestää.
Huoh, aina kun blogeja kritisoidaan, joku keksii heittää, että blogit kertovat vain yhden puolen bogistejen elämästä, vaateblogit kertovat vaatteista. Kaikki me varmasti ymmärrämme tämän.
Tämä lasten kuvien julkaisu netissä on arveluttavaa ja mielestäni oikeutetusti kritisoitua. Törsääminen, etenkin halpistuotteiden ostelu on epäekologista ja antaa huonoa kuvaa lapsille. Henk.koht. se kielii sisäisesti köyhästä elämästä.
muitakin kuin näitä lastenvaateblogeja joita seurata. Tuon yhden äidin blogi on kyllä mielestäni sekasotkuinen ja halvan oloinen, mutta eipä kai niillä prioriteeteilla muuta ostetakaan. Näkeehän sen niistä kotikuvistakin ettei ole varaa sisustaa, tai jos on niin makua ei ainakaan ole.