Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

!!!!Marrasmasut tiistaihin!!!!

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
11.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neuvola kuulumisia:

painon muutos:-200g

rr:110/66

sf:35

vaavi:rt

syke:144

pissa puhdas.

Kaikki siis hyvin:)

Tänään on masu taas tyhjentynyt oikein urakalla..ei ole kivaa:(Limatulppaa irtoilee mukavasti.Et synnytys varmaan melko lähellä..huiii:)Tosta rintapumpusta.Musta se oli todella tarpeen.Esikoisen kanssa kun oli vähän ongelmia tuon imetyksen kanssa niin sai tyhjentää tissit sillä.Pakko niitä oli välillä tyhjentää kun teki niin kipeetä ja tuntu et kohta ne räjähtää..

Sairaalakassi on ollut valmiina jo varmaan kuukauden kun lääkäri sanoi etttä kannattaa laittaa se jo valmiiksi.Koska kohdunsuu oli silloin jo 2 cm auki.Mulla on nyt oikein kunnon vapaapäivä:)Mies otti tytön mukaan ja menivät käymään tuttujensa luona.Minä se juoksin heti kauppaan ostamaan jotain hyvää:)matkaan lähti fazerin sinistä sitä uutta missä on mariannea.Ihanaa hemmotella välillä itseään:)ja mikä hiljaisuus:)

mut pitää mennä..jaksamisia:)

neeta&papu rv 36+6

Vierailija
22/28 |
11.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä sf-mitta mitattu viimeksi neuvolassa rv 32+4 oli 33cm.

Mutta tuolla äitiyspolilla vaan ultraavat ja sieltä painoarvio rv 34+5 oli 2500g.

Lääkärin mukaan, jos syntyy rv 38. painaisi silloin n. 3300g.

Tämä 3 raskaus ja aiemmat tulleet etuajassa, siksi tuo arvio rv. 38.

Eka syntyi jo rv 36+1.

Muuten olo nykyisin väsyneempi ja epämääräistä kipuilua mahassa.

Kohdunsuukin oli lyhentynyt puolella alusta ja pehmeänä ja auki n. 1cm...

Saa nähdä, koska sitä pääsisi jo tositoimiin.

Ihan suosiolla voisin jo luopua tästä pallomahasta :)

......ja kaikista odotus vaivoista samalla.....

t.marrasvaavi rv 35+4

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
11.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aattelin uudestaan kirjottaa...nuha sitte tuli. Kyl on kurja olo. Vauvaki painiskeli mahassa niin et piti pitkälleen mennä. Siinä sitte nukuinki tunnin verran. Pojat olivat isäsä mukana, nyt ootellaan alkaa noin lastenohjelmat. Vitsi et on kurja olo. Muistelin et aikasemmissakin odotuksissa olen tullu nuhaan loppuraskaudessa. Mistäköhän johtuu?? Liikkeet tuntuvat todella alhaalla ja se tekee kipiää!! Jaloista meinaa välillä tunto hävitä ja välillä tuntuvät niiin raskailta. Jokin hermo puristuksessa. Pitää lopettaa että ei mene ihan valituksen puolelle....

Eija ja eemeli 36+5

Vierailija
24/28 |
11.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin kirjoittelen pitkästä aikaa taas. Käytiin tänään verenpainekontrollissa ja paineet oli yllättävän korkealla, mutta lääkäri totesi kuitenkin että ei mitään hätää. Vauva liikkuu ja syke hyvä. Vaihteli aika paljon 130-170 oli sykkeet kun parikymmentä minuuttia niitä kuunneltiin. Ihana kuunnella sitä jumputusta. :) Vauvalle paino arvio oli nyt 3000g, kasvu on vähän hidastunu, mutta ei kuulemma syytä huoleen. silti ollaan keskiarvon kohdilla. Oli tällä kertaa NIIN paljon ystävällisempi lääkäri kun viimeksi vaikka olikin mieslääkäri. nyt näytti ultrasta meille vauvaa ja selitti mitä tekee, viimeksihän en itse nähny vilaustakaan vauvasta.. No nyt se näytti sitä ja näky vauva pikkuruiset sieraimetkin ja ihana nöpönenä :) Nyt verenpainetta seurataan neuvolassa ja seuraava aika äityispolille on paripäivää lasketun ajan jälkeen. Kätilöt siinä meinas kuitenkin että saa vauva syntyä aikasemminkin. On se aika jännää että kuukauden sisällä pikkuruinen vauva on tod näk jo syntyny. Tosin en ole supistuksia kauheasti tuntenu, en kylläkään tiedä miltä ne sitten tuntuu. Mahan kovetuksia on aika ajoin, eikös ne niitä harjoitussupistuksia ole..

Menenpä nyt sohvalle lepäilemään ja vauvalle sukkia neulomaan. hyvää illan jatkoa kaikille!

Annu rv36+3

Vierailija
25/28 |
11.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noeman kanssa näköjänsä ollaan samaan aikaan aloiteltu pinoa, joten siirränpä tänne tuon aamuisen kirjoitukseni. =)

Hormoonihirviö hyvä että kaikki hienosti siellä. Aikamoisia heittoja tuntuu olevan tuossa sf-mitassa mittaajasta riippuen.

Rapuäiti, hetken jo luulin että mitä?! ootko jo saanut tytön maailmaan kun noita aloitus otsikoita lueskelin. mut se olikin joku toinen rapuäiti vissiinkin??

Joku kirjoitti eilen että seisomisesta tulee huono ja pyörryttävä olo. Mulla on sama juttu, ei kestä kauaa seistä paikallaan. Pitää päästä istumaan, tai sit liikkua. Kävellessä ei samaa oloa tule.

(.) kävin aamulla neuvolassa. oli joku harjoittelija tällä kertaa, mukava kylläkin. sf 32, paineet hyvät, pissa puhdas, hb ok. painoa tullut 2 viikossa 2 kg. tuntuu paljolta, kun oon normaalisti ollut aika huono lihomaan, kai siitä on osa turvotusta. sormetkin on nykyään tämmöiset nakit ja nivelet on vähän kipeät kun sormia koukistelee.

Millä viikolla teillä on ollut viimeinen neuvolalääkäri? Mä sain ajan parin viikon päähän, silloin on rv 37. tuntuu aika myöhäiseltä, mut en sit tiiä. Ja eri lääkäri silloin, ärsyttää kun aina vaihtuu henkilö. olin ihan tyytyväinen edelliseen lääkäriin ja olisin halunnut samalle, mutkun ei onnistunut. kiukuttaa.

no, hyviäkin uutisia tänne. eilen tehtiin uusi vuokrasopimus, nyt meillä on koti tiedossa!! =) viikon päästä suunnilleen muutetaan.

Mukavaa loppupäivää kaikille!

gerda 34+6

Vierailija
26/28 |
11.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana olo kun viimeyön sain nukkua!!! Tyttö heräs kahelta ja kömpi viereen. Muuten oon nukkunu jopa ilman pissareissuja. Luksusta! No sillon kahelta kävin, mut en muuten. Ja herättiin vasta puol ysi. Sitten tuli kyllä kiirus tuonne perhekerhoon :) Päikkärit vetelin kans tytön kanssa tunnin verran. Kyllä sitä osaa arvostaa pieniä asioita :)

Vaavi muuten vaihtoi yöllä kylkeä. Nyt onkin tuolla vasemmalla ja potkii oikealle. Enkä ees siihen heränny. Ettii varmaan lähtökuoppiaan kun ei ole vielä kiinnittynyt.

Supistelee edelleen mutta ei kipeesti. Enemmänkin epämiellyttävästi. Huomenna äippäpolilla näkee sitten onko kohdunsuu auennut lisää. 2 viikkoa sitten oli 1 cm ja kanava lyhentyny ja pehmenny. Joo ja sitten saan taas painoarvion. Viikkositten oli jo sen 3,5 kg. Huips. Sf-mitta muuten oli rv 36+1 36,5 cm. Joku kyseli. Ja menee siis yläkäyrän yläpuolella. Painoa on tullut nyt n 10 kg.

PERÄTILAN KÄÄNNÖKSESTÄ joku kyseli mielipiteitä. No minulla vaavi oli pitkään perätilassa ja olisin ehdottomasti ollut käännöksen kannalla, jos ei olisi itse kääntynyt. Käännös itsessäänhän ei ole kivulias eikä vauvaa käännetä väkisin. Jos peppu nousee nätisti lantiosta ja vauva seuraa mukana käännetään. Jos on syvällä eikä tunnu seuraavan, jätetään käännösyritys sikseen. Pieni riskihän käännöksessä aina on ja muistaakseni myös sektiovalmius pitäisi olla aina kun käännetään. Mutta isoja riskejä ei siis koskaan oteta käännöksessä vaan ne tehdään harkitusta ja vauvaa/äitiä kuunnellen. Käännökseen ei myöskään ole pakko suostua, jos se ei tunnu itsestä hyvältä vaan aina voidaan valita sektio synnytystapana.

Sairaalakassin olen pakannut valmiiksi jo aikapäivää sitten ;) Ei vara venettä kaada. Jos olisi tullut kiirelähtö niin eipä tuo mies oikein osaa mitään tuoda tai löytää. Eli parempi näin. Ja haalarina sellainen samettipintainen kevyttoppistyyppinen puku kun syntyy viimeistään 3.11 enkä jaksa uskoa, että silloin olisi vielä pakkasta. Ja villapeitto siihen vielätarvittaessa päälle. Jos pakastaa niin sitten toppis.

Näin täällä tänään.

Rv 36+5

Vierailija
27/28 |
11.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu kaikilla olevan samat ajatukset eli lähestyvään synnytykseen ja pienen kotiutumiseen jo varaudutaan. Onneksi otitte puheeksi tuon sairaalakassin! En ollut sitä vielä ajatellutkaan... Jonkin verran täytyy vielä tehdä hankintoja. Supisteluja on ollut niin pitkään, että jotenkin ajattelisin tämän syntyvän pikemminkin etuajassa kuin myöhässä eli kohta alkaa olla kiirus ;-)

Vointi on ihan hyvä, lähinnä vain pientä närästystä ja muuta pikkuvaivaa. SF-mitta oli 31 eli keskikäyrällä ja painoa on tullut lähes 10 kiloa lisää - siis ihan normimitoissa mennään. Ensi viikolla on lääkäri (muakin ÄRSYTTÄÄ, että joka kerta on eri lekuri!) ja sitten saa vähän kuulla painoarviota. Ja sekin kiinnostaa, että onko kohdunsuu lähtenyt aukeamaan supisteluista.

Tsemppiä loppumetreille!

Helis, 34+5

Vierailija
28/28 |
11.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

jo kaksi viikkoa. sf-mitta oli nyt 33 ja verenpaine oli noussut 144/95, pe pitäs mennä otattamaan uudestaan ja pissa, jos siihen on jotain ilmaantunut. Ensi viikolla olis pe äitiyspolilla aika lääkärillä, mutta terkkari uhkas pistää lähetteen aikaisemmin jos paineet pysyy samana tai nousee. Ja varotteli näkö häiriöstä ja päänsärystä.

No pakkasin nyt sitten vauvalle valmiiksi turvakaulon päälle laukkun jonne laiton bodin,puolipotkuhousut, kokopuvun,puuvillahatun, äitiyspakkauksen vanupuvun ja 62 cm toppapuvun. Että jos kylmä ilma aattelin laittaa tuon toppa puvun mutta muuten tuo vanupuvun. Itselle en ole vielä sairaalakassia valmiiksi laittanut. Jos sen tekis huomennna. Ainakin omat shappoot+hoitoaine, huulirasva, deodorantti, hammasharja+tahna, hiusharja+renksuja ja tietysti muutama roskaromaani. Tuo huulirasva ja deodorantti on ehdoton kerran olin uutena vuotena synnyttämässä niin sairaalan kanttiinissa oli nämä esim loppunut ja mies toi mitä sattu muistamaan.

ukule rv 35+4