Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hassua tuo kirppistouhu :) Myyjät pyytävät hurjia

Vierailija
30.07.2010 |

hintoja ja päivän päätteeksi keräävät kamansa kokoon kun kaupaksi ei ole mennyt juuri mitään? Mitä järkeä tuossa touhussa on? Raijat samoja kamoja edes takaisin.

Tällaista olen pannut merkille. Olin itse myymässä Vermon kirppiksellä ja sain myytyä pöydän tyhjäksi kun pyysin hyvistä lasten vaatteista kohtuuhintaa. Esim. todella hyväkuntoisia lasten housuja 2 e, bodyja 20 senttiä yms. Haalareista yms. pyysin 8 - 10 euroa kpl(Jonathan. Silti rahaa kertyi näilläkin hinnoilla yli sata euroa eikä kotiin viemisiä jäänyt.

Kiertelin huvikseni aluetta ja jotkut pyysivät esim. kulahtaneista bodyista 1- 2 euroa!! Ei ihme jos jäävät myymättä.

Paras tapa saada nettoa ja päästä eroon turhasta vaatteesta on myydä halvalla.

Otttakaapa oppia!

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
30.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja raha, jonka sieltä saan on tavallaan ekstraa :)

Mulla on sun kaltaiset hinnat, tosin mukana on joskus jotain kalliimpaakin, jolle laitan ihan kunnon hinnan. Nämä ovat sellaisia juttuja, jotka tiedän saavani kaupaksi esim. huutiksessa, tyyliin Burberryn slipoveri yli 20 e ei mennyt paikallisella itsepalvelukirppiksellä, mutta lähti huutiksessa heti hinnalla 28 e.

Itsepalvelukirppiksen pitäjä ihmetteli kun myin mm. Elefantenin gore kenkiä hinnalla 3 e...Mutta kun ne olivat olleet meillä käytössä jo kolmella ja yksi nauhan lenksu oli irti jne. Pöytä tyhjenikin tuolloin jo ekana päivänä ja viikon tili oli reilusti yli 300 e.

Vierailija
2/24 |
30.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka on vaan muodostettu kojujen muotoon, kuten kauppahallissa ruuanmyynti. Samat mummot istuu joka kerta samojen pöytien takana.

Kirpparien tarkoitus on päästä tavarasta eroon ja saada pieni maksu, ja toisaalta taas ostajan saada hyvää tavaraa halvalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
30.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska niitä ei viitsi ihan pilkkahinnalla myydä kirppikselläkään. Huutiksesa menevät aina kaupaksi hyvää hintaan. ap

Vierailija
4/24 |
30.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jostain paljon, olkoon ne sitten vaatteita(merkki sellaisia), turvaistuin tmv. niin TUNTEMATTOMALLE jos myy, haluaa ok korvauksen (jo siksikin ettei ostaja ole joku trokari joka myy huimalla voitolla ko. vaatteen/tavaran eteenpäin).

Jos taas kalliimman tavaran mistä itse on kohtuullisesti maksanut LAHJOITTAA eteenpäin, se menee jollekkin tutulle. Ei kai kukaan täysin tuntemattomille lahjoita tavaroita?! Voin jollekkin tutulle (sisko, serkku, kaveri) antaa kalliinkin vaatteen tai vastaavan koska se menee tutulle. Mutta tuikituntemattomalle en ala käytännössä ilmaiseksi lahjoittamaan tavaraa (=kirpparilla arvokkaamman myyminen pilkkahintaan) koska en halua ehkä rikastuttaaa jotain trokaria tmv.

Mutta jos kyse on H&M lasten vaatteista jotka ovat edullisia ja joista haluan vain eroon, on aivan sama kuka ne halvalla ostaa (toki toivon että menee jollekkin jolla vähän rahaa eikä varaa ostaa uusia) ja uskon että harva trokaa edullisia lastenvaatteita (vaikka ilmeisesti heitäkin ketkun perusteella on, jos joku ostaa 0,20€ ja myy 0,50€ eteenpäin, itse en moista jaksaisi, ja tuskin kukaan jolla on normaalit tulot.)

Vierailija
5/24 |
30.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku myy 30centin voitolla bodyjä, hurja mikä bisnes! :) 10 bodya kun myy, saa kokonaista 3euroa voittoa! 100 bodua jos myy, saa oikein 30euroa! Miettikää mikä vaiva on haalia tuo 30kpl bodyja kirpparilta ja myydä "hyvällä" voitolla eteenpäin! :D

Vierailija
6/24 |
30.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jostain paljon, olkoon ne sitten vaatteita(merkki sellaisia), turvaistuin tmv. niin TUNTEMATTOMALLE jos myy, haluaa ok korvauksen (jo siksikin ettei ostaja ole joku trokari joka myy huimalla voitolla ko. vaatteen/tavaran eteenpäin).

Jos taas kalliimman tavaran mistä itse on kohtuullisesti maksanut LAHJOITTAA eteenpäin, se menee jollekkin tutulle. Ei kai kukaan täysin tuntemattomille lahjoita tavaroita?! Voin jollekkin tutulle (sisko, serkku, kaveri) antaa kalliinkin vaatteen tai vastaavan koska se menee tutulle. Mutta tuikituntemattomalle en ala käytännössä ilmaiseksi lahjoittamaan tavaraa (=kirpparilla arvokkaamman myyminen pilkkahintaan) koska en halua ehkä rikastuttaaa jotain trokaria tmv.

Mutta jos kyse on H&M lasten vaatteista jotka ovat edullisia ja joista haluan vain eroon, on aivan sama kuka ne halvalla ostaa (toki toivon että menee jollekkin jolla vähän rahaa eikä varaa ostaa uusia) ja uskon että harva trokaa edullisia lastenvaatteita (vaikka ilmeisesti heitäkin ketkun perusteella on, jos joku ostaa 0,20€ ja myy 0,50€ eteenpäin, itse en moista jaksaisi, ja tuskin kukaan jolla on normaalit tulot.)

Mutta jos lahjoitat vaatteen et saa siitä mitään, mutta jos myyt Popin paidan vaikka 3 eurolla sen 4 e sijaan, saat sentään 3e. Mutta lahjoittamalla 0e. Minusta on parempi olla 3e taskussa kun 0e.

Vierailija
7/24 |
30.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuota pitkää rimpsua, miksi lahjoittaa eikä myydä. No joo, olihan siinäkin hyvä vastaus, että ei halua kerryttää trokarien kassaa...

Minun vastaus on yksinkertaisempi, tunnepuolelta vedetään nyt. Alkaa vaan ärsyttää, kun kaikki pitää tosiaan myydä ilmaiseksi ja sitten sisuunnun, että hinta on tämä ja jos ei niin ei sitten. Lapsellista, ehkä? Mutta sehän on nyt vaan paita, no big deal jos se jää myymättä jääräpäisyyteni vuoksi :)

Vierailija
8/24 |
30.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ajatellaan jotain vähän vieraampaa, esim. työkaveri ja hänen (tai työkaverin lapsen) juhlia joihin usein saa kutsun, niin jos menen juhliin annan aika vaatimattoman lahjan. Tyyliin ylioppilaalle kukka ja 20€ tai vaikkapa tyäkaverille joka täyttää pyöreitä vuosia niin 20-30€ arvoinen lahja tai lahjakortti.

Jos taas oma siskoni/siskonlapset tai joku muu läheinen sukulainen tai ystävä juhlii, niin olen valmis panostamaan enemmän. Voin antaa 200€ tai vastaavan arvoisen lahjan jos tiedän sen tulevan tarpeeseen/olevan mieluinen. Eli läheisilleen sitä antaa enemmän, ja homma toimii molempiin suuntiin.

En ymmärrä MIKSI lahjoittaisin merkkitavaraa käytännössä ilmaiseksi eteenpäin (ok hinnalla voin MYYDÄ sitä eteenpäin) tuntemattomille, kun voi tavarat lahjoittaa ilmaiseksi myös tutulle. Myymällä muutamalla eurolla kalliin vaatteen tuntemattomalle (ehkä trokarille) en kostu siitä mitään, muutama euro sinne tänne, aivan sama.

Mutta lahjoittamalla kassillisen merkkivaatetta ilmaiseksi tutulle/sukulaiselle saan jotain vastineeksi, mikä yleensä on arvokkaampaa kun se muutama hassu euro mikä kirpparilla jäi saamatta (esim. lapselleni käytetyn polkupyörän ilmaiseksi, talkooapua muutossa, lastehoitoapua tarvittaessa jne. jne.)

Eli miksi myydä pilkkahintaan jotain, kun voi sen antaa ilmaiseksi sellaiselle joka muistaa tuon lahajan ja joskus "maksaa" takaisin tavalla tai toisella? Ja ylipäätään mielelläni annan vaatteita tutuille ilmaiseksi, olen niitä itsekkin saanut heiltä ilmaiseksi. Vastavuoroisuus toimii siis hyvin, mitä se ei toimi jos merkkijuttuja antaa lähes ilmaiseksi tuntemattomille.

Vähän sama juttu jos voittaisit 10´000€ mökkisaunan arpajaisissa eikä sinulla olisi möökkiä --> myisitkö mökin tuntemattomalle parilla tonnilla, vai antaisitko ilmaiseksi esim. siskosi mökille jossa sinäkin pääsisit toisinaan saunomaan ja se jäisi lähipiiriin.

Vierailija
9/24 |
30.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku myy 30centin voitolla bodyjä, hurja mikä bisnes! :) 10 bodya kun myy, saa kokonaista 3euroa voittoa! 100 bodua jos myy, saa oikein 30euroa! Miettikää mikä vaiva on haalia tuo 30kpl bodyja kirpparilta ja myydä "hyvällä" voitolla eteenpäin! :D

mietipä sitä! osa haluaa tyhjentää kaappinsa eikä tajua vaatteiden arvoa.

Vierailija
10/24 |
30.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli miksi myydä pilkkahintaan jotain, kun voi sen antaa ilmaiseksi sellaiselle joka muistaa tuon lahajan ja joskus "maksaa" takaisin tavalla tai toisella?

31 "Niin kuin te tahdotte ihmisten tekevän teille, niin tehkää te heille.

32 Jos te rakastatte niitä, jotka rakastavat teitä, mitä kiitettävää siinä on? Syntisetkin rakastavat niitä, joilta itse saavat rakkautta. 33 Jos te teette hyvää niille, jotka tekevät hyvää teille, mitä kiitettävää siinä on? Syntisetkin tekevät niin.

34 Ja jos te lainaatte niille, joiden uskotte maksavan takaisin, mitä kiitettävää siinä on? Syntisetkin lainaavat toisilleen, kun tietävät saavansa takaisin saman verran.

35 Ei, rakastakaa vihamiehiänne, tehkää hyvää ja lainatkaa, vaikka ette uskoisikaan saavanne takaisin. Silloin teidän palkkanne on suuri ja te olette Korkeimman lapsia, sillä hän on hyvä kiittämättömille ja pahoille.

Vierailija
11/24 |
30.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta lahjoittamalla kassillisen merkkivaatetta ilmaiseksi tutulle/sukulaiselle saan jotain vastineeksi, mikä yleensä on arvokkaampaa kun se muutama hassu euro mikä kirpparilla jäi saamatta

koska suurin osa sukulaisilta saamista vaatteista laitan suoraan roskiin

Vierailija
12/24 |
30.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta lahjoittamalla kassillisen merkkivaatetta ilmaiseksi tutulle/sukulaiselle saan jotain vastineeksi, mikä yleensä on arvokkaampaa kun se muutama hassu euro mikä kirpparilla jäi saamatta

Heittää hyväkuntoiset merkkivaatteet roskiin. vittu mikä daiju!

Vierailija
13/24 |
30.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei tosiaankaan, ja eivät edes ole oikeata kokoa ja väärää vuodenaikaa varten ja eivät ole sen tyylisiä mistä lapseni pitää

Olisit vaan myynyt jollekin tuntemattomalle joka sen halusi ja saanut hyvän mielen. Nyt minä istun täällä ja mietin miten kiittää sinua siitä että toit roskasi tänne

Vierailija
14/24 |
30.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En sinulta, osta.Hyvää voittoa ei kirpparilta saa. Samat rojut, viikosta toiseen. halvalla ja uudesta pöydästä ne ostetaan. tiedetään kuka tavaroita,joppaa,ainakin yrittää!

Vierailija
15/24 |
30.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei tosiaankaan, ja eivät edes ole oikeata kokoa ja väärää vuodenaikaa varten ja eivät ole sen tyylisiä mistä lapseni pitää

Olisit vaan myynyt jollekin tuntemattomalle joka sen halusi ja saanut hyvän mielen. Nyt minä istun täällä ja mietin miten kiittää sinua siitä että toit roskasi tänne

fiksu avaistko varmaan suusi ja sanoisit ääneentuon mitä täällä urputat!! Oikeesti oot tyhmin ihminen ikinä, mä en koskaan veisi mitään merkkivaatteita roskiin ennemmin vaikka neuvolaan. Mä en voi käsittää tuollaista järjrn köyhyyttä että että heitetään hyvi' vaatteita roskiin kunnei saada turpaansa auki. voi kiesus.

Vierailija
16/24 |
30.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

näitä, niin sanottuja, kirppareitten sekopäitä,joiden takia siellä ei viihdy..ei ymmäretä tarkoitusta.

Vierailija
17/24 |
30.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jossain siellä se varmaan on

tee hyvää niille jotka eivät voi maksaa takaisin

vai miten se meni

Muistaaks joku? Yhteiskuntamme on niiiin itsekäs kun olla voi, joten olis kiva vaihteeks kuulla jotain aivan erilaista

Vierailija
18/24 |
30.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sitten myydä hyvällä voitolla omalla pöydällä ne eteenpäin. Maksan bodystä 20 snt ja myyn sen hintaan 50 snt.

Vierailija
19/24 |
30.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kyllä sitä tavaraa on ihan tajuttomasti. Myin ihan 50 centtiä kappale vaate kuin vaate, ainut että P.O.P:n uuden veroisista paidoista halusin huimat 4 e kappale ja ne jäi myymättä, annan mieluummin jollekin sitten...

Vierailija
20/24 |
30.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sitten myydä hyvällä voitolla omalla pöydällä ne eteenpäin. Maksan bodystä 20 snt ja myyn sen hintaan 50 snt.