Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mä sitten luovutin tuon vauvan kanssa.

Vierailija
09.08.2010 |

Eli aloitan ihan alusta. Mulla on pian 7kk ikäinen poika. Alusta asti vauva on nukahtanut aina rinnalle, keinuttelen ja lauleskelen aina hänelle. Viikko sitten päätin, etten voi koko hänen elämäänsä häntä " keinutella " uneen ja päätin että rupean totuttamaan omaan sänkyyn itse nukkumaan.

Aloitin siten, että aina syömisen jälkeen laskin sänkyyn ja menin itse makamaan omaan sänkyyn ja silittelin vauvaa päästä, selästä-millon mistäkin. Kun vauva itki, silittelin häntä selästä ja lauloin-niin kauan kunnes rauhottui.

Viikon tätä koitin, mutta viime yönä hän huusi niin paljon, että päätin luovuttaa. Otin vauvan syliini, ja saman tien nukahti! Muuten sain melkein aina n. 30-60min häntä nukuttaa.

Nyt haluaisin vinkkejä, miten parhaiten saisin tuon lapsen totutettua nukahtamaan sänkyynsä, eikä minun syliin.

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
09.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielelläni ottaisin myös ideoita vastaan! Kiitos :)

Vierailija
2/17 |
09.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

aloittanutkin, nythän teit koko homman aivan tyhjäksi. Ei siihen mitään muuta keinoa ole kuin jo kokeilemasi, jonka siis mitätöit.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
09.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

16 vuotiaanakin joudut sylissä pitämään??!

Vauvan paikka on äidin sylissä. Tää on nyt sun juttus, miksi et voi olla äiti?

Vai napsuuko suu, pitäiskö päästä kenties lähibaariin bilettään...

Vierailija
4/17 |
09.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

nukahtamiseen

Vierailija
5/17 |
09.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että oon tyytyväinen ja onnellinen imetin vaan pari viikkoo ja vauva menee aina klo 21.00 nukkumaan omaan sänkyyn.. ja sillon me vanhemmat vietämme laatuaikaa saunoen ja ...

Vierailija
6/17 |
09.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt sää vaan viihdytät sitä!

Jos lapsi kitisee hurjasti, nosta syliin anna rauhottua, laske alas. Toista tätä.

Kohta voi kokeilla silittelyä, kaikki ei pidä silittelystä. Omat lapset kiskoo isompana kättä pois.

Vierailija
7/17 |
09.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

16 vuotiaanakin joudut sylissä pitämään??!

Vauvan paikka on äidin sylissä. Tää on nyt sun juttus, miksi et voi olla äiti?

Vai napsuuko suu, pitäiskö päästä kenties lähibaariin bilettään...

Tarkoitin sitä, että kun lapsi tottuu tuohon, että hänet nukutetaan siten, että on sylissä ja keinutetaan, niin ei siitä niin vain eroon päästä.

Kyllä mä olen lapselleni äiti, mutta en halua totuttaa lasta siihen että hän nukahtaa aina keinutteluun. Ja ei, ei todellakaan ole kiire bilettämään, koska en juo alkoholia :) Taitaa sulla on jotain ongelmia, kun heti aloitetaan tuollainen kanta. Entäs sitten kun lapsi menee hoitoon ? Eivät he sielä ala ketään sylissä pitämään ja keinuttelemaan uneen, ei ainakaan täällä. Pyysin apua, enkä mitään mollauksia :)

Vierailija
8/17 |
09.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oo ollu mikään ongelma. Imetyshomma sujunu mukavasti ja olen aina saanut itsekin nukkua. Ei oo vauvat valvottanu.

Kyllä ne aina jossain vaiheessa on halunneet omilleen nukkumaan ja osa jo kadonnu maailmalle omille teilleen :)

Vierailija
9/17 |
09.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä aikamme tytön kanssa taisteltiin iltaisin, ja lopulta todettiin että päästään kaikki paljon helpommalla kun annetaan nukahtaa syliin. Vähitellen siirryttiin omaan sänkyyn tyylillä syli -> vieressä -> omassa sängyssä silittäen.

Jotkut lapset tarttee enemmän aikaa oppiakseen nukkumaan yksin. Me ajateltiin, että koska lapsi koki sylin turvalliseksi niin se hänelle annettiin, ja pikkuhiljaa edettiin. Vauvat on vielä vauvoja, niin pieniä ihmisenalkuja. Ei ajateltu tuota ns. kasvattamisena vaan vauvan turvana. :)

Vierailija
10/17 |
09.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

oppii ilman syliä nukahtamaan :)

Ei meillä ainakaan 4- ja 7-vuotiaat enää syliin halua nukahtaa. Eikä olla mitenkään erikseen yritetty opettaa omaan sänkyyn.

Mitä pahaa siinä on jos vauva nukahtaa syliin?

Ei meidän pojat ainakaan siitä ole piloille menneet.

Vierailija
11/17 |
09.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vielä hänen ollessa 1v9kk ikäinen. nyt juodaan maitoa ja mennään sänkyyn uneen vilä hänen ollessa 1v9kk ikäinen. nyt juodaan maitoa ja mennään sänkyyn silittelen ja lauleskelen "vauvani" uneen

Vierailija
12/17 |
09.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahden lapsen kokemuksella vinkkaisin että älä stressaa! Tee niinkuin parhaalta tuntuu. Jos sinulle nyt tässä tilanteessa vielä ok että nukahtaa syliin, niin anna nukahtaa. Meillä on nukutettu syliin niin kauan kun ovat halunneet, mutta nyt jo molemmat nukkuvat sänkyyn. Isosisko kyllästyi sylittelyyn vuoden ikäisenä ja pienempi puolivuotiaana. Joten lapsentahtisuutta ehdotan! Isosisko myös omaaloitteisesti muutti omaan huoneeseen kaksivuotiaana (jossa kylläkin oli tottunut nukkumaan päikkärit). Anna mennä omalla painollaan, jos vaan nyt jaksat sylittelyä!

Vierailija
13/17 |
09.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

hoitohenkilökunta hoitaa siellä omalla tavalla työnsä. Älä sä siitä huolehdi. lapsi on nyt 7 kk ja haluaa olla äidin sylissä, jos sulla ei ole tärkeämpää tekemistä niin ole vauvasi kanssa.

Vierailija
14/17 |
09.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

munturvalliseen syliin. Oi niitä aikoja. Nyt 2 v vaan riehuu ja harvoi haluaa syliin :( On isänsä sylissä kylläkin, nyyh.

Vierailija
15/17 |
09.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka on Herra Jestas?

Vierailija
16/17 |
09.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

imetyksen lopetin kun lapsi oli 2,5v ja silloin muutin iltarutiineja niin, että nykyään nukahtaa omaan sänkyyn (mun ollessa vieressä) viiden minuutin kuluessa.

Vierailija
17/17 |
09.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä tavalla se nyt bilettämiseen liittyy tuo vauvan nukuttaminen? Älä sinä AP tollasista välitä, täällä tuntuu olevan aina joku mätämuna paikalla joka ei oikeasti tiedä asioista hevon kukkua, pitää vaan päästä jossain netissä pätemään kun oikeassa elämässä ei ole kanttia...

Mut hei sinuna tekisin nyt niin, että jatka sitä tassuttelua, älä lauleskele öiseen aikaan,vauva tulkitsee sen niin että äiti haluaa seurustella. Meillä yöt olleet todella vähäeleisiä,vaippa vaihdetaan vain jos on todella tarvis. Mikäli otan öiseen aikaan omaan vauvaani edes kunnon katsekontaktia niin tyttöhän virkistyy heti kujertelemaan ja jokeltelemaan. Meillä syödään yöllä jos syötättää ja sitten kipin kakin omaan pinnikseen jatkamaan koisimista.

Jatka vain sitkeästi, kyllä se siitä! Tsemppiä ja jaksamista!!