Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Syitä, miksi täydellinen suhde kariutuu muutaman vuoden kuluttua?

Vierailija
30.07.2010 |

Suhde, jossa aluksi kaikki on juuri niin kuin pitääkin, päätyy neljän-viiden vuoden kuluttua eroon. Mikä syyt tähän voi johtaa?

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
23.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse esimerkiksi olen seurallinen ihminen ja vaan tykkään tehdä asioita joista nautin mieluummin seuran kera kuin yksikseni.

Mutta eihän yksinelo tarkoita jatkuvaa yksinoloa. Enemmänkin mietin sitä, miksi siitä otetaan niin hirmuiset paineet siitä kumppanin löytämisestä, että kaikki muu unohtuu.

Lapsen hinkuamisen vielä ymmärrän naisten ollessa kyseessä.

Vierailija
22/33 |
23.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta eihän yksinelo tarkoita jatkuvaa yksinoloa.

En tiedä miten nämä kaksi eivät olisi sama asia. Jos elää itsekseen ja on kuitenkin suhteessa, niin kaikki hyvin kun ollaan yhdessä mutta lopun aikaa ikävöi ja kärsii siitä ettei ole seuraa. Jos ei ole edes sitä etäsuhdetta, niin aika yksinäinen sitä on. Ei ystävät ja kaverit taivu kaikkeen ja ole aina samalla lailla valmiita "seuraa pitämään", kuin oma puoliso.

Varmaan riippuu elämänvaiheesta, miten nämä kokee. Itsellä meni eron jälkeen yli vuosi, ennenkuin ylipäätään kenenkään seura kiinnosti. Tahdoin olla vain yksin ja nautin siitä suunnattomasti. Nyt en viihdy yksin edes puolta päivää, tuskastumatta. Vaikka kaikenlaista puuhaa ja harrastusta onkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
23.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja täydellistä ihmistä ei edes ole, korkeintaan tahto antaa kuva ja kokea itse niin.

Vierailija
24/33 |
23.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä miten nämä kaksi eivät olisi sama asia. Jos elää itsekseen ja on kuitenkin suhteessa, niin kaikki hyvin kun ollaan yhdessä mutta lopun aikaa ikävöi ja kärsii siitä ettei ole seuraa.

Kärsii? Tässäpä vasta asian ydin onkin. Kärsivätkö läheskään kaikki? Minä en. Ja suurin osa päivistä menee kumminkin töissä, ja siellä yleensä on muitakin.

Itselläni taas iän myötä muiden seura kiinnostaa aina vain vähemmän. Tosin internetin foorumikirjoitukset ovat myös sosiaalisuutta.

Vierailija
25/33 |
24.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ainakin elin suhteessa mutta eri osoitteessa. Ikävöin toista ja kaipasin HÄNEN seuraansa -> kärsin. Koska rakastin. Tämä foorumikirjoittelu ei ole oikeaa sosiaalisuutta. Toisille voi riittää, minulle ei.

Vierailija
26/33 |
30.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

täytyy hoitaa, ei ne kukatkaan kastelematta elä. Ja yleensä asioita pitää itsestäänselvinä, ei osaa arvostaa ennen kuin menettää. Minä menetin kerran, nyt olen kyllin vanha ymmärtämään sen rakkaimman arvon, ja pidän kyllä kiinni!

Vierailija
27/33 |
30.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehellä ollut suhde toiseen naiseen samanaikaisesti yli vuoden ajan. Missä menty vikaan?

Vierailija
28/33 |
30.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

pettämisen suhteen.

Hyvä, että eroon päätyi.

Vierailija
29/33 |
30.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

arki koittaa. Eikä se sitten niin täydellistä olekaan. :)

Vierailija
30/33 |
30.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset haluavat eri asioita, arki ei toimi, onhan noita syitä.

Vierailija
31/33 |
30.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaa retkun jota hyysätä ja haukkua.

Vierailija
32/33 |
30.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ollutkaan täydellinen.

Vierailija
33/33 |
30.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun se alkuhuuma on mennyt ohi, kiinnostus loppuu. Pitkän suhteen pitää perustua muuhunkin kuin "voi kun mä tykkään iih" -tunteille. Samat arvot, yhteinen päämäärä pitää suhteen pystyssä ja luo kunnioitusta toista kohtaan.