Miten narsisti toimii, jos se jätetään?
vai pystyykö jättämään, jättääkö rauhaan. tuntuu ettei kovin helpolla pääse eroon.
Kommentit (9)
kun on erottu, vainoaa, erilaisin keinoin, seurailee, mun ex esim lähetti haukkumakirjeen musta uudelle miehelle, käytti lapsia saadakseen mun puhelimesta numeron ja sitä kautta osoitteen. puhuu lapsille paskaa susta, ei äiti teistä välitä jne.
ja kiusaa minkä ehtii. Ei ole vitsi eikä ilkeilyä vaan todellinen kokemuksen ääni
aloin käyttäytyä kuten hän. Eli oli täysin välinpitämätön sen sijaan, että olisin passannut ja levitellyt sitä punaista mattoa sen jalkojen juureen. Näin sain narsistin jättämään minut. Yrittäähän hän edellen kontrolloida minua. EN saisi olla sukulaistensa kanssa tekemisissä ja lapsellekin laittaa pimeitä sääntöjä. Vihaa minua yli kaiken
Mulla kokemusta vain miesnarsistista, mutta se oli kyllä ihan yhtä helvettiä se eron jälkeinen aika. Uhkailuja, vainoamista, puhelinterroria.. välillä yritti "hyvällä" eli esitti katuvaa ja rakastavaa ja yritti kiemurrella takaisin suosioon, kun ei onnistunut niin taas alkoi häiriköinti..
Koko ajan saa pelätä mitä mies seuraavaksi keksii, soittaako joku asianajaja jostakin jutusta vai tuleeko postissa kenties haaste. Miehellä nyt jo neljäs asianajaja menossa kun aiemmat eivät enäää suostu ajamaan hänen juttuja minua vastaan, nykyisin en suostu keskustelemaan edes hänen asianajajiensa kanssa vaan siirrän keskustelun suoraan omalle asianajajalleni joka tuntee historian ja miehen metkut perinpohjin.
Mistäs sitten aloittaisin, aluksi oli uhkailuja puhelimitse ja kasvokkain, sitten tuli pihalle riehumaan yrittäen tunkeutua taloon sisälle. Sai vuoden lähestymiskiellon ja tuomion kotirauhan häirinnästä. Laittomia uhkauksia syyttäjä ei lähtenyt ajamaan enkä jaksanut niitä itse viedä eteenpäin.
Lapsen kiusaamista ja uteluja hänen kauttaan missä ollaan ja minne mennään, oikeudessa sain yksinhuoltajuuden ja mies tuomarilta tiukan puhuttelun miten lapsen seurassa käyttäydytään ja tiukat tapaamis- ja puhelinsoittoaikataulut ja.
Tänä kesänä kiusasi lasta sillä että he eivät nyt pääse lähtemään miehen kotimaahan lomamatkalle, koska "minä en päästä". Tosiasia on se että hän käytti lomansa mökin remontoimiseen ja sukulaistensa vierailuun täällä Suomessa. Kiva kuitenkin yrittää vierittää syy lapsen silmissä minulle, onneksi lapsi on jo sen verran iso ja fiksu että ymmärtää mikä on oikea versio.
Puhuu minusta pa...aa sukulaisilleen sekä yhteisille ystävillemme ja tuttavillemme, onneksi ihmiset kuitenkin tuntevat sekä hänet että minut joten osaavat laittaa hänen juttunsa omaan arvoonsa.
Sanoisin että paras neuvo mitä olen ikinä saanut narsistin kanssa toimimisesta on se ettei ole hänen kanssaan missään tekemisissä eikä etenkään anna narsistin huomata että millään hänen toimillaan olisi mitään merkitystä minulla. En hermostu, pillastu, suutu tai muutenkaan huomioi tai kommentoi yhtään mitään hänen tekemisiään kenellekään muulle kuin asianajajalleni. Silloin narsisti ei saa mitään tyydytystä tai nautintoa ja ehkä ajan mittaan kyllästyy ja jättää minut rauhaan.
Pahan luokan narsisti on niin arvaamaton, että on vaikea tietää, mitä hän seuraavaksi tekee. Voi suunnitella kostoa pidempäänkin, mutta aika varmaa on, että se tulee. Jos on yhteisiä lapsia niin käyttää 100 % varmasti heitä aseena. Ikävintä tämä tietysti on, jos henkilö sattuu olemaan lasten äiti, koska silloin lapsilla on aika heikot mahdollisuudet selvitä täyspäisiksi aikuisiksi. Miehille taas taitaa olla aika yleistä eron jälkeinen vainoaminen. Naisten ei tarvitse kun lapset ovat niin kätevä ase.
joskus tuntuu, että nyt asiat jo sujuu, mutta hetken päästä sitä on siinä suossa jälleen.
Mutta periksi en anna.
...sinnittelisin parhaani mukaan, kunnes lapset ovat muuttaneet pois kotoa ja itsenäistyneet. Sitten vain lähtisin. Katoaisin kertarysäyksellä. Mahdollisuuksien mukaan siirtäisin etukäteen omaa omaisuuttani turvaan, mutta jos olisi pakko, jättäisin kaiken taakseni. Se on helpoin keino.
Katteettomia lastensuojeluilmoituksia, uhkailuja että tekee minusta rikosilmoituksia (ei ole poliisilta kuulunut mitään), rahakiristysvaatimuksia, tapaamisoikeuksilla kiusaamista, oikeusprosesseja ihan kiusaamistarkoituksessa (rahaa palaa minulla asianajajaan)...
Enkä usko että lopettaa koskaan. On ollut uusissa naimisissakin jo monta vuotta.