***LOKAKUISTEN Tiistai***
Kerrankin olen pinoa aloittamassa, enkä ole edes aktiivisimpia kirjoittelijoita :)
Heräisin kahdelta ilkeään tunteeseen ja raahauduin unenpöpperössä pisulle. Hetken kuluttua tajusin et se olikin ilkee suppari mikä mut herätti. Seuraava tuli noin 5 min kuluttua ja sitä rataa on jatkunut kohta siis jo tunnin. Spparin kesto on noin minuutista puoleentoista. Teholtaan ovat ihan eri luokaa kun aiemmat harjoitussupparit, mutta eivät kuitenkaan vielä niiiin kipeitä että pitäisi lähteä...? KAI? Tämä on kolmas synnytys ja taidan tällä kertaa odottaa että oikeesti ei voi enää olla kotona. Esikoisesta menin ehkä hätiköiden synnärille ja keskimmäinen käynnistettiin. Pitääkä peukuja etten tuu enää aamulla tänne kertomaan siitä kuinka supparit loppui :D
Terkuin täysin oma napainen QOF ja rv 39+0
Kommentit (49)
Päippy71 tuossa jo ehti kyselemäänkin mun kuulumisiani :)
[b]Kaikki oli hyvin!!![/b] Ja ei ollut mistään vakavammasta edes kyse!!! Kysyin, että mitä haittaa siitä mahanympäryksestä olisi ollut, jos siis olisi ollut liian pieni. Ja lääkäri (todella mukava ja kertoi kaiken, kun kysyin!) kertoi, että vauvan paino arvio tehdään mahanympäryksen ja reisiluun mukaan. Ja koska hänen mahalaukkunsa näytti pienemmältä niin painoarvio oli myös aika pieni näille viikoille! Eli sitten he olisivat alkaneet miettimään miksi vauva on niin pienikokoinen.
Mutta tosiaan kaikki on vauvalla hyvin ja painoa sillä on jo 3kg.
Tällästä tällä kertaan, en nyt jaksa kauemmin koneella olla.
Kaisa 38+2
PS: Kiitos teille, jotka jaksoitte tukea ja kirjoittaa lohduttavia sanoja!!! Ne auttoi mua oikeasti jaksamaan ja uskomaan, että kaikki on kunnossa niin kuin olikin!!! :)
Kävin eilen neuvolassa ja kaikki oli ihan hyvin. Hemppa oli noussu (kiitos rautatablettien) 134, verenpaine pikkusen koholla normaaliin 132/78, sf 35cm (noussu sentin edellisestä käynnistä), vauvan syke 150-160, ressukalle tuli hikka kesken sydänäänien kuuntelun! :) Ei sentään kuulunut masusta että *hik* :))
Turvotusta oli taas ja painon muutos/vko 1145g...auts!! No, edellisellä kerralla tässä kohtaa tuli pikkusen miinusta. Kokonaisuudessaan painoa on kertynyt jo 15,5kg ja kyllä on olokin kuin maitovalaalla ;) Tytsy on nätisti rt:ssa mutta saisi alkaa jo laskeutua.
Suppareita tulee aina välillä, yöllä enemmän vessareissujen yhteydessä. Nukkuminen on onnetonta ja terkka antoikin uuden ajan lekurille jotta se kirjottaa mulle jotain unilääkettä. Onko joku teistä saanut unilääkkeitä? Onko niistä haittaa vauvalle ja auttaako ne ylipäätään? Mietin vain että uskallanko semmosia ottaa...Olishan se ihana saada nukuttua kunnolla, nyt vaan väsyttää koko ajan ja on mieli matalana sen takia. Eilenkin itku vain tuli, ei mahda mitään. Olen muutenki semmonen herkkis, kauhistuttaa ajatus josko sitä sairastuu vaikka synnytyksen jälkeiseen masennukseen...*maalailee piruja seinille* Toivottavasti ei kuitenkaan. Täytyy uskoa että tämä on ohimenevää ja vauva tuo tullessaan aurinkoa ja iloa =)
Nimi vauvalle ollaan jo päätetty, tosin täytyy nyt ensin odottaa että vauva syntyy ja näkee onko hän nimensä näköinen tyttö! Kovasti nimeä ollaan makusteltu ja paremmalle se maistuu mitä enemmän sitä ajattelee! =)
Kesälaituri rv 38+3
Heti alkuun lämpöiset onnittelut nyyttinsä jo saaneille, teitä alkaakin olla jo tosi monta! Olen seuraillut viimeaikoina lähinnä syntyneiden pinoja ja synnytyskertomuksia kun nämä pinot on niin pitkiä, ettei ole aika riittänyt koko pinon lukemiseen.
Mulla vähän samanlaisia tuntemuksia kuin heffaklumpenilla, eli en vielä malttaisi luopua tästä masusta. Tilanne on kuitenkin erilainen koska odotan vasta ensimmäistä, mutta tämäkin antoi odottaa tuloaan pari vuotta ja koskaan ei tiedä saako raskautta kokea enää uudestaan. Tietysti vauva on ihana saada syliin, mutta on se kiva kaveri masussakin =)
Kesälaiturille: meidänkin vauvalla oli viime neuvolakäynnillä hikka ja se oikeasti kuului siitä sydänäänilaitteesta, aikas hauskalle kuulosti hikottelu kaijuttimien kautta.
Oma olo ihan hyvä, pari päivää on nyt tuntunut pientä painetta liitoksissa, alkakohan laskeutumaan/kiinnittymään? Täytyy varmaakin sairaalakassit jo pakata, vaikka en uskokaan, että vauva vielä tällä viikolla syntyy.
Hyviä vointeja ja niitä tehokkaita, oikeita supistuksia niitä haluaville...
Sittis rv 39 + 2
Sain vihdoin aikaiseksi kirjoitettua tänne, seurannut olen kyllä päivittäin pinoja...Paljon onnea vauvelinsa saaneille!!! (" vähän katellinen" ). Nyt on mulla
menossa vk 41+0 ja suppareita vain silloin tällöin. Pe äippäpolille sit...toiv.jotain tapahtuisi ennen sitä:) La oli 4.10. Ihana lukea et täälä on muitakin, joilla mennyt yli...nää päivät kun tuntuu niiin pitkiltä. Vointi onneksi muuten ollut suht hyvä.
Ihanaa, että vauvallasi kaikki hyvin!! Ja varmasti kivi vierähti sydämeltä, kun sai jutella mukavan lääkärin kanssa. Oispa kaikki lääkärit yhtä mukavia. Nyt saat rauhallisin mielin odotella sinäkin. :)
T: Hemulii_i
Osaakin olla veto pois. Poika heräs pirteänä kuin peippo ennen kuutta ja itellä silmät ihan ristissä. Oma oli mokani kun tuli valvottua liian pitkään, mutta illalla sitä väsymystä ei tuntunut...
HEFFAKLUMPEN kirjoitti samanlaisia ajatuksia mitä minä olen täällä pyöritellyt. Hassua kun itselläkään ei ole mitään kiirettä synnyttämään. Esikoisen kanssa mieli oli malttamattomampi ja odotin innolla milloin pääsee tosi toimiin, nyt tuntuu, että haluaisin pitää vauva mahassa vielä kauan. En tosin siksi, että tämä vauvamaha olisi niin ihana, vaan ihan siitä syystä, että tuleva elämänmuutos jollain tavalla pelottaa. Esikoisen kanssa on nyt suht helppoa, vauva väkisinkin muuttaa arjen kuvioita ja pelottaa miten kaikki löytää paikkansa. Ja tuntuu, että elämässä on nyt niin monta stressitekijää (remontti, miehen kaksipäiväinen työreissu kauemmas), että olisi ihana jos vauva viivyttelisi vaikka marraskuun puolelle. Laskettuaika siis ihan kuun lopussa, joten niin voi hyvinkin käydä. Esikoinen syntyi viikon etuajassa.
NASULI78:n odotusta olen kanssa seurannut erityisellä mielenkiinnolla, koska meidänkin vauvalla todettiin rytmihäiriöitä muutamia viikkoja sitten. Ultran mukaan kaikki ok, mutta tottakai sitä jännittää onko kaikki varmasti kunnossa.
Liitoskivut ovat myös tuttu seuralainen täällä, osaavat välillä olla tosi kipeitä. Eka raskaudessa ei tällaista vaivaa ollu, onkohan paikat nyt jotenkin löysemmät...
Onnea vauvansa jo saaneille ja muille pitkää pinnaa ja mukavaa loppuodotusta!
Sonys (joka hipsii keittämään vahvaa kahvia)
Ä-POLIKUULUMISIA:
Verenpaine taas koholla; 166/92 ja toisen kerran mitattuna 162/92. Ei ollu kyllä aivan realistinen aika ottaa, kun jouduin kiskomaan paitaa päältä, mutta kuitenkin. Pissassa valkuainen heikosti plussalla. Jouduin seurantaan. Neuvolassa pitää ravata koko viikko mittauttamassa paine ja antaa pissanäyte ja ens viikolla pitää mennä uudestaan ä-polille ultraan. Vauvan kasvua nyt myös seurataan, koska kasvaa tällä hetkellä -2 alle käyrän. En tosin tiiä mitä se käytännössä tarkottaa, mutta on hiukan pieni kokoinen normaaliin verrattuna. Painoarvioksi lääkäri sai nyt 2700g. Epäili, että kasvu kulkee geeneissä. Lääkäri ei saanut päätä mitattua kunnolla, koska vauva niin alhaalla, joten tuo painoarviokaan ei kovin 100 varma ole, mutta sinne päin kuitenkin. Seurataan. Jouduin käymään myös verikokeissa (5plo) jossa nähdään onko raskausmyrkytystä. Huomenna tiedustelen tuloksia.
Kohdun suu oli sormelle auki, kohdunkaula epäkypsä. Lääkäri sanoi, että voi syntyä vaikka jo tänään tai sitten lasketunajan jälkeen. Ei voinut asiaa arvioida. Paska lääkäri oli muutenkin ja vi**uttaa! Siltä sai sellasen kuvan, että vauva ei ole normaali vaikka ei se mistään muusta huomauttanutkaan kuin kasvusta. Jäi vaan sellanen tunne. No sulattelemme asiaa nyt huomiseen.
Eilen oli mysö paskapäivä, koska jouduimme lopettamaan kissan ja kävimme vielä illalla hautaamassa sen. Sitä tulikin sitten itkettyä koko päivä..ja surettaa kyllä vieläkin.
Sori, tänään jää multa kommentit väliin.
Palailen.
-Pepca rv 37+6-
puistossa käytiin lasten ja koiran kanssa,ihana ilma kävellä ulkona!
KAISA:voi kun ihanaa että kaikki oli niinkuin pitikin!nyt voit ottaa rennosti.. :)
TIIKERIKALA:ollaankohan me samaan aikaan laitoksella,jännäksi käy!!
mun seuraava käynti on verikokeiden tulosten mukaan to tai ma..ja käynnistys edessä hyvin todennäköisesti.
nyt ruuan laittoon,mutta pian taas.. ;)
-nasuli
meillä on nyt tuo tilanne rytmihäiriöiden kanssa parantunut huomattavasti;lisälyöntejä tulee enää satunnaisesti,vaikka välillä tilanne oli niin" paha" ettei sydänkäyrää saatu otettua..todennäköisesti sitä kypsymättömyyttä sitten..?kyllähän se tietysti huolettaa aina jos on jotain poikkeuksellista.mikäs teillä nyt tilanne?tsemppiä sinnekin!! :)
PEPCA:surku että jouduitte kisusta luopumaan,osanotto!!
ei varmasti ainakaan mieltä nostata..
jaksamista ja tsemppistä sinne!!
ultran mukaan on muuten samankokoinen kaveri tulossa meille,kuulema ihan norm.kokoinen.edellisetkin ovat olleet aika tasan kolmisen kiloa.
mutta nyt ruuan pariin..
-nasuli
Pitkää pinoa taas pukkaa..
ONNEA vauvansa jo saaneille ja käynnistykseen tai sektioon menijöille!
Kovasti voimia Waimolle liitoskipuihin! Täällä on äitynyt kivut melko pahoiksi myöskin. Yritin tuossa nukkua, mutta ei siitä mitään tullut kun sattui niin #&%¤ paljon! Nytkin tässä koneella istuminen sattuu ja kävelemisestä ei tahdo tulla mitään. Sisäreidet ja alaosa on ihan hellänä ja pelkkää kipupistettä...
En yksinkertaisesti muista mitä kaikkea piti kommentoida, joten se jääköön.
Neuvolasta kotiuduin aamupäivällä. Kaikki oli hyvin. Paino laskenut (!) -450g/viikossa, sf-mitta edelleen 37cm. Th arvioi vauvan painavan yli 4 kiloa, mutta ei uskaltanut arvioida, että kuinka paljon yli, koska yleensä arvioi yläkanttiin. Oletan tän tarkoittavan, että iso oli. Nyt 2 kertana peräkkäin kun oon mennyt maate siihen tutkimuspöydälle, niin täti on kommentoinut, että: " ahaa, taisi supistus tulla?!" ja odottanut vähän aikaa. Johtuu ilmeisesti siitä, että vaavi punkeaa pepun aina ylös tms., mutta mitään kipua tai tunnetta supistuksesta en itse ole huomannut. Tiedä sitten.. seuraava aika on viikon päästä. Sain ohjeeksi kävellä, jos haluaisin nopeuttaa synnytyksen lähestymistä. Näillä kivuilla se tuntui lähinnä kettuilulta. Ja joka kerta olen nyt viime aikoina saanut muistutuksen olla ostamatta 50 cm vaatteita, koska ne ei meidän vauvalla kuulemma mene kuin kerran, jos sitäkään. Eipä niitä ole muutenkaan tullut ostettua..
Suppareita ei omasta mielestä ole ollut, mutta vihlontaa senkin edestä. Tänään olisi vaavin laskettu syntymäpäivä mutta itse juhlan päähenkilö puuttuu. Liekö tullut vanhempiinsa ja on siksi myöhässä..
Siinäpä sitä omia löpinöitä..taidan tästä lähteä ruoanlaittoon.
Suppareita kaikille meille!!!
Rv 40
Omaa napaa: Eilinen oli taas oikein väsymys päivä ja alkoi pienellä päänsäryllä, kävin sitten töissä ohimennen mittauttamassa paineet ja ne näyttivätkin 160/96! eikun soittelemaan neuvolaan ja ohjeita kuuntelemaan.. Nyt vain sitten lepoa tämä päivä ja huomenna neuvolaan tarkistuskäynnille. Tänään onkin jo huomattavasti parempi olo ja sai levättyäkin oikein ruhtinaallisesti. Muutamia supistuksiakin on jo ilmassa, joten hyvältä näyttää :)
Kiva kuulla, että Kaisa:lla ja vaavilla oli kaikki hyvin!
Pepca:lle halaus ja toivotaan, että mieli taas hiljalleen piristyy! Meilläkin kaksi kissaa ja ovat niin kuin lapsia meille... Raskaana ollessa onkin sitten mietityttänyt jos vaikkapa vaavi olisikin allerginen kissoille niin mitäs sitten? Mutta ei passaa nyt murehtia etukäteen..
Kiitokset vaan eilen kaurapussiasiaan vastanneille! Kävin sen eilen ostamassa ja nyt alkaakin olla sairaalakassi valmiina... Nyt vain niitä suppareita odotellen.
- Minski - rv 39+6
Hienoa Kaisa että kaikki hyvin, kyllä noi lääkäritkin saisivat tsempata aina jokaisen käynnin aikana. Tuntuu että hirveästi on ollut harmia meillä odottajilla lääkärien ja (th:n) ajattelemattomista tai asiattomista kommenteista ilman riittävää asian selittämistä. Hyvä että tälläkertaa oli lääkäri joka oli ammattilainen! JEP JEP!
Minä pyörähdin neuvolassa, perjantaina uudelleen kun 2x viikossa on käytävä näin la:n jälkeen. Kaikki oli kunnossa. Mulla on muuten niin ihana th että varmaan ikävä tulee tuon pe:n jälkeen. Sittenhän siirryn ä-pkl:n seurantaan mahoineni. Hän ei ole kuin äitiysneuvolassa, lapsen kanssa sitten onkin neuvola tässä ihan vieressä. Mut terkkaa tulee ikävä. Sympaattinen, rohkaiseva, kannustava, ammattitaitoinen ihminen. Mittaa mittaukset mutta ei tuijota niihin tuloksiin vaan kokonaisuuteen. Enkä ole yksin tätä mieltä, huoneessa on iso ilmoitustaulu täynnä kiitoskortteja entisiltä asiakkailta.
Mutta mukavaa päivän jatkoa, minä painun pullataikinan kimppuun (oliskohan VIIMINEN pullataikina ennen synnytystä)!
Päippy 40+5
Alkoivat yhdentoista nurkilla ja ovat vähän voimistuneet. Kyl nää selvästi on suppareita, kun eivät hävinneet maatessa/saunassa käydessäkään. Mut siis edelleen tuntuvat kuukautiskivuilta, ei mitään ongelmia kestää ja saattavat tietty lopahtaakin. Mies tulee neljältä töistä, siihen asti jännätään äipän kans täällä homman edistymistä. En miehelle laittanut mitään viestiä,kun ois varmaan samointein lähtenyt töistä mua laitokselle kärräämään...;p Huomatkoon sitten kun tulee,et mikä on tilanne.
Meijän pikkunen tautipesäke on päikkäreillä. Surettaa, jos ei se tosta parane yhtään ja joudun laitokselle lähteen. No, sil on kyl ihan yhtä hyvä olla mummonkin kanssa. Mut kuiteskin...=/
taitaa jäädä myöhempään hetkeen noi kuulumisten lukemiset, kun ei oikein tee hyvää istuksia täs koneella. Tekee mieli liikkua ja pyörittää pyllyä...=)
rv39+5
Kyllä noi niiltä " viimmeisiltä" suppareilta kuulosta, jos ne ei tosiaankaan levossa ota laantuakseen =) Ihan jännittää sun puolesta!
Ommoo nappoo ( . )
Juu, kävely on mitä sattuu ja tekis mieli mennä maate mutta en uskalla,jos en pääsekkään enää ylös ilman apua...
Sori ,täytyy pikalopetella ku koululaisella tuli välipalan nälkä ;)
Waimo72 & masuli 39+1
Hei kaikille !!
huomenna tulee 39 viikkoa tayteen, uskomatonta, etta paasin nain pitkalle, ei olisi ikina uskonut, kun viikolta 15 viikolle 37 olen maannut.... Mina olin aivan varma, etta, kun nousen ylos, pikkuneiti tulee ulos vatsasta... Mutta ei.... Huomenna neuvola, katsotaan mita sanovat....
Viimeksi kaksi viikkoa sitten olin melkein kolmelle sormelle auki, kanavaa 0.5cm jaljella !!! Nyt olen liikkunut joka paiva, siivonnut, tehnyt ruokaa, shoppaillut, nauttinut elamasta, kaikkea sita mita en viiden kuukauden makaamisen aikana ole saanut tehda !! Jopa sita mieluisinta S:aa on harrastettu !! Ajatelkaa meilla oli viiden kuukauden paussi... Aivan melkein jannitti, aivan kun ois ollut ekaa kertaa asialla.... Eika edes supistellut sen jalkeen !!!
Noita meidan portaita myos ravaan ylos alas monta kertaa paivassa, asumme neljannessa ilman hissia....
Oisin on vatsa aika kovana, ja sellaista menkkamaista jomotusta alavatsassa... Eikohan se pian sielta putkahda.... Esikoinen on aivan karsimaton, raukka on odottanut niin kauan, kolmasosan koko elamastaan, katilo sano, etta hanelle, siis esikoiselle tama on aika on TODELLA PITKÄ, kolmas osa koko hanen elamastaan, aivan sama, kun mulle sanottais, etta odota 10 vuotta, olen siis 30 vuotias !!! Silloin vasta rupesin ajattelemaan, etta totta tosiaan, kylla on tulevalla Iso siskolle ollut rankka odotus.....Äiti maannut viisi kk, eika vielakaan ketaan nay....Esikoinen syntyi kaynnistyksella 40+1.
No ehka huomenna.....
ÄITI92 38+6
...EI vain jatkuneet sitten aamun jälkeen noi supparit. Josko sitten ensi yönnä alkaisivat uudelleen ettei tarvitsisi huomenna mennä yliaikaistarkatukseen uudelleen jonottamaan. Vähän pelottaa jo tehdä noin pitkiä matkoja autolla ajaen (30 kilsaa yhteensuuntaan), mutta pakko mikä pakko. En jaksa bussillakaan lähteä kun pääsee vähemmällä kävelyllä kun menee autolla. Kävely kun ei ole enää niin mukavan tuntuista.
Tuntuupa piiiitkältä tämä päivä, kaupoissakin tuli jo käytyä samoin kirppiksellä, josta tarttui mukaan yksi puuvillainen villatakki (unisex eli valkoinen) ja iso nalle (vain 1,75 euroa). Ettei ollut enemmän äidin mieleen ;). Ois ollu muutakin kivoja vaatteita aika uuden näköisiä ja kohtuu hintaisiakin, mutta kun vauva ei suostunut eilen vilauttamaan sukupuolta niin sinne jäivät hyllylle.
j+beibi 41+4
HEMULII_I: Kiva lukea, että joku minuakin kaipailee täällä! :)
Itse asiassa eilen jo luulin iltapäivällä, että pääsisin pian tositoimiin. Klo16 alkoi yhtäkkiä supistukset, jotka tuntuivat erittäin mojovina selässä (niin kuin aiemmissakin synnytyksissäni ovat alkaneet tuntumaan). Vatsa meni vähän kuralle ja sainkin ihanan helpotuksen muutamia päiviä kestäneeseen ummetukseeni... Supistukset jatkuivat pari tuntia. En laskenut mitään välejä, mutta kuitenkin selkeästi tuntui, että jotain tapahtuu...MUTTA niin kuin monella on täällä käynyt, ne laantuivat ja hävisivät kuin tuhka tuuleen :( Otti kyllä pattiin ihan kunnolla ja tietysti odotin nukkumaanmennessä, että voisivat palata siinä yön tunteina. Mutta mitä vielä. Heräsin kyllä yhteen kunnon supistukseen, lähinnä vatsa oli ihan kovettuneen tuntuinen kivipallo ja menin sitten vessaan klo 2.30. Muita supistuksia ei sen kummemin tullut, mutta en saanutkaan enää unta. Olin täysin virkeänä 3 tuntia keskellä yötä -argh (pakotin itseni olla avaamatta tietokonetta...)!!! Yritin mennä välillä nukkumaan, mutta uni ei vain tullut. Lueskelin kirjaa, söin (iski aivan hirveä nälkä!), lakkasin varpaankynteni (en edes yleensä lakkaa niitä!!) yms. ja muut vain nukkuivat autuaallisesti...Lopulta sain nukuttua vielä hetken ja koko yön unisaldo oli n.5,5 tuntia (eli aivan liian vähän). Onneksi mun sisko on nyt täällä, joten sain äsken nukuttua ihanat kahden tunnin päikkärit...
Sain ajan ekaan yliaikaiskontrolliin TAYS:iin perjantaiksi klo 9.30. Syntyisipä jo ennen sitä, pliiiiiiis. Tosin eilen iski hirveä rimakauha, että apua, miten sitä taas kestää sen kivun, kun tuli niitä kunnon suppareita vähän aikaa....Olen selvinnyt tosi pitkään kotona kahdessa ekassa synnytyksessä, enkä ole ehtinyt saamaan mitään puudutuksia yms. Saa nähdä, miten nyt käy...
KAISA1977: Ihanaa kuulla, että kaikki vauvalla hyvin. Varmasti suuri helpotus, kun asia tutkittiin ja oli hyvä lääkäri selvittämässä sitä.
PEPCA: Tosi ikävää, että kissanne jouduttiin lopettamaan. Eläimestä luopuminen ei ole helppoa, se on kuin perheenjäsen.... :´(
BEIBI0905: Toivotaan, että ensi yönä alkaisi tapahtumaan ihan kunnolla!!! Se on ihan mahdollista! Mulla nimittäin esikoinen syntyi rv41+6 ja synnytys käynnistyi ihan yhtäkkiä supistuksilla (ei siis mitään ennakoivia kipeitä supistuksia aikaisemmin) klo 1 yöllä ja klo 10.19 meillä oli tyttö maailmassa. Mulle oli just samaksi aamuksi silloin yliaikaiskontrolli varattu...
Tsemppiä kaikille käynnistyksiin/synnytyksiin lähteville, ONNEA vauvansa saaneille (en nyt muista oliko tässä pinossa sellaisia...) jne.!!!
t.Sinisiipi rv41+2
Hyvin lupaavia merkkejä sinulla ollut nuo supparit. Jospa ne supparit tulee takas illan ja yön aikaan, PEUKKUJA SINULLE !!!! Hyvä, että siskoksi on paikan päällä, ettei tarvi hermoilla lastenvahdin suhteen. JA muutenkin saat nyt levätä, jos vaikka tositoimiin todellakin pääsisit.
Minäkin nukuin päikkärit ja nyt tuntuu, ettei virkisty ollenkaan. Täytyy alkaa ruoan laittoon. On vaan jotenkin outo olo, ei ole nälän tunnetta eikä tekis mieli laittaa suuhunsa mitään. Joo joo, poistun paikalta pinoa kasvattamasta.
Hemulii_i
Tuli sitten nukuttua...
Tänään on ollut sellainen...tahmanen olo, mikään ei jaksa kunnolla kiinnostaa. Kamala silitysvuori kaatuu pian niskaan,mutta inhoon sydämmeni pohjasta silitystä (tai ainakin sen aloittamista!)
*istuu hiljaa ja tuijottaa monitoria*
Hitto! Paljon oli sanomista vaan ei! Kaikki pölähti tuolta pääkopasta jonnekkin... *puuh!*
Liitoskivut on ja pysyy,joskin hieman lievempinä. Suppareita tulee mut ne ei oo kipeitä :/ Vaikkakin nyt tuntuu ettei tuolla lapsukaisella kiire ole pois (itselläni ois monta asiaa tekemättä).
Jahas! Mies saapunee piahkoin kotiin ja ruoka on yhä laittamatta :(
Waimo72 & masuli 39+1 *yhä*
Tän kertainen arvio oli 3980g ja lekuri sanoi heiton olevan +/-10%. Seuraava aika olis 19.10, jolloin käynnistyspäätös tehdään. Toivottavasti ei sinne asti tarvi mennä. Kahdelle sormelle oli paikat auki ja kanavaa vielä jäljellä,mut ei sanonut kuinka paljon. Lääkäri oli joku Sergei rajan takaa, et vähän hoono soomi. Piti oikein tarkkaan kuunnella, et varmasti ymmärsi kaiken mitä selitti. Teki sisätutkimuksen lähinnä sen takia, et ärtyis paikat aukeemaan, ronklas oikein huolella. Mut silti sattui vähempi kun ed. kerralla naislääkärin ronklatessa.
Nyt onkin vähän ollut menkkamaista jomotusta. (toivo elää...) Jos tästä selviäiskin ilman käynnistystä.
Vois laittaa kohta saunankin päälle aikansa kuluksi. Sisällä kun joutuu kuitenkin olemaan, kun tuo poika on edelleen kipeä. Koko yön jatkui kuume, tuli nukuttua n.3h. Panadolilla se aina laskee, mut sit kohta pomppaa 39 asteeseen.
Äippä on kylässä mun seurana, katsoi poikaa sen ajan kun olin polilla.
Nyt vois mennä ruoan laittoon ja sit jos päivällä saunaan...
Nyt ei voi taas kommentoida muiden juttuja, kun en ehtinyt niitä lukea. Mut palaan ajan kans sit lueskeleen muidenkin napojen kuulumiset.
Hei vaan hei!
rv39+5