Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tyttäreni kertoi,että hänen poikaystävänsä on käyttänyt muutaman kerran kannabista.

Vierailija
29.07.2010 |

Tyttö antoi pari kertaa anteeksi, mutta kolmen kerran jälkeen sanoi jättävänsä hänet. No ei ole jättänyt kuitenkaan, miten suhtautuisit äitinä tuollaiseen poikaan? En hyväksy asiaa ollenkaan.

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
29.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko hän itse kokeillut? Minä seurustelin 17-19 vuotiaana reilu pari vuotta sellaisen pojan kanssa joka oli poltellut ennen seurustelumme alkua. No, jälkikäteen ajateltuna saattoi kyllä polttaa silloinkin kun seurustelimme, ei ollut erityisen luotettava ihminen. En kuitenkaan muista että olisi koskaan minulle tyrkyttänyt. Niin ja taisipa vielä poltella sillä bongilla, eli ei siis sama asia kuin sätkä? Juu, olen aika pihalla näistä jutuista, sillä koskaan en ole itse kokeillut :)

No, itse en tuota pojua ole kaipaillut ja en hänen innoittamanaan aloittanut myöskään huumeiden käyttöä. Eli ei välttämättä tarkoita sitä että olisi "huonoa" seuraa tyttärellesi. Koittaisin kuitenkin puhua järkeä, jos tytölläsi vahva kielteinen kanta huumeisiin niin se on hyvä juttu. Toisaalta, teinirakkaus on vahvaa joten voihan se olla että poika saisi tyttäresi houkuteltua huonoille teille. En välttämättä alkaisi kieltää, siitä ei yleensä mitään hyvää seuraa, mutta saattaisin kyllä osoittaa että ehkä ko.tyyppi ei ole tyttäresi arvoista seuraa.

Vierailija
2/34 |
29.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

On vahvasti huumekielteinen, eikä lähde mukaan tuollaiseen, siitä olen varma.

Mutta toivottavasti ymmärtää jättää pojan, jos tuo jatkuu. En vaan osaa suhtautua poikaan myönteisesti nämä asiat kuultuani itse ja se harmittaa nyt tyttöä kovasti.

Mutta ehkäpä aika näyttää. Tyttööni luotan 100%, koska opiskelee hyvässä koulussa ja on fiksu.

ap.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
29.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ihan tavallinen työssäkäyvä perheenäiti minusta silti tuli :) Pilven poltto jäi kun valmistuin, tuli perhettä ja siirryin työelämään.

Itse en siis osaa tällaista satunnaiskäyttöä nähdä mitenkään hurjana juttuna, suurin osa niistä tutuistani jotka pilveä on käyttäneet ovat samanlaisia, eli satunnaiskäyttöä nuorena. Kukaan ei ole narahtanut jatkuvaan käyttöön tai kovempiin aineisiin eikä kukaan ole mikään työtävieroksuva luuseri ;)

Vierailija
4/34 |
20.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.07.2010 klo 02:53"]

ja ihan tavallinen työssäkäyvä perheenäiti minusta silti tuli :) Pilven poltto jäi kun valmistuin, tuli perhettä ja siirryin työelämään. Itse en siis osaa tällaista satunnaiskäyttöä nähdä mitenkään hurjana juttuna, suurin osa niistä tutuistani jotka pilveä on käyttäneet ovat samanlaisia, eli satunnaiskäyttöä nuorena. Kukaan ei ole narahtanut jatkuvaan käyttöön tai kovempiin aineisiin eikä kukaan ole mikään työtävieroksuva luuseri ;)

huumeiden käyttö on laitonta! että kehtaatte puhua noin vähättelevään sävyyn. Satunnaiskäyttäjä voi jäädä elinikäiseen psykoosiin. Huumeiden salakuljetukseen liittyy kansainvälistä rikollisuutta. Miten voit äitinä ja työelämässä olevana fiksuna aikuisena vähätellä noin vaarallista ja laitonta ja pöyristyttävää asiaa? En käsitä. en kertakaikkiaan.

Ei. Ei voi jäädä elinikäiseen psykoosiin. Lue faktat ennen kuin alat kiihkoilemaan

Vierailija
5/34 |
20.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.07.2010 klo 07:37"]pojan kanssa, jonka sittemmin kuulin tietyssä porukassa harrastaneen pilven polttelua (ennen meidän seurusteluaikaamme). Tuli niin paha olo, että oksetti, tulee vieläkin. Jos olisin asiasta ollut tietoinen, välit olisivat menneet ihan sillä perusteella poikki. Heti.

En hyväksy minkäänlaisten huumeiden käyttöä (LÄÄKEkannabis on eri asia), halveksin syvästi niihin myönteisesti suhtautuvia ja tulen AINA tekemään parhaani vältelläkseni seuraa, jonka tiedän huumeita käyttävän/käyttäneen.

Jeesustelkaa te puolestapuhujat ihan rauhassa, minun kantani ei muutu.

[/quote]Samaa pilveä se lääkekannabis on.

Vierailija
6/34 |
20.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heittäisin ainakin kotoani kundin ulos, ellei tyttö ymmärtäisi jättää. Ei olisi meille tervetullut kuten eivät muutkaan rikolliset.

Vierailija
7/34 |
20.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

juu ja se että laissa on huumeksi luokiteltu ei tee siitä huumetta.mites sitten ne maat missä se ei ole laiton niin siellä sitten saman logiikan mukaa ole huume vai?totta kai liika käytössä kuten kaikissa päihteissä vaaransam,mutta esim alkoholi kiistatta vaarallisempi ja tupakka vaikka ei nyt ns sekoita päätä-seim viinaa voi kuolla jopa yehllä käyttökerralla,kukkaan et.kukka ei aiheuta fyysistä riippuvutta kuten alkoholi,toki henkistä mutta niin tekee alkoholikin ,mutta fyysinen koukku tulee suuressa köytössä.juu enkä itse ees polttele kuin satunntaisesti,viime kerrasta yli kaksi vuotta.mutta se onhassua miten ihmiset jaksaa vouhkata kukasta vaikka ei tietoa monesti ole,tainnut peruskoulun propaganda upota ja huolella. kanabiksessa jopa syöpää torjuvia aineita ja kivunlievitykseen sairaille vaarattomampi kuten vaikka kovat särkylääkkeet.kovat särkylääkkeet esim panacod jne ovat huumeita vaikka ovat laillisia.suomessa paljon laillisia narkkareita.mutta ottakaa nyt vittu asioista selvää.eli kukkaa satunnaisesti polttava ei ole mikää narkki luuseri.alkoholi on suomessa suurin ongelma ja päihde.ja siihen että kukka on nyt laiton,niin no se ei silti minusta tee asiasta moraalitonta,laki ja moraali ei ole aina sama asia.

Vierailija
8/34 |
20.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.07.2010 klo 20:50"]

Tyttööni luotan 100%, koska opiskelee hyvässä koulussa ja on fiksu.

ap.

[/quote]

Se on kyllä hyvä juttu. Yksikään hyvässä koulussa opiskellut ei ole koskaan käyttänyt huumeita.

Voit hyvällä omallatunnolla taputtaa itseäsi selkään, ansaitusti. 

Hallelujaa.

Vierailija
9/34 |
20.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap,

haluaisin tietää, miten olet onnistunut luomaan noin hyvän suhteen tyttäreesi, että teillä on noin avoin keskusteluyhteys vielä tuossakin iässä. Onnittelut siitä joka tapauksessa!

Vierailija
10/34 |
20.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.07.2010 klo 08:24"]

saa puolestapuhujat jeesustella rauhassa...

Itsekin olen 70 -luvulla syntynyt, enkä ole ikinä kokeillut huumeita (en edes sitä kannabista, jos ette sitä halua huumeeksi laskea). En ole myöskään mistään perähikiältä, eikä ystäväpiirissäni käytetty.

Sen sijaan olin aika "tiedostava nuori" ja erittäin empaattinen, luin paljon esim huumeiden käytöstä kertovaa kirjallisuutta (siis sellaisia tositapahtumista kirjoitettuja) ja muutenkin pystyin toteamaan ilman käyttöäkin, ettei huumeet ole mun juttu.

Juuri tuo vertaaminen alkoholiin on mielestäni kaikkein vastenmielisintä teillä kannabis-on-jees-jeesustijoilla. Ei todellakaan ole sama asia noin fysiologisesti poltella kuin vetästä kännit.

Kropasta poistuminen kestää aika kauan ja yleensä normaali työssäkäyvä ihminen on tekee jo töitä, kun ainetta on vielä kropassa. Ja koska käyttämässäsi aineessa ei todellakaan ole tuoteseslostetta, niin aika riskin ihminen ottaa vetäessään sitä kroppaansa... Ole sitten lääkärin tai lentäjän armoilla, kun hän alkaa saamaan jotain seuraamuksia jostain skeidasta aineesta... Vastuullista ja turvallista?

[/quote]

Huhhuh. Parhaat asiantuntijat ovat ne, jotka eivät tiedä asiasta yhtään mitään, kuten ^.

Vierailija
11/34 |
20.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse poltin melken 6v päivittäin sitten lopetin seinään ja olin seurata unelmiani! Nykyään opiskelen korkeakoulussa

Vierailija
12/34 |
20.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy sanoa että tän keskustelun perusteella on kyllä peruskoulun huumevalistus ollut tehokasta!! Se on ihan hyvä juttu, mutta todellisuudessahan kannabis on kyllä erittäin harmitonta.. kyllä nämä ajat toivottavasti joskus täällä perälässäkin muutuvat ja siitä tulee laillista. Tunnen vinon pinon erittäin älykkäitä ja tunnollisia ihmisiä jotka polttelevat silloin tällöin.

On täällä myös todella sokeasti lakia kumartavaa väkeä. Huomioikaa ihmiset että lakeihin on ihan tervettä suhtautua kriittisesti, lait muuttuu, lakeja muutetaan, poistetaan ja lisätään kun yhteiskunta kehittyy... toki niitä tulee noudattaa mutta joissain tapauksissa terve järki ja laki ei aina kulje samaa polkua.

Vierailija
13/34 |
20.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan rehellisesti: tein oppilaille nimettömän kyselyn ja 22 ysistä kahdeksan käytti. Pudia polttaa puolet Stadin nuorista. Käy Köpikses, siel 40-50 v. hyvätuloiset ja tyylikkäät polttelee perjantaiviinin kera pienet. Ei hätää, kyl tyttö sen jättää jos paljon polttelee, koska silloin ei oikein alakertakaan toimi.

Vierailija
14/34 |
20.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä haluaisi vävyksi mitään pössyttelijää. En edes viihdepössyttelijää, vaikka olisi mikä lääkäri tai juristi. Jos tyttö ei haluan tuon pössyttelijän kanssa naimisiin, niin sama se on erota heti paikalla.

En hyväksy muunkaan sortin rikollisuutta.

Vierailija
15/34 |
21.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun tuttavapiirissäni lähes jokainen on joskus villissä nuoruudessaan kokeillut pilveä, ja ihan normaaleja, enimmäksen korkeakoulutettuja ja hyvissä ammateissa olevia kolmekymppisiä olemme.  Jopa setäni, joka myöskin on urallaan menestynyt ja korkeassa asemassa oleva (moni luultavasti tunnistaisi nimeltä, jos kirjoittaisin sen tänne) kertoi joskus opiskeluaikoina yrittäneensä kaveriporukkansa kanssa ostaa pilveä. Siihen aikaan sitä ei kuitenkaan ollut niin vain saatavilla, joten kokeilut jäivät tekemättä. En mitenkään halua puolustella huumeidenkäyttöä, mutta vähän suhteellisuudentajua tähän kauhisteluun. Pidän pilvenpolttoa haitattomampana kuin alkoholinkäyttöä, vaikka molemmissa tietysti on omat vaaransa (itse en käytä kumpaakaan, en koe tarvitsevani päihteitä mihinkään).

Vierailija
16/34 |
21.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hahahahahaha

Vierailija
17/34 |
21.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.08.2014 klo 23:12"]Itse poltin melken 6v päivittäin sitten lopetin seinään ja olin seurata unelmiani! Nykyään opiskelen korkeakoulussa

[/quote]

Juu korkeakouluopiskelijathan ei pilveä polttele. Varsinkaan yliopistossa. Ei.

Vierailija
18/34 |
30.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyvinkin fiksuja ja kaikki hyvässä koulussa. Kaikki olivat myös varsin huumekielteisiä. Käytännössä kaikki olivat myös vähintäänkin kokeilleet pilven polttelua.

Älä huoli, kyllä meistäkin tuli kunnon ihmisiä, joku sanoisi jopa, että menestyjiä. (Vaikka ilmaisu on ällö ja arveluttava.)

Jos poika on ihan fiksu tyyppi, pari sätkää ei tee siitä huonoa vaikutetta eikä varsinkaan huumehörhöä. Enemmän olisin huolissani, jos poika vetää joka pe-la pellin kiinni.

Vierailija
19/34 |
30.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja pitäisin tytölle pitkän puhuttelun ja opetustuokion. Jos tyttö olisi alaikäinen, en päästäisi häntä enää tekemisiin pojan kanssa. Tarvittaessa vaikka pitäisin kotiarestissa niin kauan että kiinnostus poikaan hiipuisi. Jos taas olisi täysi-ikäinen tyttö kyseessä, sitten pitäisi vain yrittää puhua järkeä tytölle.

Vierailija
20/34 |
30.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ihan tavallinen työssäkäyvä perheenäiti minusta silti tuli :) Pilven poltto jäi kun valmistuin, tuli perhettä ja siirryin työelämään. Itse en siis osaa tällaista satunnaiskäyttöä nähdä mitenkään hurjana juttuna, suurin osa niistä tutuistani jotka pilveä on käyttäneet ovat samanlaisia, eli satunnaiskäyttöä nuorena. Kukaan ei ole narahtanut jatkuvaan käyttöön tai kovempiin aineisiin eikä kukaan ole mikään työtävieroksuva luuseri ;)

huumeiden käyttö on laitonta! että kehtaatte puhua noin vähättelevään sävyyn. Satunnaiskäyttäjä voi jäädä elinikäiseen psykoosiin. Huumeiden salakuljetukseen liittyy kansainvälistä rikollisuutta. Miten voit äitinä ja työelämässä olevana fiksuna aikuisena vähätellä noin vaarallista ja laitonta ja pöyristyttävää asiaa? En käsitä. en kertakaikkiaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi yhdeksän