Saako 6-vuotias leikkiä naapurin pihalla ilman valvontaa?
Oma lapsi ja naapuruston lapsi, joka asuu muutaman talon päässä, haluaisivat leikkiä yhdessä siellä toisen tytön pihalla, mutta siellä ei ole ketään aikuista paikalla. Onko ok? Mun mielestä ei ole, ja nyt olen ääliöäiti.
Kommentit (49)
Toi viesti oli aika viisas mun mielestä 6v kanssa vois mennä aikuinen
Minkäikäinen sitten saa leikkiä metsässä kaverin kanssa, ettei lähde sossulle ilmoitus, jos jotain tapahtuu.
Meillä 6v. leikkii lähimetsässä kaverinsa kanssa.
Täyttää keväällä 7 vuotta.
Vastatkaa!
joka vielä eskari-ikäisen kanssa kykkii pihalla.
Ovat siis saaneet leikkiä kavereiden kanssa meidän ja niiden kavereiden pihoilla. Joku aikuinen on kyllä ollut kotona ja ratkonut riidat yms., mutta silmien alla eivät ole enää koko ajan olleet. 6-vuotiaalla vielä aika rajoitettu liikkuma-alue, 7-vuotiaalla jo isompi.
Säännöt ovat olleet selkeät ja niiden rikkomisesta on seurannut rangaistus.
jossa oli myös perheen isä koko ajan paikalla.
älyllisiä olentoja, että olen uskaltanut antaa heidän leikkiä naapurinpihoilla ihan huoleti. Jos jotain sattuu (voi sattua vaikka äiti olisi vieressä ketjulla kiinni kytkettynä) lapsi osaa hakea hapua tai soittaa kännyllä/tai kaverinsa osaa.
muutenkin touhuavat tuolla ulkona enkä ole koko ajan vieressä vahtimassa...
jotka viettävät aikaa eskarilaisensa kanssa pihalla...vaikka ei tarvisikaan!
En päästäisi leikkimään pihalle jos ketään ei ole kotona. Voisivat kyllä käydä äkkiä hakemassa jotain mutta ei leikkimään.
Välillä meidän pihalla juoksee 2-6 vuotiaita lapsia viisikin kappaletta (osa naapurin) ja vahdin pääosin sisältä ikkunoista vilkuillen. Tietysti jotain voi sattua mutta jo se että lapset tietävät minun vilkuilevan ikkunoista rauhoittaa paljon leikkiä verrattuna siihen että olisivat ilman valvontaa...
Meilläkin 6v kohta 7v ja se saa leikkiä semmosilla jotka tunnen tai hultajat ovat tutut jos ei niin saavat tulla tutustumaan: tai saavat tulla ehkä raju 6vuotiaalle mut se leikkii omassa pihassaan jossa on 20000 Neliöitä eli meidän talo on aika iso mutta sun kysykmykseen ei millään adhd potilailla.Tai omapa valinta mielellään ei tuntemattomilla tai joittenkin tuntemattomien kovisten jotka on 6v koska ne voi uhkailla