Lapsettomuus johtaa syrjimiseen Rauhanyhdistyksellä
Nuoren pariskunnan kertomaa...
Ilkeäsävyiset kyselyt ja puheet raastavat, koska kuitenkin haluamme lapsia emmekä ole itse aiheuttamassa lapsettomuuttamme!
Käsittämätöntä on myös se, että he jotka tietävät mahdollisista syistä, joista johtuen meillä ei ole lapsia, silti yrittävät huumorin kautta udella ja jopa piikitellä ehkäisyn mahdollisuudesta.
http://freepathways.wordpress.com/2010/07/28/ai-mutta-ei-lapsia/
Kommentit (44)
He opettavat, että vain vanhoillislestadiolaiset pääsevät kuoleman jälkeen ikuiseen elämään Jumalan luona. Kaikki muut joutuvat kadotukseen, ikuiseen kärsimykseen ja kidutkseen.
Vanhoillislestadiolaiset kyllä uskovat, että kaikki lapset pääsevät taivaaseen.
Tuo on aivan tosi. Minulle opetettiin vl-kotonanin tuo jo kun olin alle kouluikäinen, että muut joutuvat aikuisina helvettiin mutta jotka kuolevat lapsena, pääsee taivaaseen. Minua ahdisti se aisa hirmuisesti. Minulla oli paras leikkikaveri "epäuskoisesta" kodista ja ahdisti ajatella että kun hän kasvaisi hän todennäköisesti joutuisi sitten kuoleman jälkeen tuliseen järveen. Sekin ajatus oli kauhea että hänet pelastaisi tulijärvestä vain se että hän kuolisi pikkulapsena.
Pelkäsin muutenkin monia asioita lapsena, varsinkin maailmanloppua, jonka sanottiin olevan ihan tässä käsillä.
Haluaisin tietää millä tavalla...
En ole kyllä itse kuullut enkä törmänyt moiseen. Meillä on yksi kaveriperhe joille ei moneen vuoteen tullut lasta. Lopulta sitten saivat yhden.
En koskaan kysynyt heidän lapsettomuudestaan. Tämä nainen sitten itse jossakin vaiheessa kertoi ja ihan yhtälailla ollaan tekemisissä.
Jos ihminen ei käy sisarilloissa ja tule mukaan toimintaan niin kyllä aika ulkopuolelle voi jäädä. Eli monessakin asiassa on vähän itsestä kiinni.
Paistaa niin katkeruus. Oma käsitykseni on aivan toinen.
Kylläpä vääristellaan joka paikassa tätä meidän uskoa!! Ei todellakaan ole niin ahdasmielistä kuin vois kuvitella koko ketjusta. Kuka edes jaksais elää sellaista elämää.
Meissäkin on ihmistä monen lähtöön , on lapsettomia ja niitä joilla on lapsia. Se ei ole outoa jos ei tule lapsia. Omassa tuttavapiirissäni on ainakin ihan terve suhtautuminen koko asiaan.
Mä kans luulen että linkin kirjoittajan päässä ei ole ollut asiat ihan kohdallaan. Jokainen saa olla oma itsensä ja elää omaa elämäänsä ja kenelläkään toislla ei ole oikeutta arvostella, varsinkaan nuin henkkoht asiaa. Olen tyrmistynyt koko jutusta. Jotenkin menee normaalin elämän yli.
Eikös tuo, että lapsi on uskon esikuva, ollut vastaus tähän viestiin. Vanhoillislestadiolaiset kyllä uskovat, että kaikki lapset pääsevät taivaaseen. Lapsen usko on esikuvana aikuisillekin.