Laittaisitko lapsesi matkustamaan farmarin peräkonttiin laitettuihin penkkeihin?
Näkyy näitäkin 8-paikkaisia tila-autoihmeitä aina välillä liikenteessä. Tavallisesta farmariautosta tehty 8-paikkainen laittamalla 3 lapselle matkustajan paikat peräkonttiin.
Aikasta turvatonta peräänajossa ja muutenkin. Näitä autoja tosin näkee vain niillä, joilla niitä lapsia on jo 10 tai enemmän, että muutama jos menee, niin ei haittaa.
Kommentit (33)
Kunnon perä pitää olla viimeisen rivin jälkeen, jotta pitäisin autoa riittävän turvallisena.
Kunnon perä pitää olla viimeisen rivin jälkeen, jotta pitäisin autoa riittävän turvallisena.
Entäs kyljet? Katto? Ikkunat?
Huomattavasti enemmän itse olen huolissani kylkikolareista joissa suojaa on hyvin heikosti, sekä nokkakolareista joissa varsinainen törmäysnopeus voi olla jopa kaksinkertainen muihin kolarityyppeihin nähden.
Lisäksi - kuten moni jo sanoi - mammat erittäin usein ajavat muutenkin pienemmillä ja "ohkaisemmilla" autoilla joissa lasten loukkaantumisriski kolarissa on vieläkin suurempi joten tästä asiasta vouhottaminen on varsin turhaa.
sitäpaitsi niitähän ei saa enää tehdä uusia-eli ovat laittomia, mutta vanhoja saa vielä käyttää
Ei ne sen turvattomampia ole kuin tila-autotkaan. Voisinpa sanoa että jo turvallisempi vaihtoehto. Siellä takakontissahan ne penkit on laitettu selkämenosuuntaa. Tämä on hyvin yleinen käytäntö maakunnissa koulutaksessa, joten nissä ei edes voi valita laittaako lapsensa lisäpenkkeihin vai ei.
Elämä on sellaista että kolareita sattuu. Ne ovat erilaisia samoin ovat autot. Pikkuautoissa ne takaistuimet ovat yhtä lähellä.
juuri sillä kohtaa missä normaalifarmariautoissa on tavarat ja näillä 10-lapsisilla perheillä pienet lapset. Mutta kukin kuskaa jälkikasvuaan tavallaan. Herra antaa ja Herra ottaa.
Ensinnäkin sivutörmäyksessä on nykyaikasemmissa autoissa sivutörmäyssuojia, niin ilmatyynyjä kuin verhojakin.
Mun auto on vahvistettu sivutörmäyksen varalta sivuplakeilla. sitä en tiedä missä kaikissa merkeissä on ja minkä ikaäisissä.
Usein auton takaosa on suunniteltu niin (kuten edestäkin) että "joustaa" törmäyksessä ja menee helpostikin ruttuun tiettyyn pisteeseen asti. Mun auto menee kasaan takapenkkeihin asti jos törmäys tulee takaosaan, sillä vaimennetaan iskua ja suojataan matkustajia.
Ei tosiaankaan ole aina se ja sama mihin laitetaan lapsia istuun. Tai sitten tietysti jos haluaa "vahingossa" lapsistaan eroon.
Täällä välillä estetään aika pahoja yleistyksiä faktoina, jotka ei todellakaan pidä paikkaansa!
että lapset istuisivat Ford Ka:n takapenkillä? Tai Smartin kyydissä? Tai minkä tahansa näistä nykyaikaisista pikkuautoista, mopoautokin käynee tähän.
Ensinnäkin sivutörmäyksessä on nykyaikasemmissa autoissa sivutörmäyssuojia, niin ilmatyynyjä kuin verhojakin.
Mun auto on vahvistettu sivutörmäyksen varalta sivuplakeilla. sitä en tiedä missä kaikissa merkeissä on ja minkä ikaäisissä.Usein auton takaosa on suunniteltu niin (kuten edestäkin) että "joustaa" törmäyksessä ja menee helpostikin ruttuun tiettyyn pisteeseen asti. Mun auto menee kasaan takapenkkeihin asti jos törmäys tulee takaosaan, sillä vaimennetaan iskua ja suojataan matkustajia.
Ei tosiaankaan ole aina se ja sama mihin laitetaan lapsia istuun. Tai sitten tietysti jos haluaa "vahingossa" lapsistaan eroon.
Täällä välillä estetään aika pahoja yleistyksiä faktoina, jotka ei todellakaan pidä paikkaansa!
Tosiasia on että käytännössä niillä ei lopulta ole paljon merkitystä.
Usein mietin etten haluis koiranikaan sinne laittaa jos joku törttö ajaa perään.
Kuinka usein sun perään on ajettu.
Lisäksi perään ajoon voi vaikuttaa itse.
Vilasu peiliin silloin tällöin auttaa välttämään moisia tilanteita.
jos olisivat taksikyytiläisiä. Nimittäin koulutakseissa 2 istuu takana nokka takaikkunaa kohti.
Meillä ei kymmentä lasta ole, mutta volvossa käytettiin lisäistuimia takana. Katsastettu juttu ja volvoon suunnitellut lisäpenkit olivat.
niitä aivan kaikkein suurimpia lukuunottamatta viimesen penkkirivin taakse ei hirveän suurta tilaa jää... Onko se sit liian vähän?
Älkää myöskään ottako ikuna mitään tavaraa mukaan sinne takakonttiin. Jos perä antaa periksi takapenkkeihin saakka, niin missäs luulette, että ne tavarat sen jälkeen on?
Koirasta takakontissa sen verran, että kuka yhtään on kattonut noita törmäystestivideoita tietää, että koiran paikka on takakontissa - häkissä. Kaikki muut vaihtoehdot on enemmän tai vähemmän arveluttavia.
Omakin lapsi kulkee joskus siellä peräkontin istuimella. Mitäs siihen sanomaan, laillista on eikä ole mahdollisuus kuljettaa lasta itse.
kuka on se , jolle suot turvallisimman paikan keskeltä???
Meillä on ollut 7 hengelle rekisteröity farmari ja siellä takimmaisilla paikoilla on matkustanut ihan tyytyväisiä lapsia.
Onneksi emme ole kolariin joutuneet.