Kuinka kypsää käytöstä 20 vuotiaalta voi odottaa?
Miksi mä jatkuvasti ärsyynnyn parikymppisen pikkusiskoni jutuista? Facebookin biletyskuvista ja niistä räpsyistä missä ollaan huulet töröllään.
Onko 20 vuotias vielä teini?
Kommentit (50)
Ei poseeraus kerro ihmisen kypsyystasosta. Parikymppinen voi olla kilometreiltäänkin suurempi kuin saippuakuplaelämää viettänyt 32-vuotias.
<a href="http://imgs.sfgate.com/c/pictures/2007/06/23/ba_uglydogs_0026_df.jpg" alt="http://imgs.sfgate.com/c/pictures/2007/06/23/ba_uglydogs_0026_df.jpg">http://imgs.sfgate.com/c/pictures/2007/06/23/ba_uglydogs_0026_df.jpg</a…;Joo en todellakaan näytä omia kuvia. Jokuhan saattaa vielä tunnistaa.
Miksi laitoit isäni kuvan nettiin :(
Kyllä voi, mutta riippuu tietenkin ihmisestä! Joku parikymppinen voi olla hyvinkin kypsä ja vastuullinen aikuinen, kun toinen on kaikkea muuta..
Miksi sä sitten kuulostat niin äärimmäisen ärsyyntyneeltä, provosoituneelta ja loukkaantuneelta?
Ja netissä kirjoittaessa on miltei pakko selitellä kun ette näe minua oikeasti, ettekä kuule vivahteita tai näe ilmeitäni.
Toisekseen, sinä tässä vaikutat provosoituneelta.
Jos olisin kirjoittanut että en ala mitään selittelemään, olisi sieltä tullut samanlainen vastaus "kypsä ja itsevarma ihminen ei selittele noin. Olet vielä lapsi joka tuijottaa omaa napaansa."
Rakas, minulla on kaksi lasta, mies ja tallillinen eläimiä hoidettavana. Lisäksi olen korkeassa asemassa ikääni verrattuna työpaikallani. Minulla ei ole aikaa tuijotella omaa napaani.
En koskaan masentunut kiusaamisesta koulussa. Sen sijaan onnistuin aina nolaamaan kiusaajat tavalla tai toisella. Olen aina puolustanut heikompiani, enkä ole koskaan kaatunut vastoinkäymisistä.
Olen menettänyt vanhempani, yhden siskoistani sekä useita ystäviä ja sukulaisia ja uskon että olen ollut useammissa hautajaisissa kuin moni 30+ ihminen.
Olen aina ollut juuri sitä mitä minä olen. En enempää tai vähempää.
Kuvaa en oikeasti laita tänne, ihan vain siksi että en halua teidän tulevan kateellisiksi.
Kamoon, oon 20-vuotias, teini tai en. 20-vuotiaat on ylipäänsä tosi nuoria! Itse ainakin vielä ihan lapsi...=)
ei tee kenestäkään kypsää. Ja se että vaihtaa ilmeilykuvia fb:iin, käy ulkona kavereiden kanssa ja juo alkoholia ei tee epäkypsää. Jossakin täällä viestien välissä oli fiksu kirjoitus (nro 30?)...
itse olen suu pyöreänä katsellut 3-kymppisten biletyskeskeisyyttä ja mustavalkoisia mielipiteitä ja sitä jatkuvaa biletystä ja vastuuntunnottomuuttakin. Monilla jatkuu lapsellisuus ihan siihen saakka kunnes perustaa perheen.
Toisaalta 20v voi olla jo aikuinen. Itse olin 20-vuotiaana 1 lapsen äiti ja minulla oli 2 ammattia sekä työpaikka (josta olin äitiyslomalla). Biletys ei kiinnostanut, olin täysin uppoutunut äitiyden ja lapsen ihmeelliseen maailmaan. Moni kertoi luulleensa minua juttujeni perusteella vanhemmaksi kuin mitä olen.
Miksi sä sitten kuulostat niin äärimmäisen ärsyyntyneeltä, provosoituneelta ja loukkaantuneelta?
Ja netissä kirjoittaessa on miltei pakko selitellä kun ette näe minua oikeasti, ettekä kuule vivahteita tai näe ilmeitäni.Toisekseen, sinä tässä vaikutat provosoituneelta.
Jos olisin kirjoittanut että en ala mitään selittelemään, olisi sieltä tullut samanlainen vastaus "kypsä ja itsevarma ihminen ei selittele noin. Olet vielä lapsi joka tuijottaa omaa napaansa."
Rakas, minulla on kaksi lasta, mies ja tallillinen eläimiä hoidettavana. Lisäksi olen korkeassa asemassa ikääni verrattuna työpaikallani. Minulla ei ole aikaa tuijotella omaa napaani.
En koskaan masentunut kiusaamisesta koulussa. Sen sijaan onnistuin aina nolaamaan kiusaajat tavalla tai toisella. Olen aina puolustanut heikompiani, enkä ole koskaan kaatunut vastoinkäymisistä.
Olen menettänyt vanhempani, yhden siskoistani sekä useita ystäviä ja sukulaisia ja uskon että olen ollut useammissa hautajaisissa kuin moni 30+ ihminen.
Olen aina ollut juuri sitä mitä minä olen. En enempää tai vähempää.Kuvaa en oikeasti laita tänne, ihan vain siksi että en halua teidän tulevan kateellisiksi.
Mielestäni noin paljon selittelevät ihmiset eivät ole varmoja asioistaan tai itsestään. Ei sinua kukaan estä olemasta vastuullinen aikuinen. Mutta eivät nuo mainitsemasi seikat tee vielä kypsää ihmistä.
Laita vaan kuvasi, ei kukaan ole kateellinen.
itse olen suu pyöreänä katsellut 3-kymppisten biletyskeskeisyyttä ja mustavalkoisia mielipiteitä ja sitä jatkuvaa biletystä ja vastuuntunnottomuuttakin. Monilla jatkuu lapsellisuus ihan siihen saakka kunnes perustaa perheen.
Toisaalta 20v voi olla jo aikuinen. Itse olin 20-vuotiaana 1 lapsen äiti ja minulla oli 2 ammattia sekä työpaikka (josta olin äitiyslomalla). Biletys ei kiinnostanut, olin täysin uppoutunut äitiyden ja lapsen ihmeelliseen maailmaan. Moni kertoi luulleensa minua juttujeni perusteella vanhemmaksi kuin mitä olen.
Nämä jatko-nuorukaiset vielä usein arvostelevat ja suunnilleen nauravat nuorille, jotka eivät toimi heidän mukaansa. Olen itsekin tavannut hyvin paljon lapsellisia ja omaan napaan tuijottavia 30(jopa 35+) ihmisiä, kumpaakin sukupuolta olevia.
Ja netissä kirjoittaessa on miltei pakko selitellä kun ette näe minua oikeasti, ettekä kuule vivahteita tai näe ilmeitäni.Toisekseen, sinä tässä vaikutat provosoituneelta.
Olen aina ollut juuri sitä mitä minä olen. En enempää tai vähempää.Kuvaa en oikeasti laita tänne, ihan vain siksi että en halua teidän tulevan kateellisiksi.
Siksi kai teiniäitejäkin kauhistellaan, kun mieleen tulee juuri nämä tötteröhuulibilettäjät. Totuushan on tietysti, että parikymppisiä löytyy joka lähtöön ja toisaalta moni tötteröhuulibilettäjä olisi ihan vastuullinen vanhempi, jos paikka tulisi. Mitäpä sitä turhaa jäykistellä, kun kerran on nuori ja vapaa!