Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minulle on tehty pelkosektio

Vierailija
26.07.2010 |

Sinä normaalisti alakautta synnyttänyt et voi ymmärtää millaiset traumat pilalle mennyt synnytys voi aiheuttaa.

Lähdin synnyttämään esikoistani normaalisti kun supistukset kotona vihdoin alkoivat. Pääsin melkein heti synnytyssaliin ja odottelimme paikkojen avautumista joka yllättäen kesti ja kesti.

Minulla oli säännöllisiä supistuksia 23h putkeen+kotona oltu aika n.1h ennen sairaalaan lähtöä.

Voimat alkoivat loppua vaikka olinkin epiduuraleja saanut muutamat. Juuri kun alkoi ponnistuttamaan niin huomattiin etten vieläkään ole auki tarpeeksi ja vauvan sydänäänet alkoivat heiketä. Paikalle kutsuttiin äkkiä lastenlääkäri joka totesi vauvan tarjoavan vain otsaa joten ei päässyt laskeutumaan ja jäi jumiin.

10minuutissa olin leikkaussalissa ja vauva jouduttiin vetämään imukupilla pois leikkaushaavan kautta koska oli niin jumissa.

Toivuin sektiosta erittäin nopeasti ilman pahempia kipuja ja sektiosta jäi positiivinen muisto,synnytyksestä kokonaisuudessa kamala muisto!

Kun aloin odottamaan toista lastani oli heti selvää että haluan sektion. Pelotti niin paljon se koko tilanne että pelkkä ajatuskin itketti. Kun kävin pelkopolilla juttelemassa kätilön kanssa ennen synnytystä hän sanoi ymmärtävänsä täysin valintani ja sanoi ettei kukaan muu tule arvostelemaan minua asiasta kuin alateitse synnyttäneet muut naiset.

Hän myös sanoi ettei normaalin alatiesynnytyksen kokenut äiti voi mitenkään käsittää mikä pelottaa kun kaikki menee pieleen.

Suunniteltu sektio tehtiin ja paranin vielä nopeammin enkä ole katunut kertaakaan.

Sanottakoon lopuksi että kun menin synnytämään esikoistani pelkäsin aluksi kuollakseni sektiota.

Kommentit (22)

Vierailija
21/22 |
27.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

.. ja nyt odotan neljättä ja en TOSIAANKAAN ole mikään alatie-fanaatikko vaikka ihan hyvät kokemukset kaikista synnytyksista minulla onkin. Kärsimys, palko y,s muu tuska EI jalosta ihmistä millään lailla. Minäkin tietyllä lailla pelkään, mutta olen sinut pelkoni kanssa ja siksi pystyn sen selättämään. En voi kuin kuvitella kuinka pahaa mieltä toisten väheksyvät kommentit sinulle tai saman kokeneelle aiheuttaa. Äitiys ei ole synnytystavasta kiinni, lapsesi ei ikinä tule kysymään sinulta että rakastatko vähemmän kun et pungertanut alakautta minua? :) Niin ja itse myös pelkään sektiota, vaikka sairaanhoitaja olenkin, pelkään myös pistämistä! Eli ei tule spinaalit tai epiduraalit kyseeseen kuin äärimmäisessä pakossa ja ilman niitä on tehty kolme, neljännestä en tiedä vielä...

Vierailija
22/22 |
27.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

.. ja nyt odotan neljättä ja en TOSIAANKAAN ole mikään alatie-fanaatikko vaikka ihan hyvät kokemukset kaikista synnytyksista minulla onkin. Kärsimys, palko y,s muu tuska EI jalosta ihmistä millään lailla. Minäkin tietyllä lailla pelkään, mutta olen sinut pelkoni kanssa ja siksi pystyn sen selättämään. En voi kuin kuvitella kuinka pahaa mieltä toisten väheksyvät kommentit sinulle tai saman kokeneelle aiheuttaa. Äitiys ei ole synnytystavasta kiinni, lapsesi ei ikinä tule kysymään sinulta että rakastatko vähemmän kun et pungertanut alakautta minua? :) Niin ja itse myös pelkään sektiota, vaikka sairaanhoitaja olenkin, pelkään myös pistämistä! Eli ei tule spinaalit tai epiduraalit kyseeseen kuin äärimmäisessä pakossa ja ilman niitä on tehty kolme, neljännestä en tiedä vielä...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä kolme