Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten epävakaa persoonallisuushäiriö ilmenee parisuhteessa?

Vierailija
26.07.2010 |

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
25.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

riidanhakuinen, mustasukkainen, pelkää hylätyksi tulemista... ite juuri tämmönen mut ei oo diagnoosia lääkäriltä

Vierailija
2/8 |
25.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mustasukkaisuus, takertuva käytös ja esim. itsemurhalla uhkailu on tyypillistä. Toisaalta on hyvä muistaa, että kaikki epävakaan diagnoosin saaneet eivät käyttäydy samalla tavoin vaan jokaisen häiriöstä kärsivän "taudinkuva" on vähän erilainen.

Ja kyllä, tästä häiriöstä kärsivä todellakin kärsii, vaikka muut saattavatkin pitää häntä vain hankalana ja jopa itsekeskeisenä tyyppinä. Ymmärtääkseni useimmat epävakaat tiedostavat oman käytöksensä epäloogisuuden, mikä on omiaan lisäämään turvattomuuden tunnetta ja "miksi olen tällainen" -fiilistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
25.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitoutumisvaikeuksina, riidanhaluisuutena. Yhtenä hetkenä kaikki on hyvin, toisena epävakaa repii kaiken riekaleiksi. Vaikeutena kestää tavallista, tylsää arkea. Epäluotettavuutena. Taipumuksena turvautua päihteisiin helpottaakseen oloaan. Seurustelu epävakaan kanssa on pahimmillaan raastavaa ja vetää terveen mukanaan.

Vierailija
4/8 |
25.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.09.2014 klo 16:50"]Sitoutumisvaikeuksina, riidanhaluisuutena. Yhtenä hetkenä kaikki on hyvin, toisena epävakaa repii kaiken riekaleiksi. Vaikeutena kestää tavallista, tylsää arkea. Epäluotettavuutena. Taipumuksena turvautua päihteisiin helpottaakseen oloaan. Seurustelu epävakaan kanssa on pahimmillaan raastavaa ja vetää terveen mukanaan.
[/quote]Jep, tuommonen se mun eksäki oli.

Vierailija
5/8 |
25.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi vaan, mutta älkää tehkö lapsia henkilön kanssa jolla epävakaa persoonallisuushäiriö -ainakaan jos hlö ei itse tajua sitä eikä hae apua. Mun äidilläni on tällainen "tauti" ja hän on onnistunut tekemään mun elämästäni helvettiä... Isäni jätti meidät (tai äitini hääti hänet) mutta mulla ei ollut lapsena mitään muuta mahista kuin jäädä äitini armoille.

Vierailija
6/8 |
25.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.09.2014 klo 17:07"]

Anteeksi vaan, mutta älkää tehkö lapsia henkilön kanssa jolla epävakaa persoonallisuushäiriö -ainakaan jos hlö ei itse tajua sitä eikä hae apua. Mun äidilläni on tällainen "tauti" ja hän on onnistunut tekemään mun elämästäni helvettiä... Isäni jätti meidät (tai äitini hääti hänet) mutta mulla ei ollut lapsena mitään muuta mahista kuin jäädä äitini armoille.

[/quote]

Millainen lapsuutesi oli?

Vierailija
7/8 |
25.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin idealisoidaan, sitten devaluoidaan. Kaivataan rakkautta ja läheisyyttä, mutta ei osata ottaa sitä vastaan ahdistumatta. Kyvyttömyytenä rakastaa.

Epävakaana käytöksenä josta kumppanin mieli menee sekaisin.

Vierailija
8/8 |
26.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kiintymyssuhteita sävyttää turvattomuus"