Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lohja/Virkkala

Vierailija
24.07.2010 |

kuulisin mielelläni ajatuksia ko. paikoista asuinalueena. mitä hyvää, mitä huonoa, sopiiko lapsiperheille, onko hyvät pk:t, koulut, harrastusmahdollisuuksia? onko ihan mahdoton ajatus, jos aikoo käydä pk-seudulla töissä?

kaikki (asialliset) kommentit otetaan mielellään vastaan!

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
24.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

joten ei se mahdotonta ole. Jos työpaikat ei ole Turun motarin varrella tai ihan Hesan keskustassa; 2 autoa on välttämättömyys. Työmatkoihin menee aikaa, siihen tottuu mutta onhan se perheeltä pois. Aina parempi jos edes toisella vanhemmalla on mahdollisuus työllistyä lähempää.

Okt-alueita on paljon, lapsipereheille sopii siinä missä mikä tahansa muukin pikkukaupunki. Palveluverkkoa ollaan juuri uusimassa, joten jos jossain nyt on koulu, ei ole mitään takuita siitä että koulu toimisi vielä 5 vuoden kuluttua. Muijalassa ja Vappulassa on kunnallisista hoitopaikoista pulaa, yksityisiä pph:ta löytyy jonkun verran .

Harrastusmahdollisuuksista ei pitäisi olla pulaa, urheilua löytyy joka lähtöön eikä sinne Helsinkiinkään ole mahdoton matka lähteä teatteriin tai ravintolaan jos haluaa elämään ekstraa.

Huonoja puolia: veroprosentti taitaa olla aika korkea ja mikään ei kaupunginpäätöksissa tapahdu nopeasti. Lisäksi pitää itse olla aktiivinen, edelleen paljon tietoa liikkuu vain suusta suuhun ja esim. lasten harrastuksiin kiinni pääseminen ilman suhteita vaatii sitkeyttä, aktiivisuutta ja joskus suorastaan tunkemista. Mitään kilpatason valmennusryhmiä täältä ei löydy eli esim taitoluistelussa tai jääkiekossa joutuu sitten teini-iässä alkaa kulkemaan pk-seudulla.

Vierailija
2/27 |
24.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

olin hätäinen, kun viestin päivittyminen kesti niin kauan ja ehdin perustaa jo toisenkin ketjun...

miten liikenneyhteydet Helsinkiin? luultavasti bussilla? ja vuoroja lie useampi päivässä?

mites tuo virkkalan puoli, on kuitenkin melko kaukana lohjalta, onko sieltä kulkeminen kovin hankalaa? löytyykö sieltä ihan ok peruspalvelut?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
24.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mites tuo virkkalan puoli, on kuitenkin melko kaukana lohjalta, onko sieltä kulkeminen kovin hankalaa? löytyykö sieltä ihan ok peruspalvelut?

Virkkalassa on palveluja, mutta Ojamolla on paremmin ( kauppoja) Virkkalan tk-ta ollaan ajamassa alas, mutta sairaalassa/päivystyspalvelut on lähempänä Virkkalaa kuin montaa muuta lähiötä. Löytyy kirjasto, K-kauppa, Valintatalo postipalveluilla, Alepa, ( kaikki auki sunnuntaisinkin), R-kioski, kukkakauppa nyt ainakin.

Busseja Hesaan menee noin kerran tunnissa, mutta Virkkalasta lähtiessä kiertävät Lohjan keskustan kautta ja siihen menee "turhaa" 20min. Omalla autolla Hesan keskustaan ajaa ei-ruuhka-aikana vajaan tunnin ja ruuhka-aikana liikenne tökkää Turun motarilla Ikean kohdelle ja siitä sitten madellaan eteenpäin.

Vappulan uusi asuntoalue on aika syrjässä paleveluista ( Ojamo on lähempänä, siellä about samat kuin Virkkalassakin + Citymarket, Lidl, Gigantti, Veikonkone, K-rauta, S-market) ja busseja menee harvemmin

Vierailija
4/27 |
16.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä on kaunis talo ja ihana pihapiiri. Varmasti viihtyisämpi,kuin nuo uudet "massatalot"... Virkkalassa olen asustellut joskus muutaman vuoden.Nyt asutaan maalla vähän kauempana ja lapset Virkkalassa koulussa.

Vierailija
5/27 |
11.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

mikä meininki?

Vierailija
6/27 |
11.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No meillä mökki Virkkalasta eteenpäin ja kehun kyllä estoitta Virkkalan palveluja. Hyvät ruokakaupat, kaikki oleellinen löytyy, posti Valintatalossa eli aina auki, kaikki toimii. Ja siistiä ja rauhallista. Ei mitään mekkalaa tai ongelmaa ikinä.

Olen lapsuuteni Lohjalla viettänyt ja Virkkalalla oli huono maine, mutta en enää tajua että miksi!

Vierailija
7/27 |
11.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

26 jatkaa, että minusta se uus-Vappulan pastellihelvetti on kyllä hirveä! Epätodellinen ja feikki ja kaukana kaikesta.

Vierailija
8/27 |
26.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Virkkala täysi paska paikka kuten koko muukin Lohja. Yök.

Vierailija
9/27 |
25.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja mielestä on turvallinen paikka lapsiperheelle. Koulut ja päiväkodit (myös ruotsinkieliset)ovat hyviä. Ulkoilu mahdollisuudet ovat todella hyvät. Uimaranta löytyy jne. Itse käyn pk-seudulla töissä ja en koe, että se olisi mitenkään mahdotonta. Jos en asuisi Virkkalassa, niin luultavsti asuisin sitten Lempolassa (myöskin Lohjaa). Sekin on hyvä lapsiperheelle. Ojamolle en muuttaisi...

Vierailija
10/27 |
25.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

millä kuljet pk-seudulle?

meitä kovasti kiinnostaisi juurikin virkkala, mutta minun työni on espoossa ja miehen helsingissä. mietityttää, miten paljon aikaa ja rahaakin menisi työmatkoihin, kimppakyyteily kun ei välttämättä onnistu.

Vierailija
11/27 |
25.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matkaan menee noin 35 minuuttia (riippuen liikenteestä). Bussillakin pääsisi, mutta koen omalla autolla menon helpommaksi.

Vierailija
12/27 |
25.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

toi on kyllä nopeaan. olin kuvitellut, että menisi helposti liki tunnin.

itseä mietityttää kovasti ihan uudelle alueelle muuttaminen. ennen lapsia uskalsi lähteä rohkeasti, nyt ollaan niin kiinni (oikeasti aika ihanissa) naapureissa sekä lapset että aikuiset, että mietityttää, löytääkö uudesta paikasta kavereita. sosiaalisia eläimiä kun ollaan :) toisaalta haluan muuttaa ennen kuin esikko menee kouluun.

tiistaina mennään katsomaan potentiaalista uutta kotia.

Vierailija
13/27 |
25.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tietoa, niin voin kertoa ( jos tuttu alue) kuinka pitkä matka palveluihin yms.

Virkkala on laaja alue

Vierailija
14/27 |
25.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja eiköhän niitä ystäviä saa, jos kerran olette sosiaalisia ja mukavia ihmisiä:) Tsemppiä kodin etsintään!

Vierailija
15/27 |
25.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ostaa sen töllin meidän nenän edestä...

kohdenro on 6903742

Vierailija
16/27 |
25.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä tämmöisiä pääkaupunkiseutulaisen havaintoja Virkkalasta. Korjatkaa, jos olen väärässä.

Ensinnäkin Virkkala on hyvin omalaatuinen tunnelmaltaan. Toisista laidoistaan se on todella idyllinen, siellä on upeita vanhoja taloja omenapuineen, vanhoja kerrostaloja jne. Toisaalta siellä on pieni veikeä keskusta, josta löytyy peruspalvelut. Sitten toinen äärilaita on taas ne tehtaat ja kaivokset. Olen ollut ottamassa siellä valokuvia ja siellä saa todella rajuja kontrasteja kuvattua, kuten vaikka kauniita vaaleanpunaisia omenapuunkukkia kaivostaustaa vasten.

Kysyisinkin alkuperäiseltä, että oletko käynyt Virkkalassa? Oletteko ajelleet siellä? Minkälainen fiilis sinulle tulee tuolta? Itsestäni alue on todella mielenkiintoinen kahden aivan erityyppisen maailman kohdatessa, mutta tiedän, että on ihmisiä, joille tuollainen on todella ahdistavaakin.

Jos olette pääkaupunkiseudulta niin suosittelen lämpimästi, että hyppäätte autoon ja kokeilette nuo työmatkat! Lähdette tuolta Virkkalasta siihen aikaan kun pitää mennä töihin ja palaatte sitten siihen aikaan kun pitää palata Virkkalaan. Kesällä ruuhka on ehkä vähän vähäisempi kuin talvella ja talvella on vielä talvirajoitukset, jotka hidastavat matkaa.

Meillä on itsellä Lohjan keskustassa asunto (lähempänä siis pks) ja mies käy sieltäkäsin töissä Helsingin länsiosassa ja matkaan menee aikaa kesäisin 45 minuuttia, jos lähtee ilman ruuhkaa ja jos menee ruuhka-aikaan, niin yli tunti. Talvella matkoihin menee vielä varmaan 10 min enemmän.

Mietittiin itsekin siis joskus Lohjalle muuttoa, mutta koska meillä on pieniä lapsia, niin todettiin, että jos yhtään lasten hereilläoloaikana haluaa lasten kanssa olla, niin yhtälö on mahdoton.

Vierailija
17/27 |
25.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

käyneet virkkalassa parikin kertaa, juurikin taloja katsomassa. just se idyllimäinen kylämeininki viehättää. itse olen haaveillut jopa maallemuutosta, joten sikäli paikan mahdollinen nurkkakuntaisuus ei pelota. enemmänkin tosiaan pohdituttaa arjen sujuminen töineen ja harrastuksineen. itselläni tosin saattaisi olla mahdollisuus työllistyä myös virkkalassa/lohjalla, joka lyhentäisi myös lasten "työpäivää" melkoisesti.

Vierailija
18/27 |
25.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bussipysäkille lyhyt matka, Virkkalan keskusta ihan nurkan takana ja kouluihin ( alakoulusta lukioon) alle kilometri. Rauhallinen sivukatu.

Naapurusto varmaan suurimmaksi osaksi 50-60 pariskuntia, joukossa muutama vanhus ja lapsiperhe tien toisella puolella olevassa kerrostalossa.

Vierailija
19/27 |
25.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen aina itse hiukan vierastanut Virkkalaa - sillä on jotenkin nuhjuinen ja köyhä maine. Ja vaikka Vappulaan on tullut hurjasti uutta asutusta ja nimenomaan lapsiperheitä, niin he integroituvat ennemminkin keskustan suuntaan kuin Virkkalaan, joten se alue jäänyt elävöitymättä. Itse suosittenen Nummentaustaa (Vienola, Gunnarla ja Gruotila).

Harrastusmahdollisuuksia täällä on lukemattomia. Aiempaa vastaajaa oikaisen siinä, että myös kilpatason valmennusryhmiä löytyy esim. telinevoimistelusta ja suunnistuksesta (ja ainakin salibandy ja jääkiekko ovat olleet menestyksekkäitä, muita lajeja en valitettavasti tunne).

Mikäli molemmat vanhemmista käyvät töissä pääkaupunkiseudulla, niin en suosittele. Mutta kuten esim. meillä; minä olen kotiäitinä (ja tulevaisuudessa töissä Lohjalla) ja mies Helsingin keskustassa - emme ole kokeneet ongelmalliseksi työmatkoja.

Vierailija
20/27 |
25.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen verran kommentoin kyseisen välittäjän mainetta, että hän on tunnettu ylihinnoittelusta.. Kun lohjalaiset haluaa nyhtää nimenomaan pääkaupunkiseutulaisilta kiskurihintoja (heille kun ne tuntuu silti edullisilta verrattuna sen alueen hintatasoon..), niin valitaan välittäjäksi hänet..