Kenelle kietaisumekko??
Tim Gunn sanoo,että kaikilla naisilla tulisi olla kietaisumekko.
Haluaisin noudattaa Tim Gunnin listaa 10 vaatetta jotka naisella PITÄÄ olla,mutta minulta puuttuu day dress ja kietaisumekko,ajattelinkin,että sopisiko esim meandi kietaisumekko daydress mekoksi,koska T.G väittää (ja useat muut),että kietaisumekko sopii vartalolle kuin vartalolle,mutta nuo me and i mekot kun ovat trikoisia niin näkyykö niissä sitten kaikki lumpybumbyt vai mitä ne on? ;D
Eli mulla ON selluliittia,reittä ja bepaa niin et riittäisi muillekkin jakaa,löytyy myös rinnat 75DD mutta imetyksestä rupsahtaneet (onneksi on kaarituet keksitty!!!) ja vyötärö on erittäin kapea. Peppu tosiaan on "black and beauty and proud of it" mallia,mut kun oon täysin valkoinen niin ei ole oikein sopiva ;D tähän valtavirtaan ja vaatemmalleihin!!!
Joten vinkatkaas mulle tuosta kietaisumekosta,millaista etsiä?? Vaatekokoni on yleensä melkein kaikissa vaatteissa M/38 (alaosan joudun joskus hankkiin L/40)
Kommentit (30)
mutta käytetäänkö niiden alla jotain alusmekkoa? Minusta ne tuntuisivat liian paljailta sekä ylhäältä että alhaalta muuten, ainakin esim. toimistokäytössä.
Joskus jos tuntuu että yläosa jää liian avonaiseksi niin laitan jonkun topin alle. Alaosaan en ole koskaan sellaista tarvinnut. Mutta periaatteessa jos mekko istuu hyvin niin se pysyy kyllä paikallaan ylhäältäkin. T: 2
kulmakiveksi,vaan nimenomaan "päivämekoksi" :)
Ja budjetti antaisi periksi n.max. 150e hintaiselle mekolle,tosiaan saisi olla klassinen,yksivärinen (musta,ruskea,harmaa?).
Diane von F. on varmasti ihana,mutta mun mekon olisi löydyttävä Suomen kaupoista.. mistäköhän osaisin lähteää hakemaan....?
ja tosiaan jos jollain on kokemusta meandi mekoista materiaaleineen niin kertokaa? :) se olisi siis esim perhekerhoihin yms käyttöön!!
ap
Kävin katsomaan sen Me&I:n kietaisumekon eikä siitä ole vaatekaupan peruspilariksi, sorry.
Sinänsä mun mielestä noi Me&I on ihan perus ok:t. Ostin kotihousuiksi aikanaan sieltä yhdet pöksyt ja ihan hyvät ne on edelleenkin. Mitoitus on mielestäni tosi reilu.
Nansolla on joskus ollut asteen klassisempia kietaisumekkoja. Hyvää ja tukevaa trikoota.
DVF:t on ihania, mä tilasin omani Yooxista.
Kävin lukemassa sen Tim Gunnin listan. Toi Meandin mekko on se viimeinen kohta eli sweatsuit alternative.
Me and i mekkoa vaatekaupan ;D enkä vaatekaapin kulmakiveksi! Vaan daydress olisi se ja sitten TOINEN klassinen kietaisumekko tyyliin DVF olisi se kulmakivimekko :)
Toistan sen nyt siis ilmeisesti jo kolmatta kertaa,joten onkohan mun omassa ulosannissa jotain vikaa :)??
Ja tuosta meandi omppumekosta,en haluaisi noin haljua väristystä kun olen itse tumma hiuksinen ja vaalea ihoinen ("lumikki" väritys mulla).
Ja tosiaan,olisi haussa jostain suomesta löytyvästä vaateketjusta mielellään tuo mekko,luulen,etten sovittamatta uskalla alkaa ostamaan,olisi nimittäin (akuis)elämäni ensimmäinen mekko!! Juhlat yms olen mennyt joko jakkupuvulla (housupuku tai puolihame) ja harvoin,hyvin harvoin olen käyttänyt kesäisiä puolihameita!
Sinä joka sanoit,että Meandi mekko olisi ennemminkin sweatsuit alternative,niin miksi ei daydress?? Millainen sinusta sitten olisi daydress??
Ja millainen sinusta olisi sitten joku muu swaetsuit alternative?? Minullako se on tällähetkellä yogahousut ja tunika tai toppi.... :/??
ap
tosiaan mun mieleen jäi vain,että se oli Mari Kiviniemellä,mutta Maria Tiurallahan tuo tosiaan onkin!! Juurikin tuota mekkoa ja kuvaa kaipailin,olisiko muka tosiaan DVF?? Itse kun siis tosiaan vain ohimennen jossain lehdessä tmv näin niin luulin Marimekon printtimekoksi,muttei taida olla!!
Tuon tyylinen mekko olisi ihana + sitten koti- ja "perhekerhokäyttöön" sellainen joku trikoinen (paksuhkoa trikoota! Ehdottomasti!) printtimekko tyyliin Meandi.
Joten otan vinkkejä ja varsinkin linkkejä edelleen vastaan,kiitos!!
ap
Tosiaan kun pitäisi sopia vartalolle kuin vartalolle. Ihan muutama päivä sitten kokeilinkin mielenkiinnosta yhtä kietaisumekkoa, olisikohan ollut juuri Esprit. Matsku oli ohutta trikoota, eli en sellaista minäkään halua, mutta ajatuksen tasolla halusin nähdä. Ja hyvältähän se näytti! Minulla on päärynävartalo, eli vaikea löytää sekä ylhäältä että alhaalta istuvaa mekkoa mutta tuollainen istui hyvin.
Ainoa mitä todellakin epäilen, on että jalat vilkkuvat siitä edestä halkiosta. Minulla on nimittäin joskus ollut aikoja sitten ollut kietaisuhame, mutta eihän se päällä voinut kävellä kun reidet näkyivät! Eli pitääkö kietaisumekossa niiden kankaiden mennä pitkälle toistensa päälle vai miten se käytännössä menee?
Entä mistä tosiaan saisi laadukkaan kietaisumekon, joka ei olisi sitä parjattua trikoota?
vilku,mutta toisaalta eikö siinä huku sitten se idea juurikin,että se sopisi vartalolle kuin vartalolle koska eihän se silloin ole muokattavissa?
Kyllä tuo Me & I mekko kallistuu enemmän sinne sweatsuit alternative puolelle. Sillähän siis tarkoitetaan jotain mukavaa kotiasua. Daydress on sitten siistimpi mekko, sellainen millä voi mennä töihin ja näyttää edustavalta.
mutta olenkin kotiäiti joten siksi ehkä meillä eroaa tuo näkemys daydressistä? :) Ja toisaalta,Marimekon kietaisumekkoja yms näkee ihan yritysjohtajilla ja pääministeriä myöten Suomessa ;D eroaako tuo Meandi sitten esim Marimekosta niin paljoa? Kyse siis trikoisesta mekosta
ap
Tai kertoisiko joku mitä siinä on?
Day dress on day siinä mielessä, että ei ole evening dress. Silti se on dress eli jotain puetumpaa kuin mukavimmat kotivaatteet. Kuviollinen, löperö trikoo on kotivaate, ei mitään muuta. Yksi syy on se, että ohuen trikoon alta näkyvät käytännössä aina alusvaatteet, mikä ei ole asiallista.
Trikootakin on useita eri laatuja ja myös yksiväristä. Paksummasta trikoosta tehty, yksivärinen valekietaisumekko saattaisi juuri ja juuri mennä day dressistä, mikäli niitä lumpseja ja bumpseja ei ole paljon.
Minun kaapissani day dress on esimerkiksi takkimekko puuvillaa tai näin kesällä pellavamekko. Siis kangasta, ei trikoota.
Kietaisumekon ei tarvitse olla oikeasti kietaistava. Valekietaisumekoissa on usein kauniit drapeeraukset eikä tarvitse pelätä, että mekko aukeaa tai paljastaa muuten liikaa.
saa ostaa. Ei ole pääkaupunkiseudulla tullut vastaan. Kateeksi käy nuo Tim Gunnin stailattavat, kun niissä tavarataloissa, joihin heidät viedään, löytyy kaikenlaista.
mitään kietaisumekkoja? Siis esprit.fi?
mitään kietaisumekkoja? Siis esprit.fi?
Kiitoksia hänelle joka selvensi tuota daydress merkitystä. Tosiaan minä taas kotiäitinä ajattelin tuota (paksuhkoa) trikoota olevaa mekko daydressinä siksi koska käyn lähinnä perhekerhoissa,kaupoissa,vien lapsia harrastuksiin yms,eli niihin minusta kelpo "daydress",pellavamekko tmv olisi minusta turhankin huollettava ja puetun näköinen?
Taas sitten kun palaan joskus työelämään niin tuollainen pellava tmv mekko olisi sopiva varmasti.
Mutta onko se sitten niin,että minä tarvitsen elämääni enemmän tyyliä,ihan arkeeni ja arkivaatteisiin? Mutta kun en minä halua vaihtaa vaatteita/mekkoa päivän mittaan vaan nimenomaan tahtoisin vaatteita jotka olisivat kivat ja helpot kotona mutta myös tyylikkäät ja siistit lähteä vaikka shoppailemaan?
No,taidan hankkia Tim Gunnin listan mukaiset vaatteet + pari ylimääräistä,esim. juuri näitä kietaisumekkoja. Varsinaiseksi daydressiksi aloinkin miettiä nyt vasta näkemääni mustaa pellavaista takkimekkoa! Se voisi olla hyvä siihen tarkoitukseen?! (Paitsi,että en vielä tiedä sopiiko se mun takamukselle...)
Ja joo,sama ongelma siis mulla,kun noita kietaisumekkoja en tosiaan ole minäkään nähnyt kuin Meandi:n ja Marimekon mallistoissa!
Mihin käyttöön ja missä te sitten pidätte noita trikoisia kietaisumekkoja? Vain kotonako (jumpsuit altrenative??)??
ap
Me & I nyt ei ehkä kuitenkaan ole sellainen klassinen vaatekaapin kulmakivi, suosittelen jotain muuta merkkiä (ja materiaalia). Kietaisumekot on tosi käytännöllisiä, mulla on niitä useita. Diane von Furstenberg on kietaisumekkojen "ikoni" mutta ne ovat aika hintavia. Olen ostellut itselleni käytettyjä Jenkki-Ebaystä noin 50-70 euron hintaan ja ovat aivan ihania. Myös Espritiltä (collection eli se vähän hintavampi mallisto) olen löytänyt hyviä.