kaksi voileipäkakkua ja yksi täytekakku 130e, onko sopiva hinta?
Eli lohi-ja kinkku kakku sekä kermakakku kaikkia 20 henkilölle.
onko 130e sopivasti?
Paljon olen noita kakkuja tehnyt ja aina kovasti kehuttu, tiedän kyllä, että ovatoikeasti hyviä.
Yleensä kakut vaan on menneet ystäville joilta otan vaan tarvikkeiden hinnan. On niin vaikea hinnoitella sitten vieraalle.
Kommentit (144)
Sinähän kuitenkin itse työsi hinnoittelet ja jos tuo on se mitä haluat, sen myös pyydät.
eli olen ns kotileipuri. Minulla on hinnat hieman eri luokassa kuin sinulla. Kermakakku jossa kinuski ja 20 hengelle maksaisi 25€ ja voileipäkakku 22€/kpl eli yhteensä tuo tilaus maksaisi 69€
paitsi tietty jos pimeänä teet niin pitäisin kalliina ja laittomana.
max 100 euroa.(Enkä kyllä maksaisi sitäkään, vaan tekisin itse.)
Täytekakku noin 4o €. Eli suurinpiirtein siitä voisi tulla noin kuin ehdotat.
vai onko täytteet kakuissai todella huonot?
Vai miten ihmeessä teet noin halvalla?
t:toinen toiminimellä oleva kondittori
Jos et ammatiksesi tee, silloin harrastat leipomista ja voit laskuttaa oikeastaan pelkät aineet ja jotain taskurahaa ~20 € lisäksi.
ja ihan kakut ovat konditorian tasoa. Leipätyöni tämä ei siis ole, teen tätä ns sivutyönä joten tarkoitukseni ei ole ottaa suurta voittoa tekeleistäni. Tietenkin lasten hinnat niin että voittoa jää.. Hinnat riippuu hyvin paljon onko millaiset täytteet ja päällykset..
Entä kauanko sulla meni kun teit nuo kakut?
huh en ikinä maksais noin paljon!!
ja ihan kakut ovat konditorian tasoa. Leipätyöni tämä ei siis ole, teen tätä ns sivutyönä joten tarkoitukseni ei ole ottaa suurta voittoa tekeleistäni. Tietenkin lasten hinnat niin että voittoa jää.. Hinnat riippuu hyvin paljon onko millaiset täytteet ja päällykset..
täytteisiin menee jo tuo 22e joten et todellakaan tee voittoa tai sitten kakku on todellakin täytetty jollain "paskalla".
Minä teen myös kakkuja työkseni kotona, mutta selvästi vähän eri tyylillä... Minulla menee 20-25hlön kakkuun aineksia noin 25€ ja teen kaikki leivonnaiset 50% katteella, eli yhden kakun hinnaksi tulisi 50€. Jos kakkuun tahdotaan marsipaani- tai sokerimassakoristeita, niistä tulee vielä lisähintaa. Voileipäkakut ovat vähän kalliimpia. Kiinnostaisi tietää mitä sinä niihin kakkuihisi laitat, millaisista aineksista teet ja millaiset täytteet?
Minulta tuo tilaus olisi varmaan ollut jotain 160€ pintaan, ja jos olisin tehnyt sen firmani kautta niin alvit päälle.
maksaa 20 euroa, siis pelkät aineet. Toiset 20 voisin ottaa palkkaa. Voileipäkakkuun laitan hyviä aineita, kuten poron kylmäsavulihaa. Mielestäni hintasi kuulostaa ok:lta. Eri asia sitten tietty jotkut kermahillohöttökakut ja italiansalaattikinkkuvoileipäkakut.
eli olen ns kotileipuri. Minulla on hinnat hieman eri luokassa kuin sinulla. Kermakakku jossa kinuski ja 20 hengelle maksaisi 25€ ja voileipäkakku 22€/kpl eli yhteensä tuo tilaus maksaisi 69€
on ihan älytöntä. miksi sitten et samantien tee niin ettet saa siitä mitään voittoa. jos sinulla olisi edes hieman ammattiylpeyttä, ottaisit tuotteistasi kunnon hinnan. tiedätkö mitä tuollainen aiheuttaa niille jotka todella yrittävät saada samasta työstä palkan, jolla pärjää? ja josta maksavat myös verot, vakuutukset ym menot?
t. toiselta alalta missä vastaavaa tapahtuu ja en voi ymmärtää miksi täytyy tehdä hallaa omalle ammattiryhmälle ja miksi tehdä puoli-ilmaista työtä ainakaan muille kuin lähimmille ystäville
Itse olen ihan pitopalvelusta tilannut voileipäkakut 40e/kpl. Leipomon iso prinsessakakku taisi olla jotain 50-60e, joten sullahan on hinta just kohdillaan :)
ja sitten aineet ostettujen mukaan.
Oletuksena on ettänoihin kuluu aikaa kaikkineen noin tunti/kakku
Sitten tietenkin verot ja muut sen luonteiset maksut päälle
harrastelijana. N. 30 hlön kinuskikakkuuni aineet maksavat ~20 euroa ja samankokoiseen kinkkuvoileipäkakkuun 32 euroa.
Viime keväänä pelkästään kakkujani söi usesmpi sata ihmistä ja lisätiöauksia sataa. Olen ottanut 10 euroa tunnilta itselleni palkkaa ja se tekee kinuskikakkuun 25 ja voileipäkakkuun 35 euroa. Lohikakun aineet tekivät 10 euroa enemmän kuin kinkkuinen.
Minun hintani noille kakuille (tosin puolet suurempina)olisi ollut siis 189 euroa. Ja jos tuosta laskisin hintaa 20 hlön kakuille, niin vain tarvikkeiden hinnat laskevat, työn osuus on melko varmasti sama.
Ihan ok hinta siis sanoisin, jos teet kakkusi minua nopeammalla tahdilla =)
Laske vaikka niin, että tarvikkeet + 10 euroa/tunti. Tekemisajaksi lasket myös suunnittelun ja neuvottelut sekä kaupassakäynnin.