Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Maalaiset vs kaupunkilaiset.

Vierailija
24.07.2010 |

Mistä johtuu tämä ainainen kina? Miksi jompikumpi on parempi ja toinen huonompi?

Kommentit (49)

Vierailija
1/49 |
24.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itsekin miettinyt samaa. Kaupungissa lienee enemmän korkeasti koulutettua väestöä, se saattaa olla yksi tekijä. Kaupunkilaiset (nuoret) elävät erilaista elämää kuin maalaiset, arvot ovat helposti kaukana toisistaan, mikä luo ns eriarvoisuutta. Kaupunkilaiselle voi olla tärkeää ura, palkka, ulkonäkö, "coolit" harrastukset, kun taas maalaiselle ehkä enemmän perhe ja vapaa-aika, ns perinteiset harrastukset.

Itselläni on ystäviä molemmissä piireissä ja mielestäni kaupunkilaiskaverini eroavat maalaiskavereistani.

En silti sanoisi että toinen on parempi ja toinen huonompi. Sydänystäväni ovat mahdollisesti lähempänä maalaisia kuin kaupunkilaisia. Itse luokittelen itseni kaupunkilaiseksi.

Vierailija
2/49 |
24.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

no tossa tota kaupunkilaisten arvostelua taas tuli! Olen kaupunkilainen eikä minulle ole tärkeää tuollaiset pinnalliset asiat, vaan perhe ja vapaa-aika ja harrastan ompelua ja ruuanlaittoa ja lukemista että se siitä cooliudesta. Tämän tapaisia me nuorehkot kaupunkilaiset olemme, maalaiset vain keksivät omassa päässään, että me olemme mielestämme "cooleja".

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/49 |
24.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen myös ihmetellyt tätä samaa. Itse olen 17-vuotiaana muuttanut Helsingistä maalle ja asunut täällä yli 10 vuotta. Tänne muuttaessa tuntui kuin olisin tullut kotiin :) Sisarukseni eivät voi mitenkään ymmärtää miten voin asua täällä, missä ei ole mitään. Minä taas ymmärrän hyvinkin, että moni haluaa asua nimenomaan kaupungissa; paljon ihmisiä, palvelut lähellä jne. Miksi joku on "huonompi" kuin toinen?

Vierailija
4/49 |
24.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

moni asuu omassa kodissa hautaan asti. Se edellyttää sitä, että läheiset eli usein omat lapset viitsivät huolehtia mummosta ja kodistaan. Kaupunkilaisilla harvoin on aikaa ja halua moiseen.

Vierailija
5/49 |
24.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

näistäkin viesteistä sen jo huomaa. Että emme edes mummojamme hoida... Olen asunut monissa paikoissa Suomessa ja aina jos olen kertonut olevani Helsingistä kotoisin, minua on kohdeltu todella törkeästi. Jos en ole kertonut niin kohtelu on ollut tavallisen mukavaa.

Vierailija
6/49 |
24.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

t.maalainen

ps. toivoisin kyllä joskus, että kaupunkilaiset voisivat tutustua enemmän meidän maalaistenkin elämään

Vierailija
7/49 |
24.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

muka vihaavat kaupunkilaisia :D Jos nyt noin aletaan yleistämään niin heitetään sitten että kyllä ne kaupunkilaisetkin osaa ;)

No ei vaiteskaan, kyllä molemmissa on vikaa joiltakin osin.

Vierailija
8/49 |
24.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen niin monta kertaa törmännyt "leikkimieliseen" vitsailuun maalaisuudesteni. Vaikka omaan terveen itsetunnon se vitsailu saa oloni alentumaan monenkin ihmisen edessä.

Monesti itseäni kyllä ärsyttää monenkin kaupunkilaisen erkaantuminen luonnosta. Minulla oli joskus kaveri joka paheksui kaikkea metsästämistä ja kalastamista, mutta söi broileria ja sikaa. Kun hänelle sitten selitti miten nekin hänen lautaselleen tulevat, alkoi hän selittämään että tuotettu liha on eettisempää?!?!

Eikä hän mikään tyhmä ihminen ollut loppujen lopuksi. Valmistui parheiden joukossa..

Ja yksi asia mihin olen monta kertaa törmännyt on se, että meitä pidetään juntteina. Eräs tuttu haukkui minut pystyyn kun poltan lasten nähden(en heidän välittömässä läheisyydessään, mutta kaikki tietävät että poltan). Hänen mielestään se kun vahingoittaa lapsen luottamusta. Meni hiljaiseksi kun kysyin että mitenkäs se piilossa tupakoiminen sitten siihen luottamukseen vaikuttaa.

Ja meillä kiroillaan, siksi olemme juntteja. Yksikään lapsi ei ole koulussa tai kotona kiroillut. Ja onhan noita. Hassua vain että olen itsekin akateeminen ja valmistuin kaikista kouluista erinomaisin arvosanoin, mutta silti entisten kurssilaisteni mielestä olen vain juntti maalta..

En nyt sano että _kaikki_ kaupunkilaiset ovat sellaisia, mutta jotkut. Samoin kuin meissä maalaisissa on niitä idiootteja..

Vierailija
9/49 |
24.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joistain huomaa maalla, että tosiaan on eletty kuin pellossa. Mutta kyllä kaupunkilaistenkin olisi hyvä saada hiukkasen maalaisjärkeä ;)

Vierailija
10/49 |
24.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

moni asuu omassa kodissa hautaan asti. Se edellyttää sitä, että läheiset eli usein omat lapset viitsivät huolehtia mummosta ja kodistaan. Kaupunkilaisilla harvoin on aikaa ja halua moiseen.

ajattelin että annan positiivisen kommentin, mutta mummot ei asu maalla laitoksissa koska maalla ei niitä ole, mummot viedään kirkonkylään vanhainkotiin, ihan samalla tavalla kuin kaupungissa.

Vierailija
11/49 |
24.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ajattelin että annan positiivisen kommentin, mutta mummot ei asu maalla laitoksissa koska maalla ei niitä ole, mummot viedään kirkonkylään vanhainkotiin, ihan samalla tavalla kuin kaupungissa.

kyllä maallakin on yksityisiä vanhusten "hoitolaitoksia" ja juu kyllä niihin moni vanhus menee jolla on varaa.

Vierailija
12/49 |
24.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molemmissa olen asunut, Helsingissä 28 vuotta ja maalla nyt vapaasta tahdosta yli kymmenen vuotta.

Molemmissa ihmiset ihan samalla tavalla erilaisia.

Vierailija
13/49 |
24.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se on ihan tutkimustulos, jonka mukaan maalla vanhukset asuvat kodeissaan pitempään kuin kaupungissa. Osasyynä on se, että maalla läheisistä pidetään parempaa huolta, naapuriapu toimii ja omat lapset asuvat usein lähellä ja malttavat hoitaa omiaan.

Vanhainkoteja ei käytännössä enää ole, on palvelutaloja ja terveyskeskuksen vuodeosastoja.

Vierailija
14/49 |
24.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voivat tulla maalaistalon pihapiiriin marjaan, koska "täällä ei ole mitään yksityisaluekylttejä" tai olettavat, että maalaiset huolehtivat mökkitalkkarin tehtävistä viinapullopalkalla.

Vierailija
15/49 |
24.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin osa Helsingissä asuvistakin on sinne muualta muuttaneita. Tai jos itse on sattunut syntymään Helsingissä, niin hyvin usein joko toinen vanhemmista tai molemmat ovat kotoisin muualta kuin Helsingistä.

Sanon vaan, jottei totuus unohtuisi.

Kaupunkilaiset on niin ihanan ylemmyydentuntoisia Voivat tulla maalaistalon pihapiiriin marjaan, koska "täällä ei ole mitään yksityisaluekylttejä" tai olettavat, että maalaiset huolehtivat mökkitalkkarin tehtävistä viinapullopalkalla.

Vierailija
16/49 |
24.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin osa Helsingissä asuvistakin on sinne muualta muuttaneita. Tai jos itse on sattunut syntymään Helsingissä, niin hyvin usein joko toinen vanhemmista tai molemmat ovat kotoisin muualta kuin Helsingistä. Sanon vaan, jottei totuus unohtuisi.

Kaupunkilaiset on niin ihanan ylemmyydentuntoisia Voivat tulla maalaistalon pihapiiriin marjaan, koska "täällä ei ole mitään yksityisaluekylttejä" tai olettavat, että maalaiset huolehtivat mökkitalkkarin tehtävistä viinapullopalkalla.

Vierailija
17/49 |
24.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

montaa kaupunkia ole, jotai voisi todella sanoa kaupungiksi.

Vierailija
18/49 |
24.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se on ihan tutkimustulos, jonka mukaan maalla vanhukset asuvat kodeissaan pitempään kuin kaupungissa. Osasyynä on se, että maalla läheisistä pidetään parempaa huolta, naapuriapu toimii ja omat lapset asuvat usein lähellä ja malttavat hoitaa omiaan.

Vanhainkoteja ei käytännössä enää ole, on palvelutaloja ja terveyskeskuksen vuodeosastoja.

näin kunta säästää, sielä kirkonkylässä se vanhainkoti/palvelutalo on.

Vierailija
19/49 |
25.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

maalais erottelua olen itse luokalla 7b ja suurin osa sieltä on maalaisia ja erittäin älykäs matti joka on viettänyt luokat 3-6 englannissa ja täällä koulussa se on 9 kuvis 10 enkku 10-9 matikka fysiikka-kemia ovat hyviä äikkä 9-10 ja niin edespäin että kyllä maallakin on korkeatasoisesti koulutettuja ihmisiä äläkä kutsu meitä junteiks saattaa käydä vahinko että konees ip osoitteeseen tuvee kiva viirus kyllä maalaisetkin osaa käyttää konetta ehkä joskus kaupunkilaista paremmin ps:maalla kaikki eivät liiku paljon ystäväpiiriine - naapureihini kuuluu monia jotka pelaavat ps3 sillaan ja 4 sillaan että ei sen puoleen 

Vierailija
20/49 |
25.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta itse en ole järin älykäs ja mulla äikkä 5 enkä osaa pistää kunnolla pilkkuja isoja kirjaimia ja pisteitä

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan neljä