Kauanko sinulla kestää juosta 10 kilsaa?
Olen tässä juossut muutaman kuukauden lyhyempää reittiä ja pari viikkoa innostunut juoksemaan 12 kilsaa, jotenkin onnistun hieromaan tota pidempää matkaa 2 TUNTIA!
Että mää olen PASKA! :(
Kai ny joku muukin on yhtä surkee kuin minä? Tai no, kehukaa ny itteenne myös, saa vähän tavotetta..
Kommentit (47)
hölkällä. Nyt ei ehkä pääsisi tunnissa, mutta parin viikon totuttelun jälkeen kyllä.
ja juoksen 2-4 kertaa viikossa 5-7km lenkkejä, kerran viikossa tai vähän harvemmin 10-15 km. Olen hyvässä kunnossa, ja se onkin tärkein tavoitteeni, ei huippukunto tai huippuajat.
silloin juoksin tarkoituksella hidasvauhtisen pitkän lenkin (minulle siis pitkä), 1,5 tuntia. Jälkeenpäin mittasin matkaksi 10 km. Jos kunnolla juoksisin, saisin aikaa varmasti tuosta nipistettyä. Yritän pikkuhiljaa kasvattaa kuntoa "kymppi tuntiin" -tasolle.
Itse satunnaishölkkääjänä juoksisin 10 km hidasta vauhtia (=mulle sopivalla sykealueella) ehkä reilun tunnin. Viimeksi taisin juosta 8km ja jotain 50min.
Pystytkö lainaamaan gps:ää joltain yhden lenkin ajaksi?
Mittaan matkoja Google Mapsin kautta.
Kyllä minut aika moni ohittaa kun käyn lenkillä mutta kyllä minä kävelijät ohitan! :)
Itselleni 12 kilsaa on ihan hyvä lenkki, hiki ainakin virtaa. Kenties juuri siksi että liikun 2 tuntia?
Miten väärä tekniikka tähän liittyy? Eikö se olennaisempi ole lähinnä vauhti jolla menee?
Ap
Kävin juuri juoksemassa 30 km eräässä juoksutapahtumassa ja aikaa meni 3 h 25 min. Viimeinen kymppi oli selkeästi hitaampi kuin ensimmäiset 20 km.
Maratoonille tähtään.
Hidaskin kävelyvauhti on n. 6 km tunnissa. Ja sun vauhti on 5 km tunnissa. Kyllä siinä tekniikassa, joko juoksun tai mittaamisen suhteen on jotain vialla.
Mittaan matkoja Google Mapsin kautta. Kyllä minut aika moni ohittaa kun käyn lenkillä mutta kyllä minä kävelijät ohitan! :) Itselleni 12 kilsaa on ihan hyvä lenkki, hiki ainakin virtaa. Kenties juuri siksi että liikun 2 tuntia? Miten väärä tekniikka tähän liittyy? Eikö se olennaisempi ole lähinnä vauhti jolla menee? Ap
Olen itse suht tuore juoksun harrastaja ja sanoisin että 10 km menee noin 1 h ja 15 minuuttiin. Hellejakson aikana tosin en jaksanut juosta juuri yhtään. Itse käytän matkan mittaamiseen kuntoplussan sivuja, http://kuntoplus.fi/reittisuunnittelu
Mielestäni tarkempi kun halpis-sykemittarini, kunhan jaksaa vaan vetää viivat tarkkaan. Suosittelen. Testaapa tuota matkan mittaamiseen, jos vaikkaa muuttaakin tulosta. Mutta tosiaan mitä väliä ajalla, tuohan on ylipäätään tosi hienosti kun jaksat juosta noin pitkän matkan.
Kysymys teille hölkkääjille, että minkä verran teidän vakkarireiteillä on mäkiä? Vai teettekö sellaiset reitit, että olis mahdollisimman tasaista?
Itsellä mäet selkeesti hiljentää tahdin. Veikkaan, että 10 kilsaa menis nykykunnolla aikaan 1 h 20 min...
Mut tosiaan tuohon ap:n aikaan; 5 kilsaa tunnissa on kohtuullinen kävelyvauhti, eli jos hölkkäät kympin samaa vauhtia kuin kävelisit, herää kysymys onko sun kellossa vai tyylissä vikaa... kuten joku aiemminkin kirjoitti. Mitäs jos pyytäisit ukkoas ottamaan aikaa ja vaikka fillaroimaan sen reitin samalla kun hölkkäät? Se vois ehkä tsempittääkin samalla!
mukana vähän hölkkää
kävele/hölkkää 50 minuuttiin 10 kilometriä. Muuten olet urheilijatasoa. Suomessa hyvät kilpakävelijät pääsevät tuohon aikaan, ennätys on 42min.
En usko, jos sinulla ei ole oikeasti hyvää urheilutausta ja et osaa kävelytekniikkaa.
mukana vähän hölkkää
kävele/hölkkää 50 minuuttiin 10 kilometriä. Muuten olet urheilijatasoa. Suomessa hyvät kilpakävelijät pääsevät tuohon aikaan, ennätys on 42min.
En usko, jos sinulla ei ole oikeasti hyvää urheilutausta ja et osaa kävelytekniikkaa.
Pelkkä tieto "urheilusuorituksista" vielä kerro mitään.
Hidaskin kävelyvauhti on n. 6 km tunnissa. Ja sun vauhti on 5 km tunnissa. Kyllä siinä tekniikassa, joko juoksun tai mittaamisen suhteen on jotain vialla.
Mittaan matkoja Google Mapsin kautta. Kyllä minut aika moni ohittaa kun käyn lenkillä mutta kyllä minä kävelijät ohitan! :) Itselleni 12 kilsaa on ihan hyvä lenkki, hiki ainakin virtaa. Kenties juuri siksi että liikun 2 tuntia? Miten väärä tekniikka tähän liittyy? Eikö se olennaisempi ole lähinnä vauhti jolla menee? Ap
Kävelyvauhti 6km/h ei ole kyllä mitään hidasta kävelyä, paitsi ehkä huippu-urheilijalla. Jospa ap vaan hölkkää sellaista hidasta hissutteluhölkkää, mitä välillä näkee. Mä vedin sellaista tänään itsekin, kun olin ensin vetänyt itseni piippuun, mutta hetken päästä teki mieli taas juosta.
10km on melkoisen turhan pitkä matka kauniille naisvartalolle.
Ei siinä mitään jos pitää riutunutta rusinaihoista jeesus vartaloa naisellisena niin eikun juoksemaan.
Suosittelisin steppiä ja jotain järkevämpiä lajeja kiinteyttämään ja tuomaan notkeutta. Tuo juoksu kangistaa pitkällä juoksulla
Jaksaisin hölkätä ehkä pari kilsaa ja sitten loppuis kyllä happi ja lihakset. Jos tietty pienemmissä pätkissä, sanotaan nyt 500m pätkissä sais JUOSTA niin pääsishän sitä lopulta perille...
12,5 km meni jokin aika sitten aikaan 1h 11min, joten kai se noin tuntiin menisi tuo kymppi. Liikun paljon ja olen ihan hyvässä kunnossa, tosin mieluumminkin lihaksikas kuin sellainen "juoksijatyyppi".
Siis ainakin viiden minuutin välein.
parhaina aikoina ehkä joku 50 min
minäkin. Nykyään en nimittäin jaksa näillä kiloilla hölkätä ehkä kuin puoli kilsaa tai kilsan korkeintaan;-0. Mutta tuo pari vuotta sitten. Normi reilun 6 km lenkki vei vähän yli puoli tuntia. Kutsuin itse tuota hölkäksi, en tosiaankaan olisi puhunut juoksemisesta...:-o.
normaalina lenkkinä karvan alle tuntiin, 45minuuttia jos haen vauhtia.
joten jättäisin jolkottelun kokonaan väliin.
Nykykunnolla en pääsisi alle tuntiin. Viime syksynä meni noin 66 minuuttia.