Kasvaako vauvamaha 3.
lapsesta nopeammin? Mulla ei ole muistikuvaa 2. kohdalla milloin masu alkoi näkyä, ennen puolta väliä kuitenkin? Esikoisesta vasta viikolla 24 muut huomasivat pienen kummun. Ja nyt pohdiskelen milloin tämä 3. raskaus paljastuu työpaikalla?
Kommentit (7)
Ensimmäinen työkaveri kysyi jo viikolla 10.
Jos olet normaalipainoinen/hoikka, niin saattaa se aiemmin näkyäkin.
vaikka painonnousu on tismalleen sama kuin edellisissä. Mullakin alkoi esikoinen näkyä vasta 24 jälkeen, kakkonen ehkä 22, mutta kolmannesta oli pömppä jo n.19. Nyt on 33vk ja maha saman kokoinen kuin esikoisesta vk38. Lapsivettä on nyt kyllä selvästi eniten, aiemmissa raskauksissa sitä on ollut niukasti.
Kerroin töissä raskaudesta vasta toisen ultran jälkeen ja maha alkoi kunnolla näkyä vasta pitkälle yli puolenvälin.
Edellisessä raskaudessa maha kasvoi paljon nopeammin. En tiedä mistä erot johtuu, olin ihan samanpainoinen edelliselläkin kerralla.
Kerroin töissä raskaudesta viikolla 23, eikä kukaan ollut kysynyt mitään siihen mennessä. Mahduin ihan koko raskausajan normaaleihin housuihini ja paitoihini, vaikka viimeisessä neuvolassa sf-mitta oli jo 29 cm. Painoa tuli 4,5 kiloa koko raskauden aikana.
Olen 170 cm ja painoin ennen raskautta 61 kiloa, nyt vähän vähemmän, koska painoa kertyi odotusaikana niin vähän. Minulla on taaksepäin kallistunut kohtu, ja olin ennen raskautta fyysisesti hyvässä kunnossa, joten maha ei pullahtanut kuin ihan loppuraskaudessa näkyviin kunnolla.
Raskauden esille pullahtaminen on varmaan ihan yksilökohtaista, joillakin näkyy jo varhaisessa vaiheessa.
kohdun asento, pituus, paino yms. eli vakivastausta ei voi antaa. :)
töihin ensi viikolla..alavatsalla tuntuu kovahko kumpu, mutta en ole varma että huomaako ulkopuoliset sitä. Mullakin kolmas raskaus ja rv14+1